Ulei motor
@Marty - "ulei original Mitsubishi", acesta a fost raspunsul lor. Iar pe factura scrie doar "ulei 5w-40", atat.
Ideea e ca masina merge ok si ca si daca imi aratau 5 bidoane de "Ulei smecher" si puneau tot din butoi, nu ma incalzea cu nimic.
Plus de asta, eu am prins oferta asta si nu m-a interesat cat de "cool" este uleiul, dar in mod sigur e ceva "la cantitate mare".
Ideea e ca masina merge ok si ca si daca imi aratau 5 bidoane de "Ulei smecher" si puneau tot din butoi, nu ma incalzea cu nimic.
Plus de asta, eu am prins oferta asta si nu m-a interesat cat de "cool" este uleiul, dar in mod sigur e ceva "la cantitate mare".
Marty dar de ce zici tu ca lamotoarele pe benzina e bine sa bagam 5w40? In carte scrie ca putem baga 0w20, 0w30, 5w30 si 5w40.
Azi am fost pe la service si am intrebat ce ulei baga ei la revizie si au zis ca la benzina baga Mobil super 3000 5w40 iar la diesel Mobil 1 esp formula 5w30. Acum nustiu pe ce criterii au ales ei aceste tipuri de ulei, poate ne explici tu.
Azi am fost pe la service si am intrebat ce ulei baga ei la revizie si au zis ca la benzina baga Mobil super 3000 5w40 iar la diesel Mobil 1 esp formula 5w30. Acum nustiu pe ce criterii au ales ei aceste tipuri de ulei, poate ne explici tu.
Nu stiu dupa ce criterii au ales uleiurile astea, DAR : Mobil Super este o gama inferioara a Mobil-ului iar Mobil 1 este gama de top. De ce au ales ulei de top pentru diesel si gama entry pentru benzina ii poti intreba pe ei. Cel mai bine pune mana si ia un 5w40 Mobil 1, sau 0w40 tot Mobil 1 (sau alta marca de ulei daca doresti)si du-te linistit cu el la revizie. Nu au ce comenta deoarece e dreptul tau. Si vei iesi mai ieftin decat cu S 3000-ul bagat de ei.
@66RRR - Cred ca realizezi ca nu exista ulei original Mitsubishi... Ca ulei de prima umplere stiu ca(la Mitsubishi) se foloseste Eneos si sunt sigur ca nu au folosit asa ceva.
@66RRR - Cred ca realizezi ca nu exista ulei original Mitsubishi... Ca ulei de prima umplere stiu ca(la Mitsubishi) se foloseste Eneos si sunt sigur ca nu au folosit asa ceva.
Sincer, ma asteptam ca "uleiul original Mitsubishi" sa fie un ulei fabricat de un X producator, special pentru automobilele Mitsubishi. Un ulei de calitate medie, asa incat daca doresti o calitate superioara pentru uleiul din masina ta, sa poti cumpara ceva dintr-o gama mai avansata calitativ.
Pentru mine nu reprezinta nimic nici Mobil, nici Texaco, nici Eneos si asta sunt doar ce am citit in ultimele doua posturi, pentru ca nu ma pricep si nu prea ma intereseaza.
In alta ordine de idei si putin offtopic, placutele de frana pe fata sunt tot "originale Mitsubishi". Acum daca ei fac placute de frana, nu stiu, dar mie imi merg perfect si nu ma intereseaza mai mult.
Bafta!
Pentru mine nu reprezinta nimic nici Mobil, nici Texaco, nici Eneos si asta sunt doar ce am citit in ultimele doua posturi, pentru ca nu ma pricep si nu prea ma intereseaza.
In alta ordine de idei si putin offtopic, placutele de frana pe fata sunt tot "originale Mitsubishi". Acum daca ei fac placute de frana, nu stiu, dar mie imi merg perfect si nu ma intereseaza mai mult.
Bafta!
La ultima revizie (acum 2 saptamani) mi-au bagat ulei REPSOL 5w30. Si am facut urat. Pentru ca masina (55k) a mers numai cu Mobil 1, de care am fost foarte multumit. Era normal sa ma anunte, zic eu. E adevarat ca scrie pe el standard 50700. Si pe cutie ca este noua firma agreata de VW/Audi. Sa vedem....
Zau daca pricep de ce nu mergeti cu uleiul vostru la revizie... Poti aduce orice respecta cerintele MINIME recomandate de producator. Niciodata, la nici o masina avuta de noua nu am pus uleiul service-ului. Chiar daca ar avea ce vreau, fiind mai scump decat pe piata nu m-ar interesa.
66RRR - Evident, nu fac nici placute... Toti fabricantii de autovehicule cumpara de la producatori specializati, ambaleaza si revand catre consumatorul final. Revanzarea asta se face la preturi duble sau triple...
66RRR - Evident, nu fac nici placute... Toti fabricantii de autovehicule cumpara de la producatori specializati, ambaleaza si revand catre consumatorul final. Revanzarea asta se face la preturi duble sau triple...
QUOTE (Flipper @ Sep 5 2011, 06:12 PM) Marty dar de ce zici tu ca lamotoarele pe benzina e bine sa bagam 5w40? In carte scrie ca putem baga 0w20, 0w30, 5w30 si 5w40.
Azi am fost pe la service si am intrebat ce ulei baga ei la revizie si au zis ca la benzina baga Mobil super 3000 5w40 iar la diesel Mobil 1 esp formula 5w30. Acum nustiu pe ce criterii au ales ei aceste tipuri de ulei, poate ne explici tu.Flipper, incep cu un "disclaimer": ceea ce scriu eu sunt pareri si opinii personale, precum si relatari ale unor chestii intimplate mie sau unor oameni pe al caror cuvint ma pot baza (cind nu e asa, fac [precizarea asta). In consecinta, rog ca opiniile mele sa fie citite si judecate de fiecare-n parte, eventual puse cap la cap cu opiniile si pataniile altora, nicidecum nu luati cele scrise de mine ca fiind niste chestii categorice si fara tagada!
Despre faza cu uleiul, exista un tabel care-ti spune cam ce sa folosesti in functie de temperatura ambientului. La motoarele pe benzina se recomanda folosirea unui ulei care sa-si pastreze fluiditatea la temperatura mai mare un pic. La diesel motorul functioneaza mai rece, d-aia se recomanda folosirea unor uleiuri care sa-si pastreze fluiditatea la temperaturi un pic mai joase fata de benzinare. Dupa cum observi, primele cifre din specificatia uleiului (5W, reprezentind fluiditatea la temperaturi scazute, specifice pornirii iarna) sunt identice pentru ambele motoare, difera cifrele finale, care indica temperatura maxima la care uleiul incepe sa-si schimbe proprietatile.
Intr-adevar, producatorul iti indica ce ulei sa folosesti, oferindu-ti o plaja larga de uleiuri, de la 0W-20 la 5W-40, dar fiecare importator recomanda uleiul adecvat conditiilor climaterice specifice tarii respective.
Azi am fost pe la service si am intrebat ce ulei baga ei la revizie si au zis ca la benzina baga Mobil super 3000 5w40 iar la diesel Mobil 1 esp formula 5w30. Acum nustiu pe ce criterii au ales ei aceste tipuri de ulei, poate ne explici tu.Flipper, incep cu un "disclaimer": ceea ce scriu eu sunt pareri si opinii personale, precum si relatari ale unor chestii intimplate mie sau unor oameni pe al caror cuvint ma pot baza (cind nu e asa, fac [precizarea asta). In consecinta, rog ca opiniile mele sa fie citite si judecate de fiecare-n parte, eventual puse cap la cap cu opiniile si pataniile altora, nicidecum nu luati cele scrise de mine ca fiind niste chestii categorice si fara tagada!
Despre faza cu uleiul, exista un tabel care-ti spune cam ce sa folosesti in functie de temperatura ambientului. La motoarele pe benzina se recomanda folosirea unui ulei care sa-si pastreze fluiditatea la temperatura mai mare un pic. La diesel motorul functioneaza mai rece, d-aia se recomanda folosirea unor uleiuri care sa-si pastreze fluiditatea la temperaturi un pic mai joase fata de benzinare. Dupa cum observi, primele cifre din specificatia uleiului (5W, reprezentind fluiditatea la temperaturi scazute, specifice pornirii iarna) sunt identice pentru ambele motoare, difera cifrele finale, care indica temperatura maxima la care uleiul incepe sa-si schimbe proprietatile.
Intr-adevar, producatorul iti indica ce ulei sa folosesti, oferindu-ti o plaja larga de uleiuri, de la 0W-20 la 5W-40, dar fiecare importator recomanda uleiul adecvat conditiilor climaterice specifice tarii respective.
Pe langa recomandarile producatorilor de maisni trebuie sa sa tinem seama si de recomandarile producatorilor de uleiuri.
dau exemplu de doi mari producatori :
mobil 1 esp formula 5w30
castrol edge 5w30
si unul "controversat":
motul 8100 x-clean 5w30
selectia este pentru lancer 1,5 2008, pentru alte modele dati click pe fiecare ulei.
dau exemplu de doi mari producatori :
mobil 1 esp formula 5w30
castrol edge 5w30
si unul "controversat":
motul 8100 x-clean 5w30
selectia este pentru lancer 1,5 2008, pentru alte modele dati click pe fiecare ulei.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori