F1 Sezonul 2013

Despre competitii sportive cu sau fara participarea Mitsubishi
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Feb 25, 2013 1:42 pm

F1 - A doua sesiune de teste oficiale din 2013

chipele din Formula 1 au avut parte de ploaie pentru prima oara in acest sezon in ultima zi de teste, din cele patru, de la Barcelona, in Spania. Primele trei zile s-au desfasurat in conditii normale, iar echipele au avut ocazia sa testeze toata gama de pneuri Pirelli P Zero, o gama complet noua pentru acest sezon. Chiar daca circuitul de la Barcelona este unul familiar, din cauza temperaturilor neobisnuit de scazute informatiile adunate nu sunt cele mai relevante. Ultima sesiune oficiala de teste, inaintea startului de sezon, va avea loc tot aici la Barcelona in perioada 28 februarie ? 3 martie.

Paul Hembery, Directorul Pirelli Motorsport: "Echipele au experimentat o degradare mai mare a pneurilor, dar acest lucru s-a datorat conditiilor meteorologice. Conditiile de aici au fost total atipice pentru restul sezonului, temperaturile, ambientala si cea a circuitului, fiind mult mai reci decat cele pe care le vom intalni de acum incolo. Din aceasta cauza pneurile nu au fost folosite la temperatura lor de lucru, ceea ce a dus la aparitia fenomenului de graining. Conditiile au fost total nepotrivite, mai ales pentru pneurile de compozitie supersoft. Tinand cont ca echipele mai testeaza inca setari diferite si folosesc diverse compozitii ale pneurilor P Zero pentru a vedea cum se comporta pe noile monoposturi, am vazut un nivel de degradare al anvelopelor mai mare decat de obicei. Cu siguranta la Melbourne pneurile vor putea fi exploatate in conditii normale si atunci nivelul de degradare va fi cel asteptat", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

INFORMATII SUPLIMENTARE:
? Fiecare echipa are alocate 100 de seturi de pneuri pentru fiecare masina, pe an, pentru sesiunile de teste. Dupa primele teste de la Jerez, echipele au incercat sa adune si la Barcelona cat mai multe informatii despre noile pneuri si sa descopere modul in care acestea interactioneaza cu monoposturile dezvoltate pentru sezonul 2013.

? Temperaturile, ambientala si cea a circuitului, au fost intre 10 si 15 grade Celsius, adica mai scazute decat la Jerez. Acest lucru a dus la aparitia fenomenului de graining, care apare atunci cand monoposturile derapeaza, iar pneurile nu sunt inca aduse la temperatura optima. Frictiunea cu suprafata de asfalt duce la ruperea unor bucati din cauciuc.

? Dupa testele de la Jerez, unde echipele au inceput reglajele la noile monoposturi, la Barcelona toata lumea s-a concentrat mai mult pe pneuri, simuland conditii de cursa cu cantitati diferite de combustibil in rezervor. Pentru cursa din Australia sunt prognozate cate doua sau chiar trei opriri la boxe, iar echipele au testat si acest lucru la Barcelona, chiar daca acum conditiile meteo au fost cu totul altele decat cele pe care le vor intalni la Melbourne.

ALTE INFORMATII DE LA TESTE:
? Cele mai multe tururi parcurse la Jerez: Valtteri Bottas ? 355 tururi; Fernando Alonso ? 283 tururi; Max Chilton ? 241 tururi
? Diferentele de timp intre compozitii a fost de aproximativ 0,5 secunde pe tur, dar din cauza conditiilor meteo de la Barcelona nu sunt neaparat foarte relevante.
? Echipele au testat pneurile Cinturato Verde intermediare si Cinturato Albastru de ploaie pentru prima oara anul acesta. Pneurile de ploaie au fost redesenate si ofera o tractiune mai buna. In acelasi timp a fost redusa si supravirarea in viraje.
? Cel mai bun timp a fost stabilit de Fernando Alonso in ziua a treia (1m21:875s), fiind mai rapid decat cel mai bun timp din sesiunea similara de anul trecut: 1m22:030s (stabilit de Kimi Raikkonen, Lotus)
? Barcelona este un circuit foarte tehnic, unde se poate testa un monopost din toate punctele de vedere. Cele mai solicitate pneuri pe Circuit de Catalunya sunt cele de pe partea stanga.

CIFRE:
? Numarul total de seturi de pneuri adus la Jerez: 407 (1628 de anvelope)
- supersoft: 24 seturi
- soft: 87 seturi
- medium: 132 seturi
- hard: 97 seturi
- intermediare: 40 seturi
- de ploaie: 27 seturi

? Numarul total de seturi folosite: 303
- supersoft: 5 seturi
- soft: 53 seturi
- medium: 127 seturi
- hard: 84 seturi
- intermediare: 24 seturi
- de ploaie: 10 set

? Cele mai multe tururi parcurse:
- 24tururi cu compozitia hard
- 36tururi cu compozitia medium
- 31 tururi cu compozitia soft
- 16tururi cu compozitia supersoft
- 29tururi cu pneurile intermediare
- 22tur cu pneurile de ploaie


http://www.rallyrom.ro/f1/4461-f1-a-dou ... -2013.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Mar 05, 2013 2:32 pm

Marussia schimba pilotii pe ultima suta de metri

Toata lumea stie ca in Formula 1 se cheltuiesc foarte multi bani. Din acest motiv, echipele mai mici recurg la obtinerea de fonduri prin oferirea posturilor de piloti celor care aduc sume importante din sponsorizari.

Chiar daca Luiz Razia a fost anuntat de catre Marussia (cea mai slab cotata echipa din F1) ca inlocuitorul lui Timo Glock pentru sezonul 2014, echipa a ales sa ii desfaca acestuia contractul inainte ca pilotul brazilian sa ajunga sa piloteze intr-un mare premiu. Acest lucru se intampla pe fondul neplatii unei transe de bani din partea sponsorului lui Razia.

Chiar daca pentru Razia sezonul se termina inainte sa fi inceput macar, aceasta este o noua sansa pentru Jules Bianchi, cel caruia i-a fost oferit locul ramas liber. Bianchi s-a luptat cu Adrian Sutil pentru un loc de pilot la Force India iar joi a aflat ca echipa l-a ales pe rivalul sauca pilot titular. Dupa doar o zi a primit insa vestea ca va pilota in 2013 in Formula 1, zvonurile fiind ca Bianchi a fost ales datorita faptului ca face parte din programul Ferrari Drived Academy iar Marussia ar putea folosi motoare Ferrari incepand cu noua era din Formula 1, anul 2014.

"Fiind foarte clare procedurile dupa care operam in 2013 si tinand cont de pasii pe care i-am facut pentru a implementa aceasta noua structura, nu am avut alta alternativa decat sa ne tinem de principiile pe care le-am identificat ca fiind cele mai importante in asigurarea viitorului echipei." a declarat seful echipei Marussia, John Booth.

"Jules a dovedit ca are talen si este foarte apreciat in paddock." a mai adaugat acesta.

Bianchi are la dispozitie doar o zi si jumatate sa se acomodeze cu noua sa echipa, beneficiind insa de testele facute cu Force India atat la Jerez cat si la Barcelona.

http://www.autorally.ro/index.cfm/page/f1/formula1.html




F1 - Piloţii Mercedes cei mai rapizi ?n ultima sesiune de teste din intersezon

http://www.rallyrom.ro/f1/4464-f1-pilot ... sezon.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Mar 11, 2013 9:32 am

Formula 1 ramane la 19 curse in 2013




Consiliul Federatiei Internationale de Automobile (FIA), care s-a intalnit zilele acestea la Geneva, a luat cateva decizii care privesc Formula 1, printre care si stabilirea numarului de Mari Premii care se vor disputa in acest sezon, la 19.

Initial era in plan ca 2013 sa includa 20 de curse, insa s-a renuntat la Marele Premiu al Statelor Unite care urma sa se de sfasoare in New Jersey. Turcia, Portugalia sau Austria au fost "in carti" pentru a-i lua locul, insa pana la urma s-a renuntat la cea de-a douazecea cursa. In acest an nu vom avea de asemenea Marele Premiu al Europei.

Tot la Geneva, Emerson Fittipaldi a fost numit presedinte al Comitetului Pilotilor. Dublul campion mondial al Formulei 1 il va avea ca vice-presedinte pe Sebastien Loeb.

Mai jos gasiti reprezentantii pilotilor pe discipline:

Presedinte: Emerson Fittipaldi

Vice-presedinte: Sebastien Loeb

Monoposturi: Nigel Mansell, Karun Chandhok, Maria de Villota

GT, Turisme: Emanuele Piro, Yvan Muller, Adrian Fernandez

Raliuri: Nasser Al Attiyah, Marcus Gronholm, Daniel Elena

Alte discipline: Kenneth Hansen, Danilo Rossi, Keiko Ihara

Calendar definitiv al Formulei 1 2013:

etapa loc de desfasurare data
1. Australia Melbourne 17 Martie
2. Malaysia Sepang 24 Martie
3. China Shanghai 14 Aprilie
4. Bahrain Bahrain 21 Aprilie
5. Spain Catalunya 12 Mai
6. Monaco Monte Carlo 26 Mai
7. Canada Montreal 9 Iunie
8. Great Britain Silverstone 30 Iunie
9. Germany Nurburgring 7 Iulie
10. Hungary Hungaroring 28 Jul
11. Belgium Spa-Francorchamps 25 August
12. Italy Monza 8 Septembrie
13. Singapore Singapore 22 Septembrie
14. Korea Korea 6 Octombrie
15. Japan Suzuka 13 Octombrie
16. India Buddh 27 Octombrie
17. Abu Dhabi Yas Marina 3 Noiembrie
18. USA Americas 17 Noiembrie
19. Brazil Interlagos 24 Noiembrie

http://www.autorally.ro/index.cfm/page/f1/formula1.html




Test anti-doping surpriza pentru pilotii F1
http://www.autorally.ro/index.cfm/page/f1/formula1.html



UPS intra in Formula 1 si devine sponsor oficial Scuderia Ferrari
http://www.voom.ro/voom-new/motorsport/ ... -formula-1

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Mar 22, 2013 11:16 am

Malaysia, antrenamente 1: Webber, cel mai bun timp
http://www.automarket.ro/formula1/malay ... 50294.html

Malaysia, antrenamente 2: Raikkonen ?nvinge picăturile de ploaie
http://www.automarket.ro/formula1/malay ... 50295.html

F1 - Marele Premiu al Malaeziei din punctul de vedere al pneurilor
http://www.rallyrom.ro/f1/4476-f1-marel ... rilor.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Dum Mar 24, 2013 3:16 pm

Vettel a c?ştigat dramatic cursa de la Sepang, Alonso a abandonat!



Sebastian Vettel a c?ştigat la Sepang după un duel memorabil cu coechipierul Mark Webber, ?n timp ce Lewis Hamilton a completat podiumul, iar Fernando Alonso a abandonat.

Mark este prea lent, daţi-l la o parte din calea mea.
Sebastian Vettel
prin radio, in turul 27
Marele Premiu al Malaysiei a readus spectacolul ?n Formula 1 după ce ploaia premergătoare cursei a obligat piloţii să ?nceapă cu pneuri intermediare, iar opririle la boxe au influenţat decisiv ordinea ?naintea ca Sebastian Vettel şi Mark Webber să lupte pentru victorie ?n tandem cu confruntarea dintre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg pentru ultima treaptă a podiumului.

Le-am dat instrucţiuni să-şi păstreze poziţiile.
Christian Horner
Sef Red Bull
Victima emblematică a startului a fost Fernando Alonso, care şi-a avariat aripa faţă după ce l-a lovit din spate pe Vettel şi a abandonat imediat după ?nceperea turului doi după ce a refuzat să intre la boxe pentru a schimba componenta.

Alonso a abandonat pentru ca n-a intrat la boxe sa schimbe aripa fata


După ultima oprire la boxe echipa mi-a spus să opresc motorul. Vettel a luat propriile lui decizii şi va avea parte de protecţie, ca de obicei. Am oprit motorul pentru că ştim că Vettel dă repede din pedale.
Mark Webber
Pilot Red Bull
Retragerea prematură a pilotului Scuderiei Ferrari a transformat cursa ?ntr-o luptă acerbă pentru victorie intre Vettel şi Webber. ?n ciuda startului perfect al lui Vettel, australianul a devenit lider după prima intrare la boxe şi şi-a păstrat prima poziţie p?nă cu 10 tururi ?nainte de final, c?nd germanul l-a depăşit la capătul unui duel memorabil.

Totuşi, cursa va răm?ne ?n istorie şi pentru solicitarea expresă a lui Vettel ca Webber să se dea la o parte din faţa sa ?n turul 27, solicitare igonorată de echipă.

Hamilton a profitat de abandonul lui Alonso şi a urcat pe locul trei ?n startul cursei, iar pentru o bună perioadă de timp a fost aproape de lider şi a ocupat locul doi ?nainte să fie depăşit de Vettel. ?n finalul cursei britanicul a apărut ultima poziţie a podiumului ?n faţa coechipierului Nico Rosberg, care a cerut la r?ndul său să fie lăsat să treacă ?n faţa acestuia.
Rosberg si Hamilton, la un pas sa strice prietenia

Simt ca Rosberg ar trebui să stea pe podium, a avut o cursă mai bună dec?t mine. Nu pot să spun că mă simt foarte bine că stau pe podium, dar aşa sunt cursele.
Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Hamilton a produs şi cel mai amuzant eveniment al cursei, ?ntruc?t la primul pitstop a intrat din greşeală la boxa fostei sale echipe McLaren ?nainte de a schimba cauciucurile ?n fata garajului Mercedes.

Plecat de pe locul doi al grilei Felipe Massa a ratat startul şi a cobor?t p?nă pe locul şase, iar ulterior a făcut o cursă constantă fără să intre ?n multe dueluri şi a terminat pe locul cinci, după ce a adoptat o strategie cu patru opriri la boxe, la fel ca şi cei patru piloţi din faţa sa.

Romain Grosjean şi Kimi Raikkonen s-au remarcat din nou printr-o strategie mai bună cu numai trei opriri la boxe, iar acest lucru a contribuit la clasarea pe locurile şase şi şapte. Ambii piloţi au fost implicaţi ?n numeroase dueluri pe circuit, dar au profitat ?n special de numeroase probleme suferite de Jenson Button, care a pierdut orice şansă la puncte după ce mecanicii nu i-au fixat bine pneul dreapta-faţă.
Dupa victoria din Australia, Kimi a terminat doar pe sapte la Sepang

Nu ştiu cum am greşit, dar mulţi ani am fost obişnuit să intru la boxa McLaren. Cer scuze echipei.
Lewis Hamilton
despre intrarea la boxa McLaren in timpul cursei
?n plus, Lotus a fost avantajată şi de dublul abandon suferit de Force India după Adrian Sutil şi Paul di Resta au avut c?teva defecţiuni bizare la intrările la boxe. Ultimele puncte puse ?n joc au fost c?ştigat de Nico Hulkenberg (Sauber), care a terminat pe opt după un duel spectaculos cu Raikkonen, Sergio Perez, care a adus două puncte pentru McLaren şi a stabilit cel mai bun timp pe tur, şi Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.

Marele Premiu al Malaysiei a consemnat ?n total doar patru abandonuri (Alonso, Sutil, di Resta şi Pastor Maldonado de la Williams, care a ieşit ?n decor). Button şi Daniel Ricciardo (Toro Rosso) au abandonat de asemenea, dar au fost consideraţi clasaţi pe locurile 17 şi 18 pentru că au parcurs peste 90% din distanţa cursei.
MALAYSIA - REZULTATE CURSA:

1. Vettel Red Bull-Renault
2. Webber Red Bull-Renault + 4.298
3. Hamilton Mercedes + 12.1
4. Rosberg Mercedes + 12.640
5. Massa Ferrari + 25.6
6. Grosjean Lotus-Renault + 35.5
7. Raikkonen Lotus-Renault + 48.4
8. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 53.0
9. Perez McLaren-Mercedes + 72.3
10. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 87.1
11. Bottas Williams-Renault + 88.6
12. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap
13. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 lap
14. Pic Caterham-Renault + 1 lap
15. van der Garde Caterham-Renault + 1 lap
16. Chilton Marussia-Cosworth + 2 laps
17. Button McLaren-Mercedes +
18. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari +
19. Maldonado Williams-Renault +
20. Sutil Force India-Mercedes +
21. Di Resta Force India-Mercedes +
22. Alonso Ferrari +

Fastest lap: Perez, 1m39.199

Not classified/retirements: Driver Team On lap


World Championship standings, round 2: Drivers: Constructors:
1. Vettel 40 1. Red Bull-Renault 66
2. Raikkonen 31 2. Lotus-Renault 40
3. Webber 26 3. Ferrari 40
4. Hamilton 25 4. Mercedes 37
5. Massa 22 5. Force India-Mercedes 10
6. Alonso 18 6. McLaren-Mercedes 4
7. Rosberg 12 7. Sauber-Ferrari 4
8. Grosjean 9 8. Toro Rosso-Ferrari 1
9. Sutil 6
10. Di Resta 4
11. Hulkenberg 4
12. Button 2
13. Perez 2
14. Vergne 1
http://www.automarket.ro/formula1/vette ... 50325.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Mai 13, 2013 10:12 am

Alonso a c?ştigat Marele Premiu al Spaniei


Fernando Alonso a c?ştigat cursa de la Barcelona după un start excelent şi l-a ?nvins pe un Kimi Raikkonen care a ?ncercat o strategie alternativă. Felipe Massa a urcat pe ultima treaptă a podiumului.


2 este numarul victoriilor obtinute de Alonso in 2013, la fel de multe ca Vettel
13 puncte a recuperat Alonso din deficitul de 30 in fata lui Vettel intr-o singura cursa
4 puncte este avansul pe care il mai are Vettel in fata lui Raikkonen in fruntea clasamentului general
14 puncte este decalajul dintre Red Bull Racing si Ferrari in fruntea clasamentului general


Circuitul de la Barcelona a găzduit duminică unul dintre cele mai spectaculoase Mari Premii ale Spaniei din ultimii ani, tradiţionala procesiune fiind ?nlocuită cu depăşiri datorate sistemului DRS şi strategii alternative pentru piloţii de top, chiar dacă gestionarea pneurilor a fost ?ncă o dată unul dintre punctele cheie.
?n condiţiile ?n care piloţii Mercedes nu au putut profita de plasarea pe prima linie a grilei de start din cauza eternelor deficienţe cu cauciucurile Pirelli, lupta pentru victorie s-a dat ?ntre Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen şi Fernando Alonso.

Aflat ?n faţa propriilor suporteri, pilotul Scuderiei Ferrari a plecat doar de pe locul cinci, ?nsă i-a depăşit spectaculos ?n primul viraj pe Raikkonen şi Lewis Hamilton, l-a devansat pe Vettel după prima serie de opriri la boxe şi a devenit lider ?n turul 13 după ce a trecut de Nico Rosberg.

DUEL LA DISTANŢA ?NTRE ALONSO ŞI RAIKKONEN

La fel ca cei mai mulţi rivali ai săi, Alonso a mizat pe o strategie cu nu mai puţin de patru opriri la boxe, astfel că singura sa temere a fost că opţiunea lui Raikkonen pentru trei opriri cu un stint final pe cauciucuri hard i-ar putea pune ?n pericol victoria.

Spaniolul a păstrat ?nsă un avans de aproximativ 10 secunde la finalul ultimei opriri şi a avut de ?ndeplinit o simplă formalitate pentru a obţine a doua victorie din acest sezon, ?n timp ce Kimi Raikkonen a terminat pe locul doi. Finlandezul a oferit ?n turul 33 unul dintre cele mai spectaculoase dueluri ale cursei, el reuşind la momentul respectiv să-l depăşească pe Vettel pentru locul trei.

MASSA, PERFORMERUL ZILEI ?N DETRIMENTUL RED BULL

Au trecut doar cinci curse şi au fost multe evenimente pozitive şi negative, dar ştim că avem monopostul cu care putem lupta cu echipele de v?rf şi dacă ne descurcăm bine pentru emite pretenţii la titlu.
Fernando Alonso
Locul 1
Performanţa lui Alonso a fost completată de coechipierul său Felipe Massa, care deşi a plecat de pe nouă ?n urma penalizării pe grila a c?ştigat trei poziţii la start şi alte două după prima oprire la boxe. Ulterior, după a doua serie de intrări la boxe, brazilianul l-a depăşit şi pe Vettel şi şi-a adjudecat fără emoţii ultima poziţie a podiumului.
Astfel, campioana mondială Red Bull Racing a fost nevoită să se mulţumească doar cu locurile patru şi cinci, Mark Webber reuşind ?n cele din urmă să obţin un rezultat decent după ce a ratat din nou startul cobor?nd la un moment dat p?nă pe locul 11.

"BAHRAIN RELOADED" PENTRU MERCEDES

Mercedes a repetat practic scenariul de coşmar din Bahrain: plecat din pole position, Rosberg a reuşit să se menţină ?n frunte doar p?nă la prima serie de opriri la boxe. Imediat ce a schimbat pneurile medium cu cele hard, germanul a pierdut patru poziţii ?n numai două tururi, iar ?n cele din urmă a ocupat doar locul şase, chiar dacă a optat pentru numai trei opriri la boxe.

Nu mă deranjează să termin pe locul doi, pentru că sunt aici pentru a mă descurca c?t de bine pot. Trebuie doar să obţinem ceea ce putem de la fiecare cursă. Trebuie doar să continuăm să muncim ca echipă pentru a ?ndeplini cel mai important obiectiv.
Kimi Raikkonen
Locul 2
Coechipierul său Lewis Hamilton a avut parte de o cursă şi mai slabă, ?ntruc?t a plecat de pe doi şi a fost depăşit la start de Vettel şi Alonso, iar ulterior de Raikkonen şi Massa, ?nainte de a cobor? şi mai mult ?n pluton după prima oprire la boxe. ?n cele din urmă, britanicul a ocupat doar locul 12, ?n spatele lui Esteban Gutierrez.
Force India a obţinut un nou rezultat favorabil prin Paul di Resta, care a terminat pe locul şapte ?n faţa lui Jenson Button şi Sergio Perez de la McLaren. Echipa britanică se poate considera mulţumită cu dubla clasare pe podium după un nou weekend dificil, mai ales că Button a realizat o cursă impresionantă de recuperare după ce cobor?se pe 17 la debut, ?n special datorită unei strategii cu trei opriri la boxe.

Ultimul punct pus ?n joc a fost obţinut de Daniel Ricciardo de la Toro Rosso.

ALTE EVENIMENTE NOTABILE

După calificări am fost puţin dezamăgit, dar cursa a fost foarte bună, am fost foarte agresivi. Ne-am zbătut un pic cu pneurile pentru a le menţine ?n viaţă, dar cursa a fost foarte bună pentru noi.
Felipe Massa
Locul 3
Nico Hulkenberg ar fi putut lupta pentru puncte, ?nsă cursa sa a fost ruinată de un incident cu Jean-Eric Vergne la ieşirea de pe linia boxelor, francezul fiind nevoit ulterior să abandoneze. Pilotul echipei Sauber a fost nevoit să revină la boxe pentru schimbarea aripii faţă, iar ulterior a primit o penalizare de 10 secunde pe linia standurilor, termin?nd doar pe locul 15.
El s-a infiltrat astfel ?ntre cei doi piloţi ai echipei Williams, Pastor Maldonado şi Valtteri Bottas, echipa britanică continu?nd parcursul modest din acest debut de sezon.

Celălalt pilot care a abandonat a fost Romain Grosjean, care s-a retras prematur din cursă ?n turul 10 cu o defecţiune la suspensie după ce cobor?se la start de pe şase pe nouă. Cel mai bun timp ?n cursă a fost stabilit de Gutierrez, pilotul echipei Sauber fiind cronometrat cu 1:26.217 ?n turul 56.

SPANIA - REZULTATE CURSA:

1. Alonso Ferrari
2. Raikkonen Lotus-Renault
3. Massa Ferrari
4. Vettel Red Bull-Renault
5. Webber Red Bull-Renault
6. Rosberg Mercedes
7. Di Resta Force India-Mercedes
8. Button McLaren-Mercedes
9. Perez McLaren-Mercedes
10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari
11. Gutierrez Sauber-Ferrari
12. Hamilton Mercedes
13. Sutil Force India-Mercedes
14. Maldonado Williams-Renault
15. Hulkenberg Sauber-Ferrari
16. Bottas Williams-Renault
17. Pic Caterham-Renault
18. Bianchi Marussia-Cosworth
19. Chilton Marussia-Cosworth
DNF Vergne Toro Rosso-Ferrari
DNF van der Garde Caterham-Renault
DNF Grosjean Lotus-Renault

World Championship standings, round 5: Drivers: Constructors:
1. Vettel 89 1. Red Bull-Renault 131
2. Raikkonen 85 2. Ferrari 117
3. Alonso 72 3. Lotus-Renault 111
4. Hamilton 50 4. Mercedes 72
5. Massa 45 5. Force India-Mercedes 32
6. Webber 42 6. McLaren-Mercedes 29
7. Di Resta 26 7. Toro Rosso-Ferrari 8
8. Grosjean 26 8. Sauber-Ferrari 5
9. Rosberg 22
10. Button 17
11. Perez 12
12. Ricciardo 7
13. Sutil 6
14. Hulkenberg 5
15. Vergne 1

http://www.automarket.ro/formula1/alons ... 51027.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Dum Mai 26, 2013 7:26 pm

Rosberg a c?ştigat Marele Premiu al statului Monaco



Nico Rosberg a obţinut la Monaco prima victorie din acest sezon ?ntr-o cursă care a fost ?ntreruptă aproape 20 de minute şi ?n care Sebastian Vettel şi Mark Webber au completat podiumul.

Marele Premiu al statului Monaco şi-a respectat blazonul de procesiune şi ?n sezonul 2013, oferind un număr limitat de depăşiri ?n frunte pe parcursul celor 78 de puncte şi strategii similare pentru opririle la boxe.

Plecat din pole position, Nico Rosberg nu a mai ?nregistrat problemele cu pneurile din precedentele două curse şi şi-a păstrat poziţia de lider pe tot parcursul cursei, reuşind să treacă cu bine de prima intrare la boxe, de cele două intrări ale Safety Car-ului pe circuit şi de ?ntreruperea de aproape 20 de minute a cursei după un incident ?ntre Max Chilton şi Pastor Maldonado.

Lewis Hamilton părea capabil să completeze performanţa coechipierului său cu un loc doi, ?nsă prima intrare a Safety Car-ului din turul 30 i-au forţat pe piloţii Mercedes să intre simultan la boxe. Din acest motiv, britanicul a pierdut timp preţios şi a fost depăşit de Sebastian Vettel şi Mark Webber, care au progresat astfel pe locurile doi şi trei fără să iasă ?n evidenţă prin manevre de depăşire.

Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul patru, ?nsă at?t acest rezultat, c?t şi victoria lui Rosberg sunt sub semnul ?ntrebării după ce Red Bull Racing a ?naintat un protest oficial cu privire la testul privat efectuat de germani după cursă de la Barcelona. Un verdict al comisarilor de cursă de la Monaco este aşteptat ?n cursul acestei zile.




Sergio Perez a fost unul dintre protagoniştii cursei după ce a impresionat prin depăşirile succesive efectuate ?n timpul cursei ?mpotriva coechipierului Jenson Button şi a lui Fernando Alonso, care a fost nevoit să-i cedeze poziţia după ce a tăiat şicana de la ieşirea din tunel. Totuşi, ?n ?ncercarea de a obţine locul cinci, mexicanul s-a acroşat cu Kimi Raikkonen şi a fost nevoit să abandoneze, ?n timp ce pilotul echipei Lotus a intrat la boxe, a revenit pe locul 16 şi a terminat pe 10 după o serie rapidă de depăşiri datorate pneurilor semnificativ mai rapide.

Adrian Sutil a profitat cel mai mult de incidentul Perez-Raikkonen şi a terminat pe locul cinci la capătul unei curse ?n care i-a depăşit pe Button şi Alonso prin manevre similare ?n acul de păr. Jean-Eric Vergne a obţinut un nesperat locul opt pentru Toro Rosso, urmat de Paul di Resta la volanul celui de-al doilea monopost Force India.

ACCIDENTE TIPICE PENTRU MONACO


Aşa cum era de aşteptat, Monaco a oferit numeroase incidente care au necesit neutralizarea cursei. Tonul a fost dat de Felipe Massa, care ?n turul 30 a suferit un accident identic cu cel din antrenamentele de s?mbătă şi, după ce a abandonat lovind glisierele metalice, a generat prima apariţie a Safety Car-ului.

Cursa s-a reluat ?n turul 39, dar a fost ?ntreruptă timp de aproape 20 de minute ?n turul 46 după un acroşaj intre Max Chilton şi Pastor Maldonado. Pilotul Williams s-a lovit puternic de parapeţii din virajul Tabac, care au căzut pe circuit pe aproape toată lăţimea pistei. Piloţii au profitat de ocazie pentru a schimba pneurile, Raikkonen fiind singurul din top 10 care a ales pneurile soft, ?nsă ?n turul 62 maşina de siguranţă a revenit pe circuit după ce Romain Grosjean l-a lovit din spate pe Daniel Ricciardo, am?ndoi fiind nevoiţi să abandoneze.

?n total, şapte piloţi au fost nevoiţi să abandoneze la Monaco: Charles Pic (Marussia), Massa, Maldonado, Bianchi, Ricciardo, Grosjean şi Perez, ?nsă ultimul a fost considerat clasat pentru că a parcurs peste 90% din distanţa cursei. Cel mai bun timp ?n cursă a fost stabilit de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:16.577 ?n turul 77.
MONACO - REZULTATE CURSE

1. Rosberg Mercedes
2. Vettel Red Bull-Renault
3. Webber Red Bull-Renault
4. Hamilton Mercedes
5. Sutil Force India-Mercedes
6. Button McLaren-Mercedes
7. Alonso Ferrari
8. Vergne Toro Rosso-Ferrari
9. Di Resta Force India-Mercedes
10. Raikkonen Lotus-Renault
11. Hulkenberg Sauber-Ferrari
12. Bottas Williams-Renault
13. Gutierrez Sauber-Ferrari
14. Chilton Marussia-Cosworth
15. van der Garde Caterham-Renault
DNF. Perez McLaren-Mercedes
DNF. Grosjean Lotus-Renault
DNF. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari
DNF. Bianchi Marussia-Cosworth
DNF. Maldonado Williams-Renault
DNF. Massa Ferrari
DNF. Pic Caterham-Renault



World Championship standings, round 6: Drivers: Constructors:
1. Vettel 107 1. Red Bull-Renault 164
2. Raikkonen 86 2. Ferrari 123
3. Alonso 78 3. Lotus-Renault 112
4. Hamilton 62 4. Mercedes 109
5. Webber 57 5. Force India-Mercedes 44
6. Rosberg 47 6. McLaren-Mercedes 37
7. Massa 45 7. Toro Rosso-Ferrari 12
8. Di Resta 28 8. Sauber-Ferrari 5
9. Grosjean 26
10. Button 25
11. Sutil 16
12. Perez 12
13. Ricciardo 7
14. Hulkenberg 5
15. Vergne 5

http://www.automarket.ro/formula1/rosbe ... 51254.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Mai 30, 2013 1:36 pm

Mercedes riscă să fie exclusă din sezonul 2013 pentru testul efectuat cu Pirelli
http://www.automarket.ro/formula1/merce ... 51279.html

Cursele de Formula 1 ar putea fi transmise ?n direct pe internet
http://www.automarket.ro/formula1/curse ... 51282.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Iun 07, 2013 7:42 pm

Avancronică F1 Canada: Momentul adevărului pentru Hamilton
http://www.automarket.ro/formula1/avanc ... 51400.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Sâm Iun 08, 2013 11:06 pm

VIDEO Sebastian Vettel pleacă din pole-position la Montreal pentru a 3-a oară la r?nd
http://www.digisport.ro/Sport/F1/Sebast ... a+Montreal+

VIDEO Continuă ghinioanele lui Massa! Alt accident, ?n calificările din Canada
http://www.digisport.ro/Sport/F1/VIDEO+ ... calificari

Scrie răspuns

Înapoi la “Motorsport”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori