Comportament Lancer CVT 1,8 Benzina
Am 5000 km de acum cu 1,8 CVT.
Pot sa spun ca am avut nevoie de ceva timp sa inteleg modul de comportare a cutiei si sa scot maxim de la ea.
In modul automat exista accelaratie insa este departe de cei 143 HP sau de performantele unei masini cu motorizare de 1,8.
In perioada de rodaj (maxim 3000 ture), acceleratia nu era direct proportionala cu turatia motorului.
I-am intrebat pe cei de la M Car insa raspunsul a fost ca nu au condus aceasta motorizare si nu ma pot lamuri.
Perioada de proba a trecut si am inceput sa testez modul de functionare a cutiei.
Daca vreau mod sport clar trebuie sa comut pe automat. Si aici m-a lovit de o particularitate: in treapta 4 accelaratia este fantastica, schimb la 4000 - 4500 ture treapta 5 (masina pierde un pic din putere insa castiga repede), schimb treapta a 6-a la 145 km pe ora si ... nu se intampla nimic, cu pedala la fund masina nu are deloc putere. Cand am cuplat pe automat acceleratia este foarte buna.
Am sunat la M Car sa ma lamureasca ce se intampla. Acelasi raspuns ca mai sus. In plus ca trebuie sa fac o programare pt teste.
Din fericire am ajuns si pe A2 - si aici recunosc ca am fost usor uimit, treapta 6 functioneaza la parametri de la 170 km/h in sus. Acceleratia este de exceptie insa totul se intampla intre 4500 - 6000 ture. De remarcat aici modul de protectie a cutiei - daca ai peste 5000 ture, nu poti sa schimbi treapta inferioara, iar daca ajungi la 6200 - 6500 automat schimba in treapta superioara.
Aici sunt mai multe de spus insa astept un raspuns de la cei ce au aceasta motorizare daca s-au lovit de aceleasi probleme.
Pana acum am vazut putine impresii despre CVT.
Ce parere aveti de stabilitatea in curbe?
Pot sa spun ca am avut nevoie de ceva timp sa inteleg modul de comportare a cutiei si sa scot maxim de la ea.
In modul automat exista accelaratie insa este departe de cei 143 HP sau de performantele unei masini cu motorizare de 1,8.
In perioada de rodaj (maxim 3000 ture), acceleratia nu era direct proportionala cu turatia motorului.
I-am intrebat pe cei de la M Car insa raspunsul a fost ca nu au condus aceasta motorizare si nu ma pot lamuri.
Perioada de proba a trecut si am inceput sa testez modul de functionare a cutiei.
Daca vreau mod sport clar trebuie sa comut pe automat. Si aici m-a lovit de o particularitate: in treapta 4 accelaratia este fantastica, schimb la 4000 - 4500 ture treapta 5 (masina pierde un pic din putere insa castiga repede), schimb treapta a 6-a la 145 km pe ora si ... nu se intampla nimic, cu pedala la fund masina nu are deloc putere. Cand am cuplat pe automat acceleratia este foarte buna.
Am sunat la M Car sa ma lamureasca ce se intampla. Acelasi raspuns ca mai sus. In plus ca trebuie sa fac o programare pt teste.
Din fericire am ajuns si pe A2 - si aici recunosc ca am fost usor uimit, treapta 6 functioneaza la parametri de la 170 km/h in sus. Acceleratia este de exceptie insa totul se intampla intre 4500 - 6000 ture. De remarcat aici modul de protectie a cutiei - daca ai peste 5000 ture, nu poti sa schimbi treapta inferioara, iar daca ajungi la 6200 - 6500 automat schimba in treapta superioara.
Aici sunt mai multe de spus insa astept un raspuns de la cei ce au aceasta motorizare daca s-au lovit de aceleasi probleme.
Pana acum am vazut putine impresii despre CVT.
Ce parere aveti de stabilitatea in curbe?
Observatiile tale sunt binevenite! Eu am si mai putini km parcursi si am ajuns rar la peste 170 km/h (rar peste 5000 rot/min) deci nu pot posta decat impresii vagi. Si mie mi s-a parut ca demarajul pe automat este mult mai slab decat pe manual. De la cca 140 km/h in sus nu am prea experimentat pe manual, am comutat pe automat si am fost multumit de acceleratie. Bineinteles, trebuie sa existe un mod de conducere optim pentru cel mai rapid demaraj si ma supara faptul ca nu a fost publicat de producator. Poate ca nu e permis sa dea sfaturi pentru viteze peste limita legala... Trebuie, deci, sa experimentam
Stabilitatea in curbe mi se pare senzationala. Iata o situatie concreta:
Pe traseul Timisoara - Buzias este o curba de cca 135 grade cu raza de curbura mica (50 metri, dupa aprecierea mea). Cu alte masini nu aveam curaj sa merg pe acolo cu mai mult de 70 km/ora. Cu Lancer-ul m-am pomenit intrand in curba cu 110. Am avut senzatia de situatie disperata, anticipand rasturnarea iminenta. Am mentinut o usoara apasare pe acceleratie pentru a nu pierde aderenta, in timp ce acceleratia centrifuga ma lipea de marginea scaunului (daca raza de curbura e intr-adevar cam 50 metri, acceleratia a fost de 2G). Am iesit din curba fara cel mai mic derapaj, fara ca vre-un sistem de securitate activa sa fi intrat in functiune! Suspensia si-a facut treaba fara sa necesite ajutor. Data viitoare nu voi incerca nicidecum sa iau virajul mai repede, insa cu siguranta voi fi mai relaxat!
Stabilitatea in curbe mi se pare senzationala. Iata o situatie concreta:
Pe traseul Timisoara - Buzias este o curba de cca 135 grade cu raza de curbura mica (50 metri, dupa aprecierea mea). Cu alte masini nu aveam curaj sa merg pe acolo cu mai mult de 70 km/ora. Cu Lancer-ul m-am pomenit intrand in curba cu 110. Am avut senzatia de situatie disperata, anticipand rasturnarea iminenta. Am mentinut o usoara apasare pe acceleratie pentru a nu pierde aderenta, in timp ce acceleratia centrifuga ma lipea de marginea scaunului (daca raza de curbura e intr-adevar cam 50 metri, acceleratia a fost de 2G). Am iesit din curba fara cel mai mic derapaj, fara ca vre-un sistem de securitate activa sa fi intrat in functiune! Suspensia si-a facut treaba fara sa necesite ajutor. Data viitoare nu voi incerca nicidecum sa iau virajul mai repede, insa cu siguranta voi fi mai relaxat!
Salut.
Am dat pe YouTube de un review al lui Lancer din State, in care face si niste referiri mai putin elogioase la CVT. Intr-adevar, se pare ca este vorba de programarea CVT-ului.
http://www.youtube.com/watch?v=MvLIIZoEwAE
Sper sa va ajute sa va faceti niste idei corecte.
Bafta!
Am dat pe YouTube de un review al lui Lancer din State, in care face si niste referiri mai putin elogioase la CVT. Intr-adevar, se pare ca este vorba de programarea CVT-ului.
http://www.youtube.com/watch?v=MvLIIZoEwAE
Sper sa va ajute sa va faceti niste idei corecte.
Bafta!
Mie mi s-a parut bine gandita cutia, impreuna cu softul de functionare. M-am obisnuit excelent si repede cu ea, desi nu mai condusesem cutie automata pana acum.
In functie de cat de tare accelerezi, motorul alege turatia de functionare, apoi o pastreaza constanta pe durata accelerarii, daca soferul nu schimba presiunea asupra pedalei. Cand s-a ajuns la viteza dorita, motorul scade la cea mai mica turatie posibila.
De unde la inceput, recunosc, faceam apel la padelele de la volan, sau la schimbarea manuala, pentru schimbarea rapida a ritmului de deplasare, sau pentru a ma strecura pe alta banda, la sfarsitul testului (10-15 minute), ma descurcam perfect doar in modul automat.
Si consumul m-a impresionat, desi nu stiu daca e meritul motorului, al cutiei sau al ambelor, dar, la 70 km/h, mers constant, motorul era undeva la 1300-1400 rpm, iar consumul instant, pe bara aceea, era mai putin de jumatate intre 0 si 10, deci, undeva, la 4%.
In functie de cat de tare accelerezi, motorul alege turatia de functionare, apoi o pastreaza constanta pe durata accelerarii, daca soferul nu schimba presiunea asupra pedalei. Cand s-a ajuns la viteza dorita, motorul scade la cea mai mica turatie posibila.
De unde la inceput, recunosc, faceam apel la padelele de la volan, sau la schimbarea manuala, pentru schimbarea rapida a ritmului de deplasare, sau pentru a ma strecura pe alta banda, la sfarsitul testului (10-15 minute), ma descurcam perfect doar in modul automat.
Si consumul m-a impresionat, desi nu stiu daca e meritul motorului, al cutiei sau al ambelor, dar, la 70 km/h, mers constant, motorul era undeva la 1300-1400 rpm, iar consumul instant, pe bara aceea, era mai putin de jumatate intre 0 si 10, deci, undeva, la 4%.
QUOTE (zimbet @ Feb 1 2009, 01:18 AM) poate ma ajutati si pe mine cum sa scap de consumul exacerat pe care il optin... eu am un Lancer 2008, 2.0, 150CP, CVT... in afra 9-10%... in bucuresti 13,5-15%... thx!
hai ca ti-l dau pe al meu de la 1.8 CVT: in afara 10 - 12 % in functie de cat de nervos sunt, in oras: 13-17%.
facem schimbul?
hai ca ti-l dau pe al meu de la 1.8 CVT: in afara 10 - 12 % in functie de cat de nervos sunt, in oras: 13-17%.
facem schimbul?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori