Insonorizare
- Master4Mariners
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Mar 02, 2012 2:32 pm
- PaulAdrian
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Sep 28, 2011 5:52 pm
- Scottishman
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Dec 07, 2014 4:51 pm
După succesul semnificativ pe care l.am avut cu insonorizarea Lancerului meu, ma simt obligat cumva sa va împărtășesc cum se face relativ ușor dintr.o mașina gălăgioasa, cum e Lancerul 1.6 din 2014, o limuzina extrem de silențioasa.
Se ia un pachet de STP , 10 coli care acoperă 3.5 metri pătrați, se desface cu răbdare tot interiorul, scaune, mocheta, tot.
După aplicarea cu simt de răspundere, insistând în zona pedalelor, la firewall, se montează totul la loc, ținând minte destinația șuruburilor și clemelor de prindere.
Peste STP nu am mai pus altceva decât mocheta mașinii. Am consumat aproape tot pack-ul, insa am folosit cu generozitate, inclusiv sub bancheta din spate, oprindu-ma la portbagaj, pe care nu am mai avut timp și chef sa-l fac.
Proba de drum nu m-a dat deloc pe spate, am constatat doar o ușoară reducere a sunetului parazit al trenului de rulare.
Sunetul radioului, insa, s.a îmbunătățit simțitor. Dar așteptările mele în privința zgomotelor de rulare....nu prea mi-au fost răsplătite.
Menționez ca nu am recurs la aceasta operațiune pentru muzica, ci doar pentru reducerea zgomotelor la viteze mari.
Revenind....am zis, ok, asta este....nu mi.a reușit pe cat ma așteptam.
Astăzi mi.am luat inima în dinți și am făcut și portbagajul complet.
Am folosit doar pasla autoadeziva dedicata auto, de 6 mm, fără mari speranțe. Am acoperit tot, începând cu oala roții de rezerva, lateralele interioare ale semi aripilor, tot pana la bancheta din spate, inclusiv placa vestita de carton presat. Având încă o folie de STP rămasă, am aplicat și pe carenajele metalice ale roților din spate. Pe deasupra foliei nu am mai pus pasla.
Totul a durat foarte puțin, în 2 ore treaba a fost gata, inclusiv meticulozitatea de rigoare. Treaba anterioara cu folia pe podea mi.a luat 2 zile, cu multe pauze de suc și soare.
Booon.....și am plecat la o proba....și...nu mi.a venit sa cred!! zgomotul trenului de rulare s.a redus cu mai bine de 50/60 la suta!!!
Dacă, înainte, după 160/h, trebuia sa urlu ca sa ma înțeleg cu cei din spate, acum e suficient sa vorbesc normal!
Mi-a devenit clar și evident faptul ca majoritatea gălăgiei venea din SPATE, nu din fața. Soluția cu portbagajul s-a completat perfect cu folia de STP de pe podea și firewall!!
Sincer va spun ca nu mai este deloc necesara acoperirea portierelor, decât dacă muzica vine pe primul loc. Eu țin mai mult închis radioul, sunetul motorului e plăcerea mea cea mai mare.
Recomand cu căldură soluția mea, este arhisuficienta pentru a va simți în Lancer ca într.o mașina foarte bine insonorizata din fabrica. Nu e nevoie nici de acoperit plafon măcar. Și asta v-o spune un tip extrem de pretențios și atent la detalii.
Ca și costuri, acestea nu mi se par prohibitive: 500 lei pack-ul de 10 folii STP, 60 de lei 3 coli imense de pasla autoadeziva și cam 50 de lei sucurile, ceaiul și apa plata , necesare caniculei de 37 de grade.
Succes!
Ps. Lăsați cauciucurile Yokohama advan în pace, sunt de fapt extrem de silențioase. ;-)
Se ia un pachet de STP , 10 coli care acoperă 3.5 metri pătrați, se desface cu răbdare tot interiorul, scaune, mocheta, tot.
După aplicarea cu simt de răspundere, insistând în zona pedalelor, la firewall, se montează totul la loc, ținând minte destinația șuruburilor și clemelor de prindere.
Peste STP nu am mai pus altceva decât mocheta mașinii. Am consumat aproape tot pack-ul, insa am folosit cu generozitate, inclusiv sub bancheta din spate, oprindu-ma la portbagaj, pe care nu am mai avut timp și chef sa-l fac.
Proba de drum nu m-a dat deloc pe spate, am constatat doar o ușoară reducere a sunetului parazit al trenului de rulare.
Sunetul radioului, insa, s.a îmbunătățit simțitor. Dar așteptările mele în privința zgomotelor de rulare....nu prea mi-au fost răsplătite.
Menționez ca nu am recurs la aceasta operațiune pentru muzica, ci doar pentru reducerea zgomotelor la viteze mari.
Revenind....am zis, ok, asta este....nu mi.a reușit pe cat ma așteptam.
Astăzi mi.am luat inima în dinți și am făcut și portbagajul complet.
Am folosit doar pasla autoadeziva dedicata auto, de 6 mm, fără mari speranțe. Am acoperit tot, începând cu oala roții de rezerva, lateralele interioare ale semi aripilor, tot pana la bancheta din spate, inclusiv placa vestita de carton presat. Având încă o folie de STP rămasă, am aplicat și pe carenajele metalice ale roților din spate. Pe deasupra foliei nu am mai pus pasla.
Totul a durat foarte puțin, în 2 ore treaba a fost gata, inclusiv meticulozitatea de rigoare. Treaba anterioara cu folia pe podea mi.a luat 2 zile, cu multe pauze de suc și soare.
Booon.....și am plecat la o proba....și...nu mi.a venit sa cred!! zgomotul trenului de rulare s.a redus cu mai bine de 50/60 la suta!!!
Dacă, înainte, după 160/h, trebuia sa urlu ca sa ma înțeleg cu cei din spate, acum e suficient sa vorbesc normal!
Mi-a devenit clar și evident faptul ca majoritatea gălăgiei venea din SPATE, nu din fața. Soluția cu portbagajul s-a completat perfect cu folia de STP de pe podea și firewall!!
Sincer va spun ca nu mai este deloc necesara acoperirea portierelor, decât dacă muzica vine pe primul loc. Eu țin mai mult închis radioul, sunetul motorului e plăcerea mea cea mai mare.
Recomand cu căldură soluția mea, este arhisuficienta pentru a va simți în Lancer ca într.o mașina foarte bine insonorizata din fabrica. Nu e nevoie nici de acoperit plafon măcar. Și asta v-o spune un tip extrem de pretențios și atent la detalii.
Ca și costuri, acestea nu mi se par prohibitive: 500 lei pack-ul de 10 folii STP, 60 de lei 3 coli imense de pasla autoadeziva și cam 50 de lei sucurile, ceaiul și apa plata , necesare caniculei de 37 de grade.
Succes!
Ps. Lăsați cauciucurile Yokohama advan în pace, sunt de fapt extrem de silențioase. ;-)
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 27 vizitatori