Consum Lancer 2.0 Diesel
QUOTE (cix @ Jun 19 2009, 03:02 PM) E o chestie care s-a discutat in mai multe locuri prin topicurile despre consum. Cand stai pe loc consumul nu se transforma ca la alte masini in l/h ci ramane in l/100km. Deducem ca daca stai pe loc cu motorul pornit la un moment dat o sa se termine combustibilul si tu n-ai facut nici un metru. De-aia consumul creste la maxim cand stai pe loc. Pe ecranul mmcs-ului afiseaza consumul instantaneu in cifre, iar cand stai pe loc apare --.-- . Nu trebuie sa iti faci probleme o sa te obisnuiesti cu asta, iar motorul la relanti nu iti consuma mai mult decat alte motoare.
Corect! Daca faci o medie .. cati metrii/km la cat consumi .. si tu doar consumi fara sa faci distanta normal ca sare acul ala la 22 25l.. daca era dupa el sarea la +inf! pt ca faci 0.0000 distanta si adaugi carburant!
am calculat eu altfel !!
1 . Am plecat din punctul a in punctul b masurand distanta in km .. de ex 6.5 km..
2. Am masurat si media de consum ! 8.0l %
3. Am ajuns in punctul B si am notat aceste 2 valori !
4. Am lasat motorul la relanti 15 min si am masurat cat era valoarea mediei de consum dupa astea 15 min!
ex... 6.5 km a-b , consum 1 : 8.3 % .. consum 2 dupa 15 la relanti 8.9 %
in prima etapa am avut o distanta si un consum .. dupa avea alt consum dar aceeasi distanta ! Ei bine .. fizica elementara sau matematica . distanta, consum 1 - 2, timp relanti ! mi-a dat un consum de 400 ml/h la relanti !
Situat undeva intre 300 si 400 ml / ora la relanti in functie de cat de cald este motorul! daca faceti pasii de mai sus si imi notati valorile va adaug eu aici calculele sa vedeti cum am facut daca sunteti curiosi !
edit : va adaug calculele mai tarziu putin
Corect! Daca faci o medie .. cati metrii/km la cat consumi .. si tu doar consumi fara sa faci distanta normal ca sare acul ala la 22 25l.. daca era dupa el sarea la +inf! pt ca faci 0.0000 distanta si adaugi carburant!
am calculat eu altfel !!
1 . Am plecat din punctul a in punctul b masurand distanta in km .. de ex 6.5 km..
2. Am masurat si media de consum ! 8.0l %
3. Am ajuns in punctul B si am notat aceste 2 valori !
4. Am lasat motorul la relanti 15 min si am masurat cat era valoarea mediei de consum dupa astea 15 min!
ex... 6.5 km a-b , consum 1 : 8.3 % .. consum 2 dupa 15 la relanti 8.9 %
in prima etapa am avut o distanta si un consum .. dupa avea alt consum dar aceeasi distanta ! Ei bine .. fizica elementara sau matematica . distanta, consum 1 - 2, timp relanti ! mi-a dat un consum de 400 ml/h la relanti !
Situat undeva intre 300 si 400 ml / ora la relanti in functie de cat de cald este motorul! daca faceti pasii de mai sus si imi notati valorile va adaug eu aici calculele sa vedeti cum am facut daca sunteti curiosi !
edit : va adaug calculele mai tarziu putin
Cum se calculeaza consumul la relanti !
1 Dati consumul si distanta la 0
2 Mergeti pe o distanta ( nu conteaza cum conduceti sau cat de mare este distanta .. ci doar sa inregistrati valorile )
3 Cand ajungeti la destinatie aveti grija sa notati (scris) valoarea consumul mediu si distanta!
4 Tineti motorul pornit cel putin 15 min... cel mai bine 1 h ca e mai fidel .. 15 - 30 - 60 min ! alegeti voi ( se poate si 10 min si dupa x 6 sau 5 min si dupa x12 dar e mai putin fidel )
Eu va dau un exemplu .. voi puteti calcula daca introduceti distantele vazute de voi sau consumul !
Distanta din punctul A in B 6.5 km .. si imi arata un consum mediu de 8.0 %
Ajung la destinatie .. las motorul la relanti 15 min, fara ac, fara becuri si fara radio..
Consumul imi ajunge la 8.5 %
Noi trebuie sa intelegem ca acest consum a crescut intrucat am bagat mai multa motorina si am impartit-o la aceeasi distanta ! deci asta este constanta ! distanta !
I in 6.5 km, cu un consum de 8.0 % eu am consumat 0.52 l carburant !
II dupa ce las motorul mergand .. in aceeasi 6.5 km, cu un consum de 8.5 % eu am consumat de data asta 0.5525 l carburant !
Doar ca acest carburant suplimentar ( 0.5525 - 0.52 = 0.0325 l ) este facut la relanti in 15 min ! iar mie imi trebuie intr-o h !
0.0325 x 4 = 0.13 l = 130 ml diesel / 60 min relanti !
Cifrele reale sunt cam de 3-4 ori mai mari insa este doar un exemplu !
Va rog sa calculati si voi si sa imi ziceti cat va da !
1 Dati consumul si distanta la 0
2 Mergeti pe o distanta ( nu conteaza cum conduceti sau cat de mare este distanta .. ci doar sa inregistrati valorile )
3 Cand ajungeti la destinatie aveti grija sa notati (scris) valoarea consumul mediu si distanta!
4 Tineti motorul pornit cel putin 15 min... cel mai bine 1 h ca e mai fidel .. 15 - 30 - 60 min ! alegeti voi ( se poate si 10 min si dupa x 6 sau 5 min si dupa x12 dar e mai putin fidel )
Eu va dau un exemplu .. voi puteti calcula daca introduceti distantele vazute de voi sau consumul !
Distanta din punctul A in B 6.5 km .. si imi arata un consum mediu de 8.0 %
Ajung la destinatie .. las motorul la relanti 15 min, fara ac, fara becuri si fara radio..
Consumul imi ajunge la 8.5 %
Noi trebuie sa intelegem ca acest consum a crescut intrucat am bagat mai multa motorina si am impartit-o la aceeasi distanta ! deci asta este constanta ! distanta !
I in 6.5 km, cu un consum de 8.0 % eu am consumat 0.52 l carburant !
II dupa ce las motorul mergand .. in aceeasi 6.5 km, cu un consum de 8.5 % eu am consumat de data asta 0.5525 l carburant !
Doar ca acest carburant suplimentar ( 0.5525 - 0.52 = 0.0325 l ) este facut la relanti in 15 min ! iar mie imi trebuie intr-o h !
0.0325 x 4 = 0.13 l = 130 ml diesel / 60 min relanti !
Cifrele reale sunt cam de 3-4 ori mai mari insa este doar un exemplu !
Va rog sa calculati si voi si sa imi ziceti cat va da !
consuma 5 la 120km/h doar la vale:) cu masina asta nu e rentabil sa mergi asa incet, in a 6a la 2000rot/min e subturata, vantul la viteza aia opune forta prea mare si consuma mult. intr-adevar, incercati la 80-90km/h in spatele unui camion, cu cruiseu.. consuma 4 si putin..viteza mea preferata pt autostrada este de 140km/h@2500 rot/min e la limita legalitatii.(pe GPS arata 134km/h) fac saptamanal drumu si consumul difera de fiecare data(6.3-7.5) depinde cat trafic prind in bucuresti pana la iesire, vantul cat de tare bate, cauciucurile dak sunt umflate..etc.
maine plec spre bucuresti o sa o fac un test de consum la fiecare viteza ..de la 90 la 160-170 (depinde cat de aglomerat o sa fie) o sa incerc sa fac consum pe 5 minute de mers constant cu cruise. precizez ca masina are 18mii km
maine plec spre bucuresti o sa o fac un test de consum la fiecare viteza ..de la 90 la 160-170 (depinde cat de aglomerat o sa fie) o sa incerc sa fac consum pe 5 minute de mers constant cu cruise. precizez ca masina are 18mii km
QUOTE (cix @ Jun 29 2009, 10:29 AM) Eu la un drum in afara orasului - nu pe autostrada - consum cam 6.5% si e destul de calcata, dar sub 6 e greu sa scazi, nu stiu cat de incet trebuie sa mergi. Eu nu pot sa ma abtin chiar asa
Am resuit o singura dat sa scot sub 6. am scos 5.7 pe 30 de km nu am depasit 120km/h , 90$ din drum am mers cu 100 km/h in treapta a 5-a de viteza...si nu am depasit pe nimeni ..era drumul liber.
Am resuit o singura dat sa scot sub 6. am scos 5.7 pe 30 de km nu am depasit 120km/h , 90$ din drum am mers cu 100 km/h in treapta a 5-a de viteza...si nu am depasit pe nimeni ..era drumul liber.
cum am promis, am facut un test de viteza/consum pe autostrada.. datele sunt mai mult sau mai putin concludente..am incercat sa exclud din test dealurile sau vaile mai abrupte.presiunea in cauciucuri 2.5bari, vantul batea moderat din fata. testul e facut pe autostrada soarelui cernavoda-bucuresti. consumatori: faruri si muzica. clima off.
testul a fost facut in urmatoarele conditii: pe autostrada, setam cruieseul la viteza dorita, iar din mmcs porneam masuratoarea cand era viteza atinsa. dupa ceva timp, dadeam stop..si afisa datele colectate. prin urmare:
viteza...treapta...lap time....km/h...L/100
90...........5..........1 min.......87.......4.8
90...........6......... 2 min...... 87.......4.8
100.........5..........1 min.......96.......5.3
100.........6..........2 min.......96.......5.3
110.........5..........1 min.......106..... 5.3
110........ 6..........2 min.......106..... 5.6
120.........6......... 2 min.......115......5.9
130.........6..........1 min.......126......6.5
140........ 6..........2 min.......135..... 6.6
am facut poze de fiecare data..de exemplu:
testul a fost facut in urmatoarele conditii: pe autostrada, setam cruieseul la viteza dorita, iar din mmcs porneam masuratoarea cand era viteza atinsa. dupa ceva timp, dadeam stop..si afisa datele colectate. prin urmare:
viteza...treapta...lap time....km/h...L/100
90...........5..........1 min.......87.......4.8
90...........6......... 2 min...... 87.......4.8
100.........5..........1 min.......96.......5.3
100.........6..........2 min.......96.......5.3
110.........5..........1 min.......106..... 5.3
110........ 6..........2 min.......106..... 5.6
120.........6......... 2 min.......115......5.9
130.........6..........1 min.......126......6.5
140........ 6..........2 min.......135..... 6.6
am facut poze de fiecare data..de exemplu:
- Fişiere ataşate
-
- 140_vit_6.jpg (82.61 KiB) Vizualizat de 5981 ori
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 60 vizitatori