ASC ( ESP + TC )
Pentru anvelopele de vara daca tot le folsiti, dezumflati un pic anvelopele sa zicem pe la 1.8 bar fata de 2. la anvelopele de 18".
Acum in functie de situatia de trafic eu am "dezvoltat" trei modele de deplasare:
- ceva zapada cu gheata pe dedesubt - plecare de pe loc - tr. 1 scurt, treapta 2, dupa care iau piciorul de pe acceleratie pana ASC-ul isi face treaba si"agata" cauciucul de carosabil, dupa care accelerez foarte usor.
- zapada mai mare - decuplez asc -ul si acecelerez mai puternic, si las cauciucurile sa-si faca treaba. chiar daca sunt de vara am inaintat.
- zapada destul de foarte mare - instalat una bucata pereche de lanturi rude - iarna asta a trebuit sa le folsesc doar de doua ori - odata masina pusa pe burta pe niste zapada mai groasa si a doua oara de urcat un deal cu 14% inclinare si acoperit cu zapada.
- azi n-am scos masina din parcare - era mult de dezapezit - un troian de vreo 60 de cm
Acum in functie de situatia de trafic eu am "dezvoltat" trei modele de deplasare:
- ceva zapada cu gheata pe dedesubt - plecare de pe loc - tr. 1 scurt, treapta 2, dupa care iau piciorul de pe acceleratie pana ASC-ul isi face treaba si"agata" cauciucul de carosabil, dupa care accelerez foarte usor.
- zapada mai mare - decuplez asc -ul si acecelerez mai puternic, si las cauciucurile sa-si faca treaba. chiar daca sunt de vara am inaintat.
- zapada destul de foarte mare - instalat una bucata pereche de lanturi rude - iarna asta a trebuit sa le folsesc doar de doua ori - odata masina pusa pe burta pe niste zapada mai groasa si a doua oara de urcat un deal cu 14% inclinare si acoperit cu zapada.
- azi n-am scos masina din parcare - era mult de dezapezit - un troian de vreo 60 de cm
- shadow2blade
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm
Din cate masini am condus semi-slick-urile de pe lancerul cu jante de 18' mi se par cele mai slabe pe zapada. E adevarat nu au fost gandite pentru asa ceva. Vara dupa ce s-au incalzit un pic sunt SUPER. Dar iarna e efectiv saniuta masina. Cauciucurile tinand loc de patine. KIA pe care o conduc are jante de 15 si cauciucuri Michelin de vara. La KIA apropae ca nu simti nevoia sa schimbi cauciucurile iarna. E adevarat...conteaza si faptul ca sunt mai inguste.
Eu de aproape o luna de zile n-am mai scos masina din parcare din cauza ca pur si simplu nu iese. Anvelopele nu au deloc aderenta. In schimb, masina cu care circul acum , un Renault Megane, are pe 16'' si de vara si n-am avut probleme. Sunt mai multe aspecte pe langa marimea anvelopelor, conteaza si greutatea masinii, a motorului, samd. Ideea e ca Lancer-ul cu jante pe 18'' si anvelopele Yokohama nu prea se inteleg deloc cu iarna. . Toate cele bune.
Hai sa va mai vand gratis (sic!) un pont .
Conditii :
- pneuri originale de vara Dunlop ;
- Predeal hotel Belvedere ;
- zapada afanata aprox. 25 [cm]
- "suporteri " soferi profesionisti de la o Companie nationala ; aprox 15 persoane ;
- scos vehiculul din parcarea hotelului dupa trei manevre in zapada mentionata ,din cauza spatiului insuficient , fara derapaje si/sau patinari .
Pont-urile :
- manevre executate dimineata ,in jur de ora 9:00 cand zapada este inghetata ;
- nu incalziti motorul inainte !!! folositi socul electronic , aprox 1200 [rpm] fara a tura motorul .
La mine a functionat .
Desigur , repet , as fi preferat sa am pneuri corespunzatoare anotimpului dar ...
Apropos mai e si dupa sufletul ( si/sau cunostintele ) omului !!!
Conditii :
- pneuri originale de vara Dunlop ;
- Predeal hotel Belvedere ;
- zapada afanata aprox. 25 [cm]
- "suporteri " soferi profesionisti de la o Companie nationala ; aprox 15 persoane ;
- scos vehiculul din parcarea hotelului dupa trei manevre in zapada mentionata ,din cauza spatiului insuficient , fara derapaje si/sau patinari .
Pont-urile :
- manevre executate dimineata ,in jur de ora 9:00 cand zapada este inghetata ;
- nu incalziti motorul inainte !!! folositi socul electronic , aprox 1200 [rpm] fara a tura motorul .
La mine a functionat .
Desigur , repet , as fi preferat sa am pneuri corespunzatoare anotimpului dar ...
Apropos mai e si dupa sufletul ( si/sau cunostintele ) omului !!!
- fastcarjunkie
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm
Mare ti-e gradina...
Intr-adevar Yokohama-urile nu se inteleg cu iarna pentru ca sunt de vara, deci nici macar all-season si ma gandesc ca e normal fenomenul, nu?
Asa, acum sa vorbim nitel de ASC-ul asta minune (Advanced Stability and Traction Control). Fiind si el un sistem de stabilitate el include si functia de control al tractiunii, la fel ca toate celelalte sisteme de stabilitate deci nu exista sistem de tipul asta fara control de tractiune. Faza cu cele 4 fire din butonul de ASC e geniala.
In fine, utilitatea unui astfel de sistem este evidenta dar rumanul nefiind obisnuit cu asa ceva zice ca nu-i trebuie, lucru ciudat avand in vedere cat se da cu fundul de pamant cand isi cumpara o masina care e musai sa aiba ABS. Asadar, de ce ABS da, ESP nu? Putem privi sistemele tip ESP ca urmatorul pas dupa ABS si am rezolvat problema.
O ultima treaba, un sistem tip ESP n-are cum sa "amplifice" o instabilitate, poate insa in anumite cazuri sa incurce un sofer neacomodat (atentie, neacomodat nu neexperimentat/prost) si sa-i dea impresia ca de fapt nu lucreaza bine. In cazul iuzarului cu cauciucurile Semperit eu zic ca era evident care era cauza instabilitatii si falsa impresie ca aceasta e cauzata de ASC. Zic falsa impresie pentru ca ASC-ul, repet ca orice alt asemenea sistem, intervine doar atunci cand e cazul, in rest masina ruleaza sa zicem "normal" sistemul doar monitorizand informatiile de diferitii senzori.
@DeBogdan: e o intreaga teorie cu presiunea in roti dar pe scurt, cum tu ai masina echipata cu anvelope radiale o presiune mai mica decat cea recomandata nu asigura neaparat o crestere a suprafetei de contact. In cel mai rau caz, daca simti nevoia sa umbli cu presiune incorecta mai bine umbli cu presiune putin mai mare (da, chiar si iarna) in felul asta poti folosi cat de cat optim banda de rulare a anvelopei chiar daca nu e de iarna, pentru ca cel mai important la radiale e profilul (la rotile de strada in general). Daca tu ii bagi presiune mai mica, banda de rulare nemaiavand sustinere in zona mediana (in extremitati e sustinuta de peretii laterali) cred ca e evident faptul ca eficienta anvelopei e redusa.
Intr-adevar Yokohama-urile nu se inteleg cu iarna pentru ca sunt de vara, deci nici macar all-season si ma gandesc ca e normal fenomenul, nu?
Asa, acum sa vorbim nitel de ASC-ul asta minune (Advanced Stability and Traction Control). Fiind si el un sistem de stabilitate el include si functia de control al tractiunii, la fel ca toate celelalte sisteme de stabilitate deci nu exista sistem de tipul asta fara control de tractiune. Faza cu cele 4 fire din butonul de ASC e geniala.
In fine, utilitatea unui astfel de sistem este evidenta dar rumanul nefiind obisnuit cu asa ceva zice ca nu-i trebuie, lucru ciudat avand in vedere cat se da cu fundul de pamant cand isi cumpara o masina care e musai sa aiba ABS. Asadar, de ce ABS da, ESP nu? Putem privi sistemele tip ESP ca urmatorul pas dupa ABS si am rezolvat problema.
O ultima treaba, un sistem tip ESP n-are cum sa "amplifice" o instabilitate, poate insa in anumite cazuri sa incurce un sofer neacomodat (atentie, neacomodat nu neexperimentat/prost) si sa-i dea impresia ca de fapt nu lucreaza bine. In cazul iuzarului cu cauciucurile Semperit eu zic ca era evident care era cauza instabilitatii si falsa impresie ca aceasta e cauzata de ASC. Zic falsa impresie pentru ca ASC-ul, repet ca orice alt asemenea sistem, intervine doar atunci cand e cazul, in rest masina ruleaza sa zicem "normal" sistemul doar monitorizand informatiile de diferitii senzori.
@DeBogdan: e o intreaga teorie cu presiunea in roti dar pe scurt, cum tu ai masina echipata cu anvelope radiale o presiune mai mica decat cea recomandata nu asigura neaparat o crestere a suprafetei de contact. In cel mai rau caz, daca simti nevoia sa umbli cu presiune incorecta mai bine umbli cu presiune putin mai mare (da, chiar si iarna) in felul asta poti folosi cat de cat optim banda de rulare a anvelopei chiar daca nu e de iarna, pentru ca cel mai important la radiale e profilul (la rotile de strada in general). Daca tu ii bagi presiune mai mica, banda de rulare nemaiavand sustinere in zona mediana (in extremitati e sustinuta de peretii laterali) cred ca e evident faptul ca eficienta anvelopei e redusa.
@fastcarjunkie , tin sa te contrazic cu presiunea mica in pneuri. Da, intradevar, nu mai ai suprafata de contact pe mijlocul profilului doar daca mergi pe pana ( 0 atm). Daca nu ma crezi (si o spun din propria experienta de vreo 5-6 ani), atunci explica de ce masinile de teren, merg in offroad cu presiune de la 0.5 atm pana la maxim 1.5 ? Este evident ca se mareste suprafata de contact, chit ca guma este radiala sau tangentiala. Intradevar, creste forta la inaintare datorita deformarii anvelopei (nu mai este rotunda) si datorita frecarii mai mari cu solul, drept urmare creste si consumul semnificativ, dar, cum "tot raul e spre bine" creste si aderenta foarte mult. Eu de exemplu iarna am anvelope AT (all terain), profil mai putin dedicat pt zapada, dar cu o presiune adecvata tipului de teren, fac fata cu usurinta in inaintarea prin "omat" (ca sa nu ma repet), indiferent de grosimea stratului (5-50 cm). Daca vrei, upload-ez pe Utube, un filmulet de acu 2 ani cand inaintam pe Calimani prin zapada afanata de 60-65 cm. Este drept, e 4x4, dar nu e doar un caz limitat la acest lucru. Am si masini "civile" (normale, de strada), cu care merg fara probleme iarna, chit ca n-au ESP.
Asadar, in functie de ce "drumuri" doriti sa abordati, presiune in pneuri este, pe langa multe altele, un factor decisiv in parcurgerea acestuia in siguranta.
Si sa nu uitam: Cel mai important lucru e piesa dintre volan si scaun.
Asadar, in functie de ce "drumuri" doriti sa abordati, presiune in pneuri este, pe langa multe altele, un factor decisiv in parcurgerea acestuia in siguranta.
Si sa nu uitam: Cel mai important lucru e piesa dintre volan si scaun.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori