Ulei Lancer 1.6-117 Benzina

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
x300xrkh
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 17, 2011 1:46 pm

Mesaj de x300xrkh » Vin Oct 28, 2011 7:47 pm

care ar fi cea mai buna alegere pt ulei

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Vin Oct 28, 2011 7:52 pm

QUOTE (x300xrkh @ Oct 28 2011, 07:47 PM) care ar fi cea mai buna alegere pt ulei

Cea mai buna alegere este acest topic

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Sâm Oct 29, 2011 12:14 pm

Cea mai buna alegere este un ulei care sa respecte specificatiile din manual si bineinteles sa nu fie no name. Eu am mers pe ulei Mobil super 3000 5w40.

Avatar utilizator
DaniD25
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 11, 2011 2:53 pm

Mesaj de DaniD25 » Dum Oct 30, 2011 7:11 am

vad ca in diverse articole si pe net, intr-adevar, asta este pomenit cel mai des!

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Dum Oct 30, 2011 9:35 am

La temperaturile de la noi cel mai bine e sa folosesti ulei 5w30 sau 5w40, acum marca sitipul il alege fiecare dupa preferinte.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Dum Oct 30, 2011 10:23 am

ala de la mitsubishi. la motoarele euro 5 este 0w20, de productie japoneza.
in afara de specificatia de temperatura, are aditivi speciali, care permit obtinerea de consumuri mai reduse, datorita diminuarii frecarilor de alunecare, dar si a celor de barbotare.
poti sa pui si alte sorturi, dar in mod garantat vei avea crestere de consum. Fa un calcul si ai sa vezi ca renteaza sa-l pui pe ala de la mitsubishi.
eu am trecut de la 5w40 la uleiul mentionat mai sus. obtin niste consumuri foarte bune, chiar si in bucuresti.
economic, diferenta de pret este justificata, in intervalul dintre doua revizii.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Dum Oct 30, 2011 10:57 am

Eu nustiu cu ce ulei a venit masina meadin fabrica, dar dupa spusele tale ar trebui sa fi venit cu 0w20. La prima revizie am pus ulei 5w40 si nu am simtit vreo modificare in privinta consumului. Un litru de ulei Mitsubishi 0w20 costa 70RON in service pe cand un litru de mobil super 3000 5w40 costa 30RON. Diferenta de pret este enorma. Am fsot la salaonul auto la bucuresti si am vorbit cu cei de la standul repsol care fabrica uleiul original MItsubihi si ziceau ca la noi cel mai recomandat e 5w40( pt ca se consuma mai greu, merge si iarna si vara etc). Cica 0w20 e mai flui si e recomandat in tarile nordice sau la motoarele cu stop&go. Iam intrebat de asa numitele uleiuri 5w30 fuel economy si ca e mai mult pentru marketing economia de combustibil exte isignifianta si foarte greu de observat.

Un ulei mai vascos in teorie ar trebui a creasca o idee consumul dar in acelasi timp asigura si o protectie si o ungere mai buna a motorului mai ales in regim de turatii inalte(mers pe autostrada etc). Eu prefer un consum mai mare de combustibil teoretic decat un consum mai redus dar cu o uzura a motorului mai mare.

In manualul lancerului meu screi ca pot folosi ulei si 0w20, 5w20, 0w30, 5w30, 5w40 si altele. La alegerea vascozitatii uleiului trebuei avuta in vedere temperatura exterioara. Ast ascrie in manual.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Dum Oct 30, 2011 3:49 pm

Flipper,

de unde ti-a venit ideea ca daca e mai vascos e mai fluid?
De obicei vascozitatea crescuta genereaza frecare de barbotare (sau cum vrei tu sa-i zici la frecarea produsa de trecerea arborelui cotit prin uleiul din baie) ceea ce inseamna consum mai mare.

0w20 este si pentru stop & go - asta inseamna ca are aditivi care ii permit sa pastreze o pelicula de ulei in conditii mai severe, deci ungere mai buna, uzura mai mica in timp. In plus, pentru ca e 0W este foarte bun pe timp de iarna, nu ai nici o surpriza cu pornirea, care va fi foarte usoara.
Asa ca in mod contrar a ceea ce crezi tu 0W20 iti va proteja mai bine motorul, comparativ cu un 5w40.

Ma bucur ca ai citit manualul. Uleiurile sunt puse in ordinea gradului de recomandare - si singur ai zis primul pe lista e 0w20.

Asa cum ai zis fiecare alege ce vrea. In cunostinta de cauza si bune cunostinte in domeniu am ales SAE 0w20 / API SM de la Mitsubishi, Made in Japan, deoarece stilul meu de condus face ca motorul sa mearga printr=o gama larga de regimuri de turatie si de sarcina, trecand de la un regim la altul foarte repede.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Dum Oct 30, 2011 5:40 pm

Citeste cu mai multa atentie postul meu, am zis ca 0w20 e mai fluid adica curge mai usor. Motoarele cu stop&go au multe porniri i nregim urban si e cunoscut faptul ca uleiul se scruge in baie cand motorul nu functioneaza iar la pornire e bine sa ajunga cat mia rapid in partea de sus a motorului. Uleiul ow20 fiind mia putin vascos circula mia repede prin motor decat 5w40. La pornirile la rece iarna 0w20 e foarte bun dar cand motorul ajunge la temperatura normala de fuctionare 90-98 grade C 5w40 e mai bun pt ca e mai vascos decat 0w20. Intradevar in teorie un motor cu ulei 5w40 va consuma ceva mia mult decat acelasi motor cu ulei 0w20 dar in practica diferenta nu cred ca e mia mare de 0.2 l/100km.
Daca producatorul da in manual ambele vascozitati inseamna ca sunt bune amandoua. Ideal ar fi ca iarna sa ai ulei 0w20 si vara 5w40 dar nu are rost sa faci 2 schimburi de ulei intr-un an decat doar daca faci 20.000km in 6 luni(cat e intervalul de revizie). Daca ai sate uiti in manual ai exact indicii de vascozitate pentru fiecare interval de temperaturi atmosferice. In manual zice ca poti pune si ulei 10w50 dar e recomandat de la -10 sau -15 grade in sus.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mie Noi 02, 2011 12:08 am

Ai dreptate Flipper,

Mea culpa.
Legat de consum, cu creionul pe excel e mai avantajos 0w20. diferenta e mai mare la mine - cel putin 1 litru la 100 km, ceea ce insemna cam 100 litri in 10.000 km, adica cam 560 lei, care iti acopera diferenta de pret relativ lejer.

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori