Insonorizare
Back in to future...
Intrebare - asa pe o scara de la 1 la 10 cam ce urme lasa demontarea diferetelor elemente - panourile de la usi de exemplu . Se pot demonata si monta - fara sa ramana urme ale interventiei umane nespecializate? Sunt capsate in multe puncte...sau e suficient sa dai surubrile jos...?
As luat un Bulk Pack de Dynamat si m-as intelege eu la pret cu niste "profesionisti" locali. Cu siguranta au desfacut Loganuri, Megane-uri etc dar la alte masini mai putin comune - e la prima vedere si pt ei...
Zic asta pt ca am fost sa-mi montez boxe in usi la un Fiat - asta la un atelier cu experienta - cu un site cu multe poze de la montari alarme, inchideri cetralizate etc Mesteru...se uita ca la poarta noua cand a venit vorba sa dea jos panourile de pe usi... Nu stiua de unde sa inceapa... Ca sa nu mai zic ca unele taieturi si imbinari au fost facute dupa "solutia tehnica" care mi-a trecut mie prin cap... practic am lucrat cot la cot cu el... pe banii mei...
Intrebare - asa pe o scara de la 1 la 10 cam ce urme lasa demontarea diferetelor elemente - panourile de la usi de exemplu . Se pot demonata si monta - fara sa ramana urme ale interventiei umane nespecializate? Sunt capsate in multe puncte...sau e suficient sa dai surubrile jos...?
As luat un Bulk Pack de Dynamat si m-as intelege eu la pret cu niste "profesionisti" locali. Cu siguranta au desfacut Loganuri, Megane-uri etc dar la alte masini mai putin comune - e la prima vedere si pt ei...
Zic asta pt ca am fost sa-mi montez boxe in usi la un Fiat - asta la un atelier cu experienta - cu un site cu multe poze de la montari alarme, inchideri cetralizate etc Mesteru...se uita ca la poarta noua cand a venit vorba sa dea jos panourile de pe usi... Nu stiua de unde sa inceapa... Ca sa nu mai zic ca unele taieturi si imbinari au fost facute dupa "solutia tehnica" care mi-a trecut mie prin cap... practic am lucrat cot la cot cu el... pe banii mei...
Cu cea mai mare placere, insa nu stiu ce sanse ar fi sa ajung eu acolo la service . Insa daca ai drum prin Brasov si vrei sa te dau o tura sa imi dai de stire.
Ca sa ii raspund si lui o_mores la intrebare, eu zic ca nu e nici un risc sa iti desfaci fetele la usi. Sunt prinse cu suruburi si cu cleme. Desfaci suruburile si tragi.
O sa ai ocazia sa mai anulezi si niste greierasi. Panourile de usa sunt facute din mai multe bucati de plastic prinse intre ele cu suruburi, care daca le strangi o sa iti dispara cateva zgomote.
Dupa parerea mea, insonorizarea are urmatoarea prioritate:
- usi (izolat tabla exterioara, si toata partea dinspre interior)
- portbagaj (daca se poate si capota portabajului are un plus)
- plafon
- podea
- capota motor
Am ajuns la concluzia asta dupa impactul fiecarei parti asupra zgomotului.
Ca sa ii raspund si lui o_mores la intrebare, eu zic ca nu e nici un risc sa iti desfaci fetele la usi. Sunt prinse cu suruburi si cu cleme. Desfaci suruburile si tragi.
O sa ai ocazia sa mai anulezi si niste greierasi. Panourile de usa sunt facute din mai multe bucati de plastic prinse intre ele cu suruburi, care daca le strangi o sa iti dispara cateva zgomote.
Dupa parerea mea, insonorizarea are urmatoarea prioritate:
- usi (izolat tabla exterioara, si toata partea dinspre interior)
- portbagaj (daca se poate si capota portabajului are un plus)
- plafon
- podea
- capota motor
Am ajuns la concluzia asta dupa impactul fiecarei parti asupra zgomotului.
Multam pentru sfaturi.
Vreau in primul rand sa-mi insonorizez portbagajul - pentru ca se aude undeva din spate o trocaneala ca de Dacie.... cand trec pe suprafete accidentate. Troncaneala din spate imi sta pe creier - in rest mi se pare acceptabil zgomotul de rulare la viteze normale.
Am mai mers cu un Lancer 2.0 de 25.000E... si se auzea fix la fel - asa ca sunt mai linistit.
M-am mai gandit si pentru inceput o sa incerc marea cu degetul cu niste pasla fonomin care se foloseste la Loganuri. Vreau sa imbrac toata tabla si sa pun un strat suplimentar pe placajul care acopera roata de rezerva. Costurile o sa fie mici in jur de 30-40 RON . Sa vad ca o sa iasa... un efect trebuie sa aiba si fonomin-ul asta, nu cred ca Dynamat care de 15 ori mai scump e si de 15 ori mai performant... Daca nu si nu... o sa trec la Dynamat...
Vreau in primul rand sa-mi insonorizez portbagajul - pentru ca se aude undeva din spate o trocaneala ca de Dacie.... cand trec pe suprafete accidentate. Troncaneala din spate imi sta pe creier - in rest mi se pare acceptabil zgomotul de rulare la viteze normale.
Am mai mers cu un Lancer 2.0 de 25.000E... si se auzea fix la fel - asa ca sunt mai linistit.
M-am mai gandit si pentru inceput o sa incerc marea cu degetul cu niste pasla fonomin care se foloseste la Loganuri. Vreau sa imbrac toata tabla si sa pun un strat suplimentar pe placajul care acopera roata de rezerva. Costurile o sa fie mici in jur de 30-40 RON . Sa vad ca o sa iasa... un efect trebuie sa aiba si fonomin-ul asta, nu cred ca Dynamat care de 15 ori mai scump e si de 15 ori mai performant... Daca nu si nu... o sa trec la Dynamat...
QUOTE (alecsus27 @ Aug 29 2011, 07:32 PM) facut 2 test drive cu lancer 1.6 pe benzina si n-am observat sa fie zgomot prea mare intre 100-130 km/h. poate la motorizarile incepand cu sept 2010 s-o fi umblat la antifonare? e noul motor de 1,6 cu euro 5 (spre deosebire de cel de 1.5 cu euro 4) mai silentios?
Daca te uiti in jurnalul lui AVD vei vedea ca el are un Lancer cu motor de 1.5 euro 4, iar acum are masina in service si a primit de la Mitsubishi ca masina de schimb un Lancer euro 5 si i se pare mai silentios. Intr-adevar, Lancerul euro 5 benzinar nu e foarte galagios. De fapt, pana pe la 90 km/h e chiar foarte silentios (bineintelec ca daca la 90 km/h esti in a 2-a atunci nu e deloc silentios). Pe mine nu ma deranjeaza deloc zgomotul nici la viteze mai mari, deoarece e un zgomot placut, sportiv, nu e o galagie insuportabila de motor chinuit.
Daca te uiti in jurnalul lui AVD vei vedea ca el are un Lancer cu motor de 1.5 euro 4, iar acum are masina in service si a primit de la Mitsubishi ca masina de schimb un Lancer euro 5 si i se pare mai silentios. Intr-adevar, Lancerul euro 5 benzinar nu e foarte galagios. De fapt, pana pe la 90 km/h e chiar foarte silentios (bineintelec ca daca la 90 km/h esti in a 2-a atunci nu e deloc silentios). Pe mine nu ma deranjeaza deloc zgomotul nici la viteze mai mari, deoarece e un zgomot placut, sportiv, nu e o galagie insuportabila de motor chinuit.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 41 vizitatori