Benzina sau Diesel? Argumente pro si contra

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mie Iul 23, 2008 12:00 pm

Eu zic ca nu e buna ideea de a deschide acest topic. Cred ca stii foarte bine ca fiecare are o idee fixa legata de tipul de motor pe care il are/doreste.
Pana sa am lancer am avut doar masina pe benzina si mi s-a acrit de a schimba in treapta inferioara la fiecare depasire. Partea sportiva a motorului pe benzina pe care l-am avut (Ford Mondeo 125CP) era doar sunetul la 6000rpm. In rest canci.
Daca ar fi sa imi iau pe benzina din nou as lua un Evo. Am mai mers cu Skoda RS 200cp benzina, iar senzatia e unica datorita turbo-ului.

Avatar utilizator
Raven
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 01, 2008 8:46 pm

Mesaj de Raven » Mie Iul 23, 2008 12:01 pm

QUOTE (Dudu)Pro Benzina, contra Diesel:
3)dai mai putini bani pe benzina..(combustibil mai ieftin,reviziile mai ieftine, pretzul de achizitie mai mic,deci si casco mai mic, taxele de inmatriculare, etc)

Te citez, p?str?nd doar ce m? intereseaz? pe mine sau, mai bine zis, factorii importan?i ce-au contat ?n alegerea mea, strict personal?.

Avatar utilizator
Nahkri
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Lun Iul 14, 2008 10:21 pm

Mesaj de Nahkri » Mie Iul 23, 2008 12:34 pm

La mine personal ce m-a facut sa aleg motoru pe benzina au fost:

1)pretzul de achizitie mai mic,deci si casco mai mic, taxele de inmatriculare,combustibil mai ieftin,reviziile mai ieftine.

2)faptul ca nu circul foarte mult cu masina deci,chiar daca consumul pe benzina este mai ridicat,un plin de rezervor ma tine destul de mult.

Ps. cred ca era mai indicat ca titlu topicului sa fie ceva de genu:din ce motive a-ti ales benzina sau diesel,nu de alta da sa nu inceapa acuma o cearta ca dieselu e mai bun ca benzina sau viceversa.

Avatar utilizator
2dor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 05, 2007 8:32 am

Mesaj de 2dor » Mie Iul 23, 2008 12:37 pm

Eu de exemplu stiu de ce nu iau diesel si nu voi lua niciodata la o masina din clasa Lancer:
- Nu merg mult, si as iesi in pierdere cu reviziile si cu pretul masinii
- Nu suport troncanitul motoarelor, poate doar un Mercedes as lua diesel sau o Honda
- Turele mici nu imi plac, daca nu ii dau 6500 rpm, nu ma simt bine
- Vibratiile unui motor diesel, iar aici nu vorbim de Mercedes sau BMW

Iar la diesel o trage el de la turatii joase, dar ce facem cand se termina vitezele? Sa vedem pe de alta parte la un benzinar cum e sa schimbi la 7000 rpm, pana in a cincea sau a sasea.

Si mai e o chestie aici, pana acum nu am vazut un motor diesel cu cilindree mica si putere mare, sa spunem un 1.6 cu 180 CP. Acel motor este foarte profitabil pentru ca ai taxe mici, ai RCA mic, ai casco mic, ai consum mai mic, dar in acelasi timp ai si o masina sportiva. Consumul poate sa se compare cu un diesel de 2000 cilindree, care insa are 140 CP si costurile de intretinere sunt clar mai mari.

Avatar utilizator
sobolanu'
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Noi 07, 2007 4:51 pm

Mesaj de sobolanu' » Mie Iul 23, 2008 1:47 pm

Ce conteaza pentru voi mai mult : turatia motorului sau viteza ? De acord - motoarele diesel sunt mai grele, mai zgomotoase la turatii mici, mai scumpe la intretinere, dar in acelasi timp nu uitati ca sunt mult mai potrivite pentru cine face drumuri lungi in afara sau pentru cine se simte bine si fara sa-i "dea talpi". Iar partea cu economia la benzinare... Lancerul este primul meu diesel personal si dupa aproape 10k de km facuti in 3 luni va spun ca (pentru motivele de mai sus) sunt mult mai multumit de alegera asta. Cu ce m-ar incanta sa schimb viteze la 6-7000 de ture pentru a avea acelasi rezultat ca la 2500 sau 3000 ?! Pentru "sunetul sportiv"? Cum ramane atunci cu nemultumirile legate de rumorozitatea dieselurilor ?? Luati-va ce masina va place cum arata si in care va simtiti voi bine - oricum au ajuns sa fie toate o apa si-un pamant !

Avatar utilizator
the22taoo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 25, 2008 3:34 pm

Mesaj de the22taoo » Mie Iul 23, 2008 1:56 pm

AI zis bine cix, fiecaruia si s-a pus fix pe motorina sau diesel.

Eu as alege intotdeauna DIESEL-u'. Ma refer intre Lancer 1.8 benzina si Lancer 2.0 DI-D, daca ar fi sa aleg intre Lancer 2.0 DI-D si EVO X benzina normal ca as alege EVO.

Ca sa fac o diferenta intre 1.8 si 2.0 DI-D as zice ca DI-D are putere mai mare, cuplu mai mare si sa nu mai zic ca daca ii pui si o toba buna cu toata admisia, si ii faci si un chip (la cine trebuie) atunci poate sa sara de 200 de cai. Si pe langa asta ptr cine vrea sa mearga mai departe (cum sunt eu) ii pui si un Bow Off Valve, ii schimbi turbina si alte chestii

Cand colo la benzina ii pui o toba si se aude frumos recunosc, dar nu poti scoate din ea cat scoti dintr-un motor Diesel cu Turbo.

Cat despre consum, cand ma apuca sa merg ca nebunu' merg (benzina 6000-7000 rpm, diesel 4000 rpm), dar in rest imi place sa merg mai economic si scot consumul care este scris in carte. Merg si foarte mult cu masina, zilnic, fac pe an cam 30.000Km deci clar aleg DIesel.

Daca faci 10.000 Km pe an mai bine iei Benzina, dar si asa daca vrei sa treci noapte pe Kiseleff si sa te distrezi pe acolo mai bine faci la un Diesel ce am zis eu mai sus

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mie Iul 23, 2008 5:19 pm

QUOTE (2dor)...
Iar la diesel o trage el de la turatii joase, dar ce facem cand se termina vitezele? ...

Nu stiu daca apuci tu sa ii termini vitezele, atata timp cat vitezele se termina la 210km/h. Cu viteza mai mare de-atat nu mergi nici pe autostrada. Eu de cand am Lancerul asta diesel numar pe degete masinile de care am fost depasit.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mie Iul 23, 2008 5:39 pm

[quote="cix"][quote=2dor]Eu de cand am Lancerul asta diesel numar pe degete masinile de care am fost depasit.[/quote]
Ma scuzati, asta-i exact frustrare de tractorist si/sau de posesor de masina cu cilindree mica! Ii dau in gusa sa vada lumea ca pot si eu sa merg cu viteza.
Ma, n-am degete la maini si la picioare cite masini ma depasesc pe A2 in drum spre Cernavoda, sincer! Si stii de ce? Ca merg cu 140 pe banda 1! Nu-mi e de consum (eu merg plin-plin, nu bag de 300 de mii si merg sub turbina, ca nu mi-am luat masina din saracie!), nu-mi e frica de viteza da'....e mai relaxant asa. Elegant, frumos, bine impachetat, intr-o ora-i gata autostrada, nu radar, nu nervi cu toti loganarii care-si parcheaza hoitu' pe banda 2, nu enervez pe nimeni, tot acolo ajung....
Apropos, ultima data m-a depasit un... Spark. Cred ca avea 145-150. Imi crestea stromeleagu' daca-i dadeam 160 ca sa-i arat eu lui ce-i aia masina? Nu consum eu benzina cu tractoristii si cu buburuzele!
Cit despre "intr-o depasire, tu trebuie sa retrogradezi 2 trepte ca sa ajungi in 4500 rpm", invata sa conduci o masina pe benzina si pe urma mai vorbim. Btw, pina depasesti un tir, s-ar putea sa trebuiasca sa schimbi viteza o data, eu nu-mi aduc aminte sa fi facut manevra asta vreodata!

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mie Iul 23, 2008 5:55 pm

E si asta o parere. Care-i problema ta ca mie imi place sa merg cu pedala de acceleratie lipita de podea? ... Vrei sa ne intalnim, sa dam o liniuta? . Si nu stiu cine e mai tractorist dintre noi doi. Dupa felul de a te exprima pe care il ai nu prea dai impresia decat de carutas (probabil tinzi spre tractorist, dar mai ai mult). Din postul tau nu reiese nici un avantaj al faptului ca ai masina pe benzina. Tu ca moderator ar trebui sa calmezi spiritele, dar prin afirmatiile tale nu faci decat sa le agiti.
Scopul topicului cred ca este acela de a-i ajuta sa se hotarasca pe cei care oscileaza intre benzina si diesel.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mie Iul 23, 2008 6:09 pm

Ce problema am eu ca-ti place sa mergi cu acceleratia la podea? Sincer, daca nu mi-ai pune mie viata-n pericol ca te maninca pe tine undeva sa arati la lume ca masina ta merge cu viteza, n-as avea absolut nicio problema!
Nu dau liniute din principiu, cu tractoristii cu atit mai putin!
Daca nu stii care-i tractorist dintre noi doi, hai sa te luminez: tu ai diesel, nu eu. Cit despre statutul meu.. merci ca apreciezi ca nu-s carutas si da, mai am o cale lunga de strabatut pina sa devin tractorist, nu de alta, da' din principiu tind spre mai bine, asa ca slabe sanse sa fac un downgrade!
Daca din postul meu nu reiese nicaieri avantajul motorului pe benzina in fata aluia de tractor (mai citeste inca o data si vei vedea ca zic ceva totusi), cam ce argumente aduci tu in favoarea dieselului spunind ca "numar pe degete cite masini m-au depasit"? Pun pariu ca printre "victimele" tale de pe sosele se numara AMG-uri, M-uri, EVO-uri, STi-uri sau pur si simplu masini cu motoare, ale caror soferi poate chiar n-aveau nicio intentie sa-si puna mintea cu tine....

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori