Ce Se Schimba/inlocuieste In Timp La Masina
QUOTE (AvionarU @ May 5 2016, 03:26 PM) schimb de ulei la 7500-10000 pt toate motoarele, in regim de folosinta normal? Nu e cam exagerat? Nu vad motivatia clara de a injumatati timpul recomandat de producator (chiar mai mult de injumatatire), la o exploatare normala.
La vechime de 8 ani si 120.000km eu schimb la 10.000 (poate ar trebui mai devreme daca stau sa ma gandesc), iar cand era tinerica schimbam la 15.000 sa fiu sigur de o treaba.
La vechime de 8 ani si 120.000km eu schimb la 10.000 (poate ar trebui mai devreme daca stau sa ma gandesc), iar cand era tinerica schimbam la 15.000 sa fiu sigur de o treaba.
Depinde ce fel de drumuri faci, dar daca faci zilnic drumuri intr-un singur sens de mai putin de 15km, atunci intra la exploatare severa pt ca mergi mai mult cu motorul rece, uleiul e diluat cu benzina din cauza amestecului imbogatit, iar arderile incomplete il contamineaza si-i cresc aciditatea.
De asemenea, cantitatea mare de praf de pe drumurile patriei scurteaza si ea viata filtrelor.
Cu toate astea, eu nu l-am schimbat niciodata mai devreme de 15.000, au fost ani si cu 22-24.000km (95% pe autostrada la viteza legala). Acum masina are 230.000km, inca merge cu 0w40 nu consuma gram de ulei.
Cred ca un ulei scos dintr-un motor care a facut doar 5000-7.000km e distrus intr-o masura mai mare decat unul care a mers zilnic la drum cu ea si a adunat de 2-3 ori mai multi km in acelasi interval.
Si de asemenea este foarte important sa aveti rabdare la schimb si sa maximizati cantitatea de ulei scursa.
Eu o mai ridic de un coltz, o mai cobor de celalalt, mai torn pe sus ulei curat cu busonul si filtrul nepuse, orice sa scoti cat mai mult din uleiul uzat/acid/contaminanti.
Am observat ca multora le ajung 4L pt schimbul de ulei in 1.3 cand mie din 5 nu-mi mai ramane mare lucru dupa ce umplu si filtrul de 2-3 ori ca sa se imbibe elementul filtrant (inevitabil curge din el cand il inclin pt a-l instala dar macar nu ramane aprins becul de presiune ulei la prima pornire)
De asemenea, cantitatea mare de praf de pe drumurile patriei scurteaza si ea viata filtrelor.
Cu toate astea, eu nu l-am schimbat niciodata mai devreme de 15.000, au fost ani si cu 22-24.000km (95% pe autostrada la viteza legala). Acum masina are 230.000km, inca merge cu 0w40 nu consuma gram de ulei.
Cred ca un ulei scos dintr-un motor care a facut doar 5000-7.000km e distrus intr-o masura mai mare decat unul care a mers zilnic la drum cu ea si a adunat de 2-3 ori mai multi km in acelasi interval.
Si de asemenea este foarte important sa aveti rabdare la schimb si sa maximizati cantitatea de ulei scursa.
Eu o mai ridic de un coltz, o mai cobor de celalalt, mai torn pe sus ulei curat cu busonul si filtrul nepuse, orice sa scoti cat mai mult din uleiul uzat/acid/contaminanti.
Am observat ca multora le ajung 4L pt schimbul de ulei in 1.3 cand mie din 5 nu-mi mai ramane mare lucru dupa ce umplu si filtrul de 2-3 ori ca sa se imbibe elementul filtrant (inevitabil curge din el cand il inclin pt a-l instala dar macar nu ramane aprins becul de presiune ulei la prima pornire)
Se schimba si distributia pe lant dar la 200000 km uneori chiar si mai devreme,depinde mult de stilul de mers si uleiurile folosite.In afara de lant si pinioane mai ai si citeva patine sau intinzatoare de lant,unele fixe,altele mobile si care implicit sunt supuse uzurii,uzura care duce la aparitia unor zgomote din interiorul carterului de distributie si uneori la mersul neregulat al motorului.
Va rog sa ma ajutati si pe mine sa aleg intre urmatoarele, urmeaza sa ii fac revizie la aproximativ 34000 km, luata second hand cam acu 8500 km. Am primit urmatoare oferta:
Ulei de motor cu filtru 4,20 litru
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 5L - 185 RON (TVA inclus)
FIltre
Ulei W 610/3/MD 360935
BOSCH - 17 RON (TVA inclus)
CHAMPION - 13 RON (TVA inclus)
MAHLE - 17 RON (TVA inclus)
MANN - 17 RON (TVA inclus)
NIPPARTS - 10 RON (TVA inclus)
Aer MZ690445
BOSCH - 55 RON (TVA inclus)
MAHLE - 52 RON (TVA inclus)
MANN - 56 RON (TVA inclus)
JAKOPARTS - 33 RON (TVA inclus)
NIPPARTS - 22 RON (TVA inclus)
Combustibil - filtru Lifetime - nu se schimba
Polen 7803A004
BOSCH - 42 RON (TVA inclus)
MAHLE - 36 RON (TVA inclus)
MANN - 42 RON (TVA inclus)
JAKOPARTS - 26 RON (TVA inclus)
Lichide de frâna la schimbare 1,25 litru
ATE SL.6 DOT 4 1L - 31 RON (TVA inclus)
ATE SL.6 DOT 4 0.25L - 13 RON (TVA inclus)
Multumesc frumos!
Ulei de motor cu filtru 4,20 litru
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 5L - 185 RON (TVA inclus)
FIltre
Ulei W 610/3/MD 360935
BOSCH - 17 RON (TVA inclus)
CHAMPION - 13 RON (TVA inclus)
MAHLE - 17 RON (TVA inclus)
MANN - 17 RON (TVA inclus)
NIPPARTS - 10 RON (TVA inclus)
Aer MZ690445
BOSCH - 55 RON (TVA inclus)
MAHLE - 52 RON (TVA inclus)
MANN - 56 RON (TVA inclus)
JAKOPARTS - 33 RON (TVA inclus)
NIPPARTS - 22 RON (TVA inclus)
Combustibil - filtru Lifetime - nu se schimba
Polen 7803A004
BOSCH - 42 RON (TVA inclus)
MAHLE - 36 RON (TVA inclus)
MANN - 42 RON (TVA inclus)
JAKOPARTS - 26 RON (TVA inclus)
Lichide de frâna la schimbare 1,25 litru
ATE SL.6 DOT 4 1L - 31 RON (TVA inclus)
ATE SL.6 DOT 4 0.25L - 13 RON (TVA inclus)
Multumesc frumos!
Va rog sa ma ajutati si pe mine sa aleg intre urmatoarele, urmeaza sa ii fac revizie la aproximativ 34000 km, luata second hand cam acu 8500 km. Am primit urmatoare oferta:
Ulei de motor cu filtru 4,20 litru
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 5L - 185 RON (TVA inclus)
FIltre
Ulei W 610/3/MD 360935
BOSCH - 17 RON (TVA inclus)
CHAMPION - 13 RON (TVA inclus)
MAHLE - 17 RON (TVA inclus)
MANN - 17 RON (TVA inclus)
NIPPARTS - 10 RON (TVA inclus)
Aer MZ690445
BOSCH - 55 RON (TVA inclus)
MAHLE - 52 RON (TVA inclus)
MANN - 56 RON (TVA inclus)
JAKOPARTS - 33 RON (TVA inclus)
NIPPARTS - 22 RON (TVA inclus)
Combustibil - filtru Lifetime - nu se schimba
Polen 7803A004
BOSCH - 42 RON (TVA inclus)
MAHLE - 36 RON (TVA inclus)
MANN - 42 RON (TVA inclus)
JAKOPARTS - 26 RON (TVA inclus)
Lichide de frâna la schimbare 1,25 litru
ATE SL.6 DOT 4 1L - 31 RON (TVA inclus)
ATE SL.6 DOT 4 0.25L - 13 RON (TVA inclus)
Multumesc frumos!
Ulei de motor cu filtru 4,20 litru
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 5L - 185 RON (TVA inclus)
FIltre
Ulei W 610/3/MD 360935
BOSCH - 17 RON (TVA inclus)
CHAMPION - 13 RON (TVA inclus)
MAHLE - 17 RON (TVA inclus)
MANN - 17 RON (TVA inclus)
NIPPARTS - 10 RON (TVA inclus)
Aer MZ690445
BOSCH - 55 RON (TVA inclus)
MAHLE - 52 RON (TVA inclus)
MANN - 56 RON (TVA inclus)
JAKOPARTS - 33 RON (TVA inclus)
NIPPARTS - 22 RON (TVA inclus)
Combustibil - filtru Lifetime - nu se schimba
Polen 7803A004
BOSCH - 42 RON (TVA inclus)
MAHLE - 36 RON (TVA inclus)
MANN - 42 RON (TVA inclus)
JAKOPARTS - 26 RON (TVA inclus)
Lichide de frâna la schimbare 1,25 litru
ATE SL.6 DOT 4 1L - 31 RON (TVA inclus)
ATE SL.6 DOT 4 0.25L - 13 RON (TVA inclus)
Multumesc frumos!
- ursul_bipolar
- EVO I
- Mesaje: 25
- Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm
Salut!
Ulei: Eneos Sustina 5w-40 175 lei 4l + 1l 45 lei daca vrei exact 4.2 litri
Filtru aer: MANN - 52 RON (TVA inclus)
Fltru polen: MAHLE - 39 RON (TVA inclus) fara carbon activ 50 lei cu carbon activ
Lichide de frâna: ATE SL.6 DOT 4 0.25L - 13 RON (TVA inclus) + ATE SL.6 DOT 4 1L - 27 RON (TVA inclus)
Filtrul de ulei iti recomand sa il iei pe original pentru ca cele AM sunt putin mai mici decat cel oroginal, ma refer la suprafata de filtrare.
Site-ul.
Ulei: Eneos Sustina 5w-40 175 lei 4l + 1l 45 lei daca vrei exact 4.2 litri
Filtru aer: MANN - 52 RON (TVA inclus)
Fltru polen: MAHLE - 39 RON (TVA inclus) fara carbon activ 50 lei cu carbon activ
Lichide de frâna: ATE SL.6 DOT 4 0.25L - 13 RON (TVA inclus) + ATE SL.6 DOT 4 1L - 27 RON (TVA inclus)
Filtrul de ulei iti recomand sa il iei pe original pentru ca cele AM sunt putin mai mici decat cel oroginal, ma refer la suprafata de filtrare.
Site-ul.
Super, mersi mult de raspuns!
Referitor la ulei, o sa intreb daca au acest tip, asta a fost prima oferta primita (fiind in Ploiesti magazinul, nu am cost de transport, nu stiu aici daca se percepe in functie de valoarea comenzii).
Referitor la filtrul de ulei, care este cel de origine? (sper sa nu fie tampa intrebarea ). Am citit undeva la un moment dat ca trebuie schimbata si garnitura de etansare la busonul de la baia de ulei....trebuie comandat si acela?
Pun aceste intrebari, pentru ca la reprezentanta in Ploiesti, revizia asta costa 900 lei, sau 650 lei cu piese AM....iar in conditiile in care imi comand singur piesele si ma duc la un alt service, estimez la aproximativ 500 de lei, cu tot cu lichid de frana.
Referitor la ulei, o sa intreb daca au acest tip, asta a fost prima oferta primita (fiind in Ploiesti magazinul, nu am cost de transport, nu stiu aici daca se percepe in functie de valoarea comenzii).
Referitor la filtrul de ulei, care este cel de origine? (sper sa nu fie tampa intrebarea ). Am citit undeva la un moment dat ca trebuie schimbata si garnitura de etansare la busonul de la baia de ulei....trebuie comandat si acela?
Pun aceste intrebari, pentru ca la reprezentanta in Ploiesti, revizia asta costa 900 lei, sau 650 lei cu piese AM....iar in conditiile in care imi comand singur piesele si ma duc la un alt service, estimez la aproximativ 500 de lei, cu tot cu lichid de frana.
- ursul_bipolar
- EVO I
- Mesaje: 25
- Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm
Filtrul original are codul MR984204 si intre 38 si 47 lei iar garnitura buson ulei care trebuie schimbata are codul MD050317 si costa 6 lei.
Uite ce mi-a iesit mie, 25 lei este transportul rezulta 429lei in total, deci sub 500 lei: [attachment=24215:produse.png]
Uite ce mi-a iesit mie, 25 lei este transportul rezulta 429lei in total, deci sub 500 lei: [attachment=24215:produse.png]
- Fişiere ataşate
-
- produse.png (101.79 KiB) Vizualizat de 6489 ori
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 39 vizitatori