Mitsu Colt 1.5 109 Cp 2006

Rubrica dedicata exclusiv vanzarilor de piese de schimb, accesoriilor si consumabilelor
Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Sâm Ian 16, 2016 5:10 pm

Hello!

Am achizitionat in Dec.2015 un Colt CZ3 din 2006 Septembrie.
Are 109 CP si este adus din Germania de la reprezentanta Mitsu unde a fost dat prin buy-back. Anterior a avut un singur proprietar.
Am fost f placut surprins de aceasta benzinara de 109 CP, de modul in care arata la aceasta varsta: interior impecabil de culoare rosu / visiniu, vopsea argintie fara zgarieturi notabile (mici imperfectiuni are dar pt varsta ei consider ca arata f bine), roti de 205/40/17 aliaj, pe dedesubt era impecabil de curata, eleron, spolier adaugat, pedalier sport, etc.
Suplimentar, masina are o instalatie de gaz BRC fapt care m-a linistit in privinta problemei consumului unei benzinare de 1.5. Pot spune ca nu exista diferente de putere intre benzina si gaz.
Masina va fi a iubitei mele si va face urban aproape 100% insa nu ma voi putea abtine sa renunt in anumite ocazii la dieselul meu si sa o iau la drumuri externe mai ales ca sunt entuziasmat de cum se infige in oras si cum toarce motorul la 3000-4000 rotatii.
La achizitie avea 129.500 km, carte service. A fost 2950 eur pret platit in tara. Urmeaza taxa de timbru si cele necesare inmatricularii.
Ma voi ocupa de schimburile de ulei, filtre si alte consumabile (bucsaraie, placute) necesare a fi schimbate in cazul achizitiei unei masini second.
Va tin la curent cu ceea ce voi intreprinde la masina si voi apela la ajutorul colegilor de forum (fiind cu experienta) atunci cand e cazul.

Revin si cu cateva poze...
Fişiere ataşate
IMG_0736.JPG
IMG_0736.JPG (91.05 KiB) Vizualizat de 7294 ori
IMG_0738.JPG
IMG_0738.JPG (113.88 KiB) Vizualizat de 7281 ori
IMG_0735.JPG
IMG_0735.JPG (119.2 KiB) Vizualizat de 7285 ori
IMG_0734.JPG
IMG_0734.JPG (127.42 KiB) Vizualizat de 7286 ori
IMG_0733.JPG
IMG_0733.JPG (117.42 KiB) Vizualizat de 7292 ori

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Sâm Ian 16, 2016 5:34 pm

Primul lucru pe care l-am intreprins a fost schimbul de ulei si filtre.
Am apelat la magazinul de piese si service unde imi fac reviziile la cealalta masina si unde manopera este 0 daca piesele sunt de la ei.
A trebuit sa pun ceea ce aveau in stoc, caci nu am vrut sa mai astept dupa alte marci (eram multumit de faptul ca au filtrul si uleiul marca ok), asa ca am cheltuit circa 210 lei, ceea ce consider ca e foarte ieftin:
- ulei Mobil Super 3000 5W40 (full syntetic) - 4 litri - 124 lei
- filtru polen Blueprint - 40 lei
- filtru aer QWP - 20 lei
- filtru ulei Mann - 27 lei

De asemenea a cautat jante de iarna pe 15 si dupa indelungi cautari am echipat Coltul cu jante de tabla originale de Nissan, aduse din Germania pe care le-am prins la 150 lei toate cele 4 bucati. Cauciucuri am cautat second dar cu carne pe ele si am gasit cu montaj la 500 lei (toate 4) la un profil de 7 - 7.5 mm Michelin (sper sa ma tina 3-4 ani).
Urmeaza sa caut niste capace, de preferinta de Mitsubishi... sa vad daca gasesc la pret bun.
Pe jentile pe care le am de vara de 17 inchi (Alutec), am 4 cauciucuri Syron (germany) din care 2 buc au profil de 7-7.5 iar doua au profil ramas de 4-4.5 mm. Jentile imi plac cum arata (chiar daca sunt putin atinse la borduri) si sper sa ma tina si aceste cauciucuri o perioada, caci arata foarte bine Coltul incaltat cu jenti de 17.

Fişiere ataşate
IMG_0913.JPG
IMG_0913.JPG (128.64 KiB) Vizualizat de 7283 ori
IMG_0811__1_.JPG
IMG_0811__1_.JPG (1.98 MiB) Vizualizat de 7275 ori

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Mar Ian 19, 2016 1:55 pm

Foarte tare buburuza. Un Colt in 3 usi am si eu, insa e mult mai cumine
Am o prietena care are motorul asta pe un coupe cabrio si se aude foarte frumos dupa 3500 rpm. Fata de al meu in 3 cilindri si 75 CP.
Sa o stapaniti sanatosi si sa va bucurati de ea. Cu putina grija, va fi o masina pe care nu o veti uita usor.
Cum stai cu consumul in perioada asta?

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Mar Ian 19, 2016 10:20 pm

Mersi mult.
Legat de consum doar informativ pot sa ma pronunț căci încă nu am analizat-o foarte bine. Sincer sa fiu, pana acum am lăsat-o sa "curgă" si am obținut un consum sa zicem in medie de 9-10% la benzina sau 10-12% pe gaz. Dar fără drumuri exterioare ci in oraș si doar puțin pe centura orașului. Mai mult am circulat pe instalația de gaz așa ca despre consum benzina încă nu sunt sigur. O sa fac o analiza mai încolo si o sa revin cu informații (condus sportiv vs. Normal vs. Economic). Pana acum am circulat între normal si puțin sportiv după părerea mea.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Joi Ian 21, 2016 11:59 am

Foarte frumoasa e, la cat mai multi km fara incidente!

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Dum Ian 24, 2016 8:55 pm

Mersi Andrei. Dar nici "minivanul" tău nu e mai prejos, deloc :-).

Din momentul achiziției eram pregătit sa ma ocup de partea de frânare fata așa ca după îndelungi căutări de prețuri bune, am achiziționat cele necesare de pe un site cunoscut.
Cu ocazia asta am considerat necesar sa schimb si bucsaraiele barii stabilizatoare, sa știu ca sunt puse de mine. Chiar daca Coltul e mai rigid ca o nemțească, am considerat ca necesita o îmbunătățire la cum se simte la trepidații si bine am făcut.
Astfel:
- bucșă bara stabilizatoare 2x10 lei Yamato (singura marca pe care am găsit-o)
- bieleta antiruliu 2x31 lei Optimal (știu ca FEBI sunt mai bune dar am vrut sa încerc ceva mai ieftin)
- discuri frâna fata 2x117 lei Nipparts (știu ca e marca olandeza specializată pe piese de asiatice)
- plăcuta frâna fata set 80 lei Nipparts
- lichid frâna Dot 4, 1 litru 21 lei TRW (am mai folosit la alta mașina si mi s-a părut ok)
- pasta pt culisele etrierilor (vreo 10-15 lei)
Manopera a fost la mecanicul personal (un amic) 120 lei.

După cei circa 200 km recomandați pt rodaj discuri si plăcute, pot spune ca s-au așezat foarte bine iar frânele sunt sigur mai bune (aici cred ca intervine si uleiul de frâna nou). Nu imi dau seama daca se înnegresc jentile căci sunt cu cele de tabla de iarna. Inca nu scârțâie deloc...vom mai vedea.
De asemenea simt o îmbunătățire a zgomotelor/trepidațiilor atunci cand trec peste denivelări (genul liniilor de tramvai) datorită schimbării bucselor prezentate mai sus.
Fişiere ataşate
image.jpeg
image.jpeg (1.16 MiB) Vizualizat de 7264 ori
image.jpeg
image.jpeg (1.29 MiB) Vizualizat de 7257 ori
image.jpeg
image.jpeg (1.13 MiB) Vizualizat de 7261 ori
image.jpeg
image.jpeg (1.1 MiB) Vizualizat de 7263 ori
image.jpg
image.jpg (659.44 KiB) Vizualizat de 7262 ori

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Mar Ian 26, 2016 7:02 pm

Ca sa stiu ce am sub fund, adica o masina servisata la timp, am efectuat si revizia la instalatia de gaz - presupune schimbat 2 filtre.
Din ce m-am documentat (sunt si tutoriale pe net) nu ar fi o treaba de specialist dar fiind prima instalatie pe care o am pe o masina am considerat mai safe sa o fac la service autorizat (piese si manopera 100 ron). Pe viitor poate ma incumet sa o fac eu si mai economisesc vreo 30-40 lei cat ar fi manopera.
In viitorul apropiat trebuie sa ma interesez de unde sa iau la pret mai bun si lichid Flash Lube caci e montat sistemul asta pe instalatie.

Si ca sa nu ma mai simt prost de cate ori ma duc sa alimentez de la pompa gaz, caci imprumutam de la altii care alimentau (mai mult taximetristi), am achizitionat un adaptor pt Romania pt alimentare gaz... caci cea cu care a venit masina e adaptor pt statiile de alimentare din Germania (tip ACME). Asta pe care l-am luat e tip DISH si parca e cu filet M10 (marca Tomasetto si e compatibil cu Tomasetto, BRC, Landi Renzo, etc...). A fost 50 lei iar daca luam de pe net ieseam mai mult caci se adauga si transportul.

Astept sa scot numerele finale... cele rosii au expirat caci spre rusinea mea nu mi-am facut timp sa finalizez inmatricularea inca...

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Vin Sep 16, 2016 12:11 am

Ar fi cazul sa mai astern câteva informatii pe hârtie pana nu le uit ��.
In Ianuarie 2016: timbru de mediu cca 330 EUR; rar cca 500 lei (pt instalația de gaz am plătit omologare de cca 90 lei in plus altfel ar fi fost cu atât mai putin); RCA pe 6 luni cca 350 lei; plus numere, talon etc. Si încă un set de capace pt jentile de iarna cca. 60 lei.
EDIT: si un set de presuri de cauciuc la promoție din hypermarket la 60 lei si pe care le-am decupat frumos dupa spațiul masinii.

Pana la data prezenta mașina nu a mai cerut absolut nimik. Nici nu avea de ce caci are doar vreo 3.500 km din Ianuarie �� (ce sa faci daca e a doua mașinuța din familie... dar foarte draga ��).

Referitor la consum (schimbare la peste 3000 rotații in 90% din condus)
Gaz: urban 9-11% depinde de talpa si de trafic; extraurban 6,5-7%
Benzina: urban 8-9%; extraurban 6%

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Lun Mar 06, 2017 12:39 pm

A trecut mai mult de un an de la achizitie (Dec.2015) fara probleme de mentionat.
In acest an care a trecut m-am ocupat o singura data de o nemultumire: am procedat la greasarea timoneriei (in compartimentul motor) si am fost multumit de rezultat - recomand celor ce au greutati in manevrarea schimbatorului de viteze.
Actuala "nemultumire" este legata de incalzirea redusa pe timpul iernii... va trebui sa verific termostatul, lichidul de racire si voi vedea daca mai sunt si alte lucruri care pot influenta acest comportament.
Este o masinuta foarte simpatica si foarte practica.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Mar 06, 2017 1:00 pm

Salut,

Nu se incalzeste motorul sau nu baga aer suficient de fierbinte in habitaclu?

Vaporizatorul de GPL iti raceste lichidul pt a converti lichidul in gaz, si daca tii dezaburirea parbrizului cuplata iti porneste electro-ventilatorul (si ac-ul intr-o oarecare masura pt a usca aerul), toate astea conduc la o incalzire mai lenta a motorului iarna.

Nu zic ca e normal ce ti se intampla tie, doar sa tii cont si de aceste 2 aspecte.




Scrie răspuns

Înapoi la “Piese de schimb, accesorii, consumabile”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori