Ulei Cutie De Viteze + Diferential + Grup Spate

Rubrica dedicata exclusiv vanzarilor de piese de schimb, accesoriilor si consumabilelor
Avatar utilizator
Alexandru sLn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Sep 03, 2015 10:16 am

Mesaj de Alexandru sLn » Mar Noi 10, 2015 10:14 am

Buna ziua,

As dori sa stiu ce ulei trebuie pus in :
- cutia de viteze
- grupul spate
- cutia de transfer

Ale unui Mitsubishi Outlander I din 2004, 136 cp, 4x4.
O sa ziceti ca nu am cautat unde trebuie.
Problema este data de discutiile dintre mai multe persoane cu care am stat de vorba, inclusiv un sef de atelier de la o reprezentanta din Bucuresti.
Nelamurirea mea vine din cauza faptului ca unii recomanda ulei hypoid pentru grupul spate si cutia de transfer (inclusiv seful de atelier de la reprezentanta - ulei DiaQueen) in timp ce altii, de la magazinele specializate, spun ca, in fisele lor, producatorul nu face nici o referire la acest aspec, cum ca ar trebui ulei hypoid.

La reprezentanta am gasit ulei DiaQeen cu 87 lei/litru, iar la magazinele specilizate Castrol EPX 80W90 - 1 litru - 32 lei (amandoua sunt hypoide)
Nu stiu calitativ care ar fi diferenta dintre cele doua si nici ce se intampla daca pun sau nu pun ulei hypoid...cum afecteaza masina.

Multumesc si astept cu interes raspunsul vostru!

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mar Noi 10, 2015 12:20 pm

Uleiul hypoid este uleiul pentru transmisii diferentiale din grupa SAE 90 clasificat in norme denumite GL.
Deci pentru tine in grupul spate si cutia de transfer merge bine 75W90 sau 80W90 norma GL5 iar in cutia de viteze 75W90 norma GL4.Producatorul il alegi singur dar normele trebuie strict respectate.

Avatar utilizator
Alexandru sLn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Sep 03, 2015 10:16 am

Mesaj de Alexandru sLn » Mie Noi 11, 2015 9:13 am

Multumesc pentru raspuns!

Am comandat 80w90 GL 5 pentru grupul spate si cutie de transfer cate 1 litru, iar pentru cutia de viteze 75w90 GL 4, 3 litri- toate de la Castrol. Sper sa fie de ajuns cantitatile. Stiu ca in grup si cutie de transfer intra aprox 0.6l in fiecare, iar in cutia de viteze 2,5-2,6 litri.

Sper sa fie alegerea corecta. Nu imi era prea clara nici treaba cu uleiul hypoid...acum m-am lamurit cat de cat.

Multumesc!

Avatar utilizator
Alexandru sLn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Sep 03, 2015 10:16 am

Mesaj de Alexandru sLn » Mie Noi 11, 2015 9:40 am

Referitor la antigel ma poate ajuta cineva cu informatii?
Stiu ca intra aprox 3 litri dar nu stiu ce culoare...

Multumesc!

Avatar utilizator
Alexandru sLn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Sep 03, 2015 10:16 am

Mesaj de Alexandru sLn » Joi Noi 12, 2015 12:57 pm

Problema rezolvata.
Initial am avut verde.
De la doi dealeri de piese auto am inteles ca acest antigel a fost inlocuit cu cel rosu de tip G12. Ca si informatie intra 7 litri (3 antigel si 4 apa distilata, proportiile putand fi si invers 4 litri antigel si 3 apa distilata in functie de punctul de inghet care se doreste)

Multumesc!

Avatar utilizator
smos
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 15, 2013 9:30 am

Mesaj de smos » Joi Noi 12, 2015 1:08 pm

Cam asta scrie in caietul de mentenanta!
Fişiere ataşate

[Extensia pdf a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]


Avatar utilizator
Alexandru sLn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Sep 03, 2015 10:16 am

Mesaj de Alexandru sLn » Lun Noi 16, 2015 11:28 am

Pana la urma toate uleiurile din categoria SAE ... GL-5 sunt hypoide sau nu?

Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Lun Noi 16, 2015 3:17 pm

Da, uleiul GL-5 este bun pentru angreiaje de tip hypoid.

Atentie insa ca sunt uleuiuri care respecta GL-4/GL-5 si care pot cauza probleme daca se folosesc pentru cutia de transfer sau pentru diferentialul spate.
Trebuie sa indeplineasca numai criteriile pentru GL-5.

Avatar utilizator
Alexandru sLn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Sep 03, 2015 10:16 am

Mesaj de Alexandru sLn » Lun Noi 16, 2015 5:08 pm

Multumesc!

M-am lamurit in sfarsit cu uleiul asta hypoid.

AM luat pt masina strict GL-4 pt cutia de viteze si GL-5 pt diferential si cutia de transfer.

Avatar utilizator
palatino
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 04, 2007 5:00 pm

Mesaj de palatino » Mar Noi 17, 2015 9:33 am

Am vazut activitatea din ultima perioada de pe forum si ma bag si eu in discutie. Multi isi dau cu parerea aiurea in tramvai. Nu e nici o filozofie in alegerea uleiurilor pt Mitsu, e ca la orice alta masina. Se pare ca pe multi ii incurca treaba cu hipoidul... (http://www.eval.ro/dictionar-evaluare/d ... aj-hipoid/). E un angrenaj obisnuit numai ca are nevoie de o anumita vascozitate datorita rotilor dintate verticale si orizontale. Merge orice ulei daca respecta specificatiile GL4 sau GL5, si respectiv vascozitatea in functie de domeniile de temperatura in care folosesti masina. Pentru orice detaliu, aici e manualul service al masinii: http://car-service-manuals.com/catalog/ ... er/general. Faci un cont si descarci toate fisierele componente.

Scrie răspuns

Înapoi la “Piese de schimb, accesorii, consumabile”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori