Ulei Lancer 1.6-117 Benzina

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mie Noi 02, 2011 11:08 pm

DeBogdan, poate e mai mare diferenta dar si uzura motorului e mia accelerata cu 0w20. Eu nu vad mare diferenta la consum asta daca masina a venit din fabrica cu 0w20. Chiar in seara asta am facut un test in oras pe trafic lejer spre pustiu am scos 6.6 si cam tot atat scoteam si cu uleiul din fabrica care nustiu de care era. Acum sincer sa fiu 0w20 mi se pare mult prea subtire pt a fi pus intr-un motor care mai ajunge din cand in cand la peste 6000rpm. In teorie consumul trebuie sa fie mai redus cu ulei 0w20 dar tot in teorie si uzura motorului e mai accelerata cu 0w20.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mie Noi 02, 2011 11:33 pm

Flipper,
Logica ta nu sta in picioare - 0W20 este inclusiv pentru motoare Stop&Go, inclusiv cele de 1.6 de pe ASX. Motoarele stop&go au numar de porniri mult mai mare decat motoarele fara, asta inseamna conditii mai dure de folosire, deci uleiul este facut sa combata aceasta situatie nefavorabila.
Gata nu mai polemizez pe tema uleiului respectiv, ca e degeaba.

Avatar utilizator
DaniD25
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 11, 2011 2:53 pm

Mesaj de DaniD25 » Joi Noi 03, 2011 5:32 am

cred ca e cel mai indicat oprirea polemizarii...sa nu mai asistam la ce am patit ieri..

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Noi 03, 2011 12:14 pm

DeBogdan - Logica lui Flipper sta perfect in picioare. Pornirile periculoase pentru motor sunt cele la rece, efectuate la cel putin 2-3 ore de la oprirea motorului, in momentul cand nu mai exista nici o pelicula de ulei ramasa pe piese. In cazul stop&go-urilor pornirile se fac la intervale de maxim cateva zeci de secunde, cu un motor cald, cu piesele scaldate in ulei. Pornirile in cazul acesta nu supun motorul in sine la nimic suplimentar. Insa 20w-ul intr-adevar reduce stressul asupra sistemului de pornire si ajunge ceva mai repede si mai usor in motor, ceea ce in cazul unui motor fara stop&go este irelevant. In cazul masinilor echipate cu asa ceva in mod cert producatorul a pus in balanta avantajele si dezavantajele folosirii acestui ulei prin prisma modului specific de functionare dictat de prezenta stop&go. Calcul ce nu se aplica in cazul unui motor care functioneaza in regim clasic. Eu, personal, nu as pune sub nici o forma un w20 in motor, mai ales intr-o tara cu clima Romaniei.. Consumul scade putin intr-adevar, dar in nici un caz cu 1l la 100km(poate cu un maxim 0,1-0,2l/100km in anumite conditii -- Daca vei pune un 0w40 la urmatorul schimb si vei mentine stilul vei observa cu usurinta asta). Dar o face cu costul uzurii suplimentare a motorului. In goana asta dupa o asa zisa "ecologizare"(care in fapt este egala cu un mare 0) sunt sacrificate alte aspecte. Important este sa sune bine dpdv marketing.
@Flipper - Pentru ungere si mai rapida la pornire poti folosi linistit un 0w40(eu asta folosesc in general) in loc de un 5w40. Cine te opreste? Pentru functionarea la cald sunt la fel ambele, fiind (0w/5w)40.
@DaniD25 - De ce ar fi off-topic o discutie despre ulei intr-un topic de ... ulei? In celalalt caz discutia o luase intr-adevar pe langa subiect, desi era interesanta in sine.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Noi 03, 2011 2:25 pm

Depinde si de firma producatoare, in standardele astea e un pic de loc de manevra. La mobil1, 0W20 este muuult mai subtire la rece si la cald decat 0w40, dar intre 5w40 si 0w40 nu e mare diferenta nici macar la rece. La cald 0w40 e un pic mai gros!

Avatar utilizator
DaniD25
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 11, 2011 2:53 pm

Mesaj de DaniD25 » Joi Noi 03, 2011 2:48 pm

Nu prea ma pricep...oare tipurile de ulei indiferent de producator nu respecta (in mare) niste standarde (fluiditate la temp., grad de scurgere pe suprafata in panta etc)?

Adica in clasa lui un ulei nu ar trebui sa aiba in principiu cam aceleasi proprietati?!? Plus minus bineinteles diferit de la producator la producator.

Ma gandesc ca se recomanda un tip de ulei dpdv tehnic si o marca dpdv comercial (revin - plus minis bineinteles)

Acum vreo 2 ani am avut o discutie pe tema asta destul de ampla cu un vanzator de uleiuri - e adevarat de utilaje grele dar cred ca poate fi extrapolata si catre automobile. Pe vremea aia am pus o intrebare legata de opririle foarte dese pe care un incarcator frontal le are pe parcursul orei de operare: e un fel de stop&go care la momentul respectiv nu era mai deloc intalnit.

Raspunsul pe care l-am primit a fost aproximativ cel dat de Flipper cateva linii mai sus. Ulei mai gros protectie mai buna la turatie mare (la utilaje grele asta inseamna poate 2000rpm) si un consum sensibil mai mare si invers cu uleiul mai subtire.

Acum cred ca fiecare cantareste dupa propria gandire ce ulei va folosi sau va merge pe o recomandare a unui service, reprezentanta etc unde se pot strecura si aspecte comerciale.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Noi 03, 2011 3:04 pm

Asa e. 0w20 este mai subtire si la cald si la rece , nimeni nu a spus altceva. Intre 5w40 si 0w40 diferenta este mica, intr-adevar, dar este prezenta. In schimb, 0w40 sta cel mai bine la VI (Viscosity Index) Si la TBN(Total Base Number). La fel si pour point la 0w40 este -54grade C (l-am luat din alta fisa, in cea din link l-au inlocuit cu MRV viscosity) in timp ce la 5w40 este -39grade C.
Mobil 1 0w20:

http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... onomy.aspx

Mobil 1 0w40:

http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... 0W-40.aspx

Mobil 1 5w40:

http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... 5W-40.aspx

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Joi Noi 03, 2011 4:45 pm

Citez de aici, adica din carecteristicile uleiului Mobil 1 0w20: http://www.grayoil.net/download/pds/m1_0w20_pds.pdf
"Low viscosity, fully synthetic formula Helps to increase engine efficiency and improve fuel economy up to 2%, based on a comparison versus those grades most commonly used. Actual savings are dependent upon vehicle/engine type, outside temperature, driving conditions, and your current engine oil viscosity."

Decise face o economie aproximativa de 2% adica la un consum urban de 8,5 economia e de 0,17l/100km adica insignifianta. La 10000km sar economisi 17 L=95RON.Credeti ca merita sa uzati mai repede motorul pt aceasta economie? Parerea mea e ca nu, +ca acest ulei e si mai scump. NU prea renteaza nici economic si nici mecanic. Acum fiecare isi ingrijeste masina dupa cum vrea sau cum stie.

Avatar utilizator
DaniD25
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 11, 2011 2:53 pm

Mesaj de DaniD25 » Joi Noi 03, 2011 5:06 pm

Pentru cativa lei eu zic ca risti o uzura mai mare. Dar fiecare alege...si plateste...

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Joi Noi 03, 2011 8:03 pm

QUOTE (PaulT @ Nov 3 2011, 12:14 PM) @DaniD25 - De ce ar fi off-topic o discutie despre ulei intr-un topic de ... ulei? In celalalt caz discutia o luase intr-adevar pe langa subiect, desi era interesanta in sine.
Se poate discuta lejer offtopic despre ulei intr-un topic de ulei. De exemplu, credeti ca presedintele o ia pe ulei de rezita mai mult sau doar antrenamentul isi spune cuvantul?

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 25 vizitatori