Informatii despre Lancer 1.8

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Lun Mai 26, 2008 11:16 am

Salutari tuturor fanilor,

De la un mai vechi membru si proaspat viitor posesor de lancer 1.8 MT :-D .

Am vazut niste discutii interesante privind consumul. Eu il exclud pe cel de Bucuresti, care e total irelevant, pentru el ar trebui facuta o rubrica separata de "consum orar greu" - de ce pentru ca nu merge nici macar consumul orar - unde de obicei turatia si sarcina motorului sunt stabilizate.

Teoretic si practic exista cateva aspecte ce trebuie avute in vedere:
- exista o turatie la care consumul specific al motorului este minim - asta este turatia de cuplu motor maxim - din acest punct de vedere, ideal este sa tii motorul cat mai aproape de aceasta turatie si intr-un mod cat mai constant. La Lancer consumul instantaneu este dat sub forma unei bare rosii - urmariti aceasta bara la diverse turatii stabilizate - de exemplu 1000 rpm, 2000 rpm, 3000 rpm, 4000 rpm, etc sa vedeti in jurul carei turatii are lungimea cea mai mica (consum instantaneu minim);
- exista o viteza de deplasare optima la care suma rezistentelor (de rulare, de frecare din angrenaje si lagare si aerodinamice) este minima; orice abatere de la vitea respectiva face sa creasca consumul;
- accelerarile bruste consuma combustibil foarte mult, comparativ cu accelerarile progresive, lente;
- franarile sunt o sursa indirecta de crestere a consumului (energia cinetica a motorului se pierde in caldura din frane) - de aceea este de preferat frana de motor, care ajuta la economisirea combustibilului prin trecerea motorului in regim de frana - zero injectie pe durata acestui regim pana la turatii de aproximativ 1200 rpm, mai jos incepe injectia combustibilului pentru mentinerea functionarii motorului;
- exista o viteza medie de deplasare optima - la care consumul este minim - o viteza medie mai mica sau mai mare conduc la cresterea consumului.

Cam asta este deocamdata.

Avatar utilizator
lukas75
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 20, 2008 5:33 pm

Mesaj de lukas75 » Mie Mai 28, 2008 1:17 am

Desi comandasem deja masina si urmeaza in maxim 10 zile sa o am 1.8 INVITE benzina, am fost ieri la un drive test cu un 2.0 motorina negru invite .... Ca impresii formate in 30 min pt mine care trec de la fabia la tancul asta mi s-a parut ca pleaca greoi, demaraju e incet, insa va dati seama ca nu eram familiarizat nici macar cu genu asta de masina deci am lasat - o incetisor de tot ..... experienta cu motorina 0 ..... dupa ce bagi picioru in ea la revedere fuge de sub picioare .... senzatia e unica ........

Bordu mi se pare super ok iar comenzile pe volan in special cea cu bluetooth pt telefon is super (se taie sonoru la radio/mp3 si auzi convorbirea in boxe) , portbagaju are acel placaj pus peste roata de rezerva care pt cine e deranjat de zgomot se poate inlocui .......

jantele is super de 16 aliaj ........ arata marfa masina cu ele.........
alte impresii cand va apare..........

P.S. Bineinteles ca red metallic imi ofereau ca si la alti dealeri in octombrie ...........

Avatar utilizator
rudolf
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 01, 2008 5:50 pm

Mesaj de rudolf » Mie Mai 28, 2008 11:28 am

Multumim DeBogdan pentru detaliile tehnice foarte bine argumentate. Cred ca e util sa mentionez ca sustin toate cele notate de tine cu experienta mea din trafic. Pe de alta parte, cred ca e util sa schimbam informatii concrete de tipul celor postate de mine (Buc. - Piatra Neamt, max 3000 rpm, 3 persoane, viteza medie 74 km/h, consum mediu inregistrat 7.6 l/100 km) . Asa mai aflam si noi care este starea de fapt si care sunt limitele normale.

In alta ordine de idei: am observat un comportament care ma mira la o masina cu pretentii sportive. Viteza de raspuns a acceleratiei este mult mai lenta decat eram eu obisnuit si decat cred ca ar fi normal. Vreau sa spun ca intre momentul in care piciorul meu apasa pe acceleratie si momentul de raspuns al acesteia trece (dupa umila mea parere) prea mult timp. Efectul este resimtit mult mai acut la plecarea de pe loc sau la relanti. As aprecia parerile sau sfaturile voastre.

Dar, ca sa inchei intr-o nota pozitiva pentru nehotaratii de pe forum, imi place masina asta din ce in ce mai mult pe masura ce o conduc.

