DAKAR -2021
Scris: Lun Ian 04, 2021 10:55 am
(VIDEO) La început de an, începe cea mai dură cursă a planetei, raliul Dakar 2021. Acum şi cu maşini clasice. Tot ce trebuie să ştii despre ea
Raliul Dakar e cu siguranţă cea mai dificilă, cea mai dură şi mai solicitantă cursă a planetei, o cursă care reuşeşte să reziste într-un format veritabil, aşa cum era motorsportul cândva. Din păcate, ea fiind atât de complexă şi cuprinzătoare în zilele noastre, cele mai multe entităţi de presă aleg s-o reflecte fie deloc, fie foarte superficial, alegere dictată uneori şi de interesul mai redus al publicului pentru ea. În acest an, noi ne-am propus să reflectăm toate lucrurile importante din ea, dar s-o facem concentrat şi succint, cu un limbaj care să relateze clar pentru oricine despre lucrurile magnifice şi complexe care se întâmplă acolo. Mai ales că în 2021 cursa Dakar devine şi mai intrigantă! Şi vă spunem imediat de ce.
Între timp, numărul participanţilor la raliu crescuseră până la peste 600 către anul 1988, acest an fiind cel de apogeu pe atunci, în acest sens. Participau atât echipe de uzină, cât şi echipe de entuziaşti, care depuneau eforturi considerabile de a aduna oameni cu priceperi mecanice şi de a se aventura în povestea incredibilă a vieţii lor. Raliul era la fel de dificil pentru toţi şi oarecum îi punea în condiţii egale, deşi, fireşte, suportul echipelor varia în funcţie de bugetul pe care-l aveau. Dar Paris-Dakar n-a fost niciodată un raliu alintat, or, echipele de suport tehnic trebuiau să meargă după participanţi, pentru că raliul nu se desfăşoară în cercuri infinite pe acelaşi traseu, ci înaintează pe o distanţă enormă, iar eventualele reparaţii se fac ori direct în câmp, ori în pauzele nocturne dintre segmente.Într-o astfel de pauză, în 1988, în Bamako, fusese furat pur şi simplu bolidul favorit al cursei, un Peugeot. Iar astfel Peugeot n-a putut învinge în acel an. Abia în 1989 producătorul francez a putut obţine din nou victoria, urmată de altă victorie în 1990. Însă în 1991 marca franceză Citroen, parte din acelaşi grup, intrase în raliu cu toată experienţa de la Peugeot, şi a învins din nou.
Între timp, numărul de participanţi scăzuse dramatic, pentru că pe acelaşi traseu deja toţi producătorii fie dovediseră ce pot, fie renunţaseră să mai încerce. Aşa că în 1992 finalul a fost mutat de la Dakar la Cape Town, tocmai în Africa de Sud, iar piloţilor li s-a permis pentru prima dată să folosească tehnologia GPS. În acel an a învins Mitsubishi, dar raliul a fost unul lung şi ententuant, aşa că-n următorul an şi mai puţini participanţi şi-au anunţat prezenţa — doar 153. În acelaşi an finalul a fost setat din nou la Dakar, fiind învins tot de Mitsubishi, iar tatăl lui Sabine a decis că e ultima dată când de organizare se mai poate ocupa el, înmânând toate drepturile şi împuternicirile Organizaţiei Amaury Sport (ASO).
Ar fi păcat să nu menţionăm de luptele majore din terenul camioanelor, care s-au dat dintotdeauna la Dakar. Între 1982 şi1986, dominaţia a fost asigurată de camioanele Mercedes-Benz, după care au urmat victorii singulare ale DAF şi Tatra, urmate de 4 victorii consecutive ale celor de la Perlini. După încă doi ani de victorii Tatra, a venit şi prima victorie Kamaz, în 1996. După trei ani cu alţi învingători, Kamaz a obţinut o nouă victorie în 2000. În acei ani, concurentul lor principal era Tatra 815, care învinsese în 1998, 1999 şi apoi în 2001. Dar din 2002 cei de la Kamaz s-au impus dominant şi au avut 5 ani consecutivi de victorii, oprite de o victorie MAN în 2007. Din 2009 şi până în 2020 Kamaz a învins încă de 10 ori, adică în 10 ani din 12, doar în 2012 şi 2016 victoria fiindu-se luată de cei de la Iveco. Aşa că azi inevitabil se poate spune că cei de la KAMAZ au cea mai glorioasă istorie în raliul Dakar.Raliul Dakar în 2021
Şi aşa ajungem la raliul din 2021, care se va desfăşura tot în Arabia Saudită. Ruta este absolut nouă în comparaţie cu anul trecut, iar acum ea măsoară 4,800 km, divizaţi în 12 segmente, pentru 12 zile. La start în acest an se vor alinia 555 concurenţi, la bordul a 321 de vehicule ce vor participa în cursă! Deci, o cifră ca-n vremurile bune! Din ele 70 sunt maşini, 54 — buggy, 129 — motociclete, 42 sunt camioane, şi, cel mai frumos — 26 de vehicule clasice.La 1 şi 2 ianuarie 2020 au loc verificările şi pregătirile, toate echipele fiind prezente în Jeddah, unul din cele mai importante oraşe ale Arabiei Saudite. Mâine, la 2 ianuarie, va avea loc un prolog de 10 km al raliului în împrejurimile capitalei saudite. Iar adevărata cursă începe pe 3 ianuarie.
Dakar Classic în 2021
Aşa cum menţionasem mai sus şi cum anunţasem într-un articol încă prin luna august, raliul Dakar din 2021 va avea o nouă categorie, dedicată maşinilor clasice. Aici sunt admise maşini şi camioane care au făcut cândva istorie la Dakar, cu alte cuvinte vehicule care au participat cândva la Dakar şi care vor să revină după decenii, pentru a-şi apăra din nou onoarea şi gloria de altă dată. Lor li se va permite să circule pe o rută mai uşoară, paralelă cu ruta principală.Aici vor participa Land Cruiser-e care au avut momente de glorie de demult, dar şi vedete precum Porsche 911 din raliul din 1984, Volkwagen Iltis din 1980 sau Citroen ZX din 1994. Vor fi şi mai multe Range Rovere, G-Class-uri, câteva Nissan-uri şi chiar o Skoda LR130.
Ce ne putem aştepta la raliul din acest an?
Aşadar, se prefaţează un raliu interesant, care a reuşit să ajungă la cifra de 555 participanţi după ce pandemia prevestea că numărul de participanţi va fi mult mai mic, record de scăzut chiar. Totuşi, s-au găsit echipe şi entuziaşti, oameni căliţi care au ajuns la linia de start în pofida tuturor impedimentelor. Pentru că Dakar n-a fost niciodată un raliu al participărilor comode, ci un raliu care a sfidat mai mult ca oricare altul provocările din calea sa.Noi îl vom urmări şi vom reveni cu ştiri şi sinteze pe măsura evoluţilor importante. Poate unele din ele vor avea doar scurte video integrate, altele se vor referi punctat la unele aspecte, nu ştim nici noi cum va derula cursa. Dar am vrea să arătăm mult mai multe lucruri intrigante din ea aici, pentru ca să le urmărim împreună. Iar mai jos avem câteva video scurte pentru a înţelege mai bine ce urmează şi la ce să ne aşteptăm de la cursa din acest an.
https://piataauto.md/Stiri/2021/01/La-i ... akar-2021/
Raliul Dakar e cu siguranţă cea mai dificilă, cea mai dură şi mai solicitantă cursă a planetei, o cursă care reuşeşte să reziste într-un format veritabil, aşa cum era motorsportul cândva. Din păcate, ea fiind atât de complexă şi cuprinzătoare în zilele noastre, cele mai multe entităţi de presă aleg s-o reflecte fie deloc, fie foarte superficial, alegere dictată uneori şi de interesul mai redus al publicului pentru ea. În acest an, noi ne-am propus să reflectăm toate lucrurile importante din ea, dar s-o facem concentrat şi succint, cu un limbaj care să relateze clar pentru oricine despre lucrurile magnifice şi complexe care se întâmplă acolo. Mai ales că în 2021 cursa Dakar devine şi mai intrigantă! Şi vă spunem imediat de ce.
Între timp, numărul participanţilor la raliu crescuseră până la peste 600 către anul 1988, acest an fiind cel de apogeu pe atunci, în acest sens. Participau atât echipe de uzină, cât şi echipe de entuziaşti, care depuneau eforturi considerabile de a aduna oameni cu priceperi mecanice şi de a se aventura în povestea incredibilă a vieţii lor. Raliul era la fel de dificil pentru toţi şi oarecum îi punea în condiţii egale, deşi, fireşte, suportul echipelor varia în funcţie de bugetul pe care-l aveau. Dar Paris-Dakar n-a fost niciodată un raliu alintat, or, echipele de suport tehnic trebuiau să meargă după participanţi, pentru că raliul nu se desfăşoară în cercuri infinite pe acelaşi traseu, ci înaintează pe o distanţă enormă, iar eventualele reparaţii se fac ori direct în câmp, ori în pauzele nocturne dintre segmente.Într-o astfel de pauză, în 1988, în Bamako, fusese furat pur şi simplu bolidul favorit al cursei, un Peugeot. Iar astfel Peugeot n-a putut învinge în acel an. Abia în 1989 producătorul francez a putut obţine din nou victoria, urmată de altă victorie în 1990. Însă în 1991 marca franceză Citroen, parte din acelaşi grup, intrase în raliu cu toată experienţa de la Peugeot, şi a învins din nou.
Între timp, numărul de participanţi scăzuse dramatic, pentru că pe acelaşi traseu deja toţi producătorii fie dovediseră ce pot, fie renunţaseră să mai încerce. Aşa că în 1992 finalul a fost mutat de la Dakar la Cape Town, tocmai în Africa de Sud, iar piloţilor li s-a permis pentru prima dată să folosească tehnologia GPS. În acel an a învins Mitsubishi, dar raliul a fost unul lung şi ententuant, aşa că-n următorul an şi mai puţini participanţi şi-au anunţat prezenţa — doar 153. În acelaşi an finalul a fost setat din nou la Dakar, fiind învins tot de Mitsubishi, iar tatăl lui Sabine a decis că e ultima dată când de organizare se mai poate ocupa el, înmânând toate drepturile şi împuternicirile Organizaţiei Amaury Sport (ASO).
Ar fi păcat să nu menţionăm de luptele majore din terenul camioanelor, care s-au dat dintotdeauna la Dakar. Între 1982 şi1986, dominaţia a fost asigurată de camioanele Mercedes-Benz, după care au urmat victorii singulare ale DAF şi Tatra, urmate de 4 victorii consecutive ale celor de la Perlini. După încă doi ani de victorii Tatra, a venit şi prima victorie Kamaz, în 1996. După trei ani cu alţi învingători, Kamaz a obţinut o nouă victorie în 2000. În acei ani, concurentul lor principal era Tatra 815, care învinsese în 1998, 1999 şi apoi în 2001. Dar din 2002 cei de la Kamaz s-au impus dominant şi au avut 5 ani consecutivi de victorii, oprite de o victorie MAN în 2007. Din 2009 şi până în 2020 Kamaz a învins încă de 10 ori, adică în 10 ani din 12, doar în 2012 şi 2016 victoria fiindu-se luată de cei de la Iveco. Aşa că azi inevitabil se poate spune că cei de la KAMAZ au cea mai glorioasă istorie în raliul Dakar.Raliul Dakar în 2021
Şi aşa ajungem la raliul din 2021, care se va desfăşura tot în Arabia Saudită. Ruta este absolut nouă în comparaţie cu anul trecut, iar acum ea măsoară 4,800 km, divizaţi în 12 segmente, pentru 12 zile. La start în acest an se vor alinia 555 concurenţi, la bordul a 321 de vehicule ce vor participa în cursă! Deci, o cifră ca-n vremurile bune! Din ele 70 sunt maşini, 54 — buggy, 129 — motociclete, 42 sunt camioane, şi, cel mai frumos — 26 de vehicule clasice.La 1 şi 2 ianuarie 2020 au loc verificările şi pregătirile, toate echipele fiind prezente în Jeddah, unul din cele mai importante oraşe ale Arabiei Saudite. Mâine, la 2 ianuarie, va avea loc un prolog de 10 km al raliului în împrejurimile capitalei saudite. Iar adevărata cursă începe pe 3 ianuarie.
Dakar Classic în 2021
Aşa cum menţionasem mai sus şi cum anunţasem într-un articol încă prin luna august, raliul Dakar din 2021 va avea o nouă categorie, dedicată maşinilor clasice. Aici sunt admise maşini şi camioane care au făcut cândva istorie la Dakar, cu alte cuvinte vehicule care au participat cândva la Dakar şi care vor să revină după decenii, pentru a-şi apăra din nou onoarea şi gloria de altă dată. Lor li se va permite să circule pe o rută mai uşoară, paralelă cu ruta principală.Aici vor participa Land Cruiser-e care au avut momente de glorie de demult, dar şi vedete precum Porsche 911 din raliul din 1984, Volkwagen Iltis din 1980 sau Citroen ZX din 1994. Vor fi şi mai multe Range Rovere, G-Class-uri, câteva Nissan-uri şi chiar o Skoda LR130.
Ce ne putem aştepta la raliul din acest an?
Aşadar, se prefaţează un raliu interesant, care a reuşit să ajungă la cifra de 555 participanţi după ce pandemia prevestea că numărul de participanţi va fi mult mai mic, record de scăzut chiar. Totuşi, s-au găsit echipe şi entuziaşti, oameni căliţi care au ajuns la linia de start în pofida tuturor impedimentelor. Pentru că Dakar n-a fost niciodată un raliu al participărilor comode, ci un raliu care a sfidat mai mult ca oricare altul provocările din calea sa.Noi îl vom urmări şi vom reveni cu ştiri şi sinteze pe măsura evoluţilor importante. Poate unele din ele vor avea doar scurte video integrate, altele se vor referi punctat la unele aspecte, nu ştim nici noi cum va derula cursa. Dar am vrea să arătăm mult mai multe lucruri intrigante din ea aici, pentru ca să le urmărim împreună. Iar mai jos avem câteva video scurte pentru a înţelege mai bine ce urmează şi la ce să ne aşteptăm de la cursa din acest an.
https://piataauto.md/Stiri/2021/01/La-i ... akar-2021/