ASC ( ESP + TC )
ASC + TC = siguranta la volan.
Anul acesta, prin martie-aprilie, am fost pe Transfagarasan pana la Piscul negru. La dus m-a prins noaptea pe drum, iar de la Barajul Vidraru a inceput sa ninga (era pe la miezul noptii). Cu cat urcam pe Transfagarasan ninsoarea se intetea, astfel incat, atunci cand am ajuns la Piscul Negru zapada era pana aproape de pragul masinii (insa era zapada afanata). Masina a urcat fara probleme echipata fiind cu anvelope de iarna (fara lanturi), ce este drept ca .... nu am fortat-o, dar si cele doua sisteme de siguranta si-au facut treaba fara sa fie deranjante. La plecare de la Piscul Negru, dupa ce s-a deszapezit drumul, era pojghita de gheata si zapada batatorira pana aproare de barajul Vidraru...la fel masina s-a comportat exemplar. In concluzie nu pot sa spun decat ca cele doua siseme de siguranta iai au rostul si acest lucru se simte atunci cand ai nevoie de ele, iar ele nu te lasa la greu. Tot in aceasta "excursie" am realizat si cat de importante si de utile sunt anvelopele de iarna....Asa ca eu, personal, sunt de parere ca ASC si TC sunt da folos, motiv pentru care le las sa isi faca treaba.
Anul acesta, prin martie-aprilie, am fost pe Transfagarasan pana la Piscul negru. La dus m-a prins noaptea pe drum, iar de la Barajul Vidraru a inceput sa ninga (era pe la miezul noptii). Cu cat urcam pe Transfagarasan ninsoarea se intetea, astfel incat, atunci cand am ajuns la Piscul Negru zapada era pana aproape de pragul masinii (insa era zapada afanata). Masina a urcat fara probleme echipata fiind cu anvelope de iarna (fara lanturi), ce este drept ca .... nu am fortat-o, dar si cele doua sisteme de siguranta si-au facut treaba fara sa fie deranjante. La plecare de la Piscul Negru, dupa ce s-a deszapezit drumul, era pojghita de gheata si zapada batatorira pana aproare de barajul Vidraru...la fel masina s-a comportat exemplar. In concluzie nu pot sa spun decat ca cele doua siseme de siguranta iai au rostul si acest lucru se simte atunci cand ai nevoie de ele, iar ele nu te lasa la greu. Tot in aceasta "excursie" am realizat si cat de importante si de utile sunt anvelopele de iarna....Asa ca eu, personal, sunt de parere ca ASC si TC sunt da folos, motiv pentru care le las sa isi faca treaba.
- diablo_666
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Mar 08, 2008 1:14 pm
De principiu sunt de acord ca cele doua sisteme ar trebui lasate in pace, cu exceptia mult asteptatului si speratului MRC care poate va veni...
Totusi il inteleg pe mirciut la o faza: am patit si eu sa pun o frana brusca de pe la 140 la 90 pe o curba pe la Nistoresti (a venit politia din fata de dupa curba si ala din fata mea, de care oricum ma apropiam vertiginos, a franat). Acuma, de obicei eu evit sa franez tare cu rotile virate, dar n-am avut incotro. Comportamentul masinii cand am apasat frana a fost un pic ciudat prin faptul ca dupa un scurt scartait, a intrat ASC-ul care a eliberat frana si m-a trimis repede dupa masina din fata. Sigur, probabil ca daca nu intra, din franare/patinare masina ar fi putut iesi de pe traiectorie pe contrasens; pe de alta parte as fi preferat sa rectific eu problema aceasta. Anyway, ce vreau sa zic este ca eu am bruscat frana, iar el mi-a taiat-o la fel de brusc cand a intrat, probabil ca din povestea cu momentul rotii franate s-a rotit putin si volanul... a fost o succesiune de actiuni pe care nu le-am comandat eu pe toate, de-asta zic ca e ciudat.
Totusi il inteleg pe mirciut la o faza: am patit si eu sa pun o frana brusca de pe la 140 la 90 pe o curba pe la Nistoresti (a venit politia din fata de dupa curba si ala din fata mea, de care oricum ma apropiam vertiginos, a franat). Acuma, de obicei eu evit sa franez tare cu rotile virate, dar n-am avut incotro. Comportamentul masinii cand am apasat frana a fost un pic ciudat prin faptul ca dupa un scurt scartait, a intrat ASC-ul care a eliberat frana si m-a trimis repede dupa masina din fata. Sigur, probabil ca daca nu intra, din franare/patinare masina ar fi putut iesi de pe traiectorie pe contrasens; pe de alta parte as fi preferat sa rectific eu problema aceasta. Anyway, ce vreau sa zic este ca eu am bruscat frana, iar el mi-a taiat-o la fel de brusc cand a intrat, probabil ca din povestea cu momentul rotii franate s-a rotit putin si volanul... a fost o succesiune de actiuni pe care nu le-am comandat eu pe toate, de-asta zic ca e ciudat.
Salutare, revin cu problema mea cu ASC-ul
Va amintiti ? masina mea devenea instabila cu ASC ON la viteze mari ? (si asta ma scotea din minti)... Ei bine, totul s-a rezolvat c?nd am schimbat cauciucurile (niste SEMPERIT folosite o iarna, dar daca au fost moka... ) operatiune ?nsotita, evident, de echilibrarea rotilor.
Cu siguranta era vorba de o roata neechilibrata. E bine de retinut: sistemul accentueaza foarte mult instabilitatea provocata de o roata neechilibrata.
Acum, uit?ndu-ma ?n spate, cred ca toata lumea o sa spuna "era evidenta cauza", nu?...
Va amintiti ? masina mea devenea instabila cu ASC ON la viteze mari ? (si asta ma scotea din minti)... Ei bine, totul s-a rezolvat c?nd am schimbat cauciucurile (niste SEMPERIT folosite o iarna, dar daca au fost moka... ) operatiune ?nsotita, evident, de echilibrarea rotilor.
Cu siguranta era vorba de o roata neechilibrata. E bine de retinut: sistemul accentueaza foarte mult instabilitatea provocata de o roata neechilibrata.
Acum, uit?ndu-ma ?n spate, cred ca toata lumea o sa spuna "era evidenta cauza", nu?...
uitati-va aici: http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc ca sa vedeti la ce folosesc aceste sisteme. cel mai impresionant este TC-ul pe o panta de 10% cu gheata ca sticla
ma rog bine ca ai rezolvat ... eu am mai scris la pregatiri de iarna ca desi inca nu am cauciucuri de iarna din unicul motiv ca la noi iarna a si trecut (dureaza maxim 7 zile pe an zapada pe jos) si nu fac drumuri lungi ........... insa de cate ori m-am inzapezit de la volele care treceau pe marginea drumului, indiferent de gheata de pe jos masina iasa foarte frumos cu doar un pic de derapaj din orice situatie (gheata, zapada batatorita, mormane de zapada etc) . Imi intra acu iarna f des ESP ul si asa am si un control al momentelor cand nu e bine sa franez deloc ..........
Acum asa cum ziceam zapada e pe topite si nu stiu daca mai avem vrei repriza anul asta (de 3 ani nu a nins mai mult de 1 saptamana sa se si prinda pe carosabi) ............. dar lasati sistemele de sigurant ala locu lor ca isi fac treaba .............
Anul asta pe ploaie torentiala am facut 2 drumuri destul de lungi unu D T SEVERIN - BUSTENI pe rucar - bran cu pauza de masa inclusa de 1 ora am scos cam 6 ore jumate si nu mi a intrat odata ESP ul desi simteam ca acvaplaneaza dar eram 4 solizi in masina si nu misca in curbe la 120-130 la ora prin balti ....
Al 2 lea la revenirea din concediu asta vara a plouat din HALKIDIKI pana la vama PORTILE DE FIER ......... cam 10 ore am facut pe ploaie torentiala cel putin pe autostrada NIS - SKOPJE nu vedeam la 2 metri in fata si simteam cum masina vrea sa o ia stanga dreapta dar ESP ul o tinea pe traiectorie ........ e de ajuns sa tii bine d evolan s anu faci miscari bruste ca probleme nu ai de ce sa ai cu aceste sisteme ...........
Am avut de ales doar intre 2 modele in final de masini sa trec de la SKODA FABIA fara nici un sistem de siguranta (un amarat de airbag dar fara ABS etc) la o SKODA OCTAVIA pe care la aceeasi bani cu MITSUBISHI de abia iti comandai un ESP optional si un airbag pasager ........... cand am vazut insa ce are lanceru pe el ... pe langa design ....... adica ABS+EBD+ASC (ESP+TC)+TCL + aibag uri laterale, cortina + aer conditionat automat in standard ...... + o latime f mica ideala in oras (un pic mai mare ca skoda fabia si cea mai mica din clasa ei) + design de milioane ..........
Acum asa cum ziceam zapada e pe topite si nu stiu daca mai avem vrei repriza anul asta (de 3 ani nu a nins mai mult de 1 saptamana sa se si prinda pe carosabi) ............. dar lasati sistemele de sigurant ala locu lor ca isi fac treaba .............
Anul asta pe ploaie torentiala am facut 2 drumuri destul de lungi unu D T SEVERIN - BUSTENI pe rucar - bran cu pauza de masa inclusa de 1 ora am scos cam 6 ore jumate si nu mi a intrat odata ESP ul desi simteam ca acvaplaneaza dar eram 4 solizi in masina si nu misca in curbe la 120-130 la ora prin balti ....
Al 2 lea la revenirea din concediu asta vara a plouat din HALKIDIKI pana la vama PORTILE DE FIER ......... cam 10 ore am facut pe ploaie torentiala cel putin pe autostrada NIS - SKOPJE nu vedeam la 2 metri in fata si simteam cum masina vrea sa o ia stanga dreapta dar ESP ul o tinea pe traiectorie ........ e de ajuns sa tii bine d evolan s anu faci miscari bruste ca probleme nu ai de ce sa ai cu aceste sisteme ...........
Am avut de ales doar intre 2 modele in final de masini sa trec de la SKODA FABIA fara nici un sistem de siguranta (un amarat de airbag dar fara ABS etc) la o SKODA OCTAVIA pe care la aceeasi bani cu MITSUBISHI de abia iti comandai un ESP optional si un airbag pasager ........... cand am vazut insa ce are lanceru pe el ... pe langa design ....... adica ABS+EBD+ASC (ESP+TC)+TCL + aibag uri laterale, cortina + aer conditionat automat in standard ...... + o latime f mica ideala in oras (un pic mai mare ca skoda fabia si cea mai mica din clasa ei) + design de milioane ..........
- shadow2blade
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm
Bucurate ca ai jantele pe 16 cu dunlop-urile alea. Astea pe 18, cu Yokohama sunt semi-slick si iarna iti transforma masina in SANIE E adevart 3 anotimpuri pe an n-ai nicio problema dar iarna e musai sa ai cauciucuri adecvate pentru ca cele standar(instyle + intense) rup aderenta la cel mai mica urma de zapada sau polei.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 36 vizitatori