Avatar utilizator
teo_paul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 29, 2008 2:09 pm

Mesaj de teo_paul » Mie Mai 28, 2008 12:46 pm

QUOTE (rudolf)In alta ordine de idei: am observat un comportament care ma mira la o masina cu pretentii sportive. Viteza de raspuns a acceleratiei este mult mai lenta decat eram eu obisnuit si decat cred ca ar fi normal. Vreau sa spun ca intre momentul in care piciorul meu apasa pe acceleratie si momentul de raspuns al acesteia trece (dupa umila mea parere) prea mult timp. Efectul este resimtit mult mai acut la plecarea de pe loc sau la relanti. As aprecia parerile sau sfaturile voastre.

Primul impus a fost sa spun ca nu mi-as fi inchipuit ca un motor pe benzina are lag. Dupa aia m-am gandit care poate are turbina. Chiar asa, motorul de 1.8 are turbina?
Cu siguranta la motorul 2.0 diesel de pe masina mea exista o intarziere pana undeva in 2500 rpm intre momentul in care apesi pedala si momentul in care masina reactioneaza. Cu cat turatia e mai mica si tu bagi piciorul mai tare in pedala cu atat ti se pare ca reactioneaza mai greu. O data ce a intrat turbina insa mi se pare ca timpul se reduce foarte mult, spre zero daca nu schimbi viteza. Daca ai schimbat viteza, iar mi se pare ca apare un mic lag, mai mic spre turatii mari.
Poate cei care cunosc mai bine fenomenul dpdv tehnic ne lumineaza...

Avatar utilizator
2dor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 05, 2007 8:32 am

Mesaj de 2dor » Mie Mai 28, 2008 1:30 pm

Daca motorul 1.8 avea turbina si 144 CP, cred ca radeau si curcile de Mitsubishi Motors. Nu, nu are turbina, dar lagul acela poate fi de la cutia secventiala, pe de alta parte rudolf are cutie manuala pe al lui Lancer. Ciudat.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Mai 28, 2008 1:43 pm

Poate e acceleratia pe senzor si nu pe cablu.

Avatar utilizator
Lancerlot
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 28, 2008 11:27 am

Mesaj de Lancerlot » Mie Mai 28, 2008 3:20 pm

QUOTE (Cristi)Poate e acceleratia pe senzor si nu pe cablu.Fara "poate", e pe senzor, ca la Colt. Softul de comanda poate face ce crede ca e mai potrivit situatiei. La a mea am observat ca raspunsul motorului nu depinde numai de adancimea de apasare a pedalei ci si de impetuozitatea apasarii. Pot vedea reactia motorului mai bine deoarece CVT-ul permite cresterea imediata a turatiei. Cei cu alte transmisii cred ca pot face un test cu schimbatorul la punctul mort (desi s-ar putea sa nu fie acelasi lucru ca in sarcina...). La o apasare lenta a acceleratiei pe o distanta data turatia de raspuns poate fi mica fata de o apasare ferma pana la aceeasi adancime a pedalei.
Concluzia este ca pentru un raspuns rapid e nevoie sa-ti plantezi piciorul hotarat in pedala. Poate ca asa a fost conceputa masina...

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mie Mai 28, 2008 3:28 pm

Salutari,

Intradevar, e ceea ce se cheama "drive-by-wire'', adica senzor pozitie pedala de acceleratie, calculator de motor care, pe deoparte comanda servo clapeta si care pe dealta parte primeste feedback despre pozitia clapetei de la senzorul de pozitie a acesteia. evident ca viteza cu care este deschisa clapeta depinde de doi factori - cat de mult apesi pe pedala de acceleratie si cat de repede apesi.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Mai 28, 2008 3:44 pm

Delayul e mai sesizabil la plecarea de pe loc, banuiesc.
Am observat ca spre deosebire de Colt, la lancerul 1.5 acest delay este mult mai mic, aproape insesizabil.
In timp intervine obisnuinta si nu mai e o problema, dar initial poate parea ciudata aceasta functionare a acceleratiei.
EVO X are acceleratia pe senzor sau pe cablu ?

Avatar utilizator
rudolf
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 01, 2008 5:50 pm

Mesaj de rudolf » Vin Mai 30, 2008 11:23 pm

Multumesc pentru pareri si pentru interes.
Cu alte cuvinte fie a) ma consolez cu situatia ca masina mea "prinde ideea mai greu" fie bag piciorul in ea in mod hotarat, pana "intervine obisnuinta si nu mai e o problema", ca sa-l citez pe Cristi.

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori