Probleme Cutie De Viteze - Lancer 2008

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Joi Aug 05, 2010 11:20 pm

am si eu o nelamurire care cred ca are legatura cu cutia de viteze:
locul meu de parcare este in panta ( o panta usoara) este parcare amenajata de primarie deci sa nu va asteptati la grad de inclinare de 10%.
locul de parcare este longitudinal pe axul drumului si de obicei parchez cu spatele, masina fiind orientata cu fata spre in jos ( ca sa ma exprim mai plastic asa) si o las cu bagata in marsalier.
ei bine daca nu trag frana de mana, masina o ia la vale, putin cate putin, chiar daca e bagat in maralier, si ea este cu fata inspre jos.
o ia la vale cu socuri, adica se misca putin, se simte un soc, iar mai coboara putin, iar soc ....
initial am crezut ca o sa faca doar o singura data pana se aseaza pinioanele in cutie, dar o ia la vale usor usor.
nu ma deranjeaza in mod deosebit, dar ma intreb ce se intampla daca mi se strica frana de mana pe undeva pe la munte si trebuie sa parchez in panta.
a, este valabil si daca parchez cu fata in sus si o las in viteza 1.
face dintodeauna asa dar nu am avut timp sa semnalez aceasta problema
tin sa repet ca panta este foarte mica deci nu este o panta accentuata, doar cat sa curga apa.
a mai observat cineva aceasta problema?

Avatar utilizator
BUGHY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 09, 2008 7:49 pm
Contact:

Mesaj de BUGHY » Vin Aug 06, 2010 12:53 am

Parca , nu stiu sigur, dar nu am bagat prea mult de seama .
Chiar am sa verific , ca sunt curios .
Eu nu am avut frana de mana stransa cand am luat masina si ma gandeam ca e din cauza asta .

Avatar utilizator
goldeye3002
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 29, 2008 9:57 pm

Mesaj de goldeye3002 » Vin Aug 06, 2010 1:04 am

Subscriu si eu la cele mentionate de @nini, am ramas putin socat la randul meu...sa speram ca nu moare frana de mana.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Vin Aug 06, 2010 9:43 am

Daca lasi masina in marsarier cu fata la vale nu tine masina sa nu plece mai tare decat treapta 1. Cand e bagata in viteza masina sta pe loc datorita rezistentei puse de motor. Daca e in viteza 1 si masina o ia la vale motoru se invarte in sensul normal. Daca este in marsarier motoru se invarte invers, lucru care nu e o problema atata timp cat nu dai la cheie sa pornesti cat timp ea e in miscare.
Socurile despre care zici se simt din cauza motorului si nu a cutiei. Motorul nu poate tine greutatea masinii si incepe sa se invarta incet. Pistoanele incep sa se ridice, aerul se comprima in cilindru pana la un moment in care supapa de admisie se deschide si aerul e dat afara. Atunci se duce un pic mai tare pana cand un alt cilindru opune rezistenta (asta e un soc).
Cutia de viteze nu opune rezistenta deloc. In cazul parcarii masinii in panta nu face decat sa transmita miscarea impusa de roti catre motor.

Ca si solutie in cazul lipsei franei de mana exista solutia clasica de pe vremea daciei 1300: o piatra la roata. Teoretic nu ar trebui sa ramai fara frana de mana asa din senin. Si chiar daca s-ar intampla, problema e rezolvabila si nu trebuie sa stai luni de zile fara frana de mana.

LE: In functie de producatorul motorului si de marimea lui, rezistenta opusa poate fi mai mare sau mai mica. Nu va faceti probleme, masinile voastre nu au nimic.

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Vin Aug 06, 2010 6:20 pm

de speriat nu m-am speriat foarte tare oricum problema asta am simtit-o de acum 2 ani dar abia acum am mentionat-o pentru ca de obicei instinctiv trag si frana de mana intodeauna, dar ieri am parcat si nu am tras-o si de aceea am observat din nou.
eu pana acum nu am mai vazut la alte masini " sa o ia la vale " si ma mira acest fapt pt ca totusi nu este un mastodont de cateva tone ci are doar cca 1300kg.
singura problema care mi-o fac este sa nu ma lase frana de mana pe undeva pe la munte pentru ca nu ai ce sa-i faci. azi chiar am filmat cand o ia la vale singura, o sa o pun cand ajung acasa.
mai mult eram curios daca sunt singurul care a observat, sau care are problema asta

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Sâm Aug 07, 2010 6:24 pm

am facut si un filmulet postat aici
nu am filmat mai mult pentru ca deja incepuse sa prinda viteza

Avatar utilizator
SickneS
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 13, 2008 12:53 pm

Mesaj de SickneS » Dum Aug 08, 2010 11:46 am

mda, destul de ciudat... si din cate vad nu e panta mare...

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Dum Aug 08, 2010 12:25 pm

diferenta de nivel de la baza pana la varf este de cativa centimetrii, avand lungimea cam de 5 metrii ( cam cat sa intre o masina normala),

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Aug 08, 2010 1:15 pm

QUOTE (cix @ Aug 6 2010, 09:43 AM) . Daca este in marsarier motoru se invarte invers, lucru care nu e o problema atata timp cat nu dai la cheie sa pornesti cat timp ea e in miscare.


Motorul nu se invarte. Pistoanele se misca sus/jos. Ca sa mergi inapoi, mai ai o rotita dintata in cutie pe langa viteza de mers inapoi. Acea rotita in plus inverseaza sensul, si asa mergi inapoi.

In rest, tot ce ai zis e ok.

Daca tot o lasi cu botul in sus, mai bine o lasi intr-a 1-a. Raportul e mai scurt, si deci forta cu care se va opune va fi mai mare. Practic e frana de motor, si stii si tu ca o treapta inferiara iti va da o frana de motor mai puternica.

Hai ca am citit pe diagonala si m-am grabit sa dau reply si am scris o prostie mai mare ca mine. Am inteles ce vroiai sa zici, ai dreptate. Tre sa mai beau o cafea

M-am uitat si la filmulet acum, si chiar e dubios cat de repede o ia la vale. Ceva probleme de compresie?

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Dum Aug 08, 2010 4:36 pm

cum se manifesta problemele de compresie?
ce simptome are?
mie motorul imi pare ca merge bine nu am avut niciodata probleme si nici nu mi-a dat semna ca ar avea vreo problema.

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 22 vizitatori