Anvelope Vara

Dimensiuni, tipuri, tire ratings, presiune in pneuri...
Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Dum Dec 26, 2010 6:20 pm

Salut,
Intrucat nu exista un topic dedicat anvelopelor de vara, si nu ne sade bine sa facem discriminari si sa avem topic cu anvelope de iarna, m-am gandit sa deschid o astfel de discutie. Si apoi parca asa era cu omul gospodar, iarna car si vara sanie. Deci in decembrie as zice ca e numai bine sa ne apucam sa discutam de anvelope de vara.

Daca reusesc sa vand jantele si anvelopele cu care a venit Ralliartul meu (18", 7JJ, 215/45/r18 Yokohama Advan A10) mi-as lua niste jante de 17" 8JJ in principiu (ca sa am balon mai mare la anvelopa - cred ca face bine la suspensie) pneuri 235/45/R17 (ceva latime in plus nu strica). As alege Michelin Pilot Sport 3 dintre anvelopele de vara si in speranta ca as reusi poate sa le iau ceva mai ieftin. Jante as pune OZ ULTRALEGGERA, ca sa incerc si scaderea greutatii totale a rotii.
Am citit de pe forumevolution despre toate incercarile celor de acolo si in principiu la ET48 cat au jantele astea ar trebui sa nu existe probleme cu potrivirea anvelopei (sa nu atinga de aripa nici cand e incarcata masina sau pe bumpere).
Voi ce anvelope de vara folositi? Ati schimbat anvelopele cu care vine masina stock? Ce parere aveti despre combinatia aleasa?
Eu unul m-am ghidat dupa urmatoarele idei:
- anvelopa sa fie mai performanta decat cea cu care vine masina stock.
- anvelopa sa fie mai lata pentru o aderenta sporita
- roata sa ramana la aceeasi greutate sau chiar sa fie mai usoara
- sa am balon mai mare al anvelopei astfel incat sa protejez suspensia mai bine

Ce nu am luat in considerare:
- daca schimb rotile stock cu altele trebuie refacuta geometria masinii?
- daca am balonul mai mare (peretele lateral al anvelopei creste ca dimensiune de la 97 la 106 mm) stabilitatea in curbe va fi afectata? Adica un balon mai mare da si o mai mare flexibilitate cred si ma gandesc ca dpdv dinamic s-ar putea sa am un efect nedorit.

Avatar utilizator
Nahkri
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Lun Iul 14, 2008 10:21 pm

Mesaj de Nahkri » Dum Dec 26, 2010 8:26 pm

Sincer nu stiu daca merita,daca tot ai dat bani pe genti de 18 si gume,acuma sa le vinzi in pierdere si sa-ti iei de 17?Masina arata mai bine cu cele de 18 decit cu 17,iar anvelopele yokohama,n-o fi ele cele mai performante dar nu-s nici jeguri si oricum daca nu conduci masina la limita,nu stiu daca vei simti vreo diferenta intre astea si altele care in teste au iesit mai bine.

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Mar Dec 28, 2010 12:07 am

ce balon mai mare ca tot 45 il ai?
Am mai vazut niste afirmatii de-ale tale pe topicul masinii tale legat de cauciucuri, suspensii, s.a.m.d.
Eu nu vreau sa par rautacios, dar ia o gura de aer, citeste niste informatii, sapa, apoi spune ba una, ba alta.
Suspensia n-o vei proteja cu balon mai mare (oricum, exemplele date de tine contin acelasi balon) iar o anvelopa mai lata iti cam implica un balon mai mic.

PS: Daca te gandesti ca nu vei mai simti gropile cu un balon mai mare, stai linistit, respira de 2 ori si impaca-te cu ideea ca vei topai si cu roti pe 15 (daca ti-ar fi incaput) nu doar cu 16, 17 sau 18.

PS2: Vezi ca ET-ul jantelor stock este 46 nu 48. Fenderele de interior ale masinii (pasajele rotilor) sunt diferite in state si australia fata de varianta europeana (sunt mai ridicate in state cu aproximativ 2,2 cm).

PS3: Or fi Yokohama mai zgomotoase, dar sa stii ca ce vrei tu sa iei sunt si foarte proaste pe asfalt umed si, mai ales, poros (asa cum e la noi), dar vei schimba si vreo 2 seturi in timpul in care ai fi ajuns la semnul de uzura cu yokohama... Mai gandeste-te.

Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Mar Dec 28, 2010 12:15 am

Nici eu nu am cuvinte bune despre Yokohama. Pe spate am Bridgestone Potenza ( sper ca la anul sa-mi fac setul complet ) si mi se par mai bune cu mult decat Yokohama,cu toate ca fiind pe spate am putut sa testez doar grip-ul, care este foarte bun, in curbe in care cu yokohama la o viteza x ``fugea de fund``cu bridgestone sta lipita de asfalt (primavara-vara-toamna vorbesc ).

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mar Dec 28, 2010 8:22 pm

Ai niste idei care se bat cap in cap!

1. Anvelopa mai performanta decit cele stock - o idee buna, schimba mult comportamentul masinii, dar va trebui sa faci un compromis: durata de viata! Anvelopele performante de vara din gama "street performance" (Toyo Proxes T1-R, Goodyear GS-D3, Uniroyal Rainsport 1) sunt mult peste Yokohamele alea d.p.d.v. al aderentei, dar se si consuma mai repede (bine, sa nu te gindesti ca schimbi gumele la fiecare schimb de ulei). Tot in high end se mai inscriu si ContiSportContact si Michelin Pilot. Mai e aici si Yokohama Parada care arata spectaculos, sunt excelente pe uscat, dar in momentul in care ai calcat fie si numai intr-un scuipat, incep s-alunece ca dracu'.
Sincer, iti recomand una dintre gumele din paranteza!
2.Anvelopa sa fie mai lata pentru o aderenta sporita - corect, doar ca... latirea suprafetei de rulare atrage dupa sine si stress-uri marite asupra articulatiei! Daca accepti compromisul, felicitari!
3. Roata sa ramana la aceeasi greutate sau chiar sa fie mai usoara - Felicitari, o idee buna d.p.d.v. al performantelor dinamice! 1 kg. la roata = 20 de kg. in portbagaj.
4. sa am balon mai mare al anvelopei astfel incat sa protejez suspensia mai bine - asta-i una dintre cele mai mari timpenii auzite ever! Balonul mai mare iti "protejeaza" jantele si rinichii, dar iti vor strica extraordinar de mult tinuta de drum!

OZ Ultraleggera reprezinta o alegere excelenta, sunt simtitor mai usoare decit jantele stock (mai mult de 2 kg. diferenta fata de jantele tale), faza e ca se deformeaza usor, macar o data pe sezon va trebui sa le roluiesti. Iti recomand niste jante Team Dynamics, sunt usoare si f. rezistente.

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Mar Dec 28, 2010 9:54 pm

QUOTE (Apple @ Dec 28 2010, 12:07 AM) ce balon mai mare ca tot 45 il ai?
Am mai vazut niste afirmatii de-ale tale pe topicul masinii tale legat de cauciucuri, suspensii, s.a.m.d.
Eu nu vreau sa par rautacios, dar ia o gura de aer, citeste niste informatii, sapa, apoi spune ba una, ba alta.
Suspensia n-o vei proteja cu balon mai mare (oricum, exemplele date de tine contin acelasi balon) iar o anvelopa mai lata iti cam implica un balon mai mic.

PS: Daca te gandesti ca nu vei mai simti gropile cu un balon mai mare, stai linistit, respira de 2 ori si impaca-te cu ideea ca vei topai si cu roti pe 15 (daca ti-ar fi incaput) nu doar cu 16, 17 sau 18.

PS2: Vezi ca ET-ul jantelor stock este 46 nu 48. Fenderele de interior ale masinii (pasajele rotilor) sunt diferite in state si australia fata de varianta europeana (sunt mai ridicate in state cu aproximativ 2,2 cm).

PS3: Or fi Yokohama mai zgomotoase, dar sa stii ca ce vrei tu sa iei sunt si foarte proaste pe asfalt umed si, mai ales, poros (asa cum e la noi), dar vei schimba si vreo 2 seturi in timpul in care ai fi ajuns la semnul de uzura cu yokohama... Mai gandeste-te.

Pai chiar daca balonul e de 45 la ambele anvelope, 215 si 235, el este mai mare la cea de 235 in realitate. Acel 45 reprezinta inaltimea (balonul) exprimat ca % din latimea anvelopei. Deci 45% din 235 este mai mare decat 45% din 215. Pentru edificare ce si cum se poate folosi http://www.rimsntires.com/specs.jsp.

Tocmai am trecut de pe rotile de 18 pe cele de 16 (cu un balon de la 97 mm la 123 mm) si se simte extraordinar in masina. Nu zdruncina nici inainte cine stie ce, dar acum nu mai simt toate prostiile de pe strada. Singura "problema" e lookul masinii cu jante de 16" dar asta nu ma deranjeaza. Stiu ca ET la jantele originale e 46, dar jantele Ultraleggera aveau 48. Daca pui asta pe sit-ul mai sus mentionat vei vedea exact care sunt abaterile pe care ti le da. Daca aia au alte fendere atunci se lasa cu oops, ca cel mai probabil nu merg anvelope de 235. Dar un 225 cred ca incape.
Multumesc pentru sfaturile legate de anvelope...acesta e motivul pentru care am si deschis topicul. Presupun ca nu toata lumea a ramas cu Yokohamele stock, si dupa ce s-au tocit cred ca nu ati cautat neaparat tot Yokohama.
Alegerea vis a vis de Michelin era legata de faptul ca sper sa le pot lua mai ieftin. Daca cei de la Michelin produc ceva mai bun decat Pilot Sport 3 te rog spune-mi.

@Marty Multumesc pentru atentionarea vis a vis de jante. Nu stiam ca nu -s asa de rezistente. In rest rinichii mei nu au asa nevoie de protectie. Eu inteleg asa faza cu protectia - daca socul este preluat in mai mare masura de anvelopa, nu ajunge in amortizoare, bucse si alte chestii legate de suspensie. Deci mie mi se pare ca ar proteja-o. Daca nu am inteles bine cum functioneaza transmiterea socurilor imi pare rau si sunt numai ochi si urechi...cat traieste omul invata.

Oricum eu nu tin neaparat sa le schimb (rotile de vara) si as face-o numai daca reusesc sa le vand pe cele stock. Altfel nu are sens sa bag banii in mai multe randuri de roti de vara. Dar sunt sigur ca putem discuta pe marginea anvelopelor de vara pe care le utilizam.

LE 225 incap sigur, intrucat deja au postat doi colegi de forum ca au roti de 225/40/r18 montate pe Ralliart.

Avatar utilizator
las ruinas
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 04, 2010 11:41 pm

Mesaj de las ruinas » Mie Dec 29, 2010 2:50 pm

QUOTE (wall @ Dec 28 2010, 09:54 PM) Alegerea vis a vis de Michelin era legata de faptul ca sper sa le pot lua mai ieftin.

Anvelopele Michelin sunt foarte bune. Poti sa le achizitionezi si nu doar datorita faptului ca le poti lua mai ieftin. Nu o sa-ti para rau.

E drept ca sunt scumpe dar sunt anvelope de calitate. Eu am Michelin si de vara si de iarna si merg excelent. Sunt si foarte rezistente, dar, foarte important, isi pastreaza calitatile in timp. Adica anvelopa peste 2-3 ani are calitati apropiate cu cea noua. Asta e o problema a testelor comparative: datele obiective obtinute nu stii cat sunt de valabile dupa ce anvelopa a rulat mai multa vreme in tot felul de conditii. Cei de la firma unde imi schimb rotile si de unde imi cumpar anvelopele au o vorba: "cine a mers odata cu Michelin, tot cu Michelin merge".

Pe de alta parte, am vorbit cu cineva care lucreaza in domeniul anvelopelor (productie, nu distributie) de multi ani, atat in tara cat si in strainatate. El mi-a spus ca Michelin sunt pe locul unu in ce priveste calitatea anvelopei. Mi-a zis ca diferenta dintre anvelope se datoreaza in proportie covarsitoare caracteristicilor cauciucului. Restul (design, lamele, profil, canaluri, etc) sunt nesemnificative. Calitatea cauciucului propriu-zis, modul de preparare, ingredientele continute sunt cele care fac diferenta.

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Mie Dec 29, 2010 6:12 pm

Treaba e simpla, angajatii de la Michelin pot cumpara (cred ca o data pe an numai) un set de 4 anvelope noi la pret promotional (cred ca e pretul de productie fara TVA dar nu sunt sigur, oricum mult mai ieftin decat la magazin). Daca gasiti pe cineva care lucreaza la Michelin va poate ajuta, ca nu toata lumea are nevoie de 4 anvelope in fiecare an. Asta era ideea cu Michelin ceva mai ieftin.

Avatar utilizator
marius_EVO
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2009 4:50 pm

Mesaj de marius_EVO » Joi Dec 30, 2010 11:45 pm

foarte interesant topicul...si eu voiam sa deschid u nastfel de topic deoarece imi caut gume de vara pt jantele pe 18...eu ma oprisem la goodyear eagle fi asymmetric....am auzit ca pe asfalt umed are performante ok...eu caut o anvelopa silentioasa cu cu distante cat mai mici la franare atat pe asfalt uscat..cat si pe umed....si cu o aderenta ok...asta mi se parea cea mai ok

de yokohama parada spec 2 eram si eu incantat...arata foarte ok...dar am auzit ca pe suprafata umeda e varza

sper sa gasesc pe net un top actualizat pt gumele de vara sa vad ce mai zic si altii....voi ce ati recomanda?

Avatar utilizator
marius_EVO
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2009 4:50 pm

Mesaj de marius_EVO » Mar Ian 04, 2011 12:03 pm

eu pe langa goodyear eagle fi asymmetric si mai luat in calcul si continental contisportcontact 3..ceva de genul....am auzit(daca gresesc rog pe cineva sa ma corecteze) ca cele in V la franarea pe asfalt umed au performante slabe..asa este?

Scrie răspuns

Înapoi la “Jante si Anvelope”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori