Scris: Vin Iul 11, 2008 10:49 am
Am rapit dintr-o alta sectiune a forumului un fragment care pe mine m-a lasat masca si consider ca eset mai mult decit necesar sa fie dezbatut mai pe indelete, fara a disturba discutia din topicul respectiv. Asadar:
QUOTE (DeBogdan)Contrar a ceea ce credmulti ovalizarea discurilor se datoreaza unei utilizari incorecte - in manualul de utilizare este mentionat faptul ca pe parcursul primilor 200 km sa se evide franarile puternice.
Ghiciti de ce? Ca sa permita materialului din care saunt facute discurile sa se normalizeze.
Sa inteleg ca firma Mitsubishi pune pe masina piese anormalizate, discurile de frina venind neomogene, atomii diferitelor componente ale aliajului respectiv, stind cum stateam noi la bairamele de la 14 ani: baietii intr-o parte, fetele in partea opusa? Personal as fi crezut ca mi se recomanda sa nu franez puternic in primii 200 de km. ca nu care cumva sa-mi plezeneasca vreo garnitura, sa cedeze pompa de frina, sa am vreo conducta care nu e strinsa bine si sa ma trezesc ca dau in ala din fata in plin avint.
QUOTE O alta cauza care conduce la la deformarea discurilor, este practicata intens de multi soferi - este aceea ca dupa o franare puternica, in momentul in care se sta la stop sa tina, fara sa fie necesar, piciorul pe pedala de frana. Ce se intampla in acest caz - caldura din placute este cedata discului de frana, asa ca discul se raceste neuniform - in zona de contact cu placuta de frana intai se incalzeste mult mai mult decat restul discului, dupa care incepe sa se raceasca mult mai tarziu. Deasemenea in aceeasi zona are loc depunere de material de frictiune, care ingroasa local discul > la franare in aceasta zona se va dezvolta mai multa caldura ceea ce conduce la supraincalzire locala a discului si evident la deformare.
Aceasta problema se intalneste exclusiv la autoturismele Mitsubishi, mai ales la Lancer. La celelalte marci nu se intalneste aceasta problema, franele autoturismelor celorlalti producatori de automobile disipand ...frig! IN aceasta categorie se inscrie cu succes si Dacia autohtona, indiferent de anul de fabricatie.
QUOTE In alta ordine de idei, rectificarea discurilor este un procedeu de mentenanta, folosit de multi alti producatori, nu numai de Mitsubishi, si nu este deloc un procedeu "romanesc", asa ca nu avem cum sa ne laudam cu el...
Cred ca o lista cu respectivii producatori ar fi foasrte interesanta!
QUOTE Nu este nimic anormal - prin aceasta lucrare practic se uniformizeaza gradul de uzura a discului la cel mai mare nivel de uzura prezent la un moment dat pe disc, deci nu se pierde nimic.
Nu cumva serviceul care rectifica discul, imi da si kilometrajul inapoi? Nu de alta, da' daca tot uniformizam gradul de uzura si nu se pierde nimic, mi se pare chiar cool!
QUOTE Procedeul prezinta si un avantaj - discurile nu se mai deformeaza asa de mult daca deformarea nu a fost mare.
WTF????? "discurile nu se mai deformeaza asa de mult daca deformarea nu a fost mare"? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: ) ) ) ) )
QUOTE De preferat sa se astepte cat mai mult posibil pana la momentul cand se face aceasta operatiune, ca deformarea sa fie maxima si definitiva si problema sa nu mai apara ulterior.
De preferat sa se astepte pina iese masina din garantie, eventual, la ridicarea masinii sa semnati o declaratie pe proprie raspundere cum ca nu aveti niciun fel de pretentie din punct de vedere al garantiei si ca renuntati la ea de buna voie si nesilit de nimeni!
Link origine
QUOTE (DeBogdan)Contrar a ceea ce credmulti ovalizarea discurilor se datoreaza unei utilizari incorecte - in manualul de utilizare este mentionat faptul ca pe parcursul primilor 200 km sa se evide franarile puternice.
Ghiciti de ce? Ca sa permita materialului din care saunt facute discurile sa se normalizeze.
Sa inteleg ca firma Mitsubishi pune pe masina piese anormalizate, discurile de frina venind neomogene, atomii diferitelor componente ale aliajului respectiv, stind cum stateam noi la bairamele de la 14 ani: baietii intr-o parte, fetele in partea opusa? Personal as fi crezut ca mi se recomanda sa nu franez puternic in primii 200 de km. ca nu care cumva sa-mi plezeneasca vreo garnitura, sa cedeze pompa de frina, sa am vreo conducta care nu e strinsa bine si sa ma trezesc ca dau in ala din fata in plin avint.
QUOTE O alta cauza care conduce la la deformarea discurilor, este practicata intens de multi soferi - este aceea ca dupa o franare puternica, in momentul in care se sta la stop sa tina, fara sa fie necesar, piciorul pe pedala de frana. Ce se intampla in acest caz - caldura din placute este cedata discului de frana, asa ca discul se raceste neuniform - in zona de contact cu placuta de frana intai se incalzeste mult mai mult decat restul discului, dupa care incepe sa se raceasca mult mai tarziu. Deasemenea in aceeasi zona are loc depunere de material de frictiune, care ingroasa local discul > la franare in aceasta zona se va dezvolta mai multa caldura ceea ce conduce la supraincalzire locala a discului si evident la deformare.
Aceasta problema se intalneste exclusiv la autoturismele Mitsubishi, mai ales la Lancer. La celelalte marci nu se intalneste aceasta problema, franele autoturismelor celorlalti producatori de automobile disipand ...frig! IN aceasta categorie se inscrie cu succes si Dacia autohtona, indiferent de anul de fabricatie.
QUOTE In alta ordine de idei, rectificarea discurilor este un procedeu de mentenanta, folosit de multi alti producatori, nu numai de Mitsubishi, si nu este deloc un procedeu "romanesc", asa ca nu avem cum sa ne laudam cu el...
Cred ca o lista cu respectivii producatori ar fi foasrte interesanta!
QUOTE Nu este nimic anormal - prin aceasta lucrare practic se uniformizeaza gradul de uzura a discului la cel mai mare nivel de uzura prezent la un moment dat pe disc, deci nu se pierde nimic.
Nu cumva serviceul care rectifica discul, imi da si kilometrajul inapoi? Nu de alta, da' daca tot uniformizam gradul de uzura si nu se pierde nimic, mi se pare chiar cool!
QUOTE Procedeul prezinta si un avantaj - discurile nu se mai deformeaza asa de mult daca deformarea nu a fost mare.
WTF????? "discurile nu se mai deformeaza asa de mult daca deformarea nu a fost mare"? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: ) ) ) ) )
QUOTE De preferat sa se astepte cat mai mult posibil pana la momentul cand se face aceasta operatiune, ca deformarea sa fie maxima si definitiva si problema sa nu mai apara ulterior.
De preferat sa se astepte pina iese masina din garantie, eventual, la ridicarea masinii sa semnati o declaratie pe proprie raspundere cum ca nu aveti niciun fel de pretentie din punct de vedere al garantiei si ca renuntati la ea de buna voie si nesilit de nimeni!
Link origine