Benzina sau Diesel? Argumente pro si contra

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
thor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 01, 2008 5:40 pm

Mesaj de thor » Joi Iul 24, 2008 7:35 am

QUOTE (Nahkri)QUOTE (thor)Nu motorul e de vina......antifonarea e ca si inexistenta.
Am condus Passat si Audi a4 modelele noi care aveau aceeasi echipare....este clar cu totul altceva....As schimba oricand Lancerul pt una din cele doua chiar si diesel.

Are si motoru vina lui zic eu,cel putin mie personal intotdeauna mi s-a parut ca ascultat din exterioru masinii,tdi-urile sint mai zgomotoase si au un zgomot mai pregnant de motor diesel,decit un hdi sau un tdci de ex. si din ce am citit ar fii vina tehnologiei bazata pe pompa injector de pe tdi care face ca zgomotu sa fie mai puteric decit pe un diesel tehnologie common rail.
Cand merg cu masina stau in habitaclu nu afara asa ca zgomotul interior ma intereseaza si la capitolul asta crede-ma masinile VW si Audi stau muuult mai bine.Lancerul e o masina construita pentru motoare cu benzina dar a primit un motor diesel.Este o gaselnita pentru Europa.Nu cred ca e nevoie sa mai precizez ca o caroserie care urmeaza sa primeasca un diesel (motor zgomotos si de vibratie)este preparata altfel decat pt benzina.In fine...asta e...poate exgerez eu...nush...In rest nu am ce reprosa acestui motor mai ales ca....din motive pe care nu le cunosc nici nu consuma acel litru celebru de ulei la 5000km.

Avatar utilizator
2dor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 05, 2007 8:32 am

Mesaj de 2dor » Joi Iul 24, 2008 9:45 am

QUOTE (the22taoo)AI zis bine cix, fiecaruia si s-a pus fix pe motorina sau diesel.

Eu as alege intotdeauna DIESEL-u'. Ma refer intre Lancer 1.8 benzina si Lancer 2.0 DI-D, daca ar fi sa aleg intre Lancer 2.0 DI-D si EVO X benzina normal ca as alege EVO.

Ca sa fac o diferenta intre 1.8 si 2.0 DI-D as zice ca DI-D are putere mai mare, cuplu mai mare si sa nu mai zic ca daca ii pui si o toba buna cu toata admisia, si ii faci si un chip (la cine trebuie) atunci poate sa sara de 200 de cai. Si pe langa asta ptr cine vrea sa mearga mai departe (cum sunt eu) ii pui si un Bow Off Valve, ii schimbi turbina si alte chestii

Cand colo la benzina ii pui o toba si se aude frumos recunosc, dar nu poti scoate din ea cat scoti dintr-un motor Diesel cu Turbo.

Cat despre consum, cand ma apuca sa merg ca nebunu' merg (benzina 6000-7000 rpm, diesel 4000 rpm), dar in rest imi place sa merg mai economic si scot consumul care este scris in carte. Merg si foarte mult cu masina, zilnic, fac pe an cam 30.000Km deci clar aleg DIesel.

Daca faci 10.000 Km pe an mai bine iei Benzina, dar si asa daca vrei sa treci noapte pe Kiseleff si sa te distrezi pe acolo mai bine faci la un Diesel ce am zis eu mai sus

Da ce spui tu este corect, numai sa te vad eu cu dieselul ala cum incep sa crape una alta pe la el si cum o sa bagi bani in el la greu. Pe hartie e asa usor sa spui ca de la 140 CP ii faci o resoftare, o toba, o admisie si gata ai 250 CP, doar ca te tine 10000 km pana crapa turbina.

Vad ca nimeni nu a putut sa aduca argumente impotriva a ce am scris mai sus legat de un benzinar cu motor mic si supraalimentat care ofera un consum acceptabil si performante peste un motor diesel la o cilindree mai mare. Eu spun ca in cazul in care am fi vazut un Lancer cu motor de 1.5 Turbo si 170 CP, se poate ajunge acolo lejer cu motorul de pe Colt CZT, atunci majoritatea isi luau acel motor. Cei de la Mitsubishi puteau sa faca aceasta miscare si ar fi fost spun eu una excelenta.

Iar cix, pai cum sa calmeze spiritele Mary cand cineva nu dau nume scrie ca poate numara pe degete masinile care l-au depasit? Si asta spune un posesor de diesel nu de vre-un EVO, Lamborghini, Ferrari sau Porsche. Este o declaratie de copil de 10 ani care spune unui coleg de scoala generala: "Passat-ul lui tati fuge mai tare decat Loganul tatalui tau". Sincer mie imi era rusine sa spun asa ceva, nici daca aveam Porsche nu spuneam asa ceva pentru ca e un snobism penibil care denota frustrari. Aceste frustrari apar insa din copilaria sofatului cu o berlina sau cu un Logan 1.4.

Avatar utilizator
teo_paul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 29, 2008 2:09 pm

Mesaj de teo_paul » Joi Iul 24, 2008 10:02 am

QUOTE (2dor)Eu spun ca in cazul in care am fi vazut un Lancer cu motor de 1.5 Turbo si 170 CP, se poate ajunge acolo lejer cu motorul de pe Colt CZT, atunci majoritatea isi luau acel motor. Cei de la Mitsubishi puteau sa faca aceasta miscare si ar fi fost spun eu una excelenta.

Corect! Dar Mitsubishi nu a facut miscarea si asta e, alegi dintre motoarele pe care le ai la dispozitie.
Sunt multe masini la care exista un mic "daca" ce le-ar fi facut mari hituri la vanzari...daca avea motorul cutare, daca era cu 2000 euro mai ieftina, daca avea bi-turbo, daca avea tractiune integrala, daca avea plasticul moale pe bord, etc...
Evident, toate "daca"-urile adunate, faceau o masina de 40-50.000 pe care scria BMW sau Mercedes...

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Iul 24, 2008 10:59 am

QUOTE (2dor)...
Iar cix, pai cum sa calmeze spiritele Mary cand cineva nu dau nume scrie ca poate numara pe degete masinile care l-au depasit? Si asta spune un posesor de diesel nu de vre-un EVO, Lamborghini, Ferrari sau Porsche. Este o declaratie de copil de 10 ani care spune unui coleg de scoala generala: "Passat-ul lui tati fuge mai tare decat Loganul tatalui tau". Sincer mie imi era rusine sa spun asa ceva, nici daca aveam Porsche nu spuneam asa ceva pentru ca e un snobism penibil care denota frustrari. Aceste frustrari apar insa din copilaria sofatului cu o berlina sau cu un Logan 1.4.

Imi pare rau ca a sunat asa. Cam o data la 2 saptamani imi place sa ies undeva la un drum in afara orasului. Aproape de fiecare data se intampla ca pana la destinatie sa nu fiu depasit de nici o masina. Nu imi propun asta, si nici nu merg chiar incet - dar mai e pana sa pun viata celorlalti participanti la trafic in pericol. In plus am mereu langa mine frana de gura (nevasta). Deci nu am zis ca eu conduc Evo sau ca eu nu pot fi depasit.
Ce am vrut sa zic a fost ca poti sa adopti un stil de condus sportiv chiar daca ai lancer diesel.

Avatar utilizator
2dor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 05, 2007 8:32 am

Mesaj de 2dor » Joi Iul 24, 2008 11:04 am

Ok am inteles, dar recunosti ca asa a sunat cum ai spus-o.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Iul 24, 2008 11:16 am

Da cam suna, oricum nu ma incadrez in carecterizarea facuta de tine chiar daca am avut si dacia 1410 berlina :-D

Avatar utilizator
Lancerlot
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 28, 2008 11:27 am

Mesaj de Lancerlot » Joi Iul 24, 2008 12:37 pm

Eu zic sa se bucure fiecare de motorizarea pe care a luat-o, pentru ca fiecare motorizare are avantajele sale si fiecare posesor are motivele sale personale care conteaza mai mult decat contraargumentele altora!
Pentru cei nedecisi, cred ca nu gresesc mult daca afirm ca "sportivitatea" la cele doua motorizari este cam aceeasi, fiind practic la fel de puternice. Pentru cei care circula mult (peste 25-30000 km/an) si nu sunt deranjati de zgomot, dieselul e alegerea mai buna. Eu sunt corigent la ambele criterii, asa ca sunt multumit doar cu benzinarele!
Cel putin pentru mine nu va faceti probleme, la depasirile la drum lung nu ma stresez sa schimb una-doua trepte inapoi pentru a avea putere suficienta! Doar calc acceleratia, CVT-ul are grija sa am la dispozitie cuplul maxim
QUOTE (the22taoo)Ca sa fac o diferenta intre 1.8 si 2.0 DI-D as zice ca DI-D are putere mai mare, cuplu mai mare si sa nu mai zic ca daca ii pui si o toba buna cu toata admisia, si ii faci si un chip (la cine trebuie) atunci poate sa sara de 200 de cai. Si pe langa asta ptr cine vrea sa mearga mai departe (cum sunt eu) ii pui si un Bow Off Valve, ii schimbi turbina si alte chestii
...
Daca faci 10.000 Km pe an mai bine iei Benzina, dar si asa daca vrei sa treci noapte pe Kiseleff si sa te distrezi pe acolo mai bine faci la un Diesel ce am zis eu mai sus the22taoo, se pare ca tu ai o problema grava. Cred ca cel mai bine ar fi sa-i spui lui tata foarte direct ca tu nu vrei rahaturi sub 250 CP si decat sa bage bani si in upgrade-uri de turbina, schimbarea intregului motor sau alte astfel de masuri pentru a remedia situatia intolerabila, mai bine sa-ti cumpere de la bun inceput o masina adevarata :-D

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Joi Iul 24, 2008 1:44 pm

Ma distreaza rau de tot sa citesc tot felul de aberatii intr-un topic de genul asta, pe orice forum ar fi si oricare marca de masina in discutie.
Personal am folosit doar benzina, mici treceri pe diesel doar atunci cand masina de serviciu se intampla sa fie diesel (si-atunci statea mai mult prin garaj sau in fata firmei, preferand benzinara personala)
De ce am ales benzina? Habar n-am, optiune personala. Cum, de altfel, ar trebui sa fie pentru fiecare, iar aceasta optiune sa nu aiba legatura cu vreun razboi diesel-benzina. Cateva explicatii personale, totusi:

1. Merg cam 30.000, uneori 40.000 km pe an. Merg mult in oras, merg mult si afara. Iesire de weekend inseamna la mine minim 800-900 km parcursi, iar concedii sau vacante cel putin 4.000 km. Probabil ca ar fi trebuit sa aleg diesel, nu?
2. La punctul asta expun o parere foarte subiectiva (cel putin pentru unii): motoarele diesel sunt foarte pretentioase, mult mai pretentioase decat benzinarele. De ce? Intrebati-va cum de intervalele la revizii sunt 10.000 km ptr DID si 20.000 pentru 1.8. Eu sunt foarte curios asupra aspectului asta. Ca daca o luam la modul ca motorina e roz si benzina sucks, ar trebui sa fie invers, nu?
3. Tot aud pe la unii si la altii ca DID-ul cam papa ulei. Mi-aduce aminte de un Golf 5 pe motorina, cu care m-am plimbat o perioada din lipsa de ocupatie. Care era aproape nou, avea 10 km la bord cand l-am luat (ma rugase o ruda sa il ridic - de sex feminin si cu permis de trei zile), scopul initial era sa-i fac rodajul, am mers cu el pana pe la 17.000 timp de vreo 4 luni. Motorul era un 2.0 TDI. Surprinzator, cam seamana cu 2.0 DID ca displacement (oare o fi acelasi motor?). Un motor pe care l-am injurat pentru 2 litri de ulei papati in intervalul asta de km, si-al dracului l-am menajat. N-am tras de el sa il rup in doua ci am mers cum se merge cu dieselul. Ghinion sau nu, si-acum consuma la fel uleiul. Pe paine. Stau si ma intreb de ce dracu as vrea sa verific nivelul uleiului mai mereu? Mi-am luat vreun SH ordinar care nu stiu cum a fost intretinut? Se pare ca DID-ul e mai putin gurmand, a suferit operatie in clinica Mitsubishi, dar tot papa aproape un litru intre schimburi
4. Imi lipseste cutia in 6 trepte de pe benzinara anterioara (un Primera last model 2.0 benzina 140 CP). mai am uneori senzatia la drum lung ca ar trebui sa trec intr-a sasea... insa nu vad motivul ptr care as lua diesel pe mitsubishi doar sa am cutie in 6 trepte.
5. Mai oameni buni, tot excludeti costurile si ziceti ca va scoateti din economia de carburant. Ahhh?? Care economie? Consumati 2-3 litri mai putin dar motorina e mai scumpa, reviziile costa dublu spre triplu last time I checked, iar intervalul de revizii e la jumatate. Deci? Care-i avantajul? Cred ca pana la vreo 50.000 km/an (cam asta ar fi calculul exact pe care l-am facut) cu benzina iesi mai ieftin. Pe la 60-70.ooo km pe an se amortizeaza intr-adevar costurile... Si atunci insa, calci vreo 6-7 revizii in loc de trei, diferenta este cam mica.
6. Cum o masina noua o iei si-o tii vreo 3-4 ani, teoretic ar trebui ca atunci cand vinzi masina mai departe sa ajungi prin urmatoarele chestiuni mai naspa din punct de vedere al reviziilor si costurilor acestora: distributie de schimbat, injectoare garantat vreo 2-3, turbina... uhhmm... foarte posibil... Daca mai ai si ghinionul sa bagi vreo motorina naspa... urmeaza si alte cheltuieli.
7. Cine naiba a spus ca si-a luat diesel ca sa poata depasi un tir fara dureri de cap? N-am retinut, doar am citit...Are you nuts? Pai toti producatorii de masini ar fi pus doar diesele in vanzare ca, deh, e greu sa depasesti un tir sau vreo coloana sau mai stiu eu ce cu un benzinar... Last time i checked M3, M5, M6 sunt pe benzina, R8 e benzinar, Porsche e benzinar (urmeaza si-un diesel ca sa satisfaca gusturile voastre a astora cu frica depasirii tirurilor) si, bucuria noastra, EVO e pe benzina.... Ma, ce prosti sunt astia, sa le zicem sa faca un EVO pe diesel ca va fi cel mai tare.... Ahhh... era sa uit de Lamborghini si de Bugatti, si la astia tacane injectoarele, nu?
8. Ma mai gandesc la un aspect, foarte tampit de altfel... N-am eu asa mare experienta la motoare de astea cu turbina.... Da' di ce turbinele de diesel crapa dupa ce au depasit 100.000 km (unele imediat altele dupa ce-au facut cativa zeci de mii km peste cifra asta) iar turbinele de pe benzina merg in continuare? "Fir-ar sa fie... e naspa dar tot eu am cuplu misto ca deh... am diesel... " Ete al naibii, ne pare rau ca suntem puturosi, noi, astia cu benzina, si-al dracului ne depasesc astia cu dieseluuuu....
9. Poate sa-mi explice cineva ce e aia autoaprindere la diesel? N-am prea inteles la scoala cand invatam la fizica... IO vreau sa se aprinda cand am eu chef, ce bujia mea... (ma scuzati, dar de aici o sa cam bat campii cu argumente realiste dar spuse la misto..)
10. Ma, revin la turbina... TOt ii trageti cu performante la diesel, de turatie de ma-sa de tac-su... dar diesel-urile despre care vorbim sunt toate turbo, ori daca le comparam cu benzinele turbo de cilindree echivalenta, orice comparatie a performantelor nu mai are rost. Este fix zero. Pun si io o turbina si unde-ajung? Cu siguranta mai sus decat un DID.
11. Unii au zis ca iau diesel pentru ca e economic si fuge de rupe... Vezi cineva care cica n-a fost depasit de prea multe masini... "Stii dom'le ce cuplu am io la diesel la turatii joase?" Nene, sa ma inveti si pe mine cum vine asta ca nu inteleg... Pai ti-ai luat diesel ca sa traga? ia-ti nene EVO, STi, imprezza WRX daca vrei sa traga...
12. Prin unele tari impozitul pe diesel e mai mare decat la benzina... De ce naiba sunt astia asa nebuni, oare? Ahh... da uitai cat polueaza un diesel...


In loc de epilog: Acum ceva timp un amic a trecut pe benzina... i-a placut lui o masina si al naibii, dupa 10 diesele si-a luat un benzinar cu motor de 2500. Pana sa il vad cum conduce,ma disperase,ca ii consuma enorm,ca nu trage masina,ca ce marfa era diesel-ul,ca ii pare rau ca si-a luat masina respectiva. Facea depasiri numai intr-a 5a de imi dadea niste emotii ca nu resuseste sa treaca de ala din fata.Si schimba vitezele atat de repede de ajungea la 80 la ora intr-a 5a si o chinuia de imi era mila de masinuta aia. L-am rugat sa ma asculte,si la o depasire sa bage intr-a2a si sa ii dea talpa.A tasnit masina aia ca racheta.El in 2 luni de cand avea masina nu incercase asa ceva cu ea.A inceput sa ii placa la zevzec sa ii dea in gura,incat la intoarcere l-am rugat sa o lase mai moale ca deja aveam emotii. Si al naibii, i-a scazut consumul si ajunsese aproape la acelasi consum care-l avusese cu un 2,5 TDI, toate bune si frumoase.

Pana la urma, e vrb de optiunea personala. Si, personal, am vrut sa fie liniste in jurul meu, sa nu-l afum niciodata pe ala din spate, sa nu stau sa completez aiurea in tramvai ulei, sa nu arunc banii pe revizii doar ca e diesel si "fuge tare la turatii mici" cum zic unii si sa ma simt mai confortabil cand aud motorul de la 4.000 de ture in sus...

Sa va fie de bine tuturor, indiferent ce aveti, benzina sau diesel....

Avatar utilizator
2dor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 05, 2007 8:32 am

Mesaj de 2dor » Joi Iul 24, 2008 2:19 pm

Jos palaria pentru post domnul Apple.

Quad erat demonstrandum

Avatar utilizator
thor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 01, 2008 5:40 pm

Mesaj de thor » Joi Iul 24, 2008 3:07 pm

Am avut impresia....cel putin asa se desprinde din postul initiatorului acestui topic....ca se vor posta aici pareri pro si contra in ce priveste echiparea diesel sau benzina cu privire la noul Lancer.
Cand colo discutia sa transformat in vesnica disputa intre benzinari si dieselari....presarata cu accente nervoase,rautati si aberatii...si pentru ca nu pot sa ma abtin ma bag si eu in ciorba asta cu niste remarci.
Cred ca am fost clar din postarile si chiar discutiile de la intaniri ca sunt adeptul benzinei.....dar.....sa dai chiar asa de zid cu dieselul e cel putin exagerat sau denota necunoasterea fenomenului.
Motoarele diesel nu mai sunt atat de puturoase cum erau acum vreo 10 ani......si pentru ca tot sau facut aici comparatii cu marci de top cum ar fi Evo.M3 sau 5,Ferarri,etc.....as aminti ca....totusi cursele de anduranta de la LeMans sunt castigate in ultimii ani de masini Audi cu motoare diesel iar in campionatul FIA GT(parca asa se cheama) masinile Seat cu motoare TDI au castifat anul trecut iar anul asta sunt de departe la conducere in fata cui...?.....in fata bmw-urilor pe benzina....
In ce ma priveste desi condusul cu diesel e mai comod as schimba si maine masina mea cu una pe benzina si asta doar pe aceleasi considerente de comoditate adica....liniste in habitaclu....

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori