Pareri Pro/contra Ref. Lancer Sedan, 1.5, Din 2010

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
info_lancer
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 03, 2012 10:38 am

Mesaj de info_lancer » Mar Apr 03, 2012 11:47 am

Salutari,

Vreau sa achizitionez un Lancer sedan, 1.5, din 2010.
Asa ca m-ar ajuta parerile voastre pro/contra, ca utilizatori sau cunoscatori ai modelului.

Il voi utiliza regim urban (obisnuitele drumuri zilnice prin Buc.), cca 15.000km/an, incluzand 1-2 iesiri/luna, pe DN/autostrada de max 300-500km.
Apreciez orice raspuns!

Toate cele bune,
Stefan

Avatar utilizator
Malakai
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 18, 2010 9:48 pm

Mesaj de Malakai » Mar Apr 03, 2012 12:44 pm

Cred ca sunt una dintre persoanele potrivite sa vina cu cateva pareri... Eu am achizitionat masina de noua, in 2010.

Consum Urban
In primul rand, motorul de 1.5 face fata cu brio in oras... Consumul este unul cel putin decent din punctul meu de vedere. Mie imi ia 7-8% in oras in regim de exploatare normala. (chiar 6.x daca merg la consum si anticipare trafic). Daca o forjezi iti ia 10-11-12%... (nu mi se pare mult). In Bucuresti, mai adauga vreo 2L la consumul specificat de mine.

Regim extraurban
Masina mea a trecut de 30k km de cand o am (aproape 2 ani), si a vazut, macar o data la luna o iesire ceva mai lunga. Ce trebuie sa intelegi e ca este o masina care da randamentul cel mai bun intre 3000-5500 rpm (de la 5500 incolo trage in continuare, dar eu in acel perimetru o simt cel mai vioaie) si daca vei vrea sa faci o depasire in forta, sa nu-ti fie rusine sa retrogradezi. Masina accelereaza liniar si la viteze mai mari, iar pe autostrada nu te vei simti cu nimic inferior. (eu nu m-am simtit). Ca viteza maxima, am atins 200 kmh (pura curiozitate); nu cred ca mai mergea foarte mult. Este totusi un motor de 109 CP. Consumul in exterior este cel declarat de producator, daca se merge cu 90-100 khm (5.5%). Altfel, la viteze de pana la 120 kmh, masina consuma in jur de 6-6.5%. Valorile sunt aproximative, difera de la un stil de condus la altul, insa sunt reale. Eu am avut un record personal de 5.2%, pe o ruta de ~150 km.

Plecarea de pe loc nu rupe neaparat norma, dar nici nu e penibila. Decenta pentru o masina de 1300 kg si un motor aspirat. Motorul suna foarte frumos atunci cand e turat; te sfatuiesc sa nu inveti masina puturoasa si sa-i mai dai ture macar din cand in cand. Posibilitatile de tuning motor daca te intereseaza asa ceva, sunt reduse. Poti castiga 10-15% putere la o resoftare, avand in vedere ca e un motor aspirat.


Stabilitate si directie
Cred ca unul din marele plusuri ale acestei masini (in afara, evident, de aspectul exterior), este stabilitatea. Sistemele de siguranta isi fac treaba cu prisosinta atunci cand este nevoie, dar de cand am masina, chiar daca m-am mai jucat cu ea, nu imi amintesc momente in care sa fi pierdut cu adevarat controlul masinii. Este parca lipita de sosea, iar directia ofera un feedback foarte precis.


Interior
Interiorul este printre minusurile acestei masini, plasticele nu sunt de o calitate extraordinara. Ma rog, plasticul e tot plastic. Deocamdata eu nu am greieri (ma asteptam, dat fiind faptul ca sunt suficiente plastice in masina) sau alte zgomote suspecte. Fiabilitatea marcii e recunoscuta, deci eu zic ca nu vei face vizite prea dese in service'urile patriei. De regula insa, proprietarii acestei masini sunt destul de pretentiosi cu zgomotele de orice fel asa ca sa nu te sperii daca e sa cotrobai forumul si vezi zeci de pagini de probleme minuscule, specifice zic eu, oricarei masini. Probleme grave, de schimbat motoare pe garantie sau mai stiu eu ce alte lucruri de gen, nu am intalnit la Lancer din ce imi amintesc; cel putin nu aici, pe forum. Niste amortizoare, sau alte lucruri, au mai fost vreo 2 colegi.

Vopsea/tablaraie/zgomot
Un alt minus destul de mare, e vopseaua. Avand in vedere directivele europene, aceste vopsele pe baza de apa dau bataie de cap mitsomanilor si nu numai. Se ciupesc rapid de la drumurile noastre de 2 lei. De asemenea, tabla nu este proasta, dar e foarte usor maleabila. Asadar, sa nu lasi prietenii sa se rezeme de-aiurea in portiere, ca o indoaie. La propriu. Zgomotul de rulaj e considerat de unii destul de mare. Nu pot sa zic ca masina e super-silentioasa la viteze mari, dar eu nu am vazut in asta un minus. Dai muzica o idee mai tare sau faci antifonare, daca vrei musai.

Revizii
Eu nu am facut decat o singura revizie momentan (urmeaza a doua), pe care am platit in jur de 350 ron, facuta la reprezentanta. La benzinare reviziile se invart pe la 700 ron, la diesel din ce am vazut sunt ceva mai scumpe.

Parere generala:
Nu regret alegerea facuta, e o masina foarte frumoasa, care intoarce privirile pe strada, cu posibilitati nenumarate de tuning exterior realizat cu gust, fiabila, sigura, tinereasca. Ca sa nu simti ca imbatranesti prea repede, masina ofera o acceleratie cel putin decenta la turatii incepand cu 3000rpm si iti poate oferi senzatii "datatoare de adrenalina" chiar si de la un motor care aparent are puteri limitate. Cum nu exista perfectiune, nici macar in domeniul auto, micile minusuri le ai mai sus, insa pot fi trecute cu privirea chiar si de persoanele mai pretentioase.
Daca as alege din nou, as lua tot Lancerul. Daca vrei sa citesti mai multe impresii, cauta masina mea la jurnalul de bord sau intreaba-ma orice ai nevoie...

Avatar utilizator
Master4Mariners
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 02, 2012 2:32 pm

Mesaj de Master4Mariners » Mar Apr 03, 2012 3:08 pm

Ca sa completez ce a spus mai devreme Malakai , cred ca motorul de 1.5 109 CP este cel mai bun compromis intre o tinuta de drum sigura si un consum mai mult decat rezonabil de combustibil . Cat despre interior , neajunsurile pe care le-am citit pe forum pana acum sunt (dupa parerea mea ) nejustificate , multe dintre ele . Dupa parerea mea personala , numele de Lancer este imediat asociat cu EVO , care este o masina mai mult decat sportiva . Lancerul pe care il vrei e varianta ''mai cuminte si economica '' . Si asa cum poate ai vazut la masinile sportive , interiorul masinii este mai mult decat spartan , sunt scoase o groaza de componente ca sa usureze greutatea masinii , etc . Lancerul a fost creat pentru placerea de a conduce , are un look agresiv si sportiv , o directie cu un feedback foarte bun si o stabilitate de invidiat . Este o masina creata pentru sofer , cu un design exterior care denota sportivitate prin toti porii . Interiorul este mai putin important , pentru cineva care se uita in fata prin parbriz si schimba treptele dupa 5000 de ture . Dupa parerea mea , masina asta nu ar trebui sa aiba vitezometru , ci doar un turometru mare in mijlocul bordului . Nu conteaza viteza cu care mergi , conteaza in ce stil conduci si cum te simti in spatele volanului . Pentru cei care vor un interior luxos , fara zgomote interioare ( mai ales pe drumurile noastre ) exista Clasa S unde te poti bucura linistit de drum de pe bancheta din spate . Dupa mine Lancerul este o masina corecta , care te tine interesat atat timp cat esti la volan . Eu am optat pentru Lancer stiind de neajunsurile pe care unii colegi de forum le-au mentionat despre interior . Ca si idee , pe drumurile din Romanica cam toate masinile incep sa aiba greieri dupa un an sau doi , asa ca , interiorul la Mitsu nu mi se mai pare un neajuns . Daca ai un motor pe care te poti baza ca nu intra in service , atunci orice zgomot la interior se poate remedia cu usurinta . Eu unul pt considerentele de mai sus am luat masina . Pot fi corectat de colegii de forum daca gandesc gresit .

Avatar utilizator
info_lancer
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 03, 2012 10:38 am

Mesaj de info_lancer » Mar Apr 03, 2012 5:24 pm

Multumesc pentru informatii/opinii.

Mare parte din ele, le impartasesc deja, facand al 2-lea test drive cu masina asta.
Intr-adevar masina prinde viata intre 3000-5000 rpm si oricum la un stil sportiv de condus, "mestecatul" in cutia de viteze este o obisnuinta.
Pentru depasiri, reducerea de treapta e necesara. Cum de altfel am sesizat ca e nevoie si la iesirea din viraj, cand am nevoie sa traga imediat dupa apex.
Confortul intern, fie cat de spartan, incluzand chiar si zgomotul, deja le privesc ca bonus, tocmai ce am incheiat activitatea de motociclist.

Imi mai plac caracteristicile ei sportive:
-predictibilitatea trasei, unde vrei sa o asezi, acolo va fi, fara exceptii.
-fluiditatea cutiei de viteze/ambreiaj
-franele impecabile
-si foarte mult apreciez look-ul sportiv/agresiv, care ma face sa nu regret foarte mult ca am renuntat la moto.

Deja platesc avansul si am sa revin saptamana viitoare prezentandu-ma corect cu pozele de rigoare.
Va multumesc petru raspunsuri/pareri.

Toate cele bune,
Stefan

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Mar Apr 03, 2012 6:45 pm

eu am lancer 1.5l de 4 ani si 60000 km si daca acum ar fi sa-mi iau masina noua, tot lancer mi-as lua, ar urma sa ma decid in legatura cu motorul - probabil 1,8 did nu pentru ca imi displace 1,5 actual, ci pentru variatie.

Avatar utilizator
AvionarU
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Mie Apr 21, 2010 12:47 am

Mesaj de AvionarU » Mie Apr 11, 2012 6:05 pm

Si eu am unul din 2010, aproape 50.000 km. Pot confirma ca ce a scris Malakai reprezinta adevarul, la toate capitolele.

@Malakai: Greierasii o sa vina, dupa revizia urmatoare )

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori