Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
Salutare tuturor !
Numele meu este Dani si de la inceputul lunii Septembrie sunt si eu posesorul unui Mitsu' , insa eu ii spun Mitsi' , model ASX din prima generatie, an 2012 si motorul benzinar 1,6 MIVEC cu 117cp (sau 116? ).
Nivelul de echipare este Invite + Android Navi si camera de marsalier instalate ulterior, doar 2WD.
Cum am ajuns la Mitsi' ?
Mi-am dorit o masina mai mare, dar totusi pe benzina pentru ca parcurg majoritatea drumurilor prin oras, sa nu fie nici mai veche de 12 ani dar nici noua caci nu permitea bugetul, evit VAG-urile din anii 2009-2012 pentru reputatia teribila a primelor generatii de TSI dar si motorasele de 1l sau 0,9 TCe ale grupului Renault. Mentionez ca la bugetul asta nu se merita sa merg in strainatete dupa o masina, costurile cu adusul ei fiind ridicate.
Avand idei putine dar fixe, rezultatele cautarilor pe olx nu erau foarte numeroase, cateva Opeluri, o singura Mazda 6 pe benzina in tot judetul (si oricum peste bugetul meu), Duster-uri cacalau aduse de pe la straini, cate un Qashqai 1,2, nimic impresionant.
Insa atunci cand am vazut anuntul cu ASXul benzinar m-am decis pe loc, a fost o alegere cu sufletul, forme frumoase, aspect agresiv dar fara o grila de prost gust , motor simplu fara turbine sau compresoare low-cost, fara DPF sau alte gainarii, lata si inalta sa nu se urce ML-urile peste mine in trafic.
Decizia era luata, verificarea a fost mai mult o formalitate, chiar mecanicul care s-a ocupat de verificare mi-a spus ca pretul e cam piperat dar daca imi place sa o cumpar.
Parerea mea pana acum:
Dupa aproape o luna impreuna si peste 1,000 km parcursi pot spune ca masinuta este excelenta pentru oras, porneste usor, interiorul se incalzeste repede chiar si cand mergi in coloana, cu camera de marsalier parcatul este joaca de copii (vechea masina nu avea.. ).
Motorul nu pare deloc insuficient, trage excelent pana la 100, dupa aceea depinde inclinatia drumului si de dorinta de a ambala sau nu motoru . Am probat si viteze mai mari, masina se simte surprinzator de stabila chiar si in viraje.
Probleme tehnice inca nu am intalnit, decat o tamponare in trafic, dar despre asta voi scrie in alt topic.
Consum real: ~8 in oras si pe extern putin sub 7.
Intrebari pentru voi:
Cum nu am in anturaj pe nimeni care sa detina acest model, doresc niste sfaturi de la voi, preferabil detinatori ai aceluasi model:
- Ce ulei folositi ? Pe internet intrebarea asta are zeci de raspunsuri, iar in cartea tehnica se da un grafic cu vreo 5 norme de ulei in functie de temperatura exterioara. Acum folosc Mobill 3000 X1 - Synthetic 5W - 40.
- Ce antigel folositi ? In cartea tehnica este prevazut ceva antigel special Mitsubishi Long Life, vanzatorul mi-a spus ca foloseste "de ala albastru".
- Pentru cei care detin acest model de mai mult timp, care este parerea dvs. despre trainicia japonezelor benzinare, este la nivelul laudelor din mass media sau va dezamagit ?
Multumesc anticipat.
Numele meu este Dani si de la inceputul lunii Septembrie sunt si eu posesorul unui Mitsu' , insa eu ii spun Mitsi' , model ASX din prima generatie, an 2012 si motorul benzinar 1,6 MIVEC cu 117cp (sau 116? ).
Nivelul de echipare este Invite + Android Navi si camera de marsalier instalate ulterior, doar 2WD.
Cum am ajuns la Mitsi' ?
Mi-am dorit o masina mai mare, dar totusi pe benzina pentru ca parcurg majoritatea drumurilor prin oras, sa nu fie nici mai veche de 12 ani dar nici noua caci nu permitea bugetul, evit VAG-urile din anii 2009-2012 pentru reputatia teribila a primelor generatii de TSI dar si motorasele de 1l sau 0,9 TCe ale grupului Renault. Mentionez ca la bugetul asta nu se merita sa merg in strainatete dupa o masina, costurile cu adusul ei fiind ridicate.
Avand idei putine dar fixe, rezultatele cautarilor pe olx nu erau foarte numeroase, cateva Opeluri, o singura Mazda 6 pe benzina in tot judetul (si oricum peste bugetul meu), Duster-uri cacalau aduse de pe la straini, cate un Qashqai 1,2, nimic impresionant.
Insa atunci cand am vazut anuntul cu ASXul benzinar m-am decis pe loc, a fost o alegere cu sufletul, forme frumoase, aspect agresiv dar fara o grila de prost gust , motor simplu fara turbine sau compresoare low-cost, fara DPF sau alte gainarii, lata si inalta sa nu se urce ML-urile peste mine in trafic.
Decizia era luata, verificarea a fost mai mult o formalitate, chiar mecanicul care s-a ocupat de verificare mi-a spus ca pretul e cam piperat dar daca imi place sa o cumpar.
Parerea mea pana acum:
Dupa aproape o luna impreuna si peste 1,000 km parcursi pot spune ca masinuta este excelenta pentru oras, porneste usor, interiorul se incalzeste repede chiar si cand mergi in coloana, cu camera de marsalier parcatul este joaca de copii (vechea masina nu avea.. ).
Motorul nu pare deloc insuficient, trage excelent pana la 100, dupa aceea depinde inclinatia drumului si de dorinta de a ambala sau nu motoru . Am probat si viteze mai mari, masina se simte surprinzator de stabila chiar si in viraje.
Probleme tehnice inca nu am intalnit, decat o tamponare in trafic, dar despre asta voi scrie in alt topic.
Consum real: ~8 in oras si pe extern putin sub 7.
Intrebari pentru voi:
Cum nu am in anturaj pe nimeni care sa detina acest model, doresc niste sfaturi de la voi, preferabil detinatori ai aceluasi model:
- Ce ulei folositi ? Pe internet intrebarea asta are zeci de raspunsuri, iar in cartea tehnica se da un grafic cu vreo 5 norme de ulei in functie de temperatura exterioara. Acum folosc Mobill 3000 X1 - Synthetic 5W - 40.
- Ce antigel folositi ? In cartea tehnica este prevazut ceva antigel special Mitsubishi Long Life, vanzatorul mi-a spus ca foloseste "de ala albastru".
- Pentru cei care detin acest model de mai mult timp, care este parerea dvs. despre trainicia japonezelor benzinare, este la nivelul laudelor din mass media sau va dezamagit ?
Multumesc anticipat.
Re: Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
Salutare,
In primul rand iti doresc sa te bucuri de ea, sa o stapanesti ( stapaniti in cazul unei familii ) sanatos ( sanatosi ) si va dorec km fara evenimente.
Cand am citit postarea ta m-am regasit, cam asa e si povestea mea dupa..... 3 VAG-uri ( ultimul un 1.8 tsi gen a 2-a ) dupa care am trecut la Outlander, an 2011, 2000cmc benzina, 2wd.
Ca sa-ti raspund pe rand la intrebari :
1. Eu fac reviziile la reprezentanta de cand am luat-o ( a fost achizitionata de la ei din parcul de rulate ), de fiecare data am mers cu ulei original Mitsu 0w20 si nu regret nici o secunda.
2. Chiar zilele trecute am deschis busonul la antigel, era cam intuneric, nu mi-am dat seama daca e verde sau albastru.....revin cu raspuns.
3. O am de 3 ani si am investit asa : o sonda lamda Denso ( a doua, cea de dupa catalizator.....dadea cu check in bord, nu ma afecta la mers sau consum, am schimbat-o ca sa fie bine ), discuri + placute fata si spate ATE, un rand de flanse cu rulment KYB ( nu recomand, daca e sa le schimbi vreodata sa-ti iei de origine ), doua bucse bara stabilizatoare spate ( ieftine si extrem de usor de schimbat ), becuri HB3 + HB4 faza scurta si lunga Osram Night Breaker, un set de stergatoare Bosch Aero pe an ( mai mult nu le-am tinut ), al doilea rand de roti cu jante originale ( a fost moftul meu ), cel de vara pe jante OE cu anvelope Nokian SUV Line 225/55/18 ( sunt ok pe asfalt uscat si ud dar sunt zgomotoase, nu mai cumpar Nokian de vara ) si cel de iarna pe jante OE 215/70/16 cu anvelope Hankook I Cept Evo 2 ( o sa incerc pe 18 de la Hankook dar de vara ). Masina o am de la 106.000 km, in 3 ani am ajuns la aproape 136.000, a vazut Grecia vara asta, nu am avut nici cea mai mica emotie cu ea. Intr`adevar la mine consumul e mai mare. Iti recomand piese de origine unde se poate, accesorii de transport ( bare transversale, cutii portbagaj, suport biciclete ) neaparat de la Thule, daca vrei sa-i pui si carlig scrie-mi in privat, iti spun furnizorul.
In concluzie eu sunt foarte multumit de a mea si cred ca si tu vei fi la fel. Motorul e unul foarte bun, am vazut si eu un ASX dar nu imi satisfacea nevoia de spatiu, asa ca am optat pentru Outlander. Intretinerea cu piese de origine nu e ieftina tot timpul dar piesele de origine sunt de "cursa lunga". Prefer sa schimb un amortizor de origine ( pret estimativ 850 ron bucata pe puntea fata ) decat sa dau 450 - 500 ron pe un AM si sa constat ca dupa 3 ani e praf si pulbere.
Sper ca ti-am fost de folos si sper sa ne mai auzim.
In primul rand iti doresc sa te bucuri de ea, sa o stapanesti ( stapaniti in cazul unei familii ) sanatos ( sanatosi ) si va dorec km fara evenimente.
Cand am citit postarea ta m-am regasit, cam asa e si povestea mea dupa..... 3 VAG-uri ( ultimul un 1.8 tsi gen a 2-a ) dupa care am trecut la Outlander, an 2011, 2000cmc benzina, 2wd.
Ca sa-ti raspund pe rand la intrebari :
1. Eu fac reviziile la reprezentanta de cand am luat-o ( a fost achizitionata de la ei din parcul de rulate ), de fiecare data am mers cu ulei original Mitsu 0w20 si nu regret nici o secunda.
2. Chiar zilele trecute am deschis busonul la antigel, era cam intuneric, nu mi-am dat seama daca e verde sau albastru.....revin cu raspuns.
3. O am de 3 ani si am investit asa : o sonda lamda Denso ( a doua, cea de dupa catalizator.....dadea cu check in bord, nu ma afecta la mers sau consum, am schimbat-o ca sa fie bine ), discuri + placute fata si spate ATE, un rand de flanse cu rulment KYB ( nu recomand, daca e sa le schimbi vreodata sa-ti iei de origine ), doua bucse bara stabilizatoare spate ( ieftine si extrem de usor de schimbat ), becuri HB3 + HB4 faza scurta si lunga Osram Night Breaker, un set de stergatoare Bosch Aero pe an ( mai mult nu le-am tinut ), al doilea rand de roti cu jante originale ( a fost moftul meu ), cel de vara pe jante OE cu anvelope Nokian SUV Line 225/55/18 ( sunt ok pe asfalt uscat si ud dar sunt zgomotoase, nu mai cumpar Nokian de vara ) si cel de iarna pe jante OE 215/70/16 cu anvelope Hankook I Cept Evo 2 ( o sa incerc pe 18 de la Hankook dar de vara ). Masina o am de la 106.000 km, in 3 ani am ajuns la aproape 136.000, a vazut Grecia vara asta, nu am avut nici cea mai mica emotie cu ea. Intr`adevar la mine consumul e mai mare. Iti recomand piese de origine unde se poate, accesorii de transport ( bare transversale, cutii portbagaj, suport biciclete ) neaparat de la Thule, daca vrei sa-i pui si carlig scrie-mi in privat, iti spun furnizorul.
In concluzie eu sunt foarte multumit de a mea si cred ca si tu vei fi la fel. Motorul e unul foarte bun, am vazut si eu un ASX dar nu imi satisfacea nevoia de spatiu, asa ca am optat pentru Outlander. Intretinerea cu piese de origine nu e ieftina tot timpul dar piesele de origine sunt de "cursa lunga". Prefer sa schimb un amortizor de origine ( pret estimativ 850 ron bucata pe puntea fata ) decat sa dau 450 - 500 ron pe un AM si sa constat ca dupa 3 ani e praf si pulbere.
Sper ca ti-am fost de folos si sper sa ne mai auzim.
Re: Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
, Salut, multumesc de welcome si de sfaturi, nu ma asteptam sa mai fie membrii pe forum . Legat de carlig, te referi sa-l inlocuiesc pe cel original ? Mai degraba as inlocuii antena radio pentru ca e de rasu-plansu semnalul chiar si in oras.@Hoffmann
Update:
M-am pregatit de iarna, i-am cumparat un set nou de roti, jante tabla si anvelope ( 215/65/16 Debica FrigoHP2 98H ).
Mi-am dorit sa fie noi, nu neaparat ceva brand din lumea rally, oricum nu intentionez sa fac offroad cu ea si am vrut sa raman pe dimensiea R16 ca sa pot folosii una dintre roti ca roata de rezerva, masina a venit doar cu kit de reperatie dar are si locas pentru prins rezerva.
Jantele de tabla le-am acoperit cu niste capace cu logo Mitsu de pe eMag.
Re: Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
Revin cu un mic update si o intrebare.
Deci dupa 7 luni si 6,500km parcursi am schimbat decat bateria, am pus Exide 64Ah, cea de pe masina era probabil cea originala caci nu avea nicio eticheta, cercetand pe google am aflat ca Yuasa ar fi producatorul partener pentru Mitsu' dar mult noroc sa gasiti undeva o baterie de asta.
Pe langa asta am mai inlocuit cateva dintre clipsurile de plastic ce tin aparatorile de sub capota caci erau slabite.
Ma lovit zilele astea gandul unui Bulbar, a mai pus cineva pe ASX ?
https://edk.ro/shop/bullbar-omologat-mo ... asx-12-16/
Ma intereseaza mai ales daca trebuie mers la RAR pentru omologare sau ofera producatorul omologarea necesara ?
Deci dupa 7 luni si 6,500km parcursi am schimbat decat bateria, am pus Exide 64Ah, cea de pe masina era probabil cea originala caci nu avea nicio eticheta, cercetand pe google am aflat ca Yuasa ar fi producatorul partener pentru Mitsu' dar mult noroc sa gasiti undeva o baterie de asta.
Pe langa asta am mai inlocuit cateva dintre clipsurile de plastic ce tin aparatorile de sub capota caci erau slabite.
Ma lovit zilele astea gandul unui Bulbar, a mai pus cineva pe ASX ?
https://edk.ro/shop/bullbar-omologat-mo ... asx-12-16/
Ma intereseaza mai ales daca trebuie mers la RAR pentru omologare sau ofera producatorul omologarea necesara ?
Re: Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
Cred ca bullbar-ul ala e una din cele mai eronate investitii pe care le poti face in masina.
Dar spune-ne logica ta de a-ti pune un bullbar....eu unul chiar sunt curios desi nu-i vad rostul.
La o masina 2wd cu care mergi in oras, ocazional la munte/mare/concediu careia ii pui bullbar, praguri metalice, scut metalic si alte rahaturi care ii maresc greutatea aiurea chiar mi se pare o chestie de prost gust. Nu vad logica prin care mi-as incarca masina cu chestii care nu imi vor fi de folos niciodata.
Eu unul am un scut de plastic tocmai sa nu mai sara apa pana sus la capota pe sub motor, nu l-am pus sa ma apere de bolovani pentru ca nu fac offroad cu o masina 2wd, nu am nici un accesoriu exterior metalic/plastic pentru ca nu am nevoie, am doar un carlig de remorcare, bare transversale, doi suporti de bicicleta Thule ( unul pe bare, unul pe carlig ) si un portbagaj tip scoica de la Thule pe care il montez ocazional. Altceva nu-mi trebuie pentru ca nu am nevoie si nu imi va folosi la nimic.
In concluzie...nu pune nimic pe masina ce nu iti va fi de folos. Bullbar-ul ala nu iti va folosi la absolut nimic, dimpotriva, e o bucata de metal in plus pe masina.
Stima.
Dar spune-ne logica ta de a-ti pune un bullbar....eu unul chiar sunt curios desi nu-i vad rostul.
La o masina 2wd cu care mergi in oras, ocazional la munte/mare/concediu careia ii pui bullbar, praguri metalice, scut metalic si alte rahaturi care ii maresc greutatea aiurea chiar mi se pare o chestie de prost gust. Nu vad logica prin care mi-as incarca masina cu chestii care nu imi vor fi de folos niciodata.
Eu unul am un scut de plastic tocmai sa nu mai sara apa pana sus la capota pe sub motor, nu l-am pus sa ma apere de bolovani pentru ca nu fac offroad cu o masina 2wd, nu am nici un accesoriu exterior metalic/plastic pentru ca nu am nevoie, am doar un carlig de remorcare, bare transversale, doi suporti de bicicleta Thule ( unul pe bare, unul pe carlig ) si un portbagaj tip scoica de la Thule pe care il montez ocazional. Altceva nu-mi trebuie pentru ca nu am nevoie si nu imi va folosi la nimic.
In concluzie...nu pune nimic pe masina ce nu iti va fi de folos. Bullbar-ul ala nu iti va folosi la absolut nimic, dimpotriva, e o bucata de metal in plus pe masina.
Stima.
Re: Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
Ma gandeam strict pentru protectie, in caz de accident, stiu ca modelul gasit de mine nu acopera toata fața , dar macar botul sa fie protejat, chiar si in parcarea magazinelor te poti trezii ca o "atingere prieteneasca", am si patit-o cu masina veche, atunci doar s-a crapat suportul de la numar si julit bara putin.
Re: Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
Cadou de 1 an de la achizitie i-am facut o revizie de ulei si filtre
Ulei: Mobill 3000 X1 - Synthetic 5W - 40
Filtru aer Japan Parts si restu Mann
-
Total 500 RONi (include si verificarile obisnuite, pret de service multi-marca)
Primesc si o vesta trista , rugina mi-a atacat baia de ulei si trebuie sa-mi caut alta, fie piesa noua, fie din dezmembrari.
Ulei: Mobill 3000 X1 - Synthetic 5W - 40
Filtru aer Japan Parts si restu Mann
-
Total 500 RONi (include si verificarile obisnuite, pret de service multi-marca)
Primesc si o vesta trista , rugina mi-a atacat baia de ulei si trebuie sa-mi caut alta, fie piesa noua, fie din dezmembrari.
Re: Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
Update de inceput de an, cu ocazia sfarsitului iernii i-am facut cadou lui Mitsi un set nou de anvelope pentru vara
Viking Protech NewGen 98H - 215/65/R16
Viking Protech NewGen 98H - 215/65/R16
Re: Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
Salutare din nou,
Revin cu a 2a revizie la jurnal, la 196,zxy km:
Schimbat filtre, ulei motor (Kross Exeo LL - 5W30) si ulei cutie viteze (Kross trans 75w80)
Inlocuit baia de ulei- piesa OEM / 1200 Roni
Scut motor / 390 Roni
Pentru filtre, uleiuri si montajul pieselor de mai sus am cotizat 1000 Roni la service.
Pe langa asta mai notez o avarie la toba de esapament care a motivat martorul "Check Engine" sa se aprinda, probabil cea dea 2a sonda lamda a citit ceva erori. Avaria a fost remediata si martorul nu s-a mai aprins.
Revin cu a 2a revizie la jurnal, la 196,zxy km:
Schimbat filtre, ulei motor (Kross Exeo LL - 5W30) si ulei cutie viteze (Kross trans 75w80)
Inlocuit baia de ulei- piesa OEM / 1200 Roni
Scut motor / 390 Roni
Pentru filtre, uleiuri si montajul pieselor de mai sus am cotizat 1000 Roni la service.
Pe langa asta mai notez o avarie la toba de esapament care a motivat martorul "Check Engine" sa se aprinda, probabil cea dea 2a sonda lamda a citit ceva erori. Avaria a fost remediata si martorul nu s-a mai aprins.
Re: Mitsubishi ASX (I) - 1.6 MIVEC
Salutare din nou,
Revin cu a 3a revizie la jurnal, la 206,zxy km:
Schimbat filtre, ulei motor (Kross Exeo LL - 5W30) si placute frana.
Si o poza de langa Pestera cu cristale din mina Farcu, merita vizitata oricand aveti chef de o drumetie pitoreasca prin jud. Bihor.
Revin cu a 3a revizie la jurnal, la 206,zxy km:
Schimbat filtre, ulei motor (Kross Exeo LL - 5W30) si placute frana.
Si o poza de langa Pestera cu cristale din mina Farcu, merita vizitata oricand aveti chef de o drumetie pitoreasca prin jud. Bihor.
Ultima oară modificat Lun Sep 09, 2024 3:40 pm de către Dani27, modificat 1 dată în total.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori