Pagina 3 din 7

Scris: Joi Sep 17, 2009 1:56 pm
de cix
Pai iti taie benzina, dar numai cand patinezi. Daca ai impresia ca masina nu trage sigur nu e din cauza TC-ului.

QUOTE Chestia cu ESP-ul: am sesizat ca fara el , la peste 120 la ora , masina este mai stabila...
Nu cred ca are cum sa fie mai stabila pentru ca ESP-ul nu face decat sa reduca din acceleratia motorului si sa franaze una sau mai multe roti cand esti in derapaj. Cu directia nu are nici o treaba, nu ai cum sa simti volanul diferit din cauza lui sau sa fie masina mai instabila.
Ce zici tu seamana ca si cum ai avea un buton rosu pe care scrie TURBO, care defapt nu face numic, dar cand il apesi masina pare ca merge mai tare.

Scris: Joi Sep 17, 2009 2:06 pm
de goangaus
QUOTE (cix @ Sep 17 2009, 01:56 PM) Pai iti taie benzina, dar numai cand patinezi. Daca ai impresia ca masina nu trage sigur nu e din cauza TC-ului.
La mine este o mare diferenta la plecarea de pe loc cu TC ON/OFF.

Scris: Vin Sep 18, 2009 9:02 am
de mirciut
QUOTE (cix @ Sep 17 2009, 01:56 PM) Pai iti taie benzina, dar numai cand patinezi. Daca ai impresia ca masina nu trage sigur nu e din cauza TC-ului.


Nu cred ca are cum sa fie mai stabila pentru ca ESP-ul nu face decat sa reduca din acceleratia motorului si sa franaze una sau mai multe roti cand esti in derapaj. Cu directia nu are nici o treaba, nu ai cum sa simti volanul diferit din cauza lui sau sa fie masina mai instabila.
Ce zici tu seamana ca si cum ai avea un buton rosu pe care scrie TURBO, care defapt nu face numic, dar cand il apesi masina pare ca merge mai tare.


Desi suntem putin off-topic, cred ca trebuie sa-ti raspund: evident ca daca acest sistem nu este calibrat corect si fr?neaza de exemplu, 20 milisececunde roata st?nga fata (atunci c?nd nu ar fi nevoie sa o faca) volanul va trage un pic st?nga ceea ce va imprima masinii o tenta viratoare; nu e vorba ca mi se pare ca se misca volanul mai repede sau mai ?ncet cu/fara ASC....

Tu ai ?ncercat treaba asta pe autostrada ?

Scris: Vin Sep 18, 2009 10:23 am
de cix
Eu nu am sesizat nici o problema de stabilitate sau directie nici la 215 la ora. Mai mult nu a vrut . Totusi eu stiu ca atunci cand intra esp-ul in functiune apare pe bord o masina in derapaj. In rest cred ca sta cuminte. E adevarat ca nu stiu exact cum gandeste el, e doar cum ma gandesc eu ca ar fi logic.

PS: Am schimbat titlul topicului pentru a incadra si discutiile despre ESP.

Scris: Vin Sep 18, 2009 11:31 am
de Adriancar
Permiteti , va rog , sa fac cateva precizari :
1. Atunci cand vorbim despre dinamica vehiculului (accelerare sau franare) discutam si despre aderenta.Micsorarea momentului la roata prin intermeiul amintitelor sisteme ASC,ASR,TC, ESP, etc. are ca scop tocmai folosirea aderentei maxime conform conditiilor de rulare (viteza,viraj, aderenta,etc.).Incerc sa explic mai clar ;daca porniti ,fara ajutorul echipamentului , apasand pedala la maxim veti obtine ,mai intai o patinare a pneului ,cu zgomotul caracteristic,dupa care acesta, incalzindu-se exccesiv va avea aderenta dorita,cu scaderea corespunzatoare a grosimii pneului.
2.Intreaga strategie a stabilitatii si franarii se bazeaza pe controlul prin intntermediul modulului ABS (HCU) si implicit a menagementului PCM-ului.
Incercand o concluzie , exceptand folosirea vehiculului in alte scopuri decat cele pentru care a fost destinat (off road,curse,etc) cred ca nu se impune dezactivarea sistemelor mai sus amintite.

Va doresc ,un week-end placut !

Scris: Vin Sep 18, 2009 1:49 pm
de mirciut
OK baieti, argumentele tehnice suna foarte bine si, in principiu, sunt de acord cu ele: exista ?nsa oric?nd posibilitea ca acest(e) sistem(e) sa mearga prost (sau sa nu fie calibrat/programat, etc....)
Ca sa ?nchei interventia mea in topic-ul lui goangaus: daca cineva e dispus ?n weekeend sa ?ncerce masina mea pe A1 (din Pitesti) sa-mi dea reply la postul asta. As fi ?nc?ntat sa-mi iasa chestia asta din cap, daca e doar o parere...

Scris: Vin Sep 18, 2009 3:17 pm
de shadow2blade
miciut, fac pariu pe ce vrei tu...este doar o impresie falsa. Nu cred ca iei virajele cu scartait de roti sau cu frana de mana. Doar in aceste cazuri ar inttra ESP-ul. Eu l-am simitit doar o data intrand ca lumea. In drum spre Bucuresti,venind spre Predeal. M-a ajutat sa ma mentitn pe traiectorie fara prea mare interventie din partea mea. Din ce-am vazut intra doar in situatiile limita. La evitarea uni obstacol,la viteza este de nepretuit.

Cat despre tema principala. Goangus, daca vrei sa tasnesti de la fiecare stop, Cand pornesti dimineata masina, pana se sting taote becurile tii apasat butonul cu pricina 3 secunde si scartai peste tot

Scris: Vin Sep 18, 2009 7:34 pm
de BUGHY
Nu neaparat dimineata, ci la orice ora si oriunde . Dezactivarea se face manual ( 3 sec ) iar activarea , automat la orice pornire a motorului .
Nu exclud ca sa fie defect sistemul tau . Ori ai tu ghinion, ori nu a facut nimeni testul asta pana acum , ca sa ne dam seama ca nu ti se pare , sau ca nu tine neaparat de calitatea drumului .

Scris: Vin Sep 18, 2009 10:37 pm
de Nashu
E totusi bine sa tineti activat ASC -ul si in oras de exemplu am luat rondul de la herastrau (piatra cubica putin uda) cu viteza cu care o iau deobicei si mi-a derapat masina destul de urat chiar si cu el pornit dar am reusit sa mentin traiectoria imediat si daca s-a intamplat asta chiar si cu el activat nu prea cred ca ar fi fost frumos cu el scos.

Scris: Vin Sep 18, 2009 10:47 pm
de nini
si eu il tin tot timpul activat. acum doua saptamani veneam pe a1 si ploua torential, mergeam cam cu 120 pe banda 2 am trecut pe banda 1 unde era foarte multa apa, am simtit ca derapez, dar a intrat astc si s-a redresat masina imediat.
in rest mi-a mai intrat in curbe si iarna la greu.
unul din motivele pt care am ales lancerul a fost si pachetul de securitate oferit si aici ma refer la airbag-uri si astc.