Probleme New Lancer. Discutii. Dezbateri.

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mie Noi 23, 2011 3:27 pm

Fratilor lasati cablajul ca nu are nici o legatura, daca era de la el nu mai pornea deloc sau nici nu invartea, iar daca era subdimensionat lua de mult foc vreun cablu, lucrez ca inginer electric si sti uce vorbesc. Daca era cablajul pe langa probleme la pornire care se manifestau mult mai des apareau probleme si in timpul fuctionarii motorului si al altor consumatori(clipirea unor becuri, eroi la cb etc). Cel mia probabil e ceva legat de amestec sau bujii asta din urma mai putin probabil.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mie Noi 23, 2011 4:26 pm

QUOTE (Flipper @ Nov 23 2011, 03:27 PM) Fratilor lasati cablajul ca nu are nici o legatura, daca era de la el nu mai pornea deloc sau nici nu invartea,

Scuze, dar ai zis o prostie imensa.

Sa ma explic. Sunt senzori la motor care se pun la masa, nu toti, nu multi, dar asta e un aspect. Cand ai consumatori mari precum un electromotor care aproape sigur merge prin masa motor, alimentat de la baterie, poate sa apara o cadere de tensiune. In vremuri reci precum cele de acum, caderile de tensiuni sunt considerabile. Si sa nu visezi ca mai ai 12V pe electromotor sau alimentarile ECU-ului.

Caderile de tensiune sub anumite praguri pot afecta interpretarea unor senzori. Si astia pana la urma in marea majoritate is niste rezistente variabile (facute cu diferite tehnologii in functie de parametrii care trebuie sa ii masoare: temperatura, oxigen, etc) care la randul lor au o cadere de tensiune.

Daca am lamurit cum e cu caderile de tensiune, putem lua un exemplu ... posibil ... (NU AFIRM ca asta e cauza la Lancer 10) senzor volanta (sau pe ax la unele motoare). DACA ECU a ratat o citire a acestui senzor, atunci ECU NU va comanda bujiile pentru aprindere deoarece este posibil sa o faca in momentul cel mai prost. Ganditi-va ca dupa ce s-a pus contactul, ECU habar nu are in ce pozitie e motorul, deci trebuie sa ii afle pozitia ca sa stie ce piston urmeaza sa efectueze lucru mecanic. Asta asa....o explicatie simplista.


Sa va zic la Logan cum INDIRECT caderile te tensiune si diferentele masa motor vs masa carorserie au creat probleme. Din cauza acestor diferente cauzate doar de masa proaste sau subdimensionate generau caderi de tensiune. Astea duceau la
- interpretari gresite ale senzorului de temperatura in tabloul de bord. Astfel, cu consumatori electrici multi dintr-o data in tabloul de bord vedeai ca temperatura apei de racire dintr-o data era prea mare. FALS, doar diferentele de masa generau indicatia asta gresite.
- resetare computer de bord la pornirea masinii. Electromotorul punand sarcina mare pe instalatie, avea loc o cadere de tensiune suficienta in anumite cazuri incat chip-ul din computerul de bord sa ajunga subalimentat. Acesta isi facea o procedura de shutdown sau ceva reset (nu mai tin minte) in aceste conditii. ULTERIOR s-a descoperit ca un BUG din chip reseta valorile din computer DACA apareau semnale de reset sub un interval dat (de ordinul zecilor de ms parca).

DECI 2 probleme inlantuite (caderi tensiune + bug in chip) la Logan generau o problema care aparent era RANDOM, dar dupa multe chinuieli ale unor oameni care chiar se pricepeau (NU cei din Dacia), s-au prins ce se intampla de fapt in spate. Chiar eu am scapat de ambele probleme mentionate mai sus DOAR prin suplimentarea masei motor, NU inlocuirea masei. Aveam garantie la rabla si nu vroiam sa intervin asupra masinii.

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Mie Noi 23, 2011 4:55 pm

Hai ca ma bagati la cheltuieli.
@ apple: spune-mi si mie cat te-a dus distractia cu cablajul si daca ai facut-o la mitsubishi sau la george.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mie Noi 23, 2011 7:03 pm

Este alegerea ta. Eu personal sunt doar un spectator aici, NU as baga mana in foc in ce zice Apple, dar e singurul care a zis CEVA legat de asta

Faze gen releu de la electromotor mi se par piste mult mai subtiri decat o banala problema de stabilitate a tensiunilor pe ECU si/sau senzori. Or fi mai dragute ideile astea plug&play ca schimbi piesa si masina devine instant excelenta, dar cred ca rareori se intampla asa la probleme mai ascunse....

Avatar utilizator
DaniD25
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 11, 2011 2:53 pm

Mesaj de DaniD25 » Mie Noi 23, 2011 10:12 pm

La fel ca si driverx sunt si eu doar spectator. Dar in fata monologului sau ma inclin...nu am caderea sa spun cat de real este, m-am pierdut efectiv in detalii. Dupa ce apas reply il mai citesc inca o data fara sa mai trag cu ochiul la tv (ce meci - milan - barcelona...)

Sunt si eu curios de costurile de inlocuire cablaje.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Joi Noi 24, 2011 7:00 am

Driverx, caderile de tensiune nu apar datorita cablajului imperfect sau subdimensionat ci apar datorita consumului mult prea mare din baterie la iar acesta nu poate sa il asigure. Pentru a diminua caderile de tensiune la pornire singura varianta e sa montati o baterie de capacitate mai mare si nicidecum un cablaj mai strong.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Joi Noi 24, 2011 9:05 am

Serios? Primul lucru palpabil pentru tine in cazul unor consumatori mari care sunt alimentati prin mase defectuoase sau subdimensionate este ... caldura. Guess what....CARE energie iti incalzeste tie acel cablu? Soarele? Probabil ca nu

Caderile pot aparea si din cauza bateriei, dar tu poti pune 80 de baterii, daca tu alimentezi electromotorul, cel mai mare consumator electric din masina print-o banala lit(z)a ... (exagerez acum ) singurul lucru palpabil care o sa il obtii este ca se va incalzi aproape instant si de aici nu cred ca mai trebuie sa iti explic ce se intampla.

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Joi Noi 24, 2011 9:22 am

Astazi am ascultat sfatul unui prieten.
Dupa ce am pus contactul si s-au stins toti martorii din bord am mai asteptat in 5-10 sec pana sa pornesc motorul. Surpriza....a pornit la sfert de cheie.

Explicatia lui a fost urmatoarea: pompa de amorsare lucreaza putin mai greu la temeperaturi scazute si martorii din bord nu stiu sa recunoasca momentul in care masina a fost complet amorsata.
Sincer sa fiu nu stiu daca este 100% reala explicatia,dar rezolvarea este aceasta cel putin pt tractorasul meu.
O sa mai incerc si maine dimineata la fel si o revin. Este prima oara in doi ani cand tractorul porneste iarna la sfert de cheie din prima.

Avatar utilizator
Andrei_Iasi
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm

Mesaj de Andrei_Iasi » Joi Noi 24, 2011 10:06 am

salut,
eu stau mereu si astept sa se stinga simbolul pompei de ulei de pe CB .
nu am avut probleme pana acum atata timp cat am facut asa.

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Joi Noi 24, 2011 10:18 am

Si eu faceam asta...dar tot tu pornea la prima cheie. Acum dupa ce se sting toti martorii mai astept inca cateva secunde.

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori