Imi Iau Lancer. Ce Trebuie Sa Stiu?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Razva
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 05, 2011 7:21 pm

Mesaj de Razva » Mar Apr 05, 2011 7:52 pm

Salutare baieti!

Ma bucur ca avem un forum "de specialitate" Mitsu in Romania! Horray!

Am sa incep prin a spune ca sunt un semi-necunoscator in ale masinilor deci "handle with care". Imi cer scuze de pe acum daca voi afirma/intreba aberatii

Voi achizitiona un Mitsu 1.6 MIVEC (Inform), deci voi fi "posesor Mitsu" cam in 2-3 saptamani.

Haideti sa vedem o prima lista de "nedumeriri":

1) Sedan sau Sportback? Ca si performante exista vreo diferenta intre cele doua? Dupa gustul meu varianta Sedan arata mai bine;
2) ce trebuie sa stiu despre Lancer? Unde voi avea probleme (in principiu) si unde nu voi avea probleme?
3) are sens sa platesc ~3000eur extra pt. motorul pe motorina (1.8)? Voi face cam 10.000 - 13.000km/an. Nu conduc sportiv, insa nu sunt nici bunicutza
4) voi folosi masina si pe international, unde legislatia permite viteze ceva mai maricele. Observ cu motorul 1.6 are o viteza maxima de 190km/h. Banuiesc ca cei 190km/h sunt de fapt vreo 180km/h. Exista posibilitatea unui tunning care sa mareasca viteza maxima si/sau puterea motorului, insa fara a produce daune? Concediul trecut l-am facut cu un Passat (ce-i drept, 2.0 TDI) cu ~190km/h pe autostrada timp de vreo cateva ore bune, evident as fi ramas "de caruta" cu Lancerul in acest caz...
5) inchiderea centralizata are si optiunea de ridicare automata a geamurilor?
6) exista vreo posibilitate pt. "inchiderea" oglinzilor retrovizoare din telecomanda (parchez in locuri destul de stramte cateodata, nu vreau sa raman fara retrovizoare...)?
7) ce nota dati sistemului audio, de la 1 la 10? Concret, sa ma astept sa fie "praf", "decent" sau "excelent"? Nu sunt un maniac al basului, insa am fost extrem de dezamagit de alte modele (inclusiv Passat-ul) care au sisteme audio de toata jena;
8) exista vreun sistem de alarma recomandat? Dar senzor de parcare? Nu vreau sa fiu "stressantul cartierului" insa nu vreau nici sa ma trezesc cu masina fara roti...
9) pe langa farurile de ceata ce alte "adaugiri" imi mai recomandati (atat pe exterior/interior cat si ca functionalitate)?

Multumesc anticipat!

Avatar utilizator
marius_EVO
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2009 4:50 pm

Mesaj de marius_EVO » Mar Apr 05, 2011 8:12 pm

1 - sedan


2 - vopseaua proasta, insonorizare inexistenta si vor aparea mici greieri ca plasticele nu sunt asa imbinate( greieri sunt cam pe la toate si daca nu au de la inceput apar pe parcurs de la drumuri)

3 - parerea mea e ca merita dieselul...pt cuplus, putere mai multa, iar cu un soft faci mai multe decat pe un benzinar aspirat

4 - cred ca la aspirat nu prea ai ce ii face...va fi o crestere foarte mica

5 - da ai...doar ridicat..nu si coborat...daca tii apasat lung pe inchidere se vor ridica toate 4

6 - nu....e un coleg pe forum - diablo666 - care si le-a comandat de-afara....nici cea mai scumpa versiune nu are asa ceva

7 - eu am invite( 2 boxe si 2 twetere pe fata si 2 boxe pe spate = 6 difuzoare in total) si e ok...multi care se urcau credeam ca am subwoofer....la invite e ok...si au muult bass...au bass ok....ulteror eu mi-am schibmat boxele si se simte)...dar si stock sunt ok

8 - sfatul meu e sa iti iei aftermarket....eu am o alarma cu pager aftermarket si sunt fooooooaaaaarte multumit si senzorii tot aftermarket - 750 cu tot cu montaj m-au dus si alarma cu pager si senzorii - ....la repr o alarma banala...banala e cel putin 150 de euro fara montaj

9 - stiam ca versiunile 2010 au asa ceva di nstart....eu nu am proiectoare de ceata....si nu mi se par asa importante...imi voi pune si eu...dar la mine e un moft mai mult....altceva...nu prea vad ce ar putea fi functiionabil...ca praguri si bari si spooilere si eleroane tin de design...poate o folie discreta pentru siguranta bunurilor din interior

Avatar utilizator
Razva
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 05, 2011 7:21 pm

Mesaj de Razva » Mar Apr 05, 2011 8:44 pm

Marius, multumesc pt. raspunsuri!

1. Ok
2. Sa ma scuzi insa termenul de "insonorizare" nu imi suna deloc cunoscut Ce "inseamna"?
3. Diesel-ul are o viteza maxima de...ehm...202km/h. Deci cu vreo 10km/h in plus. Merita oare ~3000-3500eur in plus? Stiu ca are cuplul mai mare si consumul mai mic insa sunt cateva aspecte:
- diferenta la consum, pe kilometrii mei, va fi cam de 600eur/an. Inmultit cu 5 ani (cat e leasingul, apoi cu siguranta o voi vinde) = 3000eur. Deci practic diferenta de consum la benzina o bag in pretul diesel-ului. Concret, aceeasi Marie insa cu alta palarie. Palaria diferita ar fi ca pt. cei 3000-3500eur in plus la diesel trebuie sa mai platesc inca 300ron/luna la rata, trecand "cu brio" peste bugetul alocat
- nu sunt genul "sportiv", sunt incepator, deci nu stiu daca am neaparata nevoie de un cuplu mai mare. In principiu aveam nevoie de o viteza maxima mai mare...insa se pare ca e bad luck...
- luand in calcul aceste lucruri, ramai tot la parerea de diesel?
4. Ok
5. E perfect si asa! Cateodata mai uit sa inchid geamul la Polo-ul pe care il am acum, deci problema era la inchis
6. Ok, voi lua legatura cu el. Banuiesc ca nu ai idee de pret...
7. Ok
8. Ok, banuiesc ca nu exista vreo "marca de alarme recomandata"?
9. Locuiesc in Tirgu-Mures unde e extrem de multa ceata cateodata si diferenta dintre "cei cu faruri de ceata" si cei fara...e "vizibila".

In final ar mai fi si:
10. La banii astia am gasit un BMW 520d (2005, 160.000km). Am intrebat in toate directiile si toata lumea mi-a recomandat Lancer-ul pt. ca (citez) "e masina noua". Daca ai putea sa alegi intr-un Lancer 1.6 nou si un BMW 520d second, ce ai alege? De ce?
11. Observ multe discutii pe tema "Octavia 2 1.2 TSI vs. Lancer 1.6 MIVEC". Octavia e cu vreo 100ron/luna mai "ieftina" (leasing pe 5 ani), parerea generala e ca fuge mai repede insa e mult mai "comuna" si inferioara ca aspect exterior. In afara de "aspect", care ar fi motivul pt. care ai opta in favoarea lui Lancer?

Avatar utilizator
marius_EVO
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2009 4:50 pm

Mesaj de marius_EVO » Mar Apr 05, 2011 10:13 pm

2 - insonorizezi o masina ca sa nu mai auzi zgomotul motorului, zgomotul de rulare..etc...insonorizare = izolatie foniza - pt mine nu e deranjant, eu am insonorizat-o pentur ca miam schibmat boxele si voi pune muzica pe ea..si vreau sa se auda foarte foarte bine la interior


3 - a mea tot in leasing e...eu tot incepator sunt...pe ac se duce pana la 210 - 215...iar de cuplu sa nu crezi ca e racheta ...e normal...e priam masina a mea si e ok..e chill...nu iti va face probleme...dar la un drum lung..o depasire...se simte clar diferenta....iar ai adus vorba de un surplus de putere...va fi cresterea semnificativa...chiar si cu aspectele tale eu as ramane la diesel

6 - nu stiu..dai un mesaj sau citestei jurnalul....dar daca ii dai mesaj cu siguranta iti va raspunde

8 - nu..eu am o alarma cu pager discovery

10 - as alege masina noua,,,la vreo problema cat e i ngarantie le dau cuea in cap celor de la mcar....cu cea Sh nu ai ce face....doar sa mergi la u nservice si sa dai bani de la tine

11 - esti tu sigur ca fuge mai bine octavia?....eu nu as baga mana in foc...eu as alege dupa aspect lancerul...la varsta mea caut o masina tinereasca....cu aer tineresc si design tanar..sportiv...din care sa pot iesi linistit doar in short si slapi ...octavia mi se pare o masina cu aspect batranesc care nu e de varsta mea si nu imi place

Avatar utilizator
Malakai
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 18, 2010 9:48 pm

Mesaj de Malakai » Mar Apr 05, 2011 11:03 pm

Insonorizare se refera la faptul ca zgomotul din habitaclu poate fi destul de neplacut la viteze mai mari. Mie nu mi se pare chiar atat de rau insa e drept ca se aude mai tare ca-n alte masini. Caz in care dai muzica mai tare si ignori zgomotul. Se poate rezolva, dar pe banii tai...
In ceea ce priveste viteza maxima... nu te hazarda... nu cred ca vei lua o masina pentru viteza sa maxima. Iar 10km/h nu vor face diferenta, pentru ca nu vei merge in permanenta cu viteza maxima, chit ca e sau nu autostrada.
BMW'ul si Lancerul nu pot fi comparate, parerea mea. Sunt chestii total diferite... la BMW ai lux, confort, la Lancer ai o masina cu veleitati agresive, cu look extraordinar, cu un motor fiabil care n-ar trebui sa-ti faca probleme, cu micile sale probleme, dar cu fruntea sus dupa multe batalii cu alte modele din aceeasi clasa si nu numai...
La fel, nu comparam Octavia cu Lancerul. Adica eu pur si simplu nu pot sa le compar. Altii, poate ca da.

Succes.

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Mie Apr 06, 2011 1:46 am

Daca aia sunt toti banii tai, uita de BMW sh. Daca iti pica turbina, si ai mari sanse sa fie manarita, dupa 500-1000km sau mai apar si alte bube, o sa stai pe tusa cu ea pana mai faci rost de 3-5000 euro sa repari toate hibele pe care le are. Masina noua nu are bube din astea. Si apoi seria 5 e totusi premium. Nu te astepta la costuri de intretinere ca la Logan.

La cati km faci tu pe an nu renteaza diesel, chiar daca are cuplu si putere mai mare. Vezi ca si asigurarile sunt diferite, inclusiv RCA. Pe baza faptului ca o persoana ia diesel daca face minim 15000-20000 km /an, deci ca merge mai mult, deci are mai multe sanse sa trozneasca masina. Reviziile la diesel sunt de asemenea mai scumpe. Daca freci masina mai mult in oras iar nu-i prea bine pentru diesel. Daca vrei ceva mai multa putere ia motorul pe benizna mai mare (1.8l parca?). Si cearta-te la sange pe pret. Daca nu lasa cel putin 1000 euro du-te la alt dealer. Mereu va exista unul mai disperat sa vanda.
Cat despre Octavia...stiu ca exagerez, dar pentru mine e un soi de Logan nemtesc. Cand o sa ies la pensie si o sa mi-o reduca Boc, si nu o sa-mi pot permite nimic altceva, o sa iau Skoda. Pana atunci ma lasa rece.

Problema cu vopseaua este comuna la toate masinile din UE. Directiva europeana - nu e voie sa vopsesti decat cu vopseluri pe baza de apa. De aici apar problemele.

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Mie Apr 06, 2011 9:48 am

QUOTE (Razva @ Apr 5 2011, 07:52 PM) 8) exista vreun sistem de alarma recomandat? Dar senzor de parcare? Nu vreau sa fiu "stressantul cartierului" insa nu vreau nici sa ma trezesc cu masina fara roti...
9) pe langa farurile de ceata ce alte "adaugiri" imi mai recomandati (atat pe exterior/interior cat si ca functionalitate)?

8)

Eu am montat din service VIPER 5901 Pager, cu pornirea motorului din telecomanda. Foarte util si recomandat, mai ales daca vrei benzinar.



Pret in jurul a 350 euro cu tot cu montaj.

9)

Iti recomand sa iti comanzi direct din fabrica SCUT METALIC pentru motor. Eu am asa ceva si e destul de "linistitor", avand in vedere ce drumuri avem.
Nu iti recomand bluetooth-ul la volan, pentru ca e inutile. Merge atat de aiurea si de greu, incat nu il vei utiliza. Acum vezi si tu in functie de cat costa optiunea asta, daca nu cumva vine ca standard la nivelul de echipare dorit de tine.

Avatar utilizator
Razva
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 05, 2011 7:21 pm

Mesaj de Razva » Mie Apr 06, 2011 10:09 am

Multumesc tuturor pentru raspunsuri! Cred ca voi ramane la varianta 1.6 benzina din...considerente financiare...

@wall: am cerut oferte la Bucuresti si m-au trimis pachet la dealer-ul din Mures care, evident, nu imi face nici un discount fata de pretul "de serie"... E o strategie de marketing tare...ciudata, totusi e oarecum fair...

@66RRR: multumesc de pont! Ar fi fost tare daca ar fi functionat si "SmartStart"-ul in Europa (pornirea via smartphone) insa din pacate se pare ca au "acoperire" doar pe US.

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Mie Apr 06, 2011 10:44 am

...mai trebuie sa stii ca nu te poti baza pe service-ul importatorului

sa o stapanesti sanatos.

Avatar utilizator
Razva
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 05, 2011 7:21 pm

Mesaj de Razva » Mie Apr 06, 2011 11:23 am

QUOTE (adictoma @ Apr 6 2011, 10:44 AM) ...mai trebuie sa stii ca nu te poti baza pe service-ul importatorului

sa o stapanesti sanatos.

In ce sens? Sper ca nu va trebui sa schimb piese pe buzunarul meu, in contul unei masini noi...

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori