Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
Scris: Sâm Sep 25, 2021 7:55 pm
Salutare tuturor !
Numele meu este Dani si de la inceputul lunii Septembrie sunt si eu posesorul unui Mitsu' , insa eu ii spun Mitsi' , model ASX din prima generatie, an 2012 si motorul benzinar 1,6 MIVEC cu 117cp (sau 116? ).
Nivelul de echipare este Invite + Android Navi si camera de marsalier instalate ulterior, doar 2WD.
Cum am ajuns la Mitsi' ?
Mi-am dorit o masina mai mare, dar totusi pe benzina pentru ca parcurg majoritatea drumurilor prin oras, sa nu fie nici mai veche de 12 ani dar nici noua caci nu permitea bugetul, evit VAG-urile din anii 2009-2012 pentru reputatia teribila a primelor generatii de TSI dar si motorasele de 1l sau 0,9 TCe ale grupului Renault. Mentionez ca la bugetul asta nu se merita sa merg in strainatete dupa o masina, costurile cu adusul ei fiind ridicate.
Avand idei putine dar fixe, rezultatele cautarilor pe olx nu erau foarte numeroase, cateva Opeluri, o singura Mazda 6 pe benzina in tot judetul (si oricum peste bugetul meu), Duster-uri cacalau aduse de pe la straini, cate un Qashqai 1,2, nimic impresionant.
Insa atunci cand am vazut anuntul cu ASXul benzinar m-am decis pe loc, a fost o alegere cu sufletul, forme frumoase, aspect agresiv dar fara o grila de prost gust , motor simplu fara turbine sau compresoare low-cost, fara DPF sau alte gainarii, lata si inalta sa nu se urce ML-urile peste mine in trafic.
Decizia era luata, verificarea a fost mai mult o formalitate, chiar mecanicul care s-a ocupat de verificare mi-a spus ca pretul e cam piperat dar daca imi place sa o cumpar.
Parerea mea pana acum:
Dupa aproape o luna impreuna si peste 1,000 km parcursi pot spune ca masinuta este excelenta pentru oras, porneste usor, interiorul se incalzeste repede chiar si cand mergi in coloana, cu camera de marsalier parcatul este joaca de copii (vechea masina nu avea.. ).
Motorul nu pare deloc insuficient, trage excelent pana la 100, dupa aceea depinde inclinatia drumului si de dorinta de a ambala sau nu motoru . Am probat si viteze mai mari, masina se simte surprinzator de stabila chiar si in viraje.
Probleme tehnice inca nu am intalnit, decat o tamponare in trafic, dar despre asta voi scrie in alt topic.
Consum real: ~8 in oras si pe extern putin sub 7.
Intrebari pentru voi:
Cum nu am in anturaj pe nimeni care sa detina acest model, doresc niste sfaturi de la voi, preferabil detinatori ai aceluasi model:
- Ce ulei folositi ? Pe internet intrebarea asta are zeci de raspunsuri, iar in cartea tehnica se da un grafic cu vreo 5 norme de ulei in functie de temperatura exterioara. Acum folosc Mobill 3000 X1 - Synthetic 5W - 40.
- Ce antigel folositi ? In cartea tehnica este prevazut ceva antigel special Mitsubishi Long Life, vanzatorul mi-a spus ca foloseste "de ala albastru".
- Pentru cei care detin acest model de mai mult timp, care este parerea dvs. despre trainicia japonezelor benzinare, este la nivelul laudelor din mass media sau va dezamagit ?
Multumesc anticipat.
Numele meu este Dani si de la inceputul lunii Septembrie sunt si eu posesorul unui Mitsu' , insa eu ii spun Mitsi' , model ASX din prima generatie, an 2012 si motorul benzinar 1,6 MIVEC cu 117cp (sau 116? ).
Nivelul de echipare este Invite + Android Navi si camera de marsalier instalate ulterior, doar 2WD.
Cum am ajuns la Mitsi' ?
Mi-am dorit o masina mai mare, dar totusi pe benzina pentru ca parcurg majoritatea drumurilor prin oras, sa nu fie nici mai veche de 12 ani dar nici noua caci nu permitea bugetul, evit VAG-urile din anii 2009-2012 pentru reputatia teribila a primelor generatii de TSI dar si motorasele de 1l sau 0,9 TCe ale grupului Renault. Mentionez ca la bugetul asta nu se merita sa merg in strainatete dupa o masina, costurile cu adusul ei fiind ridicate.
Avand idei putine dar fixe, rezultatele cautarilor pe olx nu erau foarte numeroase, cateva Opeluri, o singura Mazda 6 pe benzina in tot judetul (si oricum peste bugetul meu), Duster-uri cacalau aduse de pe la straini, cate un Qashqai 1,2, nimic impresionant.
Insa atunci cand am vazut anuntul cu ASXul benzinar m-am decis pe loc, a fost o alegere cu sufletul, forme frumoase, aspect agresiv dar fara o grila de prost gust , motor simplu fara turbine sau compresoare low-cost, fara DPF sau alte gainarii, lata si inalta sa nu se urce ML-urile peste mine in trafic.
Decizia era luata, verificarea a fost mai mult o formalitate, chiar mecanicul care s-a ocupat de verificare mi-a spus ca pretul e cam piperat dar daca imi place sa o cumpar.
Parerea mea pana acum:
Dupa aproape o luna impreuna si peste 1,000 km parcursi pot spune ca masinuta este excelenta pentru oras, porneste usor, interiorul se incalzeste repede chiar si cand mergi in coloana, cu camera de marsalier parcatul este joaca de copii (vechea masina nu avea.. ).
Motorul nu pare deloc insuficient, trage excelent pana la 100, dupa aceea depinde inclinatia drumului si de dorinta de a ambala sau nu motoru . Am probat si viteze mai mari, masina se simte surprinzator de stabila chiar si in viraje.
Probleme tehnice inca nu am intalnit, decat o tamponare in trafic, dar despre asta voi scrie in alt topic.
Consum real: ~8 in oras si pe extern putin sub 7.
Intrebari pentru voi:
Cum nu am in anturaj pe nimeni care sa detina acest model, doresc niste sfaturi de la voi, preferabil detinatori ai aceluasi model:
- Ce ulei folositi ? Pe internet intrebarea asta are zeci de raspunsuri, iar in cartea tehnica se da un grafic cu vreo 5 norme de ulei in functie de temperatura exterioara. Acum folosc Mobill 3000 X1 - Synthetic 5W - 40.
- Ce antigel folositi ? In cartea tehnica este prevazut ceva antigel special Mitsubishi Long Life, vanzatorul mi-a spus ca foloseste "de ala albastru".
- Pentru cei care detin acest model de mai mult timp, care este parerea dvs. despre trainicia japonezelor benzinare, este la nivelul laudelor din mass media sau va dezamagit ?
Multumesc anticipat.