ASC ( ESP + TC )

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
alexx22
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 02, 2008 8:15 am

Mesaj de alexx22 » Mar Dec 22, 2009 3:03 pm

QUOTE (shadow2blade @ Dec 22 2009, 10:54 AM) Bucurate ca ai jantele pe 16 cu dunlop-urile alea. Astea pe 18, cu Yokohama sunt semi-slick si iarna iti transforma masina in SANIE E adevart 3 anotimpuri pe an n-ai nicio problema dar iarna e musai sa ai cauciucuri adecvate pentru ca cele standar(instyle + intense) rup aderenta la cel mai mica urma de zapada sau polei.
mai desumfla putin cauciucurile

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Mar Dec 22, 2009 9:42 pm

stai linistit ca si dunlop-urile pe 16 te fac la fel de sanie.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mie Dec 23, 2009 9:34 am

Ei , nici chiar asa !
Chiar daca nu imi permit , pentru moment achizitionarea unor roti de iarna , asta nu inseamna ca ca Dunlop-ul nu se descurca in conditii grele.
Rotile de iarna , ca si comunismul sunt mai mult o marota a unora.
De ce sa nu vorbim mai bine despre modul de conducere in conditii de iarna :
- folosirea franei de motor ;
- ambreieri line :
- turarea moderata a motorului ;
- s.c.a. (asta-i din Caragiale si inseamna : si cate altele )
Pentru detalii ,va stau la dispozitie .

Va multumesc pentru intelegere !

Avatar utilizator
Стрелок
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 04, 2009 2:45 pm

Mesaj de Стрелок » Mie Dec 23, 2009 10:10 am

Adriancar, ma scuzi ca ma bag aiurea in discutie, dar explica-mi, te rog, care din metodele enumerate de tine ma ajuta sa ies din nametii de pe toate stradutele secundare sau sa urc o usoara panta pe drumurile deszapezite din bucuresti. Eu am 2 masini. Pe Ibiza o tin numai de oras si nu am cauciucuri de iarna iar pe Mitsu am pus pe cele de iarna inca din noiembrie si ma bag in toate troienele si fara 4x4. Cu ibiza nici nu pot iesi din parcare fara sa fiu impins iar daca raman blocat pe undeva nu mai ies fara ajutor. Am avut 6 masini personale pana acum si doar pe matiz (cauciucuri inguste, cred ca a contat asta) nu am simtit nevoia stringenta a cauciucurilor de iarna. In rest, prapad! Revenind, cand ai o panta de 5-10% si masina nu urca (cauciucuri de vara bridgestone, un an vechime), cam ce tehnica de soferie ar trebui sa folosesc? Aceeasi intrebare si pentru zapada afanata de pe stradutele secundare; alea cu masini parcate pe marigini si cu gheata sub zapada. Pentru curbe in derapaj chiar si la 20 km/h nu am nevoie, ma descurc desi emotia de a lua curba prea tare pentru ca s-ar putea sa nu mai iesi daca o iei prea incet e sublima.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mie Dec 23, 2009 11:01 am

Стрелок are dreptate. Daca ai intrat cu cauciucuri de vara intr-un loc cu zapada mare, iesi foarte greu. Urcarea unui deal poate fi o problema, iar coborarea poate fi o problema si mai mare daca pleaca la vale.
Totusi am intalnit o problema in care si cauciucurile de iarna nu mai fac nimic. Azinoapte in Brasov a plouat si pe jos s-a facut un strat destul de gros de gheata. Masina mergea pur si simplu cum vroia ea. Deci elementul cel mai important nu sunt cauciucurile, ci el se afla intre volan si scaun.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mie Dec 23, 2009 11:42 am

cred ca cel mai echitabil si mai corect ar fi sa nu mai atribuim meritele unui factor sau altul.
noi ne-am obisnuit sa facem din cacat bici si dupa aia sa il pocnim la plugusor sa facem si bani.
vrem sa cumparam doar un lucru si sa faca totul pentru noi, ca asa e mai ieftin si ne scoatem, (de aia foarte multi prefera sa puna lanturi - si uite asa strici jante, anvelope, suspensie) daca pana la urma-s scumpe caucioacele o dam pe sofer, "domne daca-s io meserias nu imi tre nimic"
nimic mai fals.
trebuie sa te si pricepi, sa ai si anvelope de iarna, sa fie si masina in stare tehnica buna, etc, etc. daca se poate sa fie si drumul curat, cu atat mai bine.
cred ca toata lumea uita de fapt rezultatul pe care il urmarim: sa ajungem noi si familiile noastre in siguranta la destinatie

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mie Dec 23, 2009 12:17 pm

Tot ce am vrut sa zic este ca poti sa o iei in freza urat si cu esp si cu cauciucuri de iarna si cu toate sistemele lu' peste. E clar ca sunt multi factori care contribuie la siguranta in masina, dar omul este singurul care poate lua decizii. Restul sunt niste piese/sisteme care fac ceea ce au fost programate sa faca si de obicei fac ceea ce omul nu poate sa faca. Nu am vrut sa dau o directie psihologica acestui topic.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mie Dec 23, 2009 1:47 pm

QUOTE Tot ce am vrut sa zic este ca poti sa o iei in freza urat si cu esp si cu cauciucuri de iarna si cu toate sistemele lu' peste
exact, nici un sistem de securitate sau sistem de tractiune integrala nu este idiot proof.

Avatar utilizator
shadow2blade
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm

Mesaj de shadow2blade » Mie Dec 23, 2009 1:50 pm

ca tot veni vorba de idiot proof. Am tot vazut prin oras pe la inceputul zapezilor nebunii cu 4x4 care mergeau cu 80+ . Si ma gnadeam daca si-au pus vreodata problema in cat timp se pot oprii....
E adevart ca au adereta si nu le fuge masina dintr-o parte in alta....dar de oprit tot la fel de greu se opresc poate chiar mai greu pt ca au impuls mai mare

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Joi Dec 24, 2009 9:20 am

Domnilor,

Sarbatori fericite !

Nu am negat avantajele pneurilor de iarna si/sau a transmisiei permanente ci doar am incercat sa subliniez faptul ca o echipare full nu te ajuta in situatii de criza dupa cum foarte bine subliniau antescriitorii mei .
Apropos , acum ceva ani dupa o furtuna de ghiata , cu o Dacie 1989 , am plecat de pe loc doar cand am actionat (manevrat) socul (pentru ,,specialisti ,, : am dozat momentul la roata).
Desigur ca mi-as dori un 4x4 cu care , scuzati ccfonia, sa pot accesa rampe,pante si/sau sensuri unice , dar trebuie sa ne adaptam situatiei .

Inca odata va urez :

SARBATORI FERICITE !!!

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori