Fum Pe La Busonul De Ulei

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
dan9612
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 11, 2016 4:10 pm

Mesaj de dan9612 » Sâm Oct 28, 2017 2:47 am

Astazi la service am auzit intamplator o discutie intre mecanic si proprietar , acesta avertizandu l ca motorul lui “e pe duca” pentru faptul ca “mananca” undeva la 1,5 l ulei intre schimburi - masina fiind un Vw Bora cu aproape 300.000 km si pentru ca in momentul in care desfaci busonul de ulei atunci cand motorul functioneaza iese fum si arunca oarecum cateva picaturi de ulei. Mi s a parut oarecum dubios avand in vedere ca proprietarul spunea ca masina functioneaza perfect , trage f bine , consuma bine etc , iar mecanicul spunea ca singura solutie este sa schimbe motorul 😂.

Auzind discutia si fiind ceva nou pt mine, am vrut sa vad cum sta situatia si la mine , 2.0 DI-D BKD 2008 si de asemenea in momentul in care desfac busonul iese usor fum. Masina de altfel nu are nici o problema si merge f bine , dar acelasi mecanic avertizandu ma ca este un motor “murdar si prost”.

Ce parere aveti despre asta ? Din ce am mai auzit , fumul dat pe la buson indica faptul ca motorul nu mai face corect compresia, sper sa nu gresesc ce spun , tocmai de aceea am vrut sa aud si alte pareri . La un search pe yt am gasit asta , ca sa intelegeti mai bine despre ce vorbesc : https://youtu.be/6bBX7BNBOnk

Sper sa nu vi se para aberanta intrebarea mea . Multumesc

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Lun Oct 30, 2017 6:14 pm

Pentru linistea ta, un test de compresie cred ca ar fi sfant...asta ca sa te lamuresti daca motorul are probleme...si anume pe care din pistoane are compresia slaba....Asta daca are aceasta problema.
Povesti de genul..."motorul este pe duca" sau "vinde masina ca nu o mai duce mult motorul" am auzit si eu destule si sunt satul de ele...si de mecanicii care te pun sa iti schimbi masina ori de cate ori te duci prin service

Personal am vazut ca scoate putin fum si implicit sar si cateva picaturi de ulei pe la buson inca de cand era noua masina (tot 2.0 did din 2008) si nu m-am alarmat. Parerea mea ca este normal sa scoata ceva fum pe acolo (nu mult ca pe la esapament) deoarece orice motor modern are un sistem de recirculare a gazelor si, implicit, o mica parte a gazelor de evacuare sunt reintroduse in admisie.

Avatar utilizator
turbojack
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:24 am

Mesaj de turbojack » Sâm Noi 04, 2017 11:08 am

1. Axele cu came sunt amplasate in partea de sus a motorului si sunt lubrefiate prin sistemul de ungere in mod constant. E normal sa scuipe ulei radial in timpul functionarii , deci e normal sa sara stropi la busonul de ulei .
2.Orice motor produce gaze de carter ( cantitatea creste odata cu uzura motorului) , deci veti vedea abur pe la buson sau joja de ulei cu motorul in functiune .
PS. nu va mai luati dupa toti salopetarii de cartier , ce au cunostinte tehnice minime . Va faceti probleme cand motorul functioneaza defectuos , altfel lasati-l in pace.

Avatar utilizator
dan9612
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 11, 2016 4:10 pm

Mesaj de dan9612 » Mie Noi 08, 2017 6:00 pm

Multumesc pt raspunsuri !

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori