Informatii despre Lancer 1.8
Salutari tuturor fanilor,
De la un mai vechi membru si proaspat viitor posesor de lancer 1.8 MT :-D .
Am vazut niste discutii interesante privind consumul. Eu il exclud pe cel de Bucuresti, care e total irelevant, pentru el ar trebui facuta o rubrica separata de "consum orar greu" - de ce pentru ca nu merge nici macar consumul orar - unde de obicei turatia si sarcina motorului sunt stabilizate.
Teoretic si practic exista cateva aspecte ce trebuie avute in vedere:
- exista o turatie la care consumul specific al motorului este minim - asta este turatia de cuplu motor maxim - din acest punct de vedere, ideal este sa tii motorul cat mai aproape de aceasta turatie si intr-un mod cat mai constant. La Lancer consumul instantaneu este dat sub forma unei bare rosii - urmariti aceasta bara la diverse turatii stabilizate - de exemplu 1000 rpm, 2000 rpm, 3000 rpm, 4000 rpm, etc sa vedeti in jurul carei turatii are lungimea cea mai mica (consum instantaneu minim);
- exista o viteza de deplasare optima la care suma rezistentelor (de rulare, de frecare din angrenaje si lagare si aerodinamice) este minima; orice abatere de la vitea respectiva face sa creasca consumul;
- accelerarile bruste consuma combustibil foarte mult, comparativ cu accelerarile progresive, lente;
- franarile sunt o sursa indirecta de crestere a consumului (energia cinetica a motorului se pierde in caldura din frane) - de aceea este de preferat frana de motor, care ajuta la economisirea combustibilului prin trecerea motorului in regim de frana - zero injectie pe durata acestui regim pana la turatii de aproximativ 1200 rpm, mai jos incepe injectia combustibilului pentru mentinerea functionarii motorului;
- exista o viteza medie de deplasare optima - la care consumul este minim - o viteza medie mai mica sau mai mare conduc la cresterea consumului.
Cam asta este deocamdata.
De la un mai vechi membru si proaspat viitor posesor de lancer 1.8 MT :-D .
Am vazut niste discutii interesante privind consumul. Eu il exclud pe cel de Bucuresti, care e total irelevant, pentru el ar trebui facuta o rubrica separata de "consum orar greu" - de ce pentru ca nu merge nici macar consumul orar - unde de obicei turatia si sarcina motorului sunt stabilizate.
Teoretic si practic exista cateva aspecte ce trebuie avute in vedere:
- exista o turatie la care consumul specific al motorului este minim - asta este turatia de cuplu motor maxim - din acest punct de vedere, ideal este sa tii motorul cat mai aproape de aceasta turatie si intr-un mod cat mai constant. La Lancer consumul instantaneu este dat sub forma unei bare rosii - urmariti aceasta bara la diverse turatii stabilizate - de exemplu 1000 rpm, 2000 rpm, 3000 rpm, 4000 rpm, etc sa vedeti in jurul carei turatii are lungimea cea mai mica (consum instantaneu minim);
- exista o viteza de deplasare optima la care suma rezistentelor (de rulare, de frecare din angrenaje si lagare si aerodinamice) este minima; orice abatere de la vitea respectiva face sa creasca consumul;
- accelerarile bruste consuma combustibil foarte mult, comparativ cu accelerarile progresive, lente;
- franarile sunt o sursa indirecta de crestere a consumului (energia cinetica a motorului se pierde in caldura din frane) - de aceea este de preferat frana de motor, care ajuta la economisirea combustibilului prin trecerea motorului in regim de frana - zero injectie pe durata acestui regim pana la turatii de aproximativ 1200 rpm, mai jos incepe injectia combustibilului pentru mentinerea functionarii motorului;
- exista o viteza medie de deplasare optima - la care consumul este minim - o viteza medie mai mica sau mai mare conduc la cresterea consumului.
Cam asta este deocamdata.
Desi comandasem deja masina si urmeaza in maxim 10 zile sa o am 1.8 INVITE benzina, am fost ieri la un drive test cu un 2.0 motorina negru invite .... Ca impresii formate in 30 min pt mine care trec de la fabia la tancul asta mi s-a parut ca pleaca greoi, demaraju e incet, insa va dati seama ca nu eram familiarizat nici macar cu genu asta de masina deci am lasat - o incetisor de tot ..... experienta cu motorina 0 ..... dupa ce bagi picioru in ea la revedere fuge de sub picioare .... senzatia e unica ........
Bordu mi se pare super ok iar comenzile pe volan in special cea cu bluetooth pt telefon is super (se taie sonoru la radio/mp3 si auzi convorbirea in boxe) , portbagaju are acel placaj pus peste roata de rezerva care pt cine e deranjat de zgomot se poate inlocui .......
jantele is super de 16 aliaj ........ arata marfa masina cu ele.........
alte impresii cand va apare..........
P.S. Bineinteles ca red metallic imi ofereau ca si la alti dealeri in octombrie ...........
Bordu mi se pare super ok iar comenzile pe volan in special cea cu bluetooth pt telefon is super (se taie sonoru la radio/mp3 si auzi convorbirea in boxe) , portbagaju are acel placaj pus peste roata de rezerva care pt cine e deranjat de zgomot se poate inlocui .......
jantele is super de 16 aliaj ........ arata marfa masina cu ele.........
alte impresii cand va apare..........
P.S. Bineinteles ca red metallic imi ofereau ca si la alti dealeri in octombrie ...........
Multumim DeBogdan pentru detaliile tehnice foarte bine argumentate. Cred ca e util sa mentionez ca sustin toate cele notate de tine cu experienta mea din trafic. Pe de alta parte, cred ca e util sa schimbam informatii concrete de tipul celor postate de mine (Buc. - Piatra Neamt, max 3000 rpm, 3 persoane, viteza medie 74 km/h, consum mediu inregistrat 7.6 l/100 km) . Asa mai aflam si noi care este starea de fapt si care sunt limitele normale.
In alta ordine de idei: am observat un comportament care ma mira la o masina cu pretentii sportive. Viteza de raspuns a acceleratiei este mult mai lenta decat eram eu obisnuit si decat cred ca ar fi normal. Vreau sa spun ca intre momentul in care piciorul meu apasa pe acceleratie si momentul de raspuns al acesteia trece (dupa umila mea parere) prea mult timp. Efectul este resimtit mult mai acut la plecarea de pe loc sau la relanti. As aprecia parerile sau sfaturile voastre.
Dar, ca sa inchei intr-o nota pozitiva pentru nehotaratii de pe forum, imi place masina asta din ce in ce mai mult pe masura ce o conduc.
In alta ordine de idei: am observat un comportament care ma mira la o masina cu pretentii sportive. Viteza de raspuns a acceleratiei este mult mai lenta decat eram eu obisnuit si decat cred ca ar fi normal. Vreau sa spun ca intre momentul in care piciorul meu apasa pe acceleratie si momentul de raspuns al acesteia trece (dupa umila mea parere) prea mult timp. Efectul este resimtit mult mai acut la plecarea de pe loc sau la relanti. As aprecia parerile sau sfaturile voastre.
Dar, ca sa inchei intr-o nota pozitiva pentru nehotaratii de pe forum, imi place masina asta din ce in ce mai mult pe masura ce o conduc.
QUOTE (rudolf)In alta ordine de idei: am observat un comportament care ma mira la o masina cu pretentii sportive. Viteza de raspuns a acceleratiei este mult mai lenta decat eram eu obisnuit si decat cred ca ar fi normal. Vreau sa spun ca intre momentul in care piciorul meu apasa pe acceleratie si momentul de raspuns al acesteia trece (dupa umila mea parere) prea mult timp. Efectul este resimtit mult mai acut la plecarea de pe loc sau la relanti. As aprecia parerile sau sfaturile voastre.
Primul impus a fost sa spun ca nu mi-as fi inchipuit ca un motor pe benzina are lag. Dupa aia m-am gandit care poate are turbina. Chiar asa, motorul de 1.8 are turbina?
Cu siguranta la motorul 2.0 diesel de pe masina mea exista o intarziere pana undeva in 2500 rpm intre momentul in care apesi pedala si momentul in care masina reactioneaza. Cu cat turatia e mai mica si tu bagi piciorul mai tare in pedala cu atat ti se pare ca reactioneaza mai greu. O data ce a intrat turbina insa mi se pare ca timpul se reduce foarte mult, spre zero daca nu schimbi viteza. Daca ai schimbat viteza, iar mi se pare ca apare un mic lag, mai mic spre turatii mari.
Poate cei care cunosc mai bine fenomenul dpdv tehnic ne lumineaza...
Primul impus a fost sa spun ca nu mi-as fi inchipuit ca un motor pe benzina are lag. Dupa aia m-am gandit care poate are turbina. Chiar asa, motorul de 1.8 are turbina?
Cu siguranta la motorul 2.0 diesel de pe masina mea exista o intarziere pana undeva in 2500 rpm intre momentul in care apesi pedala si momentul in care masina reactioneaza. Cu cat turatia e mai mica si tu bagi piciorul mai tare in pedala cu atat ti se pare ca reactioneaza mai greu. O data ce a intrat turbina insa mi se pare ca timpul se reduce foarte mult, spre zero daca nu schimbi viteza. Daca ai schimbat viteza, iar mi se pare ca apare un mic lag, mai mic spre turatii mari.
Poate cei care cunosc mai bine fenomenul dpdv tehnic ne lumineaza...
QUOTE (Cristi)Poate e acceleratia pe senzor si nu pe cablu.Fara "poate", e pe senzor, ca la Colt. Softul de comanda poate face ce crede ca e mai potrivit situatiei. La a mea am observat ca raspunsul motorului nu depinde numai de adancimea de apasare a pedalei ci si de impetuozitatea apasarii. Pot vedea reactia motorului mai bine deoarece CVT-ul permite cresterea imediata a turatiei. Cei cu alte transmisii cred ca pot face un test cu schimbatorul la punctul mort (desi s-ar putea sa nu fie acelasi lucru ca in sarcina...). La o apasare lenta a acceleratiei pe o distanta data turatia de raspuns poate fi mica fata de o apasare ferma pana la aceeasi adancime a pedalei.
Concluzia este ca pentru un raspuns rapid e nevoie sa-ti plantezi piciorul hotarat in pedala. Poate ca asa a fost conceputa masina...
Concluzia este ca pentru un raspuns rapid e nevoie sa-ti plantezi piciorul hotarat in pedala. Poate ca asa a fost conceputa masina...
Salutari,
Intradevar, e ceea ce se cheama "drive-by-wire'', adica senzor pozitie pedala de acceleratie, calculator de motor care, pe deoparte comanda servo clapeta si care pe dealta parte primeste feedback despre pozitia clapetei de la senzorul de pozitie a acesteia. evident ca viteza cu care este deschisa clapeta depinde de doi factori - cat de mult apesi pe pedala de acceleratie si cat de repede apesi.
Intradevar, e ceea ce se cheama "drive-by-wire'', adica senzor pozitie pedala de acceleratie, calculator de motor care, pe deoparte comanda servo clapeta si care pe dealta parte primeste feedback despre pozitia clapetei de la senzorul de pozitie a acesteia. evident ca viteza cu care este deschisa clapeta depinde de doi factori - cat de mult apesi pe pedala de acceleratie si cat de repede apesi.
Delayul e mai sesizabil la plecarea de pe loc, banuiesc.
Am observat ca spre deosebire de Colt, la lancerul 1.5 acest delay este mult mai mic, aproape insesizabil.
In timp intervine obisnuinta si nu mai e o problema, dar initial poate parea ciudata aceasta functionare a acceleratiei.
EVO X are acceleratia pe senzor sau pe cablu ?
Am observat ca spre deosebire de Colt, la lancerul 1.5 acest delay este mult mai mic, aproape insesizabil.
In timp intervine obisnuinta si nu mai e o problema, dar initial poate parea ciudata aceasta functionare a acceleratiei.
EVO X are acceleratia pe senzor sau pe cablu ?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori