Elm 327 & Torque
Salutare dragi colegi,
Mi-am luat si eu de pe net cu bani putini o interfata ELM327. Pentru cei care nu stiu despre ce e vorba puteti folosii google. E o "chestie" care se baga in mufa OBD a masinii foloseste protocoalele OBD II (masini dupa 2000) si practic transmite niste date de la calculatorul masinii la o tableta, prin bluetooth, telefon, sau calculator.
Eu am luat-o sa o folosesc impreuna cu Torque. Am si Torgue full nu varianta free.
In fine...
Am reusit sa imperechez bluetooth-ul cu tableta si sa fac si softul sa mearga. Dar.. ce nu-mi iese este transmiterea de date in timp real.
Nu inteleg de ce nu functioneaza.
Exista conectiviate intre ELM327 si tableta, exista comunicare cu calculatorul masinii si tot asa (daca nu ar exista in setari as vedea niste semne de exclamare).
Problema e ca nu functioneaza nimic pe el..
S-a mai lovit cineva de problema asta? A mai incercat cineva un ELM327 pe masinuta lui Mitsubishi?
Teoretic ar trebui sa mearga pe orice mai vechi de anul 2000.
M-am tot uitat la filme pe youtube, chiar nu reusesc sa-i dau de cap.
Un alt lucru interesant care-l face.. goleste bufferul de memorie daca ai vreo eroare.
Am scanat.. pare sa fi functionat si mi-a returnat 0 erori.. desi oarecum eu stiu ca trebuie sa fie macar o eroare. Macar o eroare pentru ca cat a fost gerul de foc nu mi-a pornit si cand tii cheia mai lunga cum o tineam eu... se aprinde martorul motor si-ti va da eroarea asta.. In fine..
Astept si alte opinii daca v-ati jucat cu jucarica asta si ce rezultate ati avut.
Mi-am luat si eu de pe net cu bani putini o interfata ELM327. Pentru cei care nu stiu despre ce e vorba puteti folosii google. E o "chestie" care se baga in mufa OBD a masinii foloseste protocoalele OBD II (masini dupa 2000) si practic transmite niste date de la calculatorul masinii la o tableta, prin bluetooth, telefon, sau calculator.
Eu am luat-o sa o folosesc impreuna cu Torque. Am si Torgue full nu varianta free.
In fine...
Am reusit sa imperechez bluetooth-ul cu tableta si sa fac si softul sa mearga. Dar.. ce nu-mi iese este transmiterea de date in timp real.
Nu inteleg de ce nu functioneaza.
Exista conectiviate intre ELM327 si tableta, exista comunicare cu calculatorul masinii si tot asa (daca nu ar exista in setari as vedea niste semne de exclamare).
Problema e ca nu functioneaza nimic pe el..
S-a mai lovit cineva de problema asta? A mai incercat cineva un ELM327 pe masinuta lui Mitsubishi?
Teoretic ar trebui sa mearga pe orice mai vechi de anul 2000.
M-am tot uitat la filme pe youtube, chiar nu reusesc sa-i dau de cap.
Un alt lucru interesant care-l face.. goleste bufferul de memorie daca ai vreo eroare.
Am scanat.. pare sa fi functionat si mi-a returnat 0 erori.. desi oarecum eu stiu ca trebuie sa fie macar o eroare. Macar o eroare pentru ca cat a fost gerul de foc nu mi-a pornit si cand tii cheia mai lunga cum o tineam eu... se aprinde martorul motor si-ti va da eroarea asta.. In fine..
Astept si alte opinii daca v-ati jucat cu jucarica asta si ce rezultate ati avut.
Alex am deja varianta pro la torque.
Nu transmite date.
Uite am jucaria din atasament:
Toate ledurile functioneaza.. l-am imperecheat la bluetooth corect, toate cele 3 led-uri functioneaza. Programul comunica cu masina (sti iconitele de sus, nu clipeste nimic alternativ).. doar ca dial-urile.. ceasurile alea.. nu se misca.. calc acceleratia turometru nu se ridica, si tot asa...
Nu transmite nici o data.. nu misca..
Cred ca fac ceva gresit. Tin sa mentionez ca las bifata optiunea aia de hi speed la setarile de comunicare, daca nu o las bifata nici nu se conecteaza la calculatorul masinii. Nu mai am nimic cu semnul exclamarii...
Trebuie sa-i mai fac ceva? Nu inteleg de ce nu merge..
Daca merge pe FourFour.. tre sa mearga si pe al meu ca-si aceeasi masina!
Nu transmite date.
Uite am jucaria din atasament:
Toate ledurile functioneaza.. l-am imperecheat la bluetooth corect, toate cele 3 led-uri functioneaza. Programul comunica cu masina (sti iconitele de sus, nu clipeste nimic alternativ).. doar ca dial-urile.. ceasurile alea.. nu se misca.. calc acceleratia turometru nu se ridica, si tot asa...
Nu transmite nici o data.. nu misca..
Cred ca fac ceva gresit. Tin sa mentionez ca las bifata optiunea aia de hi speed la setarile de comunicare, daca nu o las bifata nici nu se conecteaza la calculatorul masinii. Nu mai am nimic cu semnul exclamarii...
Trebuie sa-i mai fac ceva? Nu inteleg de ce nu merge..
Daca merge pe FourFour.. tre sa mearga si pe al meu ca-si aceeasi masina!
- Fişiere ataşate
-
- 12622362_1117701964937351_8624641051702324383_o.jpg (484 KiB) Vizualizat de 7736 ori
Vad Alex.. Sti tu ceva de inchiderea mea, dar tu sti de alarma after market. Am dat-o jos era un condensator umflat l-am schimbat si am montat-o inapoii!
Nu am avut probleme cu inchiderea pe centralizata din fabrica. Aia a mers tot timpul perfect.
O sa mai ma joc cu el, trebuie sa mearga, daca la tine merge si la mine trebuie.. dar nu acum.. e frig e oribil...
Lasa m-a costat 50 ron si 16 ron curierul nu e mare pierdere dar speram sa gasesc vreo idee pe aici sa-l fac sa mearga.
Sti care e faza? Turometrul mi l-a masurat odata.. adica mi-a aratat 960 rpm.. dar static.. acceleram. nu se mai ridica..
Sti ca-s doua ace acolo. unul rosu si unul lung alb... nimic.. mort si gata.
Daca as sti cum comunica cu masina.. am observat ca poti sa faci custom panel-uri si dai tu tot felul de parametrii de adrese.. ce senzor adaugi ce senzori scoti.. problema e ca-s cam paralel cu asta, iar documentatia lipseste cu desavarsire.
Nu am avut probleme cu inchiderea pe centralizata din fabrica. Aia a mers tot timpul perfect.
O sa mai ma joc cu el, trebuie sa mearga, daca la tine merge si la mine trebuie.. dar nu acum.. e frig e oribil...
Lasa m-a costat 50 ron si 16 ron curierul nu e mare pierdere dar speram sa gasesc vreo idee pe aici sa-l fac sa mearga.
Sti care e faza? Turometrul mi l-a masurat odata.. adica mi-a aratat 960 rpm.. dar static.. acceleram. nu se mai ridica..
Sti ca-s doua ace acolo. unul rosu si unul lung alb... nimic.. mort si gata.
Daca as sti cum comunica cu masina.. am observat ca poti sa faci custom panel-uri si dai tu tot felul de parametrii de adrese.. ce senzor adaugi ce senzori scoti.. problema e ca-s cam paralel cu asta, iar documentatia lipseste cu desavarsire.
Incearca sa incarci mai multe dashboarduri? Freaca-l un pic poate nu o ia din prima. Asa e cu chinezariile, eu ii bag pinul la al meu de 100000 de ori pana o ia.
Ziceam de inchidere ca siguranta pt OBD e comuna cu cea pt inchiderea centralizata... ma gandeam ca daca nu comunica deloc sa nu fie scoasa sau arsa dar daca masoara cand si cand nu stiu... incearca s-o schimbi cu alta noua poate e doar afumata.
Ziceam de inchidere ca siguranta pt OBD e comuna cu cea pt inchiderea centralizata... ma gandeam ca daca nu comunica deloc sa nu fie scoasa sau arsa dar daca masoara cand si cand nu stiu... incearca s-o schimbi cu alta noua poate e doar afumata.
- daniel.doboseru
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am
Am si eu un OBDLink, luat cu bani nu asa putini ) - am pus calitatea pe primul loc, si sincer nu-s dezamagit.
Problema pe care a descris-o Samyaza, am avut-o si eu dupa ce l-am conectat la un Golf V ca sa verific niste coduri. Toate bune si frumoase, pana l-am conectat iar la Mitsu. Niciun warning, dar comunicatie real-time pauza. Cauza? Aparent dupa ce l-am conectat la Golf, am dezactivat din aplicatie functia aia prin care isi detecteaza automat protocolul la pornire, asa ca mi-a ramas setat protocolul Golfului. Dupa ce am trecut din nou pe detectie automata, a functionat.
Daca OBD-ul nu are fizic nicio problema, 90% si la tine asta-i problema. Protocolul setat nu e compatibil. Daca nici automat nu-l gaseste, incearca cu niste valori de-acolo pana gasesti una pe care merge. Unul din motivele pentru care e mai scump OBDLink-ul, e ca are o rata de transfer foarte mare asa ca eu mereu ma duc pe protocolul cel mai rapid. Efectul e chiar placut. Delay-ul dintre turometrul masinii si cel din aplicatie e infim. La fel si vitezometrul, si presiunea de la turbo etc. De-aia zic ca nu-s dezamagit. E-o placere sa vezi toate ceasurile alea active, mai ales daca le pui pe-o tableta.
BONUS:
Pentru Torque, exista un modul dedicat pentru Mitsubishi, care costa vreo 15 lei pe Google Play. Acesta activeaza o serie de senzori si aduce cateva informatii dedicate, pentru cei care vor sa se uite un pic mai adanc "sub capota". Problema e ca default, merge doar pentru ECU-urile de EVO. Posesorii de Lancer simplu, trebuie sa configureze manual PID-urile alea din aplicatie, in functie de hartile ECU-ului. Dupa un schimb de mailuri cu dezvoltatorul aplicatiei, mi-am dat seama ca e destul de anevoios procesul, si necesita cunostinte de data-transfer din alea low-level. Desi abia am terminat Automatica si stiu despre ce-i vorba, timpul nu-mi permite sa-mi bat capul cu asta dar candva, poate, poate...
Problema pe care a descris-o Samyaza, am avut-o si eu dupa ce l-am conectat la un Golf V ca sa verific niste coduri. Toate bune si frumoase, pana l-am conectat iar la Mitsu. Niciun warning, dar comunicatie real-time pauza. Cauza? Aparent dupa ce l-am conectat la Golf, am dezactivat din aplicatie functia aia prin care isi detecteaza automat protocolul la pornire, asa ca mi-a ramas setat protocolul Golfului. Dupa ce am trecut din nou pe detectie automata, a functionat.
Daca OBD-ul nu are fizic nicio problema, 90% si la tine asta-i problema. Protocolul setat nu e compatibil. Daca nici automat nu-l gaseste, incearca cu niste valori de-acolo pana gasesti una pe care merge. Unul din motivele pentru care e mai scump OBDLink-ul, e ca are o rata de transfer foarte mare asa ca eu mereu ma duc pe protocolul cel mai rapid. Efectul e chiar placut. Delay-ul dintre turometrul masinii si cel din aplicatie e infim. La fel si vitezometrul, si presiunea de la turbo etc. De-aia zic ca nu-s dezamagit. E-o placere sa vezi toate ceasurile alea active, mai ales daca le pui pe-o tableta.
BONUS:
Pentru Torque, exista un modul dedicat pentru Mitsubishi, care costa vreo 15 lei pe Google Play. Acesta activeaza o serie de senzori si aduce cateva informatii dedicate, pentru cei care vor sa se uite un pic mai adanc "sub capota". Problema e ca default, merge doar pentru ECU-urile de EVO. Posesorii de Lancer simplu, trebuie sa configureze manual PID-urile alea din aplicatie, in functie de hartile ECU-ului. Dupa un schimb de mailuri cu dezvoltatorul aplicatiei, mi-am dat seama ca e destul de anevoios procesul, si necesita cunostinte de data-transfer din alea low-level. Desi abia am terminat Automatica si stiu despre ce-i vorba, timpul nu-mi permite sa-mi bat capul cu asta dar candva, poate, poate...
daniel modulul ala este exact cum ai zis tu pentru evo si atat.. nu are modelul meu. mai ales modelul meu nici nu e considerat mitsubishi.
eu am bagat-o pe a mea la un prieten si pe KTS ESI Tronic (Bosch) si pe un Delphi.. si vreau sa-ti spun ca la ambele nu ma selectez me Mitusbishi -> Colt ->2006..
Nu tata.. o iau frumos Smart -> FourFour -> 2006 -> 1.5 Di-D. .intelegi?
Si in Esi Tronic si in Delphi (in software) lipseste motorizarea asta la cateogria Mitsubishi Colt din 2006..
La modul asta de nemernici!
eu am bagat-o pe a mea la un prieten si pe KTS ESI Tronic (Bosch) si pe un Delphi.. si vreau sa-ti spun ca la ambele nu ma selectez me Mitusbishi -> Colt ->2006..
Nu tata.. o iau frumos Smart -> FourFour -> 2006 -> 1.5 Di-D. .intelegi?
Si in Esi Tronic si in Delphi (in software) lipseste motorizarea asta la cateogria Mitsubishi Colt din 2006..
La modul asta de nemernici!
Nenorocire mare nenorocire! Mi-am bagat Torque full.. Pe langa faptul ca nu comunica de nici o culoare cu masina mea... mi-a mai facut o trasnaie!
Stiti ca la inceput scaneaza protocolul de transmisie date...
Ei bine, in acest timp cat Torque isi cauta el protocoalele cu ELM.. iti aprinde tot bordul ca pomul de Craciun.. Iti porneste pompa de motorina, iti porneste ventola.. se aud tot felul de relee..
Booon.. incercare dupa incercare becul de la airbag nu s-a mai stins. Eroare la becul de la airbag. Am conectat frumos.. am scanat de erori cu jucaria aia de doua parale nu-mi arata nici o eroare.. I-am dat stergere erori.. iar mi-a aprins tot bordul ca la pomul de craciun.. toate s-au stins, binenteles mai putin becul de la airbag...
Ala asa a ramas! Am prieten cu KTS si Esi .. are si Delphi dar vine tocmai peste doua saptamani. Stau ca pe ghimpi! Poate mi-a stricat naibii calculatorul de airbag ca-i tarai in judecata si pe ala de mi-a vandut gunoiul si pe astia cu gluma lor numita Torque.
A mai patit cineva asa ceva?
Stiti ca la inceput scaneaza protocolul de transmisie date...
Ei bine, in acest timp cat Torque isi cauta el protocoalele cu ELM.. iti aprinde tot bordul ca pomul de Craciun.. Iti porneste pompa de motorina, iti porneste ventola.. se aud tot felul de relee..
Booon.. incercare dupa incercare becul de la airbag nu s-a mai stins. Eroare la becul de la airbag. Am conectat frumos.. am scanat de erori cu jucaria aia de doua parale nu-mi arata nici o eroare.. I-am dat stergere erori.. iar mi-a aprins tot bordul ca la pomul de craciun.. toate s-au stins, binenteles mai putin becul de la airbag...
Ala asa a ramas! Am prieten cu KTS si Esi .. are si Delphi dar vine tocmai peste doua saptamani. Stau ca pe ghimpi! Poate mi-a stricat naibii calculatorul de airbag ca-i tarai in judecata si pe ala de mi-a vandut gunoiul si pe astia cu gluma lor numita Torque.
A mai patit cineva asa ceva?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori