2008 Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D Intense Cool Silver TZE

DIY. How to. Tutoriale.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Spiderman
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 22, 2009 8:45 pm

Mesaj de Spiderman » Lun Feb 02, 2009 11:41 pm

Am o intrebare ptr teo_paul. Dece nu au bagat dynamat in usa pe fata exterioara dar inuntru? Eu la masina mea asa am facut poti sa te uiti la jurnal de bord.

Avatar utilizator
teo_paul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 29, 2008 2:09 pm

Mesaj de teo_paul » Mar Feb 03, 2009 9:10 am

QUOTE (Spiderman @ Feb 2 2009, 11:41 PM) Am o intrebare ptr teo_paul. Dece nu au bagat dynamat in usa pe fata exterioara dar inuntru? Eu la masina mea asa am facut poti sa te uiti la jurnal de bord.

Din punctul meu de vedere au procedat corect, sau semi-corect. Dar in nici un caz gresit. O sa explic de ce.
Interiorul usii este ca o cutie si are o parte care comunica cu exteriorul si o parte care comunica cu interiorul masinii.
La Lancer aceasta cutie este din tabla goala care rezoneaza atat la zgomotul exterior cat si la zgomotul venit din interior (muzica). Ca sa izolezi interiorul masinii de exterior ai 3 variante:
1) - izolezi partea exterioara a cutiei
2) - izolezi partea interioara a cutiei
3) - izolezi ambele parti ale cutiei
Varianta 3) ar fi fost ideala zic eu pentru ca ar fi asigurat cea mai buna izolare fonica posibila, dar pica din start din cauza greutatii foarte mari a dynamatului. Daca pui 20kg in plus pe usa, risti ca intr-un an de zile sa ti se rupa balamalele.
Varianta 1) pare buna privita din exteriorul masinii, in sensul ca vii, ciocanesti tabla si zici "Wow! Ce bine suna! Suna a plin!".
Da, iti asigura izolarea de exterior, nu mai auzi zgomotul strazii, insa acea cutie metalica din interiorul usii tot va vibra la muzica din interior, pentru ca e tabla goala ramasa in interiorul masinii si se comporta ca o cutie de rezonanta.
Varianta 2) e cel mai bun compromis, iti taie atat zgomotul de exterior, pentru ca este la fel o bariera intre interiorul masinii si exterior, dar iti izoleaza interiorul masinii si de acea cutie de rezonanta reprezentata de interiorul usii. Singura parte proasta e ca tabla pe afara va avea acelasi zgomot de cutie goala de Cola.

Explicatiile de mai sus mi le-a dat si tipul de la atelier unde a fost instalat dynamatul si am fost total de acord cu el dupa ce initial am avut intentia sa pun pe exteriorul usii izolatorul. S-a vazut totusi in ideea in sine faptul ca atelierul era specializat pe sisteme audio, iar omul de acolo mi-a zis ca asta e cea mai buna varianta pentru sistemul audio in primul rand si o aplica la orice masina, oricat de putin sau mult ar costa masina sau sistemul.

Avatar utilizator
thor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 01, 2008 5:40 pm

Mesaj de thor » Mie Feb 04, 2009 12:37 pm

Exista variante de izolator inclusiv Dynamat care cantaresc mai putin.

Avatar utilizator
teo_paul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 29, 2008 2:09 pm

Mesaj de teo_paul » Mie Feb 04, 2009 4:40 pm

QUOTE (thor @ Feb 4 2009, 12:37 PM) Exista variante de izolator inclusiv Dynamat care cantaresc mai putin.

Cu siguranta, dar sunt si mai putin eficiente...eu ma indoiesc oricum si de efectul prea mare al celui mai bun dynamat. Pana la urma izolatia fonica se face cu alte materiale, nu cu zgura si cauciuc...

Avatar utilizator
teo_paul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 29, 2008 2:09 pm

Mesaj de teo_paul » Lun Feb 09, 2009 10:50 am

Am gasit in fine filmuletzul cu baietii de la Fifth Gear in care se arata efectul ABS, TC si ESP.

http://www.youtube.com/watch?v=wR1SSxpKitE ABS/TC/ESP

Daca de efectul ABS nu se mai indoieste nimeni, iar efectul ESP se poate testa numai in conditii extreme, eu sunt foarte curios de efectul TC (traction control).

In filmuletzul de mai sus se vede cum masina cu TC=off nu urca pe gheata, chiar daca pleaca de pe loc sau lansat. In schimb cu TC=on (mai trebuie sa ai si o masina la care se poate activa/dezactiva fiecare sistem), soferul vine putin lansat si urca panta inghetata relativ fara probleme.
Eu am testat la munte intr-o parcare in panta, acoperita de zapada inghetata plecarea de pe loc in panta. Cu toate sistemele lu' peshte, masina aluneca in spate. Neavand loc suficient, nu am putut sa vin lansat sa vad daca TC isi face treaba.
Cu toate astea as vrea sa stiu daca ma pot baza pe acest sistem, cu prima ocazie il voi testa.
Are cineva experienta in acest sens?

Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Lun Feb 09, 2009 2:16 pm

Te poti baza pe el in limita bunului simt , pentru ce e el facut.

Avatar utilizator
teo_paul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 29, 2008 2:09 pm

Mesaj de teo_paul » Mar Mar 03, 2009 11:24 am

Revin cu un pitic de pe creier: faptul ca exista un singur bec alb care se aprinde cand dai cu spatele si evident, in pereche, un singur stop de ceata pe spate. Pana si la raposatul Cielo din '96 aveam cate 2 din fiecare...wtf?
Am gasit insa pe youtube un filmuletz cu un baiat, din State banuiesc, caruia i se aprind amandoua becurile cand da cu spatele (pe la secunda 18). Ca sa nu mai zic ca le are rosii pe amandoua...stock oare?
Se pot manari firele astfel incat sa se aprinda amandoua?

http://www.youtube.com/watch?v=C612DE4o ... re=related

Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Mar Mar 03, 2009 1:44 pm

Masina respectiva din filmultez NU are stop de ceata. In locul respectiv a fost montat unul de march-arriere ( banuiesc ca stock asa vin cele in USA , in unele zone, L.A. de ex , unde banuiesc ca nu e ceata )

In poze se vede mai bine diferenta. Cel negru are ambele stopuri identice iar cel gri e ``de Europa`` si are stop-ul de ceata in stanga.
Fişiere ataşate
2.JPG
2.JPG (22.62 KiB) Vizualizat de 6309 ori
1.JPG
1.JPG (12.51 KiB) Vizualizat de 6305 ori

Avatar utilizator
teo_paul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 29, 2008 2:09 pm

Mesaj de teo_paul » Mar Mar 03, 2009 2:36 pm

QUOTE (Vibe @ Mar 3 2009, 01:44 PM) Masina respectiva din filmultez NU are stop de ceata.
Cel negru are ambele stopuri identice iar cel gri e ``de Europa`` si are stop-ul de ceata in stanga.

Ok, avand in vedere ca exista 2 tipuri diferite de stopuri, sa fie si 2 tipuri diferite de montaje electrice?
Daca montezi un stop de State fara marsarier, se poate oare adapta electrica?

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mar Mar 03, 2009 2:52 pm

Electrica binenteles ca se poate adapta. Nu trebuie decat sa tragi un fir de la un stop la altul. Se poate adapta si pe stopurile de-acum, doar ca un bec o sa se aprinda rosu si unul alb.

Scrie răspuns

Înapoi la “Do-It-Yourself”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori