Gpl Pe Lancer 1.5?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mie Mar 23, 2011 9:20 am

Aia 5-10% sunt de asteptat. Dar pe mine ma ingrijoreaza evolutia pretului la GPL. Cu cresterile de care a avut parte in ultima vreme, deja a devenit o afacere nu prea interesanta.

Ti-ai calculat (realist) cam in cat timp iti amortizezi investitia?

Avatar utilizator
U196
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 12, 2009 5:27 pm

Mesaj de U196 » Mie Mar 23, 2011 9:28 am

Dat fiind faptul ca traim in tara in care traim, nu m-ar mira sa se faca si GPL cat benzina daca vor creste vanzarile spectaculos la acest tip de carburant. Doar statul are nevoie de bani, nu gluma.....

Cam 11000 km la raportul actual de pret GPL - benzina, deci cam 7 luni la mine, fara a socoti aici drumul din vara pt concediu - cam 3000-4000 km.

Avatar utilizator
U196
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 12, 2009 5:27 pm

Mesaj de U196 » Mie Mar 23, 2011 9:35 am

@driverx, 3700 lei e mult pt o instalatie pt masinile noastre. Tot 2900 trebuie sa fie si la tine, instalatia e identica. Singura diferenta de pret notabila e data de rezervor.

Avatar utilizator
U196
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 12, 2009 5:27 pm

Mesaj de U196 » Mar Ian 28, 2014 11:51 am

Salutare tuturor!

Avand in vedere ca tot mai multi useri solicita informatii pe PM despre functionarea instalatiei de gaz, voi posta si public impresiile si experientele mele legate de GPL.

Intre timp am parcurs ca. 80000 km cu instalatia de gaz, am inmatriculat masina (cu tot cu proprietar ) in Germania, am trecut prin T?V (RAR german) si am putut sa testez automobilul in alte conditii decat in Romania.
Cei 80000 km parcursi nu au provocat nici o problema la instalatia de gaz, chiar absolut nimic. Nici check engine, ori vreo alta defectiune. Consumul real de gaz depinde in totalitate de viteza de deplasare si conditiile de drum. Drum european limitat la 100 sau 110 - ca. 8-9L. Autostrada limitata la 130 - 11 L. Autostrada nelimitata (majoritatea de aici) - 12-14L, dar si viteza medie 150kmh. Consumuriel sunt aproximative, putand exista o variatie de + sau - 10%, in functie de gaz sau alte conditii independente de autoturism ori sofer.
Preturile carburantului: LPG 0,69 E, ROZ 95 E10 - 1,45 E.

Iarna instalatia porneste dupa ca. 1-1,5 km, dar iernile de aici sunt mult blande decat cele din Romania. Vara dupa cateva sute de metri instalatia porneste deja. Primul service la instalatie l-am facut la 50000, ca am uitat sa il fac la timp(15000). Chiar si asa, nu au fost probleme.

Asupra calitatii instalatiei si a montajului acesteia, am avut ocazia sa ma lamuresc la T?V. In vederea inmatricularii in Germania, au trebuit schimbate prinderile de caroserie a conductelor de la rezervor catre motor, adaugarea unei placi metalice intre rezervor si toba de esapament, inlocuirea unei bucati de conducta ce prezenta o indoitura intr-un unghi nepermis. Cost reparatii: ca. 250 Euro. Datorita acestui fapt, si ca normele de montaj a instalatiei sunt norme europene, nicidecum specifice tarilor respective, apreciez calitatea montajului drept MEDIE.
T?V in vederea primei inmatriculari in Germania este EXTREM de sever. Dupa aceea e mai relaxata treaba, la reviziile normale. Instalatia e un Tomassetto Stag 300 plus, montaj la Agrom Bucuresti.

In general masina s-a comportat foarte bine pana la cei 91000 km actuali (80000 gaz, 11000 benzina). In ciuda reclamei firmelor de gaz, cine isi cunoaste masina si e cinstit, poate constata o pierdere de putere. Mica, dar exista. Treburile cu reglajul, softul, si alte balarii sunt reclama sau proprietari care nu vor sa vada adevarul sau discutii pe langa subiect.

Concluzia mea: pentru cei care fac multi km, instalatia de gaz merita toti banii. Multi inseamna undeva peste 15.000 pe an. La amortizarea instalatiei trebuie luat in considerare consumul marit, reviziile specifice, eventuale reparatii, faptul ca din 2018 gazul va fi accizat, pierdere spatiu portbagaj....

Ca sa concluzionez: intr-adevar costurile de deplasare sunt redusa undeva la 50-60%, dar aste pentru CINEVA CARE FACE MULTI KM. Mie imi renteaza, fac undeva catre 28000-30000 pe an, deci si economia e foarte ok. Daca as face sub 9000-10000 km pe an nu as pune sub nici o forma gaz. Never! Amortizezi instalatia in 5-6 ani. Merita? Nu prea!


Concluzia este ca se merita sa montezi GPL pe masina IN CAZUL IN CARE FACI MULTI KM, altfel nu e cazul.

Avatar utilizator
alx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Feb 18, 2008 1:00 pm

Mesaj de alx » Mar Ian 28, 2014 1:24 pm

Concluzia mea citind descrierea ta este ca ai un reglaj deficitar al instalatiei de gaz (nu asa de rau incat sa mearga prost dar indeajuns incat sa consume mai mult). Consumurile pt 1.5 si lancer ale tale sunt aproape similare cu consumurile mele pe Outlander 1 cu 2.0 motor si 4x4 permanent. Acu ma intorsei din Austria si pot sa spun ca consumurile pe autostrada au fost 14 la mers 160 constant cu varfuri de 180 si 12-13 la mers 130 constant. In aceeasi calatorie am mers si cam 600 km pe benzina si pot sa spun cu mana pe inima ca nu exista diferenta de putere. Poate doar un test de putere sa o dovedeasca scriptic.
Ah, si masina mea era absolut full astfel incat rotile de pe spate erau cracanate un pic

PS: Spun cele de mai sus avand in vedere faptul ca si eu am avut instalatia dereglata putin si imi consuma cam cu 10-15% mai mult (nu vedeam consumuri in afara mai mici de 12). Am aceeasi instalatie ca si tine dar cu electronica stag 4 (sau 400, nu retin exact).

Avatar utilizator
U196
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 12, 2009 5:27 pm

Mesaj de U196 » Mie Ian 29, 2014 11:18 am

@alx
In ceea ce priveste reglajul tind sa cred ca e bun, intrucat l-am verificat la firma Femitec din Mannheim (polonezi ei la origine ) , cea care produce Stag-urile, deci mai bine decat ei nu cred ca o poate regla cineva.
Acum ca tot ziceai de reglaj, cred ca ar trebui sa verific reglajul supapelor in primul rand, si raportul de compresie in cilindri. Avand in vedere ca la 140-150 sare bine de 4000 RPM, consumul poate sa fie similar cu cel de la Outlander cu motorul de 2 litri. Oricum in descriere am precizat ca acest consum poate varia in jos sau in sus cu 10%, deci cred ca se incadreaza in parametri. Mai prinzi un Stau de 10-12 km sau un Stop and Go de 6-8 km, si dupa aia te miri ca masina consuma de trazneste.

Avatar utilizator
mileaandrei175
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 05, 2014 12:22 am

Mesaj de mileaandrei175 » Vin Mar 20, 2015 1:12 am

SI eu mi-am pus pe masina o instalatie GPL si sunt foarte multumit

multumesc pentru sfaturi cu aceasta ocazie

Avatar utilizator
rogereanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 22, 2015 5:44 am

Mesaj de rogereanu » Dum Iun 21, 2015 10:02 pm

ce instalatie v ati pus si cum va functioneaza ? eu am un lancer 1.8 si nu m am hotarat daca sa imi bun brc, stag sau landi renzo..

Avatar utilizator
mileaandrei175
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 05, 2014 12:22 am

Mesaj de mileaandrei175 » Sâm Aug 29, 2015 10:21 pm

tomasetto am pus si merge impecabil,nu am avut nciun martor aprins pana acum,totul a fost in regula.Am motorul de 1.5 si am parcurs cam 25.000 pe gpl.Sper sa-ti fie de folos informatia.

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori