Benzina In Rezervor Dci

Rubrica dedicata exclusiv vanzarilor de piese de schimb, accesoriilor si consumabilelor
Avatar utilizator
mihaidrebot
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iul 18, 2015 5:29 pm

Mesaj de mihaidrebot » Sâm Aug 13, 2016 1:02 am

Salut,

Am facut in sfarsit o prostie mai serioasa cu ASX-ul - 1.8 dCI din 2011. Am facut plinul cu benzina. Nu-i mare stresul, a observat sotia ca pompa pe care o pun la loc e verde, asa ca nu am pornit motorul Problema e ca acum trebuie sa golesc rezervorul si nu gasesc o solutie simpla. Furtun pe gaura nu pot sa bag, nu intra pana pe fund, iar rezervorul are doua camere (asa pare din afara cel putin), deci si daca as baga furtunul nu cred ca as scoate tot. Nu am gasit noaptea nici un fel de buson, surub sau mai stiu eu ce pentru golit rezervorul, nu ca m-as fi asteptat sa gasesc asa ceva. Am dat jos bancheta, dar pompa(pompele?) sunt acoperite cu niste capace de tabla lipite acolo cu ceva mastic. Daca nu gasesc alta solutie pana dimineata, o sa le dezlipesc sa vedem ce iese. Are cineva alta solutie? Nu m-as duce la service daca ma pot descurca singur.

Mersi mult si seara faina.

Avatar utilizator
mihaidrebot
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iul 18, 2015 5:29 pm

Mesaj de mihaidrebot » Sâm Aug 13, 2016 8:55 pm

Cum nimeni nu a zis nimic, poate ajut eu pe cineva care pateste la fel. Nu am poze, asa ca voi incerca sa descriu cat mai bine, dar va trebui sa stiti putin ce faceti daca incercati treaba asta.
Pe scurt, am scos un furtun de pe pompa de motorina, am bagat un furtun mai lung si am pompat benzina in niste canistre, pe urma am bagat vreo 30 de litri de motorina peste putinul care a mai ramas in rezervor si am mers cu ei pana la pompa, unde am facut plinul. Deoacamdata, totul merge bine.
Pe larg:
1. Scos bancheta din spate. Se scoate tragand pur si simplu de partea din fata in sus. Grija cand o puneti la loc sa pozitionati corect centurile de siguranta.
2. Dezlipit capacul de protectie de deasupra pompei de motorina. E in partea stanga, in spatele soferului, si e lipit cu mastic. Cu putina grija se va lipi la loc la sfarsit, daca nu murdariti masticul.
3. Pregatiti un furtun (eu am gasit un furtun de gaz prin garaj, nu va pot spune foarte exact dimensiunea, dar cred ca vreo 9mm diametrul gaurii.
4. Pregatiti un dop de cauciuc, ce gasiti prin jur, ca sa astupati furtunul de tur pe care il veti da jos de pe pompa, daca nu vreti aer in instalatia de alimentare (nu vreti).
5. Dati jos furtunul de tur (e cel care nu e pe umflatura pompei, nu are nimic altceva distinctiv). E fixat cu o clema, aceasta se desface usor si nu iese de tot. Furtunul va iesi foarte usor. Puneti dopul ca sa intre cat mai putin aer.
6. Infigeti furtunul lung (1-2m) in loc si bagati capatul in canistre. Evident, veti avea nevoie de suficiente canistre sau recipiente in care sa goliti benzina amestecata cu motorina din rezervor.
7. Mufa de alimentare a pompei are un capac prins pe trei parti, trebuie dat jos ca sa identificati firele de masa (sunt doua negre). Daca aveti un aparat de masura, puteti gasi masa fara sa dati capacul jos. Mufa are patru contacte, doua sunt de masa. Al treilea are constant o tensiune de 3V, nu stiu exact pentru ce. Al patrulea alimenteaza pompa la 12V. Fara o poza e mai greu de explicat care pin ce face, va trebui sa folositi un aparat de masura.
8. Dati jos mufa (pe partea a patra, in spatele capacului, e o clema). Gasiti doua fire cu papuci pe ele, sau confectionati din ceva sa puteti sa le prindeti pe pompa. Unul trebuie montat pe un picior de masa, celalalt la piciorul cu 12V.
9. Folositi o baterie de 12V ca sa alimentati pompa. Eu am folosit bateria altei masini, pornita, ca sa nu am surprize. A durat ceva mai mult de o ora ca sa scot aproape tot din rezervor. Grija la polaritate, nu alimentati pompa invers ca una noua e vreo suta de euro. Dupa o vreme pompa va incepe sa nu mai scoata debit constant, asta nu inseamna ca e gol rezervorul. Opriti procedura cateva minute, alimentati iar pompa, si mai scoate ceva. Repetati treaba asta, eu am mai scos aproape 10l de benzina din rezervor facand treaba asta.
10. Cand nu mai scoate mare lucru, puneti totul la loc. Daca ati lucrat atent, nu e mare lucru, masticul e inca acolo, puneti furtunul de tur la loc (incercati sa bagati cat mai putin aer in el), puneti mufa la loc pe pompa, puneti capacul la loc pe mastic. Bancheta la loc, cam asta e tot.
11. Alimentati cu motorina. Eu am avut o canistra de 30 de litri, am turnat-o toata in rezervor.
12. Porniti motorul. Ar trebui sa fie totul ok. Mergeti la PECO si faceti plinul.

Ce am mai patit eu: nu stiu exact ce s-a intamplat, a ramas clima pornita, sau altceva, dar am ramas fara baterie, desi am folosit alta masina ca sa alimentez pompa. Prin urmare, am folosit acea masina si ca sa dau curent la ASX si sa il pornesc. Am avut si un cod de eroare la calculatorul de bord, http://www.obd-codes.com/p0500. Banuiesc ca asta a aparut de fapt cand am tractat masina din benzinarie. L-am sters si nu a mai aparut, deci pare ok. Azi am mers cu masina prin oras si mi-am vazut de alte treburi, a functionat perfect. Sper sa nu apara urmari mai tarziu, dar pana una alta pare sa fie ok. Din ce am mai citit, ar fi bine sa nu turez masina prea tare pana nu scap de toata benzina din rezervor. Dupa doua, trei plinuri ma astept sa nu mai fie cantitati semnificative de benzina ramase. Din calculele mele, e posibil sa mai am inca unul sau doi litri de motorina amestecata cu benzina, pe care nu am reusit sa ii pompez afara.

Nu va doresc sa patiti ca mine, mi-a luat aproape o zi intreaga sa ii dau de cap, pana am gasit solutia, pana am identificat toate detaliile, pana am gasit fire, furtune, dop, etc, pana am pompat, a durat. Daca insa patiti, sper sa va ajute experienta mea.
Numai de bine.

Scrie răspuns

Înapoi la “Piese de schimb, accesorii, consumabile”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori