Sunet problematic la new lancer

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
BUGHY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 09, 2008 7:49 pm
Contact:

Mesaj de BUGHY » Dum Dec 21, 2008 10:08 am

Cristi , apropo de marsarier ( am mai vb noi ), de multe ori sunt situatii cand nu mai astepti sau uiti sa ti ambreiajul apasat 2 - 3 sec dupa care sa dai de levier .
Mi-a "carait " de cateva ori , mai ales la prima pornire cand e frig afara .
Cel mai de kkt e atunci cand mai e lume in jurul tau si face asa urat . Pana acum nu a fost cazul , dar iarna abia a inceput ..

Intrebarea e , cat dauneaza " caraitu' " asta tot ansamblului ambreiaj - cutie de viteze ?
Avand in vedere ca pare o cutie firava in concluzie , ma pot astepta la surprize din cauza asta ?

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Dec 21, 2008 9:24 pm

QUOTE (BUGHY @ Dec 21 2008, 10:08 AM) ...
Intrebarea e , cat dauneaza " caraitu' " asta tot ansamblului ambreiaj - cutie de viteze ?
Avand in vedere ca pare o cutie firava in concluzie , ma pot astepta la surprize din cauza asta ?


Bughy, nu stiu ce sa zic, doar cineva care a vazut cutia pe interior, stie turatiile pinioanelor in situatia descrisa de tine, are notiuni de rezistenta materialor, samd iti poate raspunde cat de cat aproximativ.
Daca vrei o parere de la unu' care face soft, aaaa nu cred ca dauneaza atat timp cat nu se incearca trecerea in marsarier, in mers, la turatii/viteze mai mari decat cele normale.

Mie mi s-a intamplat acest carait/agatat de nspe mii de ori, la trecerea din treapta a II-a in treapta a III-a, la 5-6000 de turatii, cand in mod normal sincroanele ar fi trebuit sa-si faca treaba pentru a egaliza turatia pinioanelor.
Imagineaza-ti ca, la 90km/h in treapta a II-a, dai sa schimbi a treia si auzi un trrrrrrr puternic de zici ca se rupe...simti cum levierul refuza sa intre pana la capat in treapta a III-a si acelasi timp cum trepideaza...ca o parghie pe care o introduci intre dintii unui pinion in incercarea de a-l opri...
Eu ma si mir cum de mai merge!
Si uite ca merge...dar sincer cand se intampla asa ceva...injur tot mcaru' incepand cu portaru'! )

Dar asta nu inseamna ca nu e o problema, de sincroane dupa parerea mea...in cazul cutiei mele.
Insa nu despre asta era vorba...ideea e ca daca inca merge dupa aceste socuri...e clar ca totusi, cutia nu e chiar asa de firava.
Nu stiu cum arata pinioanele in cauza, dar nu fluiera, nu scoate alte zgomote, uleiul care s-a dat jos din cutie a fost curat.

Alt exemplu ar fi ca pe vremuri, cutiile nu aveau sincroane deloc si erau "caraite" frecvent si multe au mers si 20 de ani fara probleme...
Vechiul tractor romanesc U 650 parca (nu imi mai amintesc bine modelul) nu avea cutia sincronizata si cu toate astea functiona fara probleme, unele functioneaza si acum.
La 14-15 ani, in vacanta la bunici fiind, atras de utilajele unui unchi...printre care si tractoare, am cerut sa conduc si eu unul, pe camp bineinteles.
Atunci am vazut ce inseamna o cutie fara sincroane si am invatat tehnica de schimbare a treptelor de viteza prin dubla debraiere (adaptata si la marsarieru' nostru) care se folosea (foloseste) in cazul cutiilor de viteze cu trepte nesincronizate, mai ales camioanele mai vechi.
Ceea ce face practic este sa egalizeze vitezele cu care se invart cei 2 arbori din CV, pt ca pinioanele sa cupleze usor, fara caraituri...
La masinile mai noi, acelasi lucru este facut automat de catre sincroane...bineinteles, acolo unde exista si unde functioneaza corect.

De exemplu mie nu ar trebui sa-mi caraie la trecerea din treapta a II-a in treapta a III-a deoare sunt sinctonizate, insa nu stiu daca voi reusi sa conving pe cineva de aceasta problema atat timp cat problema asta apare cand si cand, in special vara.
In fine...

In concluzie caraielile de la marsarier nu vor dauna in nici un fel, pot insa sa-ti aduca eventuale mistouri de la prieteni...si pe bune dreptate!
Ho Ho Ho ce ba i-ai i-ai facut tuning ? I-ai pus cutie de dacie varianta de raliu ?

Iti zic, ca daca nu ar fi problemele astea de cutie/ambreiaj...ar fi cea mai fiabila masina explotata de mine pana acum...dar asa e o combinatie de foarte bun si foarte prost...de japan si german....de mitsubishi si ....

Avatar utilizator
BUGHY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 09, 2008 7:49 pm
Contact:

Mesaj de BUGHY » Lun Dec 22, 2008 9:54 pm

Cristi , mai linistit cat de cat . Ramane doar sa sper ca nu o sa am vreun moment penibil si sa caraie cand mi-e lumea mai darga . Cutie de dacie sau tuning , raliu sau nu , prima data iesi tu in evidenta ca sofer, ca nu stii sa schimbi vitezele , pentru ca lumea nu stie de mariajul asta nefericit ( din punctul asta de vedere ) dintre o japoneza si o nemteasca .
La mine dupa ce se incalzeste motorul si probabil uleiul din cutie , nu mai sunt probleme . Intra ca unsa, vorba aia .

Chestia ironica e ca , cea mai buna sincronizare este din a doua in a treia . Asta am remarcat de la inceput . parca se duce singur levierul

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Dec 23, 2008 9:57 am

Orice zgomot este expresia unei neconformitati (aici in exploatare).Binenteles ca , aceste zgomote sunt daunatoare fiind rezultatul unei angrenari defectuoase.
Marsarier-ul este nesincronizat si este suficient ca vehiculul sa fie stationar (nu este nevoie de dubla ambreiere) pentru o actionare usoara.
Introducerea intr-o treapta de viteza trebuie sa se faca cu trecerea prin punctul neutru.Acordati timp sincronizarii.
Diferenta de vascozitate de la rece la cald se face simtita doar in levier , dar nu produce zgomote.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Dec 23, 2008 7:33 pm

QUOTE (Adriancar @ Dec 23 2008, 09:57 AM) Orice zgomot este expresia unei neconformitati (aici in exploatare).Binenteles ca , aceste zgomote sunt daunatoare fiind rezultatul unei angrenari defectuoase.

Adrian, ce ai spus tu, e valabil la alte marci, la Mitsubishi insa, aceste zgomote sunt normale, sunt tehnologice...bate, caraie, zornaie, samd inseamna ca functioneaza, ceea ce e minunat.
Cand nu sunt zgomotele de genul celor de mai sus, atunci e ceva in neregula...
Se pare ca dupa teoriile unora dintre inginerii nostri, nu toate masinile/motoarele se supun acelorasi legi ale fizicii, mecanicii...si trebuiesc crezuti pe cuvant.

QUOTE (Adriancar @ Dec 23 2008, 09:57 AM) Marsarier-ul este nesincronizat si este suficient ca vehiculul sa fie stationar (nu este nevoie de dubla ambreiere) pentru o actionare usoara.
Da, ce zici tu e scris la carte si e valabil doar acolo unde din punct de vedere mecanic totul e OK...in rest nu este suficient numai ca: vehiculul sa fie stationar + trecerea prin punctul neutru + timpul acordat sincronizarii.
Crede-ma ca in cazul meu si nu numai...am fost nevoit sa apas ambreiajul din nou....sfat pe care l-am primit din service si care functioneaza de fiecare data.
Nu e chiar o dubla debraiere dar pe acolo...

PS. Nu vrei sa mergi cu mine la mcar sa le explici chestia cu neconformitatea ? )

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori