Ogier si VW Polo R WRC castiga Raliul Suediei
Sebastien Ogier a facut o treaba excelenta in Suedia, castigand prima sa etapa in WRC de la Raliul Frantei 2011 incoace. Este o victorie foarte importanta atat pentru pilotul francez, care si-a dorit dintotdeauna sa fie liderul unei echipe de top, cat si pentru Volkswagen, producatorul german aflandu-se la primul succes cu modelul Polo R WRC.
Sebastien Ogier a castigat intr-un stil mare, obtinand si cele 3 puncte destinate invingatorului in Power Stage. 2 puncte bonus a luat Latvala iar un punct Ostberg, acesta fiind clasamentul ultimei probe speciale din Raliul Suediei. Cei de la Citroen au incercat sa obtina puncte prin Hirvonen printr-o strategie de a pleca din spatele lui Ogier in Power Stage, penalizarea primita pentru acest lucru neafectandu-l pe Hirvonen in clasamentul raliului. Miscarea nu le-a reusit insa, Hirvonen fiind doar al patrulea pe PS22.
Victoria este si mai importanta pentru Ogier daca tinem cont ca a venit in urma unei lupte cu fostul sau rival / coechipier, Sebastien Loeb. Ogier a batut 10 din cele 22 de probe, impunandu-se cu 41.8 secunde in fata lui Loeb. Mads Ostberg urca pentru prima data pe podium pentru noua sa echipa, Qatar M-Sport WRT, dupa un duel dus pana in ultima proba cu Jari-Matti Latvala. Rezultatul lui Ostberg este unul foarte bun, mai ales ca pilotul norvegian a inceput raliul cu stangul, primind o penalizare de 20 de secunde dupa chiar PS2.
Cel care s-a aflat in spatele lui Ostberg si a lui Latvala pe parcursul intregului raliu, Evgeny Novikov, a pierdut locul 5 in aceasta dupa-amiaza, dupa ce s-a rostogolit cu Ford-ul sau si a picat pana pe 9. Este inca o dezamagire pentru pilotul rus care a fost foarte rapid, insa, la fel ca la Monte-Carlo, nu si-a putut pastra concentrarea pana la final.
In aceste conditii, Thierry Neuville termina pe 5, obtinand primele sale puncte din 2013. Neuville este urmat in Top 10 de alti 5 piloti care s-au aflat la volanurile unor Ford Fiesta, din care 4 in configuratii WRC iar unul RRC: Juho Hanninen, Martin Prokop, Henning Solberg, Evgeny Novikov si Yazeed Al-Rajhi, acesta din urma fiind de altfel invingatorul categoriei WRC-2.
Pentru Citroen nu a fost o etapa foarte buna, doi dintre cei patru piloti (Dani Sordo si Khalid Al-Qassimi) abandonand. Faptul ca Hirvonen nu termina in primii 10 iar Loeb nu reuseste sa castige, inrautateste lucrurile pentru echipa franceza. Printre cei care au abandonat ii gasim si pe Pontus Tidemand si Jari Ketomaa.
Fara indoiala ca Ogier este un pilot foarte rapid, insa o mare parte din merit o are si Volkswagen care a gandit atat de bine revenirea in WRC, facand totul "nemteste", fara graba si reusind sa ii furnizeze pilotului francez o masina extraordinara. Se pare ca presiunea de pe umerii lui Hirvonen de a fi pilotul numarul 1 la Citroen nu are efecte pozitive asupra finlandezului. Avand doar 12 puncte dupa primele doua etape, Hirvonen trebuie sa castige cat mai repede daca vrea sa ridice pretentii la castigarea campionatului.
Urmatoarea etapa a calendarului WRC 2013 se va desfasura peste o luna in Mexic, intre 7-10 martie.
Clasamentul Raliului Suediei 2013:
poz pilot echipa timp
1. Sebastien Ogier VW 3h11m41.9s
2. Sebastien Loeb Citroen + 41.8s
3. Mads Ostberg Qatar M-Sport Ford + 1m24.5s
4. Jari-Matti Latvala VW + 1m30.6s
5. Thierry Neuville Qatar M-Sport Ford + 5m06.4s
6. Juho Hanninen Qatar M-Sport Ford + 5m43.1s
7. Martin Prokop Czech Ford + 11m25.4s
8. Henning Solberg M-Sport Ford + 11m42.7s
9. Evgeny Novikov Qatar M-Sport Ford + 13m04.7s
10. Yazeed Al Rahji Yazeed Ford + 16m27.0s
Rally Sweden 2013: highlights ziua 3 (video)
http://www.rallymagazin.ro/rally-sweden ... 64786.html