Raliul Sibiului 2012

Despre competitii sportive cu sau fara participarea Mitsubishi
Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Vin Iul 20, 2012 4:43 pm

Raliul Sibiului - PS1

PS1 - Dobarca I - 7,3 km

Andreas Mikkelsen castiga prima proba a Raliului Sibiului, in cadrul competitiei ce conteaza pentru International Rally Challenge, in fata lui Patrik Flodin si Sepp Wiegand.
Cel mai rapid pilot CNR este Gergo Szabo, care are un start excelent cu noua sa Skoda Fabia S2000. Francois Delecour il urmeaza la sase zecimi de secunda si Dan Girtofan la 2.8, cei doi ocupand locurile cinci si sase la general IRC.

Hermann Gassner se opreste cu probleme tehnice, dar continua, dupa ce schimba o planetara pe proba speciala Hermann Gassner stops with technical problems but manages to continue after a driveshaft change on the special stage



Timpii de pe probele speciale sunt oferite de www.raliulsibiului.ro si www.ircseries.com


Raliul Sibiului - PS2

PS2 - Crinti I

Andreas Mikkelsen se impune si in cea de-a doua proba, lejer, in timp ce pilotii din spatele sau au avut in marea lor majoritate, probleme. Gergo Szabo reuseste sa profite de problemele celorlalti si urca pe pozitia a doua a cursei, chiar daca a incheiat proba pe pana. Francois Delecour este al treilea si el pierzand mult timp, dupa ce a rulat in spatele lui Patrik Flodin, care a facut pana.

Sepp Wiegand este al patrulea, dupa ce a pierdut un minut din cauza unei pene pe stanga spate, in timp ce Vali Porcisteanu este al cincilea, completand podiumul CNR si fiind cel mai rapid pilot de nationalitate romana.

Dan Girtofan abandoneaza, dupa ce a iesit in decor, rasturnand masina. Skoda lui "Giri a blocat proba speciala, oprind urmatoarele sase masini, insa echipajul a reusit sa elibereze traseul, in cele din urma, cursa putand fi reluata. Astfel, cele sase echipaje care au pierdut timp, vor primi timpi stabiliti de conducerea cursei.
„Am mers extraordinar pe primi 12,5 kilometri ai probei, dar, la un viraj pe interior, am atins un cap de pod, s-a rupt bratul si ne-am rasturnat pe drum, pe usile laterale. Am sarit din masina, am oprit concurentii care veneau dupa noi, iar apoi am scos bolidul de pe gtraseu, pentru a se continua proba. Ne pare rau, dar acesta este sportul auto”, a spus Adrian Berghea, navigatorul lui Dan Girtofan.



S-a rezolvat problema timpilor pe PS 2

Dupa indelungi dezbateri referitoare la timpii pe care concurentii trebuiau sa ii primeasca dupa a doua speciala a zilei, bulversata de accidente si pene de cauciuc, conducerea cursei a decis ca absolut toti concurentii ce au luat startul dupa Bogdan Marisca, ultimul pilot ce a parcurs proba in conditii normale, sa primeasca timpul pilotului clujean, adica 21:30.8.





sursa: autorally.ro

Apropo, nu e nimeni pe-acolo?

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Sâm Iul 21, 2012 12:35 am

Raliului Sibiului - Macadamul a inceput sa cearna

Dupa primele doua probe ale infernului de la Sibiu, echipajele au ajuns in parcul service, pentru a „obloji” ranile bolizilor, ce au avut de suferit pe durul macadam sibian.
Conform asteptarilor, Andreas Mikkelsen (Skoda Fabia S2000) conduce deja ostilitatile, avand un avans consistent dupa primele doua speciale. „Cei din spate au avut probleme, au pierdut mult timp. A fost un inceput de raliu foarte dificil, insa noi suntem ok si avem un avans bun. Sa fiu sincer, nu am fortat pe niciuna din probe, am avut trase care sa ne tina departe de necazuri. Trebuie sa facem un raliu destept”, a spus Mikkelsen.
Desi inainte de Sibiu a facut doar cateva zeci de kilometri de teste cu noua sa Skoda Fabia S2000, Gergo Szabo este pe locul doi in clasamentul general, desi ultimii 7 kilometri de pe Crint a mers pe pana. „Este foarte bine pana acum. Am mers cam la 80 % din potential. Am mers pe pana, dar pana acum este OK”, a spus pilotul maghiar, care a fost completat de team-managerul sau, Silviu Moraru: „Pana acum este bine, dar sa nu uitam ca raliul este abia la inceput. Suntem pe un loc bun si sper sa tina masina pana la final”.
Francois Delecour este pe ultima treapta a podiumului provizoriu, dar a fost incuract de suedezul Patrik Flodin, care a mers mult prea incet din cauza unei pene si l-a incomodat pe francez. „Imi pare foarte rau ca l-am intarziat pe Francois Delecour. Am reusit sa mergem suficient de rapid, chiar daca am facut pana, inaintea ultimilor 2 km. Aici insa, am fost foarte lenti si nu mi-am dat seama ca am fost ajunsi”, a spus Flodin.
Neamtul Sepp Wiegand a retrogradat pe locul patru dupa cea de a doua proba speciala, din cauza unei pene. „Am facut pana pe proba a doua, insa nu stiu ce s-a intamplat, nu am lovit nimic. Nu e atat de rau, am pierdut un minut, dar ceea ce este fantastic e ca am incheiat pe patru proba. Asta spune cat de dificil a fost”, a precizat Wigand.
Valentin Porcisteanu este abia pe cinci, dupa ce in prima proba speciala a iesit putin in decor, iar apoi, pe Crint, a fortat, dar nu a reusit sa recupereze din handicap. Bogdan Marisca a avut parte, pe a doua proba speciala, de o adevarata sauna in masina, dar, cu toate acestea este in puncte bune la IRC. „La un minut dupa startul probei, temperatura la apa a urcat vertiginos si am fost nevoit sa dau drumul la caldura. Am mers 20 de minute in aceste conditii, dar este infernal. Niciodata nu am patit asa ceva”, a punctat Marisca.
Marco Tempestini incercat, in primul rand, sa ajunga cu masina intreaga in service. „Am fost nevoiti sa facem un compromis intre viteza si bolovani. Ne-am iesit din ritm, am redus din turatie, si am pierdut ceva timp. Oricum, pana acum, una peste alta, este in regula”, a declarat Tempestini.

Raliul Sibiului - PS 3

Miekkelsen isi continua marsul

Pe PS 3 - Dobarca (7,3 kilometri), Andreas Mikkelsen a fortat la maximum si si-a imbunatatit timpul cu aproape 7 secunde. Patrik Flodin, dupa ce a trecut de socul penei de pe PS 2, da semne de revenire si a aobtinut al doilea timp, devansandu-l pe Francois Delecour. Sepp Wiegand pierde, in continuare timp pretios, in timp ce Gergo Szabo a mers fara sa forteze la maximum, obtinand al cincelea timp al probei. Urmatorii timpi pe PS# i-au obtinut, in ordine, Edwin Keleti, Marco Tempestini, Bogdan Marisca, Valentin Porcisteanu.

PS3: 1. Mikkelsen - 4:07.9, 2. Flodin + 3.6, 3. Delecour +4.5, 4. Wiegand +6.5, 5. Szabo +10.4, 6. Puskhar + 11, 7. Keleti +15.9, 8. Temestini +16.1, 9. Marisca +16.8, 10. Porcisteanu +17.1.
General dupa PS3: 1. Miekkelsen - 28:13.5, 2. Szabo+1:07.8, 3. Delecour +1:09.6, 4. Wigand +1:17.1, 5. Porcisteanu +1:54.7, 6. Marisca +2:11.0, 7. Tempestini +2:19.6, 8. Flodin +3:39.8


Raliul Sibiului - PS 4

Praful este inamicul public

Mikkelsen si-a imbunatatit timpul pe speciala Crinti cu 15 secunde la a doua parcurgere, insa a spus ca merge in continuare cu rezerve, alegand trasele cele mai bune pentru masina, nu neaparat cele mai rapide. Wiegand, incomodat de praful ridicat de norvegian, a incasat 39 secunde de la Mikkelsen, acuzand vizibilitatea foarte redusa. Nici Flodin nu s-a descurcat mai bine, pierzand 1:03.2. Suedezul a spus ca, daca diseara, pe probele de noapte, va fi la fel de mult praf, specialele vor deveni impracticabile.
Unii piloti au cerut ca startul sa se dea la 3 minute, tocmai din cauza prafului, dar oficialii cursei nu au fost de acord. Pe masura ce lista de start avanseaza, problema prafului este tot mai accentuata, raliul devenind chiar si mai dificil in conditii de vizibilitate extrem de redusa. Toti pilotii au acuzat acest aspect, Bogdan Marisca spunand ca este mult prea periculos, un fel de ruleta ruseasca, iar Michael Burri a fost de parere ca intrecerea este mai aproape de una de rally-raid, dupa ce a facut o noua pana de cauciuc.
Gergo Szabo a mers pe pana ultimii sase kilometri ai specialei, cazand de pe doi pe patru.

In PS 4, s-au mai inregistrat 2 abandonuri. Astfel, austriacul Michael Kogler a iesit in decor (membrii echipajului sunt OK), iar Octavian Tarnovean a abandonat din motive tehnice, la fel ca si Constantin Raducioiu. Pe lista abandonatilor se mai regasesc Bogdan Nastase (Dacia Logan), Radu Arhire (Dacia Logan), Bako Laszlo (Citroen C2R2), Ioan Mihut (Dacia Logan), Rares Tomita (Mitsubishi Evo 9). Astfel, pana acum, dupa 5 probe speciale, sunt deja 15 abandonuri.

1. Mikkelsen - 19:34.6, 2. Wiegand - 20:13.8, 3. Flodin - 20:37.8, 4. Delecour - 20:41.2, 5. Porcisteanu - 21:10.0, 6. Szabo - 21:44.4, 7. Pushkar - 21:44.8, 8. Tempestini - 22:6.1, 9. Keleti 22:16,2, Marisca - 22:21.1.
Clasament dupa PS 4: 1. Mikkelsen - 47:48.1, Wigand + 1:56.3, 3. Delecour +2:16.2, 4. Szabo +3:17.6, 5. Porcisteanu +3:30.1, 6. Flodin +4:43.0, 7. Tempestini +4:51.1, 8. Marisca +4:57.5

Ecarturile de start au fost modificate

Praful, dar si protestele pilotilor nu au fost trecute cu vederea, astfel ca in ultimele doua speciale ale zilei - Platinis Noapte si Santa Noapte - ecartul de start a fost modificat. In aceste conditii, urmatorii 9 piloti dupa Mikkelsen vor lua startul la patru minute, iar restul concurentilor, la 3 minute.

Raliul Sibiului - Service C

Praful, o problema chiar si la superspeciala

Superspeciala din "Groapa" a fost impartita in doua, dupa cum a explicat Gergo Szabo, cu pilotii de pe interiorul traseului dublu avand un avantaj de vizibilitate, dupa cum a explicat Gergo Szabo. Atat pilotul maghiar, cat si Francois Delecour si alti piloti care au luat startul pe inelul exterior au fost nevoiti chiar sa opreasca, pentru a putea vedea ceva in fata. ?Normal ar fi ca pilotii care au luat astazi startul pe interior sa treaca pe exterior maine, pentru ca sa fie sanse egale?, a punctat Szabo.
Andreas Mikkelsen nu a fost unul din acesti piloti, castigand inca o proba, a cincea consecutiva, insa Vali Porcisteanu a reusit o frumoasa surpriza, stabilind exact acelasi timp ca si norvegianul. Mikkelsen a avut totusi o mostra a lipsei de vizibilitate cand a intrat pe a doua parte a traseului in forma de 8, spunand ca isi da seama cat de dificil este sa mergi in aceste conditii: "Am vazut cum este sa pilotezi pe praf, este foarte dificil si periculos. Sper ca pe probele de noapte sa se ia deciziile cele mai bune din partea conducerii cursei si a organizatorilor si sa fie mai bine."
Sepp Wiegand, care reuseste sa revina pe locul al doilea, spune ca raliul este unul lung si dificil, astfel ca vrea sa se concentreze pe mentinerea in cursa. "Sunt bucuros ca am urcat pe doi, insa este un raliu lung si foarte dificil, trebuie sa fim foarte atenti, vom vedea ce se intampla" a spus germanul.
Valentin Porcisteanu se mentine pe locul 5, reusind sa se apropie de Gergo Szabo la putin peste 3 secunde dupa superspeciala, el find unul dintre norocosii ce au nimerit ?interiorul?. ?A fost mult praf si au fost momente in care nu mai vedeam pe unde mergem. Dar, masina este Ok si suntem multumimti?, a precizat ?Vallino?.
Marco tempestini a ajuns in service cu masina plina de praf, atat pe interior, cat si pe exterior. ?Este incredibil. Am mers incet, pentru ca nu am avut de ales. Nu numai ca nu vedeam in fata, dar si in interior a fost foarte mult praf. In schimb, masina se comporta foarte bine?, a spus Tempestini.
Bogdan Marisca le-a cerut oficialilor sa ia startul pe Crint la macar 3 minute, dar nimeni nu a fost de acotrd, asa ca pilotul clujean a ?disparut? in praf si nu a mai avut tupeul sa treaca in treapta a treia. ?Am dat a doua si asa am ramas. Nu se vedea nimic. Nu inteleg de ce nu au marit ecartul. Chiar vor sa ne vada cu gatul rupt? Asa ceva nu se poate. A fost o adevarata ruleta ruseasca?, a spus, cu naduf, Marisca.
Patrik Flodin este ingrijorat de conditiile probelor de noapte, spunand ca in conditii de praf acestea vor fi aproape impracticabile, chiar si cu startul la 4 minute. "Patru sau cinci secunde, nu conteaza, atunci cand aprindem farurile nu se mai vede nimic. Trebuie sa ai lumina, cu siguranta, dar asta inrautateste lucrurile. Voi discuta si cu ceilalti piloti, nu stiu ce parere au, insa mie mi se pare foarte periculos?, a punctat Flodin.

"Praful nu este vina organizatorului, asta se intampla pe macadam" , a spus Jean-Pierre Nicolas, managerul IRC si o legenda a raliurilor, care a continuat: 'Nu am vazut niciodata un ecart atat de mare (4 minute la start), insa cred ca e o decizie foarte buna si va fi mult mai bine pe probele de noapte."

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Sâm Iul 21, 2012 12:41 am

Raliul Sibiului - PS 6

Miekkelsen isi continua marsul spre victorie

Andreas Mikkelsen isi continua marsul spre victoriel la Sibiu si a castigat si speciala a 6-a, Paltinis (10 km), cu un avans de aproape 5 decunde in fata celui de al doilea clasat, Francois Delecour a fost al doilea, in timp ce Sepp Wiegand a incheiat podiumul probei. Daca primi pilotii de pe locuril 2 si 3 au terminat in aceeasi secunda, urmatorul, adica Patrick Flodin a venit abia dupa 5 secune, iar Gergo Szabo a trecut linia de sosire dupa alte 3 secunde. Au urmat Marco Tempestini, Bogdan Marisca si Valentin Porcisteanu.

PS 6: 1. Miekkelsen - 5:52.6, 2. Dele3cour - 5:57.0, 3. Wiegand - 5:57.4, 4. Flodin - 6.02.0, 5. Szabo - 6:05.6, 6. Tempestini - 6:11., 7. Marisca - 6:13.1, 8. Porcisteanu - 6:13.2
Clasament dupa PS 6: 1. Miekkelsen - 55:26.2, 2. Wiegand +2:03.6, 3. Delecour +2:30.9, 4. Szabo + 3:40.2, 5. Porcisteanu - 3:50.7, 6. Flodin +4:54.8, 7. Tempestini + 5:11.3, 8. Marisca +5:19.5.

Raliul Sibiului - PS 7


Imbatabilul Miekkelsen

Norvegianul Andreas Mikkelsen, fie ca este din alt film, fie ca este favorizat de faptul ca este primul pe linia de start, face un adevarat mars spre victorie in etapa IRC de la Sibiu, reusind sa castige toate cele 7 probe speciale ale primei zile. Pe Santa, pe noapte, Mikkelsen s-a impus cu un avans incredibil in fata lui Szabo, de peste 37 de secunde. Adica, la o socoteala simpla, asta inseamna peste 2 secunde pe kilometru. Este ceva incredibil si asta in conditiile in care Miekkelsen a spus ca nu va forta la Sibiu. Al treilea pe Santa a venit Delecour, urmat, in ordine, de Flodin, Wiegand, Porcisteanu si Tempestini.
Cea mai simpatica declaratie dupa prima zi a fost a suedezului Flodin, care a spus: ?A fost o zi grea. Ce fac acum? Ma duc la hotel, dorm si maine voi forta ca un drac. Este un raliu frumos, imi place masina, dar este infernal sa conduci pe praf?.
Oricum, pilotii au fost placut surprinsi de numarul foarte mare de spectatori de pe ultimele doua speciale. ?A fost multa lume in jurul focurilor aprinse. A fost extraordinat si este bine pentru noi?, a punctat Mikkelsen.

Numarul echipajelor de pe lista abandonatilor a ajuns la 18, dupa ce Martin Kangur (Honda Civic Type R) si Adrian Dragan (Citroen C2R2 Max) s-au retras din motive tehnice, in timp ce George Grigorescu a iesit in decor. Astfel, in cursa mai sunt 39 de echipaje.

PS 7: 1. Miekkelsen - 10:40.9, 2. Delecour - 11:18.4, 3. Delecour - 11:18.8, 4. Flodin - 11:19.3, 5. Wiegand - 11:24, 5. Porcisteanu - 11:38.8, 6. Keleti - 11:53.7, 6. Tempestini - 12:06.2.
Dupa PS 7: 1. Miekkelsen - 1:06:07.1, 2. Wiegand - 2:44.1, 3. Delecour +3:08.8, 4. Szabo - 4:14.4, 5. Porcisteanu - 4:48.6, 6. Flodin - 5:33.2, 7. Tempestini 6:36.6, 8. Keleti - 6:44.1

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Sâm Iul 21, 2012 1:45 pm

Daca este cineva la Sibiu la raliuri, sa posteze cateva poze sau filmulete, ce are la indemana......

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Sâm Iul 21, 2012 7:15 pm
















Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Lun Iul 23, 2012 12:34 pm

Raliul Sibiului - PS 8

Szabo a abandonat, din cauza unei roti smulse

Ziua a inceput cu prima trecere pe Gatul Berbecului, o speciala lunga de 28,5 kilometri, iar ecartul dintre echipaje va fi de 3 minute.
Andreas Mikkelsen, care a terminat prima zi cu un avans de 2:44.1 merge la siguranta, fara sa forteze inutil, pentru ca, dupa proriile afirmatii, nu se dau puncte pentru victoriile din probele speciale. Astfel, norvegianul are doua roti de rezerva in masina (ieri a avut doar una) si, chiar daca face pana pe proba, poate schimba roata intr-un minut si jumatate, fara sa piarda primul loc. Asta daca nu se blocheaza vreun prezon. Wiegand a castigat speciala, distantandu-se la peste un minut si jumatate de Francois Delecour, in timp ce lui Gergo Szabo i s-a smuls roata stanga spate cu tot cu brate. A ajuns la finalul probei, mergand 10 kilometri in aceste conditii, dar a fost oprit, din motive de securitate de comisarul tehnic la capatul specialei. Pe patru in clasamentul general au urcat Patrick Flodin, urmat de Valentin Porcisteanu, Marco Tempestini si Vitaly Pushkar, care a pierdut aproape 3 minute pe proba. Un alt abandon este cel al lui Mikael Burri (Peugeot 207 S2000), care s-a retras din motive tehnice. Asadar, in cursa, in acest moment mai sunt 38 de echipaje (2 in Super Rally).
Dan Girtofan, desi este in Super Rally, a scos al patrulea timp in PS*, 20:26.4. Daca nu ar fi iesit ieri din concurs...

PS 8: 1. Wiegand - 19:47.0, 2. Flodin -19.49.7, 3. Mikkelsen - 19:57.7, 4. Delecour - 20:28.8, 5. Porcisteanu - 21:06.5, 6. Tempestini - 21:19.5, 7. Pushkar - 22:37.9.
Clasament dupa PS8: 1. Mikkelsen - 1:26:04.8, 2. Wiegand +2:33.4, 3. Delecour - 3:39.9, 4. Flodin - 5:25.2, 5. Porcisteanu - 5:57.4, 6. Szabo +7:11.8, 7. Pushkar +8:52.5


Raliul Sibiului - PS 9

Delecour, probleme cu suspensia, iar Porcisteanu a pierdut 8 minute
Girtofan - in Superrally, obtine cei mai buni timpi pe primele doua speciala ale zilei

Andreas Mikkelsen are ca obiectiv, in aceasta zi, doar sa vina cu masina intreaga inapoi. Astfel, norvegianul si-a pus ?gume? tari si merge doar pe mijlocul drumului. Cu toate acestea, norvegianul a ?batut? proba, cu peste 15 secunde in fata lui Wiegand. In schimb, Francois Delecour a pierdut peste 3 minute, deoarece i s-a dus suspensia de pe dreapta fata. Francezul va ajunge, totusi, in service si va incerca sa ajunga in service. Valentin Porcisteanu se pare ca are ceva probleme, intrucat Flodin, care a luat startul dupa el, a ajuns inaintea lui la sosire, pitesteanul, avand o pana pe stanga fata. Porcisteanu a avut probleme cand a schimbat roata, intrucat i-a cazut masina de pe cric, si, mai mult, are si o bieleta de directie indoita. In aceste conditii, pitesteanul a a pierdut 8:22.8 si a iesit din orice calcule la victorie. Nici Marco Tempestini nu a scapat de ghinion, a facut o pana, a mers 8 kiloemtri pe janta si astfel a pierdut 4 minute. Edwin Keleti a reusit al cincilea timp al probei si a urcat pe 6 la general, in timp ce Dan Girtofan, fara comunicatii, a obtinut al patrulea timp, dupa aceste doua speciale brasoveanul fiind cel mai rapid dintre romani.

PS 9: 1. Mikkelsen - 13.:56.4, 2. Flodin - 13:57.9, 3. Wiegand - 14:11.5, 4. Girtofan - 14:50.6, 4. Pushkar - 15:13.2, 5. Keleti - 16:10.6, 6. Delecour - 17:03.9, 7. Tempestini 7.6.9, 8. Porcisteanu 22:19.2
Clasament dupa PS 9: 1. Miekklsen - 1:40:01.2. 3. Wiegand +2:48.5, 3. Flodin +5:26.7, 4. Delecour +6:47.4, 5. Pushkar +10:09.3, 6. Keleti +10:49.6, 7. Tempestini +11:18.9, 8. Porcisteanu +14:20.2.


Raliul Sibiului - Service E

Andreas Mikkelsen ramane singurul care se mentine departe de probleme, norvegianul 'navigand' catre sosire, cu doua probe propriu-zise ramase din raliu. Chiar si asa, el isi mareste avansul, adaugand 4 secunde fata de startul zilei, in fata locului doi al lui Sepp Wiegand. "Vrem sa ajungem la sosire" a spus acesta din urma. "Prima proba a fost ok, ne-a placut si am fortat putin, insa in PS9 a fost extrem de dur si nu am vrut sa ne asumam niciun fel de riscuri. Sectiunea de asfalt de la sfarsitul PS8 a fost destul de alunecoasa, insa ne-am pastrat concentrarea." Desi nu a facut placerea spectatorilor cu derapaje pe acele de par, pastrand un stil german, exact, Wiegand nu exclude acest lucru pentru a doua parcurgere: "Desi ecarturile sunt mari, orice secunda poate fi decisiva daca ai probleme, asa ca am incercat sa fim cat mai exacti. Poate vom merge mai spectaculos acum, avem un avans mare."



Patrick Flodin reuseste sa urce pe podium, gratie problemelor lui Delecour, iar sansele sale sa incheie aici sunt ridicate. "E mult mai bine decat ieri, ne-am descurcat bine pe probe si suntem bucurosi ca am urcat pe locul trei" a spus el.
Francois Delecour ramane cel mai bine clasat in CNR Dunlop, fiind mare favorit la victorie, dupa ce Vali Porcisteanu a pierdut 8 minute. Francezul a avut probleme de suspensie, dar nu este ingrijorat in ceea ce priveste ultima bucla a intrecerii. "Amortizorul a cedat, insa este in regula, il schimbam in parcul service si continuam" a spus Delecour.
Vitaliy Pushkar este cel mai rapid in IRC PC, insa si ucrainianul a avut probleme serioase, avansarea sa in clasament datorandu-se problemelor lui Porcisteanu. Pushkar a avut doua pene de cauciuc pe Santa Max I, iar masina sa arata la intrarea in service ca dupa razboi. El este multumit insa ca reuseste sa se mentina in cursa.
Vali Porcisteanu, care parea sa se apropie de prima pozitie odata cu problemele lui Delecour, a avut dificultati mult mai mari decat acesta. El a facut pana dupa startul pe Gatu Berbecului I si a pierdut aproape opt minute. Mai intai, masina a cazut de pe cric, pentru ca apoi, fiind depasit de Patrik Flodin, sa mearga in praful ridicat de Ford-ul acestuia. In plus, masina sa are numeroase probleme. "Am facut tot ce am putut" a spus Vali deznadajduit. "Am mers cat de prudent am putut, insa iata ca problemele nu ne-au ocolit. Am pierdut timp pretios, tot ce sper acum este sa putem continua si sa incheiem cursa."
Marco Tempestini a facut o pana, dar a reusit sa termine proba, dar a fost depasit in clasament de Edwin Keleti. ?In afara de pana si de praf, ca abia mai puteam respira in masina, a fost in regula. Mergem inainte si speram sa terminam raliul?, a spus Tempestini.
Edwin Keleti, linistit, a mers pe constanta si a urcat pe locul 6 la general, fiind, in acest moment, al doilea in Campionatul National de Raliuri Dunlop. ?Mergem la conservare si, chiar si in aceste conditii, se aude o bataie la diferential. Sper sa nu fie ceva grav si sa putem continua cursa?, a punctat Keleti, care se afla in fata celui mai bun rezultat din acest sezon.

PS 9 a fost neutralizata din cauza unui incediu forestier

Din cauza unui incediu forestier izbucnit in zona Casei de Vacanta de pe Santa, a 9-a speciala a Raliului Sibiului a fost neutralizata, ultimul concurent care a reusit sa parcurga traseul in regim de concurs fiind Florin Crisan. Probabil ca restul concurentilor, care vor parcurge proba in regim de etapa vor rpimi acelsai timp pe care l-a realizat Florin Crisan, adica 17:21.10.
Lista abandonurilor se ingroase, astfel ca dupa Gergo Szabo, care si-a lasat bucati de masina pe proba, si Mikael Burri, s-au mai retras Sebastian Barbu (Citroen DS3), Romulus Preda (Mitsubishi Evo 9), Victor Baldescu (Mitsubishi Evo 6), Cristian Enache (Renault Clio RS) si Simone Tempestini (iesire in decor). Astfel, in cursa mai sunt 34 de echipaje (dintre care 1 la Super Rally).


Startul in PS 10 si PS 11, intarziat cu 20 de minute

Starul pe PS 11, a doua trecere pe Santa, va fi dat cu 20 de minute mai tarziu, din cauza unui incendiu forestier. Masinile de pompieri au urcat la Satul de vacanta si vor asigura o perdea de apa la trecerea concurentilor, incendiul fiind la o distanta de 800 de metri de drum. Evident, si startul in PS 10 va fi dat cu 20 de minute mai tarziu.


Raliul Sibiului PS 10

Wiegand si Tempestini au abandonat

Prima surpriza in PS 10 a venit din partea lui Sepp Wiegand, care, desi a luat startul inaintea lui Francois Delecour, nu a ajuns la start. Wiegand a abandonat, cu un kilometru inainte de sosire, din cauza unui amortizor rupt. Germanul a facut pana la roata dreapta spate, a continuat sa mearga, iar suspensia a cedat, obligandu-l sa se retraga.
Astfel, Delelecour, care a venit al treilea pe Gatul Berbecului, a urcat pe pe ultima treapta a podiumului provizoriu, iar Flodin, castigatorul specialei, este acum pe locul doi la general.
Marco Tempestini abandoneaza si el, cu probleme la discul de ambreiaj. Ghinionul sau extraordinar continua, piesa cedand chiar dupa ce a fost inlocuita, ca o masura de siguranta, de catre echipa ceha de la care a inchiriat Skoda Fabia S2000. El nu a reusit nici macar sa plece catre proba speciala, fiind nevoit sa se intoarca in parcul service, la scurt timp dupa ce il parasise.
Si in aceasta speciala Dan Girtofan a fost cel mai rapid roman si, in clasamentul zilei, este primul in Campionatul National. Daca nu ar fi fost capul de pod...

PS 10: 1. Flodin - 19:42.4, 2. Miekkelsen - 19:50.2, 3. Girtofan - 20:36.0, 4. Porcisteanu - 21:32.2, 5. Pushkar - 21:48.9, 6. Keleti - 21:49.9, 7. Delecour - 22:29.0
Clasament dupa PS 10: 1. Miekklsen - 1:59:51.4, 2. Flodin +5:18.9, 3. Delecour +9:26.2, 4. Pushkar +12:08.0, 5. Keleti +12:49.3, 6. Porcisteanu +16:02.2



Raliul Sibiului - PS 11

Mikkelsen, la 1,9 kilometri de victorie la Sibiu

Dupa ce o treime dintre concurenti au trecut pe Santa, in PS 9 in regim de regularitate, din cauza unui incendiu forestier, la a doua trecere, pe langa cele 20 de minute de decalare a timpului de start, proba a mai intarzaiat inca 27 de minute. Au fost ceva tensiuni, itrucat pilotii nu au mai vrut sa ia startul in regim de concurs, din cauza incendiului, drumului prost si a intarzaierii foarte mari. In cele din urma spiritele s-au calmat, startul s-a dat, iar concurentii vor parcurge proba in regim de concurs.
Andreas Mikkelsen a trecut pe Santa in 13:56.0, aproape la fel ca la prima trecre (acum a foat mai rapid cu 4 zecimi de secunda) si, daca nimic nu se va intampla pe Superspeciala norvegianul se va impune si la Sibiu, consolidandu-si astfel pozitia in clasamentul general al IRC.
Patrick Flodin a venit al doilea pe Santa si si-a conolidat pozitia secunda in clasamentul general, obtinand la Sibiu cel mai bun rezultat al sezonului. Mai mult, Flodin a ?bifat? prima sa victorie in IRC, dupa ce s-a impus in PS 10.
Francois Delecour probabil ca a patit ceva, intrucat a mai pierdut 2:26.0, dar este greu de crezut ca va pierde pozitia a treia in clasamentul general.
Surpriza zilei este Edwin Keleti, care, daca trece de Superspeciala, va termina pe locul 5 in clasamentul general, pe 2 in Campionatul National de Raliuri Dunlop si tot pe doi in IRC PC. Practic, la Sibiu, Keleti a obtinut cel mai bun rezultat al sezonului. ?Suntem foarte fericiti ca am ajuns la capatul probei fara pana?, a spus Keleti la finalul Santei.
Dan Girtofan a facut senzatie in ziua a doua, chiar daca este la Super Rally. Brasoveanul a scos si pe Santa cel mai bun timp dintre romani, fiind liderul in intrecerea nationala a celei de a doua etapa. Astfel, daca o va tine tot asa, ?Giri? va avea un bonus de 12 puncte, care se vor dovedi extrem de pretioase la finalul sezonului.
In afara de Tempestini si Wiegand, au mai abandonat Eugen Badina (Subaru Impreza) - accident de circulatie pe etapa dintre PS 10 si PS 11, Florin Crisan, abandon tehnic, la fel ca si Costi Stratnic.

PS 11: 1. Mikkelsen - 13:56.0, 2. Flodin - 14:10.0, 3. Girtofan - 15:01.3, 4. Pushkar - 15:35.5, 5. Keleti - 15:47.6, 6. Porcisteanu - 15:54.4, 7. Delecour - 16:20.0
Clasament dupa PS 11: 1. Mikkelsen - 2:13:47.4, 2. Flodin +5:32.9, 3. Delecour +11:52.2, 4. Pushkar - 13:46.5, 5. Keleti +14:40.9



Raliul Sibiului - Service F

Andreas Mikkelsen mentine cel mai mare avans inregistrat pana acum in IRC si se indreapta spre victorie, cu o singura proba ramasa, a doua parcurgere a superspecialei. Norvegianul a bifat insa si el o pana de cauciuc, intr-un raliu care a reprezentat infernul pentru pneuri. Cu toate acestea, el a reusit un raliu excelent, fiind singurul pilot ocolit de orice problema majora si care a mentinut un ritm foarte ridicat. "Un raliu foarte greu dar si frumos" a spus el. "Am facut si noi pana, in proba a zecea, insa nu am pierdut prea mult, in rest totul a functionat impecabil. A fost un raliu dur, multi au avut probleme, imi pare rau pentru Sepp, insa asa e in raliuri. La fel e si in Grecia, exista si genul acesta de curse, nu cred ca e o problema."
Patrik Flodin este al doilea, intr-o cursa in care a trecut de la agonie la extaz. Ziua secunda a fost antiteza primei pentru suedez, care a avut si o doza semnificativa de noroc pe ultima trecere pe Santa Max. "Am scapat ca prin minune de o pana, cauciucul are galma si este si taiat pe dreapta fata, iar planetara de pe dreapta spate a cedat catre finalul probei. Masina a suferit multe si ma bucur ca suntem aici, locul doi este excelent pentru noi. A fost un raliu extrem de greu pentru noi." a incheiat Flodin.
Francois Delecour a intampinat exact aceleasi probleme ca si pe prima bucla a zilei, parcurgand cea mai mare parte cu un amortizor rupt, de aceasta data pe stanga fata. Francezul pastreaza pozitia a treia si este aproape de victoria in etapa de national. "Am patit exact acelasi lucru ca in prima bucla, insa am reusit sa parcurgem probele si iata-ne ajunsi in parcul service, unde putem remedia problemele. A fost foarte dificil, insa un raliu frumos, foarte multa lume si o locatie excelenta pentru parcul service si comandament."
Edwin Keleti este cel mai bine clasat roman, fiind al doilea atat in clasamentul CNR, cat si in IRC PC, unde continua sa conduca ucrainianul Vitaliy Pushkar. ?A fost un raliu foarte bun pentru noi. Suntem la un pas de cel mai bun rezultat din acest sezon. M-am speriat la un moment dat ca se auzea o bataie suspecta. Am crezut ca era diferentialul si am lasat-o mai incet. In service am vazut ca era o janta indoita, care atingea?, a punctat Keleti.
Performerul zilei dintre romani este Dan Girtofan, care a fost cel mai rapid in intrecerea nationala, castigand toate probele speciala. ?A fost o zi perfecta pentru mine. Din pacate, mi-au iesit toate exact cand nu trebuia. Oricum, sunt multumit de ce am facut la Sibiu?, a spus Girtofan.


Raliul Sibiului - PS 12

Mikkelsen, invingator la Sibiu

Norvegianul Andreas Mikkelsen a obtinut, pe Super Speciala 1:40:6, si este castigatorul etapei IRC de la Sibiu. ?A fost un week-end lung. Am avut un avans linistitor si in cea de a doua zi am vrut doar sa ajung cu masina intreaga la final. Este o victorie foarte importanta pentru mine, dar si pentru echipa?, a spus Mikkelsen. Norvegianul a facut pereche cu Francois Delecour, fancezul fiind inregistrat cu 1:45.3, obtinand ?bronzul? la IRC si primul loc in Campionatul National de Raliuri Dunlop. ?Este foarte frumos sa fi intr-o asemenea batalie. As vrea cat mai multe etape in IRC?, a spus Delecour. Patrick Flodin a terminat Superspeciala pe doi, aceeasi pozitie ca si in clasament. ? Sunt foarte, foarte foarte ferecit! Baietii au facut o treaba foarte buna si le multumesc! Acest loc doi este magnific?, a exclamat fericit Flodin. Al patrulea in la Sibiu a terminat Vitaly Pushkar, care, intrebat fiind daca ar incepe, din nou, chiar maine, la Sibiu, a replicat: ?La acest raliu? Niciodata!?.
Edwin Keleti a obtinut in foarte bun loc 5 in IRC (2 in IRC PC si in CNRD), bifand cea mai buna evolutie din acest sezon. ?Sunt foarte fericit. Este un rezultat fantastic. Multumesc baietilor! Au facut o treaba foarte buna. A fost un raliu dur, dar nu imi place sa ma plang?, a spus Keleti.
Valentin Porcisteanu a terminat pe 7 in IRC (3 in CNRD si IRC PC), fiind devansat si de Robert Consani (Renault Clio R3), invingatorul de la doua roti motrice. ?Sunt foarte fericit ca am ajuns aici. Am avut o gramada de probleme ieri. Am vrut primul loc, in CNRD si IRC PC, dar asa este la raliuri?, a spus Porcisteanu.
Dan Gartofan a fost cel mai bun roman al zilei, castigand toate cele cinci probe speciale. ?A fost o zi fantastica, chiar daca am fost in Super Rally. Sunt abia la al doilea raliu pe macadam cu ?Bebelusa? si s-a comportat minunat?, a spus ?Giri?. Daca nu era capul de pod de ieri...

PS 12: 1. Miekkelsen - 1:40.6, 2. Flodin - 1:42.5, 3. Girtofan - 1:44.2, 4. Porcisteanu - 1:44.6, 5. Delecour - 1:45.3, 6. Keleti - 1:45.3, 7. Hunt - 1:50.6, 8. Pushkar - 1:51.3, 9. Cosma - 1:52.6, 10. Consani - 1: 54.9.


Scrie răspuns

Înapoi la “Motorsport”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori