Miros de ars la Lancer 2.0 DID

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
mcmagic
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 15, 2008 6:05 pm

Mesaj de mcmagic » Dum Feb 01, 2009 8:43 pm

Salutari dragi forumisti... Va rog sa ma ajutati intr-o problema cam ciudata care o am cu lancerul meu 2.0 did. O am de 9 luni dar nu prea am avut timp sa merg cu ea, stand mai mult in garaj. In luna ianuarie am avut nevoie de ea si am adus-o in Bucuresti, unde am mers cu ea fara sa o forjez. In ultimele 2 saptamani, am observat ca la fiecare accelerare fortata sau la unele frane de motor, in habitaclu intra un miros ciudat de ars, ceva gen ferodou ars sau plastic ars, oricum un miros intepator. Am cu ea facuti doar 6300 km, iar cand o tineam la garaj nu treceau 5 zile fara sa o scot la o plimbare de 15-20 km. Ma puteti ajuta cu un sfat in identificarea problemei? M-am gandit si la posibilitatea de a avea clima contaminata dar nu se explica de ce nu miroase daca sta pe loc cu AC-pornit si miroase numai dupa o repriza de accelerare in forta sau plecare de pe loc mai brusca. Pana acum nu a mai facut acest lucru. Mai detin o skoda superb tdi din 2004 la care ambreiajul este inca cel pus de fabrica si are la activ 140 000 km fara probleme. Daca ma duc cu masina la garantie mai mult ca sigur o sa spuna baietii ca asa e normal si ma vor trimite acasa si cu banii luati pe constatare, bani care momentan nu ii am. Ce poate sa fie acel miros ?

Avatar utilizator
vvede
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 26, 2007 8:36 pm

Mesaj de vvede » Lun Feb 02, 2009 8:17 am

90% probleme cu discul de ambreiaj.
Ai fortat-o (patinat ambreiajul) la urcari de borduri/pante?
Daca esti in treapta superioara (4, 5) si accelerezi la podea turatia creste mult mai repede decat viteza (patineaza ambreiajul)? - Daca da, cam trebuie sa schimbi discul de ambreiaj si ce s-o mai gasi defect (placa de presiune, rulment etc.)

Avatar utilizator
laudia1975
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 05, 2008 8:50 am
Contact:

Mesaj de laudia1975 » Lun Feb 02, 2009 8:58 am

In ultimele 2 saptamani, am observat ca la fiecare accelerare fortata sau la unele frane de motor, in habitaclu intra un miros ciudat de ars, ceva gen ferodou ars sau plastic ars, oricum un miros intepator.

In locul tau as verifica urmatorele lucruri: franele lucreaza normal / mirosul sa nu provina de la cureaua de distributie ce patineaza.
1)cu o bucata de plastic flexibil (o bucata de ambalaj) groasa de maxim 1 mm verifica daca o poti baga intre discul de frana de la fiecare roata. Asa te poti convinge ca la plecare nu ai nici o frana ramasa blocata pe disc. Normal ar trebui sa verifici acel spatiu (care se poate vedea si cu ochil liber dar cu acel "spion" de plastic te convingi ca n-a intrat ceva intre placute si disc) si pe fata rotii si in spate. Toate discurile trebuie sa aiba o suprafata plana perfecta si mai ales la cati kilometri ai , nu e vioe sa simti "buza" intre marginea discului si suprafata pe care calca placutele. Aste te obliga sa te bagi un pic pe sub masina dar daca tot vrei sa salvezi banii de constatare... Daca remarci vreo denivelare sau sant ce arata ca un cerc pe suprafata discului imediat in service. Toate bidonasele de sub capota sa aiba lichidele in limite. Verifica cu atentie bidonasul lichidului de frana .
2)m-as duce cu ea pe un drum retras sa nu incurc pe nimeni. Acolo incearca sa pleci cu ea normal insa la schimbarea vitezelor, ambreiajul sa fie cat mai putin tinut apasat. Schimba viteza la 3000 de ture dar evita in tot acest timp sa calci frana. Cand calci ambreiajul sa schimbi viteza, calca-l hotarat si brusc nu progresiv. Cand incepi sa simti mirosul opreste imediat si verifica: ai vreo frana mai fierbine de cat restul? normal rotile din fata vor fi mai calde decat cele din spate. Inainte de plecare asigura-te ca frana de mana e jos si vezi cat de calde sunt franele comparativ cu momentul de inceput al testului; ridica capota si vezi daca recunosti mirosul prin zona curelei de distributie pentru ca e posibil sa patineze si de aici mirosul cu pricina. La acest test nu porni deloc clima toate cele 3 butoane sa fie pe "off"

Nu stiu sa-ti spun cum verifici daca cumva frana de mana ramane blocata chiar daca martorul din bord e stins. Poate stie alt cineva.

Avatar utilizator
thor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 01, 2008 5:40 pm

Mesaj de thor » Lun Feb 02, 2009 10:08 am

Cureaua de distributie nu are cum sa patineze...e cu dinti....si oricum daca sare de pe dinti sare motorul de la punct si se opreste.Asta in cel mai bun caz..pt ca se poate sa strambe si niste cozi de supape...etc...

Avatar utilizator
vvede
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 26, 2007 8:36 pm

Mesaj de vvede » Lun Feb 02, 2009 10:30 am

QUOTE (laudia1975 @ Feb 2 2009, 08:58 AM) In locul tau as verifica urmatorele lucruri: franele lucreaza normal
Mai simplu, ca sa nu te complici cu bucatica de plastic: mergi cativa km fara sa folosesti intensiv frana (preferabil deloc - atentie insa la trafic) apoi opreste usor (fara a frana tare) si vezi daca jantele sunt calde, incinse.
QUOTE (laudia1975 @ Feb 2 2009, 08:58 AM) mirosul sa nu provina de la cureaua de distributie ce patineaza.
Daca cureaua ar patina s-ar auzi un scartait de o tonalitate inalta, destul de suparator.

Pe de alta parte problema lui mcmagic se manifesta la accelerari mai in forta si frana de motor. Deci franele nu prea ar fi solicitate in situatiile expuse de el

Avatar utilizator
mcmagic
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 15, 2008 6:05 pm

Mesaj de mcmagic » Lun Feb 02, 2009 5:47 pm

O sa verific franele maine pe zi, dar chiar nu cred sa fie de la ele... Am patit-o cu franele in sensul ca o javra de caine mi-a "marcat" toate rotile iar primele frane dupa udare miroseau execrabil. Acum nu cred sa fie cazul de frane. Acel miros apare numai la demaraje sau frane de motor si cu instalatia de AC pornita si pe recirculare. Aseara am mai luat-o putin la probe si de la Piata sudului si pana la Apaca nu a mai facut asa urat in sensul ca nu a mai mirosit atat de puternic la plecarile de la semafor. Sa fi fost de vina si temperatura de 1 grad C de afara?

Cureaua de distributie daca ar aluneca, ar scoate sunete ca toti dracii si intr-un timp foarte scurt s-ar dezintegra

Ce am omis pana acum... nu am verificat nivelul lichidului de frana si ambreiaj.... dar parca exista martor daca e prea jos nivelul...

Avatar utilizator
thor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 01, 2008 5:40 pm

Mesaj de thor » Mar Feb 03, 2009 7:09 am

revin....este vorba de cureaua de la alternator,aia poate sa patineze.Cureaua de distributie daca patineaza si cu un singur dinte sare motorul de la punct si nu il mai pornesti in veci.

Avatar utilizator
adrian lancer
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iun 07, 2008 12:38 pm

Mesaj de adrian lancer » Mar Feb 03, 2009 10:03 am

Imi pare rau ca trebuie sa-ti spun,responsabil pentru miros este discul de ambreiaj,patineaza!Cine stie ce materiale de frictiune"ecologoce" mai folosesc azi dar bune erau ferodourile de pe timpuri!

Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Mar Feb 03, 2009 10:22 am

Imi cer scuze ca intreb aici : Lancer-ul DI-D are doar motorul de provenienta VW sau si partea de ambreiaj si cutia? (discul and stuff )

Avatar utilizator
mcmagic
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 15, 2008 6:05 pm

Mesaj de mcmagic » Sâm Feb 07, 2009 12:30 am

din cate stiu doar motorul e VW, discul si cutia fiind reproiectate de mitsu.

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori