Merita noul Lancer cu motor de 1.5 ?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
carstos
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 1:12 am

Mesaj de carstos » Vin Feb 15, 2008 1:19 am

Salut tuturor. Din pacate eu nu sunt inca un fericit posesor de Lancer. Sper sa fiu cat de curand. Cred ca voi opta pt versiunea de 1.5 Invite (17500 DDP). As fi vrut mai multi CP, dar deocamdata asta permite bugetul. Sunt curios daca acest motor trage cat de cat si daca poate fi tunat putin in viitor.

In ultimul an am condus Octavia II diesel 105 CP si avea ceva cuplu. Am fost oarecum multumit, desi ma deranja ca trebuie sa ma opresc pe la 4000 RPM. Credeti ca Lancerul de 1.5 se va ridica macar la nivelul Octaviei diesel de 105 CP? Merita sa cumpar aceasta masina? Eu ma gandeam sa-mi iau un A3 sau Golf V TSI sh, dar de cand am vazut Lancerul 2008 parca nu mai am liniste.

Avatar utilizator
vvede
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 26, 2007 8:36 pm

Mesaj de vvede » Vin Feb 15, 2008 9:05 am

In postul meu de aici am facut o comparatie intre Astra H 1.6 105 CP 150NM (benzina) ziceam asa:

QUOTE (vvede)(...) A fost ok, ma asteptam ca motorul sa fie mai lenes, insa nu a fost asa. Se ducea ok, cam ca la Astra, iar la Lancer avea si doar 600 km la bord.
Am ajuns pe la 100km/h fara sa trag foarte tare de motor (nu i-am dat mai mult de 3800-4000 rpm motor rece, nerodat). La 100km/h am putin sub 3000 rpm.
Motorul suna frumos in demaraje, un sunet subtire si puternic sa zic asa...
(...)
Cand am plecat din parcare consumul mediu era 72%!!! (masina mersese pe loc cateva minute), iar cand am ajuns era pe la vreo 15% (am mers cam 2km eu si cam 2 sotia).
ESP-ul se simte bine - am intors la un sens giratoriu si se simtea cum intra (cauciucuri all-season cica, dar semanau mai mult a vara). ASC-ul (controlul tractiunii) se decupleaza si patineaza in a 3a doar din acceleratie (la fel ca Astra). Cand e cuplat intra si iti taie din elan la fel am incercat in a3a doar din acceleratie si se aprindea martorul.
(...)
Treptele le poti schimba foarte repede. (am dat 2-3 si 3-4 foarte repede, motorul nescazand mai mult de 1000rpm).
(...)

Fata de O2 diesel reprizele vor fi mai slabe 143NM la Lancer vs 230NM (parca) la Octavia.
Insa vei putea sa urci mult mai mult in ture iar motorul se aude demential peste 3500 rpm :-D

Avatar utilizator
carstos
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 1:12 am

Mesaj de carstos » Vin Feb 15, 2008 10:54 am

Am fost azi la test drive. Am ales special masina cu motorul de 1.5, nivelul de echipare Invite. Suna frumos motorul, dar parca e putin zgomotos si la 2000-2500 RPM. Dar asta nu ma deranjeaza foarte mult. Plasticele sunt bunicele, dar nu sunt ca la Octavia II. Plasticul de la cotiere si butoanele de la instalatia de climatizare e slabut, iar cel de la frana de mana e chiar urat, dar asta e. Eram obisnuit cu tipul de plastic cauciucat, stil VW, dar ma pot obisnui si cu stilul mai spartan al masinilor japoneze.

Dealerul a fost foarte OK. Am condus cam 5km si am dus-o si pana la 4000 RPM. Se simte lipsa cuplului si lucrul asta ma deranjeaza cel mai mult. Din pacate as fi vrut sa incerc un 5000 RPM, pt ca am avut impresia ca incepe sa traga mai bine dupa 4000, dar am zis sa nu omor masina care avea doar 900km. In ceea ce priveste stabilitatea ... e de vis. Am facut niste fandari la 90 km/h si s-a comportat excelent. Directia e foarte precisa si masina raspunde perfect la comenzi.
Sistemul audio din dotare e suficient pt orice om normal, se aude destul de bine.

Stie cineva daca se poate face un chip tunning si la cati CP se poate duce acest motor? Ar creste mult consumul?

Avatar utilizator
Artanis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 5:29 pm

Mesaj de Artanis » Vin Feb 15, 2008 5:38 pm

Salutare lume ! Eu sunt posesor de Smart forfour, si motorul 1.5 pe benzina care este imprumutat de pe Colt este prezent (usor tunat) si pe Smart. Asadar am ceva informatii legate de aceasta motorizare.

Cred ca pot sa-ti dau niste indicii in legatura cu tuningul la motorul de 1.5: da se poate face chiptuning, si eu stiu ca exista cel putin 2 variante: kit Brabus @ 122CP sau kit SW @ 132CP. Vezi mai jos 2 link-uri care trateaza acest subiect (costuri si cateva detalii tehnice):

http://www.worldcarfans.com/2041124.006 ... -available
http://www.sw-exclusive.co.uk/forfour_tuning.htm

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Vin Feb 15, 2008 5:57 pm

Artanis, de ce motorul de pe Smart este motorul usor tunat de pe Colt ?
Este mai puternic ?
Stiu ca pe Smart e alt soft dar tot 109CP dezvolta.

Da, am un amic care are un coleg bla bla bla care are Smart 1.5...a fost in Germania la Brabus si l-a tunat dar se pare ca nu se baga decat la Smart...
in nici un caz la Mitsubishi, chiar daca e acelasi motor.

Avatar utilizator
Artanis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 5:29 pm

Mesaj de Artanis » Vin Feb 15, 2008 6:02 pm

Caracteristicile de putere si cuplu sunt identice, dar am citit pe undeva ca totusi softul celor 2 case difera.

Eu nu vad de ce nu ar merge tuningul de pe Smart pe motorul de la Mitsu (tinand cont ca Mitsu este constructorul), eu cred ca vorbim de motoare constructiv identice...

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Vin Feb 15, 2008 6:09 pm

QUOTE (Artanis)Caracteristicile de putere si cuplu sunt identice, dar am citit pe undeva ca totusi softul celor 2 case difera.

Asta stiam si eu, am spus si mai sus ca pe smart e alt soft, dar eu te-am intrebat de ce e "usor tunat" pe smart.
Ca nu e...

QUOTE (Artanis)Eu nu vad de ce nu ar merge tuningul de pe Smart pe motorul de la Mitsu (tinand cont ca Mitsu este constructorul), eu cred ca vorbim de motoare constructiv identice...

Nu am spus ca nu merge...am spus ca din informatiile mele Brabus nu se baga decat la smart cand e vorba de motorul asta.
Probabil ca oamenii lucreaza cu garantie si ... nu sunt autorizati sa intervina la Colt sau nu exista acord...

O ipoteza ar fi tocmai faptul ca softul difera, ei pe smart aplica solutii studiate...nu sunt genu' "hai cu ea ca vedem noi ce-i facem" )
Nici Ralliart nu s-ar baga la smart

Avatar utilizator
Artanis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 5:29 pm

Mesaj de Artanis » Vin Feb 15, 2008 6:12 pm

OK, eu am dat doar niste sugestii, daca sunt bune sau nu, daca tunerii respectivi au bunavointa sa se atinga si de Mitsubishi, asta nu mai stiu...

Oricum, macar ca idee despre ce modificari se fac, si cat se castiga ca putere si cuplu, si tot ar fi utile link-urile alea. Sper ca nu am deranjat cu ele.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Vin Feb 15, 2008 6:14 pm

QUOTE (Artanis)OK, eu am dat doar niste sugestii, daca sunt bune sau nu, daca tunerii respectivi au bunavointa sa se atinga si de Mistubishi, asta nu mai stiu...

sunt interesante, se poate scrie un email si afla sigur...

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Feb 15, 2008 7:42 pm

...........

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 21 vizitatori