Scris: Lun Iul 29, 2013 7:41 pm
Salut
Am urmatoarea problema cu un colt VI, din 2005: directia (asistata electric, din ce am inteles) ba se "rigidizeaza", ba se "inmoaie". Clasica manevra de parcare laterala cu spatele a devenit foarte distractiva, ba trag cu o mana de volan (si degeaba), ba pun ambele maini si se duce volanu' ca in branza.
Am fost cu ea la dealer, da' aia nu stiu decat "se schimba tot". Si, bineinteles, la preturi .... de mi s-a facut rau.
Acuma, principiul ar trebui sa fie similar cu cel de la alte masini cu directie asistata electric si dinamica:
- caseta de directie e pur mecanica (transforma miscarea circulara a volanului intr-o miscare stanga-dreapta)
- pe coloana de directie am un senzor (steering angle sensor) care ii zice unui calculator ca am inceput sa trag de volan
- pe caseta sau coloana de directie am un motoras controlat de calculatorul de mai sus, care ajuta, invartind coloana de directie functie de miscarea dorita de mine
- calculatorul stie sa ii zica motorasului sa ajute mai putin, atunci cand masina are viteza, in scopul unei stabilitati mai bune
Si acuma, intrebarile:
- intuiesc corect, principiul e cel descris mai sus?
- daca da, care e calculatorul care se ocupa de treaba asta, si unde e localizat?
- a mai avut cineva problema descrisa de mine? care au fost cauzele? SAS-ul, calculatorul, motorasul?
- se pot efectua reparatii pentru remedierea acestui defect? Stiti pe cineva care se ocupa?
Multumesc
Am urmatoarea problema cu un colt VI, din 2005: directia (asistata electric, din ce am inteles) ba se "rigidizeaza", ba se "inmoaie". Clasica manevra de parcare laterala cu spatele a devenit foarte distractiva, ba trag cu o mana de volan (si degeaba), ba pun ambele maini si se duce volanu' ca in branza.
Am fost cu ea la dealer, da' aia nu stiu decat "se schimba tot". Si, bineinteles, la preturi .... de mi s-a facut rau.
Acuma, principiul ar trebui sa fie similar cu cel de la alte masini cu directie asistata electric si dinamica:
- caseta de directie e pur mecanica (transforma miscarea circulara a volanului intr-o miscare stanga-dreapta)
- pe coloana de directie am un senzor (steering angle sensor) care ii zice unui calculator ca am inceput sa trag de volan
- pe caseta sau coloana de directie am un motoras controlat de calculatorul de mai sus, care ajuta, invartind coloana de directie functie de miscarea dorita de mine
- calculatorul stie sa ii zica motorasului sa ajute mai putin, atunci cand masina are viteza, in scopul unei stabilitati mai bune
Si acuma, intrebarile:
- intuiesc corect, principiul e cel descris mai sus?
- daca da, care e calculatorul care se ocupa de treaba asta, si unde e localizat?
- a mai avut cineva problema descrisa de mine? care au fost cauzele? SAS-ul, calculatorul, motorasul?
- se pot efectua reparatii pentru remedierea acestui defect? Stiti pe cineva care se ocupa?
Multumesc