Problema Pajero Mk3 2.5d Lwb

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
bebesaint
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 07, 2014 12:45 pm

Mesaj de bebesaint » Mar Dec 01, 2015 5:53 pm

Buna ziua.
Ajutati-ma va rog sa rezolv o mare problema intalnita la Pajero-ul meu mk3 lwb, motor 2.5 din 2002.
Masina cumparata de curand, eu nepriceput (nu am mai mers cu Pajero) motorul mic, caroserie mare, dar e puturoasa rau.
Acum, am realizat ca nu ar trebui sa fie asa si se pare ca am eu o problema cu masina.
Mentinez ca motorul urca greu in ture (la drum intins se cam plafoneaza la 3000 de ture), in reprize, cand e turat mai tare inainte de schimbarea treptei de viteze, scoate un zgomot ciudat, ca o caraiala ascutita (nu pare metalic) si nu se aprinde nici un bec (martor) in bord care sa semnaleze vre-o defectiune.
Citind topicurile de pe forum, am dedus ca ar putea fi de vina pompa de injectie, turbina, furtunele de vacuum, sau vre-o valva (westgate sau altceva). Cineva spunea chiar ca a avut aceeasi problema si a fost de la "electrovalva". Acum, care ar fi aceasta electrovalva? Am desoperit eu 2 piese pe care le suspectez, situate pe peretele motor, la baza parbrizului. Intra in fiecare din ele cate un furtun si au o mufa electrica. E clar ca sunt 2 senzori, dar care din ele e faimoasa "electrovalva"?


Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mie Dec 02, 2015 1:26 pm

Tu nu ai turbo cu geometrie variabila deci nu ai westgate,intradevar ai doua electrovalve acolo si posibil una din ele sa nu functioneze si sa te limiteze la o anumita turatie.O alta varianta ar fi unghiul de avans al pompei de injectie sau chiar pompa in sine.Greu de spus si de dat cu parerea fara a avea utilajul in fata.
Pune un tester pe ea de preferat unul din reprezentanta nu unul multimarca.

Avatar utilizator
bebesaint
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 07, 2014 12:45 pm

Mesaj de bebesaint » Mie Dec 02, 2015 2:23 pm

Am mers la Mitsubishi Galati (IRICAD), unde speram sa nu ajung vreodata datorita reticentei pe care o am pentru mecanicii de acolo (din auzite..) Acolo, ce sa vezi: s-a facut o testare software care nu a rezultat nici o eroare notabila (doar un senzor de temperatura climatizare - neinteresant). Totodata, mecanicul a gasit un furtun de vacuum scos la un capat si putin rupt, care a fost ulterior inlocuit. S-a facut o proba dupa (nu s-a schimbat nimic notabil in functionarea motorului), si apoi s-a pus din nou laptop-ul pe masina, unde a descoperit o presiunea mult prea mare la turbina (undeva peste 2 bari sau atmosfere) la accelerare. Chiar si la relanti, mi-a spus ca ar fi cam mare presiunea. Mi-a aratat cum scoate furtunul de vaccum care intra in "plamanul" vacuumatic care actioneaza tija conectata la turbina si testeaza functionalitatea acestuia. La relanti, daca baga pe pozitie furtunul respectiv, tragea tija care actiona in turbina si mi-a spus ca acest lucru nu trebuia sa se intample decat la accelerare. Apoi m-a trimis sa imi curat turbina, ca e posibil sa fie blocata geometria variabila si asta ar fi motivul principal al tuturor problemelor la motor. Tot mecanicul de la IRICAD m-a asigurat ca nu ar fi problema de pompa de motorina.
Recomandarea lui a fost sa merg la Romwest Braila - Premio, unde am si mers astazi si am dat peste un cizmar in haine de mecanic, care mi-a testat mai mult ochiometric turbina, l-a contazis pe mecanicul de la Mitsubishi si m-a asigurat ca turbina functioneaza bine, atat timp cat baga presiune (chiar daca prea mare). El mi-a zis ca problema ar fi din alta parte, poate EGR-ul... Ulterior, am curatat si egr-ul, dar nici o schimbare. E clar ca una din cele doua electrovalve sau senzori ar fi de vina, dar care? Sa le cumpar pe ambele...

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mie Dec 02, 2015 4:48 pm

Daca turbina e actionata de la relantiu atunci e normal sa creasca presiunea prea mult.Capsula aia vacumatica are o membrana care dupa parerea mea e fisurata si actioneaza turbo din start.Demonteaza turbo si fa-i o curatare ca nu-i strica si schimba capsula vacumatica de pe ea si doar electrovalva care o comanda.

Avatar utilizator
bebesaint
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 07, 2014 12:45 pm

Mesaj de bebesaint » Joi Dec 03, 2015 11:02 am

QUOTE (cristi4x4 @ Dec 2 2015, 04:48 PM) Daca turbina e actionata de la relantiu atunci e normal sa creasca presiunea prea mult.Capsula aia vacumatica are o membrana care dupa parerea mea e fisurata si actioneaza turbo din start.Demonteaza turbo si fa-i o curatare ca nu-i strica si schimba capsula vacumatica de pe ea si doar electrovalva care o comanda.
Multumesc de raspuns. O sa incerc sa descopar care e electrovalva care o comanda...

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori