Pagina 1 din 2

Scris: Mar Iun 16, 2009 1:37 pm
de razvans
Salutare tuturor,

Anul acesta am achizitionat un Lancer 1.5, varianta Invite. Mi-a placut tare mult masina, si mi s-a parut ca la ~16.000 euro e cea mai buna alegere.
Acum, dupa vreo 4200 km., nu regret alegerea facuta, totusi sunt unele lucruri care ma deranjeaza si as vrea sa stiu daca v-ati confruntat si voi cu probleme/simptome asemanatoare:

1. Cutia de viteze. La inceput am crezut ca asa trebuie sa fie, ca o sa "se lase" cu timpul. Intra greu in viteza 1 si in marsarier. Pur si simplu in viteza intai parca are 2 hopuri (cateodata intra foarte usor, alta data trebuie fortata destul de serios). In marsarier cateodata nu intra deloc, oricat as forta (bine, nu ma opintesc cu toata puterea in schimbator).

2. Se aud niste trosnituri/pocnituri pe sub masina cand opresc. Prima data am crezut ca e de la instalatia AC, dar am observat ca se manifesta si cand merg fara AC. Sunetul e cumva similar cu al unui furtun care e sub presiune si isi modifica pozitia, lovind in caroserie (nu stiu daca e cea mai academica explicatie).

3. De zgomotul motorului nu mai spun, se stie deja si eram informat inainte de a o lua. Totusi, in momentul in care sunt pe Auto la AC (clima) se aude destul de tare cand porneste/se opreste compresorul. Asta ca sa nu mai spun ca din afara, cu masina la relanti si clima pornita, pare ca e pe motorina.

Scris: Mar Iun 16, 2009 6:19 pm
de BUGHY
Subiectele despre cutia de viteze de pe 1.5 le gasesti in aria Probleme new lancer .
E din categoria " asa face toate " si se precizeaza si in manualul de utilizare . L-ai citit integral ?

La viteza I se pasa de 2 ori ambreiajul .
Pentru marsarier se tine apasat ambreiajul 3 sec inainte, pentru a evita " caraitul " .

Multa bafta in exercitiu .

In legatura cu zgomotul la franare . Cand franezi , o faci brusc ? Sa nu fie abs-ul , ca la mine intra cam prea repede cand apas putin mai tare frana . Asta la mine , poate in cazul tau e altceva .
Motorul tacane cam rau la relantiu asa este , dar daca apesi putin acceleratia si mergi constant , nici nu te auzi cand treci pe langa cineva . E chiar silentioasa pana in 3000 ....
Ac asa e facut sa porneasca si la fel sa se opreasca , adica tare !

Scris: Mar Iun 16, 2009 9:33 pm
de razvans
multumesc pentru raspuns...

in legatura cu zgomotul descris de mine la 2.) nu e de la franare. deci pur si simplu opresc motorul, ma dau jos si aud 1-2 trosnituri pe undeva pe la motor...e ceva de genul tevilor care trosnesc iarna...sau cel putin eu asa il sesisez.

Scris: Mar Iun 16, 2009 10:02 pm
de PaulT
Probabil e catalizatorul care se raceste....

Scris: Mar Iun 16, 2009 10:43 pm
de driverx
Catalizator, teava evacuare, protectii termice, etc, etc, etc.

Scris: Mie Iun 17, 2009 9:06 am
de razvans
Da, probabil ca aveti dreptate. Deocamdata nu ma deranjeaza, adica nu vad nici o schimbare in comportamentul masinii. Oricum, chiar daca m-as duce la service...bag mana in foc ca nu as rezolva nimic.

Scris: Mie Iun 17, 2009 9:16 am
de nini
s-ar putea sa fie placa de aliminiu din spatele motorului, de deasupra evacuarii, care se incalzeste foarte tare in timpul functionarii, deci se dilata, iar cand motorul se opreste placa se contracta si atunci scoate acel zgomot.

Scris: Mie Iun 17, 2009 9:40 am
de Apple
zgomotul care se aude dupa oprirea motorului provine de la esapament, apare in special dupa un mers mai sportiv. Se destinde metalul.

Scris: Mie Iun 17, 2009 1:32 pm
de Nahkri
Pocniturile cauzate de racirea metalului dispar in timp?

Scris: Mie Iun 17, 2009 2:10 pm
de razvans
Da, se aud vreo 2-3 pocnituri...imediat dupa oprirea masinii. Apoi nu se mai aude nimic, pana la urmatoarea oprire.