Scris: Dum Ian 13, 2013 9:47 am
Hirvonen distruge masina in teste
In ultimele zile, multi dintre pilotii inscrisi in Campionatul Mondial de Raliuri WRC au efectuat teste premergatoare primei etape din sezonul 2013, Raliul Monte-Carlo. Pentru echipa de uzina Citroen astazi a fost ziua finala a testelor, la volanul modelului DS3 WRC aflandu-se pilotul principal pentru acest an, Mikko Hirvonen.
Finlandezul a incheiat testarea mai repede decat era programat datorita lovirii masinii. Chiar daca atat Hirvonen cat si navigatorul sau, Jarmo Lehtinen, au scapat fara probleme din acest accident, Citroen-ul lor a fost atat de avariat incat testele nu au mai putut fi continuate.
"Accidentul a avut loc intr-un viraj rapid, cred ca in viteza a cincea. Mergeam cu aproximativ 100 km/h, pe cauciucuri slick, si am ratat intrarea in viraj cu o fractiune. Am dat de noroi si nu am mai putut face nimic." a declarat Mikko Hirvonen pentru Autosport. "Am lovit stanca si ne-am invartit de vreo trei ori. Am avut noroc ca masina a ramas pe drum" a adaugat finlandezul.
Hirvonen a fost in stare sa si glumeasca, postand urmatorul mesaj pe Twitter: "Well i really started rocking this year. Rolled in Monte test... me and Jarmo r ok, but can't say the same about the car... "
Etapa de debut a sezonului este programata a se desfasura saptamana viitoare la Monte-Carlo, iar Citroen ii va alinia la start pe Sebastien Loeb, Mikko Hivonen si Dani Sordo. Intr-un al patrulea Citroen DS3 WRC privat se va afla un alt fost invingator la Monte-Carlo, Bryan Bouffier.
http://www.autorally.ro/index.cfm/page/ ... Carlo.html
Monte Carlo Rallye 2013 ? Avancronica: Regele Loeb vine ultima data in Principat
Ne mai despart numai cateva zile de startul noului sezon WRC. Unul care ne va oferi primul campion din epoca post ? Loeb, in contextul in care francezul nu va evolua anul acesta decat in patru etape.
Tinand cont de faptul ca este la ultima sa aparitie in Principat, dar si de cele 6 victorii in ultimele 7 aparitii, Sebastien Loeb este favorit la victorie. Chiar daca nu este una dintre intrecerile sale preferate, este de asteptat ca Sebastien sa traga tare pentru a bifa un nou succes la zece ani distanta de prima victorie aici.
Cine sunt rivalii sai? Fara indoiala, dintre celelalte 12 masini World Rally Car principalul adversar este Hirvonen. Fostul sau rival la titlul mondial a avut parte de un an de acomodare in echipa Citroen, iar in 2013 incearca sa-si vada implinit visul castigarii titlului suprem. Nu trebuie scosi din calcul nici colegii sai, Sordo, fostul locotenent al lui Seb, pilot care a reusit sa impresioneze la Monte Carlo cu un MINI, ori invingatorul din 2011, Brian Bouffier, cel care s-a impus in editia in care intrecerea a facut parte din calendarul IRC.
M-Sport vizeaza probabil doar podiumul in conditiile in care merge pe mana unor pusti ? Ostberg, Novikov, Neuville- si pe cea a lui Juho Hanninen, in timp ce Ogier si Latvala, mai mult ca sigur, vor avea drept principal obiectiv sa termine intrecerea in Top 10 la debutul lui Volkswagen in WRC. Fara indoiala, prestatia germanilor va reprezenta un punct de interes la fel de important precum lupta pentru victorie.
Tot cu masini WRC vor lua startul Michal Kosciuszko (MINI John Cooper Works WRC inscris de Motorsport Italia), respectiv Martin Prokop si Julien Maurin (Fiesta RS WRC).
La startul WRC 2 se vor afla 8 masini. Skoda vine cu Esapekka Lappi, dar tot pe Fabia va concura si fostul protagonist din IRC, Sepp Wiegand. De urmarit este si prestatia lui Armin Kremer (Subaru Impreza) sau Luca Betti (Peugeot 207 S2000). In WRC 3 sunt inscrisi 3 piloti francezi: Sebastien Chardonnet, Gilbert Quentin si Renauld Poutot, toti cu Citroen DS3T.
Cel mai vechi raliu
Monte Carlo este cel mai vechi raliu din calendarul WRC si cea mai veche intrecere de raliuri care se deruleaza inca. Anul acesta se va disputa editia cu numarul 81, prima intrecere datand din 1911. La origini, competitia propunea un rally pan-European cu finalul programat in Principat.
Intrecerea este faimoasa pentru drumurile montane inguste si pentru desele schimbari de vreme si ale starii drumului. Traseul este mai mult decat dificil, iar experienta poate reprezenta un atu important in lupta pentru victorie. Dupa cum, un aspect extrem de important in ecuatia luptei pentru victorie este cel legat de alegerea pneurilor.
Traseu mai lung
In acest an cele 18 probe speciale au o lungime totala de 468 km, astfel ca avem de-a face cu cel mai lung Raliu Monte Carlo din 1995 incoace. In primele doua zile traseul este similar cu cel din 2012. In cea de-a treia insa schimbarile sunt semnificative. Pilotii vor avea de parcurs o proba complet noua, Saint Nazaire le Desert ? Le Motte Chalancon, dar si celebra Sisteron, care revine in program pentru prima data dupa 2002. Sectiunea este programata in finalul zilei si masoara 36, 70 km.
In fine, in ultima zi, dimineata este libera, pentru ca dupa-amiaza cele mai bune 60 de echipaje sa efectueze trei treceri pe legendara proba Col de Turini (Le Moulinet-La Bollene), intre care doua dupa lasarea intunericului, si alte doua pe Lantosque-Luceram (una pe zi si una pe noapte), cea de final constituind si Power Stage.
Shakedownul este programat marti 15 ianuarie, in aceeasi zi, de la ora 19, urmand sa aiba loc Startul oficial.
http://www.rallymagazin.ro/monte-carlo- ... 63664.html
Patru tipuri de pneuri DMACK la Monte Carlo
DMACK va oferi clientilor patru tipuri de pneuri la Rallye Monte Carlo, prima etapa a sezonului 2013 in WRC.
Astfel, pentru asfalt sunt disponibile versiuni soft si extra ? soft ale anvelopei DMT ? RC, cu acelasi design al amprentei pecum anul trecut, insa, spun specialistii companiei, realizate folosindu-se noi solutii constructive care au drept rezultat imbunatatirea preciziei in ceea ce priveste pilotajul. In fine, pentru gheata sunt oferite variante cu cuie si fara ale pneului DMACK DMT-ICE.
Pilotii masinilor World Rally Cars au la dispozitie 45 de pneuri, in timp ce cei care evolueaza in seriile suport doar 37.
http://www.rallymagazin.ro/patru-tipuri ... 63636.html
In ultimele zile, multi dintre pilotii inscrisi in Campionatul Mondial de Raliuri WRC au efectuat teste premergatoare primei etape din sezonul 2013, Raliul Monte-Carlo. Pentru echipa de uzina Citroen astazi a fost ziua finala a testelor, la volanul modelului DS3 WRC aflandu-se pilotul principal pentru acest an, Mikko Hirvonen.
Finlandezul a incheiat testarea mai repede decat era programat datorita lovirii masinii. Chiar daca atat Hirvonen cat si navigatorul sau, Jarmo Lehtinen, au scapat fara probleme din acest accident, Citroen-ul lor a fost atat de avariat incat testele nu au mai putut fi continuate.
"Accidentul a avut loc intr-un viraj rapid, cred ca in viteza a cincea. Mergeam cu aproximativ 100 km/h, pe cauciucuri slick, si am ratat intrarea in viraj cu o fractiune. Am dat de noroi si nu am mai putut face nimic." a declarat Mikko Hirvonen pentru Autosport. "Am lovit stanca si ne-am invartit de vreo trei ori. Am avut noroc ca masina a ramas pe drum" a adaugat finlandezul.
Hirvonen a fost in stare sa si glumeasca, postand urmatorul mesaj pe Twitter: "Well i really started rocking this year. Rolled in Monte test... me and Jarmo r ok, but can't say the same about the car... "
Etapa de debut a sezonului este programata a se desfasura saptamana viitoare la Monte-Carlo, iar Citroen ii va alinia la start pe Sebastien Loeb, Mikko Hivonen si Dani Sordo. Intr-un al patrulea Citroen DS3 WRC privat se va afla un alt fost invingator la Monte-Carlo, Bryan Bouffier.
http://www.autorally.ro/index.cfm/page/ ... Carlo.html
Monte Carlo Rallye 2013 ? Avancronica: Regele Loeb vine ultima data in Principat
Ne mai despart numai cateva zile de startul noului sezon WRC. Unul care ne va oferi primul campion din epoca post ? Loeb, in contextul in care francezul nu va evolua anul acesta decat in patru etape.
Tinand cont de faptul ca este la ultima sa aparitie in Principat, dar si de cele 6 victorii in ultimele 7 aparitii, Sebastien Loeb este favorit la victorie. Chiar daca nu este una dintre intrecerile sale preferate, este de asteptat ca Sebastien sa traga tare pentru a bifa un nou succes la zece ani distanta de prima victorie aici.
Cine sunt rivalii sai? Fara indoiala, dintre celelalte 12 masini World Rally Car principalul adversar este Hirvonen. Fostul sau rival la titlul mondial a avut parte de un an de acomodare in echipa Citroen, iar in 2013 incearca sa-si vada implinit visul castigarii titlului suprem. Nu trebuie scosi din calcul nici colegii sai, Sordo, fostul locotenent al lui Seb, pilot care a reusit sa impresioneze la Monte Carlo cu un MINI, ori invingatorul din 2011, Brian Bouffier, cel care s-a impus in editia in care intrecerea a facut parte din calendarul IRC.
M-Sport vizeaza probabil doar podiumul in conditiile in care merge pe mana unor pusti ? Ostberg, Novikov, Neuville- si pe cea a lui Juho Hanninen, in timp ce Ogier si Latvala, mai mult ca sigur, vor avea drept principal obiectiv sa termine intrecerea in Top 10 la debutul lui Volkswagen in WRC. Fara indoiala, prestatia germanilor va reprezenta un punct de interes la fel de important precum lupta pentru victorie.
Tot cu masini WRC vor lua startul Michal Kosciuszko (MINI John Cooper Works WRC inscris de Motorsport Italia), respectiv Martin Prokop si Julien Maurin (Fiesta RS WRC).
La startul WRC 2 se vor afla 8 masini. Skoda vine cu Esapekka Lappi, dar tot pe Fabia va concura si fostul protagonist din IRC, Sepp Wiegand. De urmarit este si prestatia lui Armin Kremer (Subaru Impreza) sau Luca Betti (Peugeot 207 S2000). In WRC 3 sunt inscrisi 3 piloti francezi: Sebastien Chardonnet, Gilbert Quentin si Renauld Poutot, toti cu Citroen DS3T.
Cel mai vechi raliu
Monte Carlo este cel mai vechi raliu din calendarul WRC si cea mai veche intrecere de raliuri care se deruleaza inca. Anul acesta se va disputa editia cu numarul 81, prima intrecere datand din 1911. La origini, competitia propunea un rally pan-European cu finalul programat in Principat.
Intrecerea este faimoasa pentru drumurile montane inguste si pentru desele schimbari de vreme si ale starii drumului. Traseul este mai mult decat dificil, iar experienta poate reprezenta un atu important in lupta pentru victorie. Dupa cum, un aspect extrem de important in ecuatia luptei pentru victorie este cel legat de alegerea pneurilor.
Traseu mai lung
In acest an cele 18 probe speciale au o lungime totala de 468 km, astfel ca avem de-a face cu cel mai lung Raliu Monte Carlo din 1995 incoace. In primele doua zile traseul este similar cu cel din 2012. In cea de-a treia insa schimbarile sunt semnificative. Pilotii vor avea de parcurs o proba complet noua, Saint Nazaire le Desert ? Le Motte Chalancon, dar si celebra Sisteron, care revine in program pentru prima data dupa 2002. Sectiunea este programata in finalul zilei si masoara 36, 70 km.
In fine, in ultima zi, dimineata este libera, pentru ca dupa-amiaza cele mai bune 60 de echipaje sa efectueze trei treceri pe legendara proba Col de Turini (Le Moulinet-La Bollene), intre care doua dupa lasarea intunericului, si alte doua pe Lantosque-Luceram (una pe zi si una pe noapte), cea de final constituind si Power Stage.
Shakedownul este programat marti 15 ianuarie, in aceeasi zi, de la ora 19, urmand sa aiba loc Startul oficial.
http://www.rallymagazin.ro/monte-carlo- ... 63664.html
Patru tipuri de pneuri DMACK la Monte Carlo
DMACK va oferi clientilor patru tipuri de pneuri la Rallye Monte Carlo, prima etapa a sezonului 2013 in WRC.
Astfel, pentru asfalt sunt disponibile versiuni soft si extra ? soft ale anvelopei DMT ? RC, cu acelasi design al amprentei pecum anul trecut, insa, spun specialistii companiei, realizate folosindu-se noi solutii constructive care au drept rezultat imbunatatirea preciziei in ceea ce priveste pilotajul. In fine, pentru gheata sunt oferite variante cu cuie si fara ale pneului DMACK DMT-ICE.
Pilotii masinilor World Rally Cars au la dispozitie 45 de pneuri, in timp ce cei care evolueaza in seriile suport doar 37.
http://www.rallymagazin.ro/patru-tipuri ... 63636.html