Benzina sau Diesel? Argumente pro si contra
- diablo_666
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Mar 08, 2008 1:14 pm
Ca sa-mi dau si eu cu parerea, comparand dieselul de la test-drive cu 1.8-ul actual, pot spune urmatoarele: pana la ~2000 rpm, dieselul este foarte lenes, te rogi de el. Dupa 2000 rpm, intr-adevar iti rupe capul, dar putin... ca dupa aia imediat esti la 4000 si gata, trebuie sa schimbi. Neplacut as zice, mai ales pe depasiri. La benzina de 1.8 motorul incepe sa traga binisor de la 2500, iar sub aceasta turatie nu e chiar asa lenes ca dieselul. Dupa 2500 nu mai ai nicio emotie, ca sa nu mai zic ca de la 4000 zboara... nu-ti rupe capul, dar fuge tare. Si ca sa dau exemplu concret, sa presupunem depasire la 60 Km/h, treapta a treia. Pai cand ai calcat-o, te duci nene pana la 145 Km/h (dupa masuratoarea lui DeBogdan), nu mai ai nicio treaba... eu sunt de parere ca atunci cand urla motorul, pai atunci sa traga... nu cand urla de fapt sa gafaie... parerea mea.
Problema la soferii din tara noastra este foarte simpla: aproape 80% din ei obisnuiesc sa conduca masinile, indiferent de motorizare, ca pe diesel >> cu schimbat in treapta superioara la 3000-3500. De aici apar diversele teorii cum ca "caii de benzina sunt mai lesinati" si altele asemenea. Diferenta sta in cuplu, care nimic de zis este aproape dublu la motorina si nu se compara cu nimic. In afara de acest cuplu, nu mi se pare ca mai aduce altceva motorul diesel... decat faptul ca, asa cum bine a zis si Marty, pe o lungime de tir este foarte probabil sa fii nevoit sa schimbi viteza. Ori eu inteleg sa schimb viteza doar pentru economia de benzina, si imi pare putin penibil sa fiu obligat sa fac asta pentru ca motorul este mort in treapta actuala, chiar daca mi-a dat cuplu nebun la 2500 de ture.
Am postat la Jurnal de bord niste teste pe care le-am facut cu motorul diesel de pe lancer. Pun rezultatele si aici pentru cei ce nu au intrat pe acea pagina.
Viteza maxima atinsa in fiecare treapta de viteza sunt:
treapta 1: 40 km/h
treapta 2: 70 km/h
treapta 3: 110 km/h
treapta 4: 160 km/h
treapta 5: 190 km/h
treapta 6: 210 km/h
Deci nu trebuie sa schimbi viteza daca depasesti un tir
Viteza maxima atinsa in fiecare treapta de viteza sunt:
treapta 1: 40 km/h
treapta 2: 70 km/h
treapta 3: 110 km/h
treapta 4: 160 km/h
treapta 5: 190 km/h
treapta 6: 210 km/h
Deci nu trebuie sa schimbi viteza daca depasesti un tir
As dori sa intru si eu in discutie cu o parere personala...
Anume....de 20 de ani de cand tot conduc masini...adept al benzinei fiind....am tot ras de astia cu diesel...ba ca masina e puturoasa....ca ca e zgomotoasa..etc....
Ca o ironie a sortii si din cauza ca...desi nu mai sunt chiar tinerel....nu am avut rabdare sa astept doua luni jumate pentru un 1.8...am ajuns sa cumpar mult discutatul 2.0 D-ID....
Sincer am avut inima stransa la inceput avand in vedere prejudecatile de mai sus....dar am zis ca am deja o varsta si nu imi mai trebuie sa dau talpi...Am constatat cu surprindere ca desi nu am mai dat talpi masina se comporta foarte bine (excelent chiar pt prejudecatile mele) la turatii joase.Condusul chiar a devenit mai comod pentru ca nu e nevoie sa schimb vitezele asa de des...chiar daca "raman" intr-o treapta mai mare masina se descurca din acceleratie onorabil chiar.
Nu inteleg de ce unii afirma ca la diesel trebuie neaparat daca vrei sa faci o depasire trebuie sa cobori o treapta.Se poate face o depasire fara probleme si destul de rapida si daca ...de exemplu...te afli in a sasea cu 80-90 km/h.Eu in afara orasului nu merg decat cu a cincea si a sasea si depasirile merg fara peobleme.Imi amintesc ca doar la BMW in 6 cilindri,2.5 cmc faceam asta....Ma rog...cu 5 viteze dar...175 de cai !
Concluzia mea...masina diesel se conduce cu mai putin efort decat cea pe benzina...pot sa spun chiar ca este la jumatatea distantei dintre benzina manual si cutia automata.
Un singur lucru ramane totusi constant negativ fata de parerile mele anterioare.....anume ZGOMOTUL.....zgomotul de diesel e deranjant iar la noul Lancer este de-a dreptul infernal.Acest lucru ma seaca la ficati si ma face sa uit de cele spuse mai sus....
Anume....de 20 de ani de cand tot conduc masini...adept al benzinei fiind....am tot ras de astia cu diesel...ba ca masina e puturoasa....ca ca e zgomotoasa..etc....
Ca o ironie a sortii si din cauza ca...desi nu mai sunt chiar tinerel....nu am avut rabdare sa astept doua luni jumate pentru un 1.8...am ajuns sa cumpar mult discutatul 2.0 D-ID....
Sincer am avut inima stransa la inceput avand in vedere prejudecatile de mai sus....dar am zis ca am deja o varsta si nu imi mai trebuie sa dau talpi...Am constatat cu surprindere ca desi nu am mai dat talpi masina se comporta foarte bine (excelent chiar pt prejudecatile mele) la turatii joase.Condusul chiar a devenit mai comod pentru ca nu e nevoie sa schimb vitezele asa de des...chiar daca "raman" intr-o treapta mai mare masina se descurca din acceleratie onorabil chiar.
Nu inteleg de ce unii afirma ca la diesel trebuie neaparat daca vrei sa faci o depasire trebuie sa cobori o treapta.Se poate face o depasire fara probleme si destul de rapida si daca ...de exemplu...te afli in a sasea cu 80-90 km/h.Eu in afara orasului nu merg decat cu a cincea si a sasea si depasirile merg fara peobleme.Imi amintesc ca doar la BMW in 6 cilindri,2.5 cmc faceam asta....Ma rog...cu 5 viteze dar...175 de cai !
Concluzia mea...masina diesel se conduce cu mai putin efort decat cea pe benzina...pot sa spun chiar ca este la jumatatea distantei dintre benzina manual si cutia automata.
Un singur lucru ramane totusi constant negativ fata de parerile mele anterioare.....anume ZGOMOTUL.....zgomotul de diesel e deranjant iar la noul Lancer este de-a dreptul infernal.Acest lucru ma seaca la ficati si ma face sa uit de cele spuse mai sus....
QUOTE (thor)Un singur lucru ramane totusi constant negativ fata de parerile mele anterioare.....anume ZGOMOTUL.....zgomotul de diesel e deranjant iar la noul Lancer este de-a dreptul infernal.Acest lucru ma seaca la ficati si ma face sa uit de cele spuse mai sus....
Chiar e pacat ca au ales motoru diesel de Wv,nu ca n-ar fii performant,dar e prea zgomotos mai ales cind il pui pe o masina mai slab antifonata cum e lancer X.
Nu stiu dc n-au ales un motor diesel de la o firma japoneza ca toti au motoare diesel performante si mult mai silentioase sau macar sa puna motoru diesel hdi,care l-au pus acuma pe outlander si pe clonele sale de la citroen si peugeot.
Cine stie poate pe viitor o sa-l puna pe ala in loc la cel de Wv.
Chiar e pacat ca au ales motoru diesel de Wv,nu ca n-ar fii performant,dar e prea zgomotos mai ales cind il pui pe o masina mai slab antifonata cum e lancer X.
Nu stiu dc n-au ales un motor diesel de la o firma japoneza ca toti au motoare diesel performante si mult mai silentioase sau macar sa puna motoru diesel hdi,care l-au pus acuma pe outlander si pe clonele sale de la citroen si peugeot.
Cine stie poate pe viitor o sa-l puna pe ala in loc la cel de Wv.
Intru si eu in discutie cu parerea proprie si absolut personala.
Dupa 10 ani de condus masini pe benzina, timp in care m-am jurat de nenumarate ori ca nu imi voi lua masina diesel, necuratul si-a bagat coada si m-a facut sa imi iau diesel.
Ce m-a determinat sa fac aceasta alegere:
- rpm
- rpm
- rpm
Adica:
- nu sunt persoana care sa asculte motorul urland pe la 5000 - 6000 rpm, pur si simplu nu duc masina in acele turatii, simt ca decoleaza motorul si nu ma simt confortabil. Si am ales un motor care imi permite un mers decent la turatii mici intr-o plaja de zgomot relativ constanta
- puterea motorului la turatii mici - de cate ori nu am innebunit intrand intr-o depasire pe care nu am putut sa o fac decat trecand intr-o treapta inferioara si ducand motorul pana la turatii infernale ca sa depasesc un kkt de tir (vechea problema cu depasirea tirului). Ei bine, vreau puterea maxima a motorului cat mai repede, nu sa merg cu 3000-4000 rpm si sa folosesc 60% din puterea motorului. Ah, cand o sa merg la raliu o sa tin motorul numai la turatii infinite...
- tractiune, manca-tz-ash (plastic vorbind)...mers cu masina plina ochi pe serpentine, Brasov - Predeal (si altele), luat curbele cu 1a sau a-2a...huoooo, benzinaaa...traiasca dieselul...
Asta a fost partea placuta, evident minusuri exista dar sunt asumate.
Intr-o fraza, alegerea masinii a fost facuta astfel: design (ales Lancer din dragoste la prima vedere vs Honda vs Mazda vs BMW company car - nimic altceva), odata aleasa masina s-a ales motorul (ales diesel vs benzina - din nefericire singura varianta diesel, din fericire puterea a fost pe placul meu), aleasa echiparea (apoi schimbata din Invite in Intense pt plusurile la design exterior si audio), ales culoare. Stop.
Ma felicit pentru alegerea facuta in banii propusi.
Pentru 5000 in plus, mi-as fi luat:
- pt motor - Leon Cupra
- pt calitate - Honda Accord
...parerea mea si atat...
Dupa 10 ani de condus masini pe benzina, timp in care m-am jurat de nenumarate ori ca nu imi voi lua masina diesel, necuratul si-a bagat coada si m-a facut sa imi iau diesel.
Ce m-a determinat sa fac aceasta alegere:
- rpm
- rpm
- rpm
Adica:
- nu sunt persoana care sa asculte motorul urland pe la 5000 - 6000 rpm, pur si simplu nu duc masina in acele turatii, simt ca decoleaza motorul si nu ma simt confortabil. Si am ales un motor care imi permite un mers decent la turatii mici intr-o plaja de zgomot relativ constanta
- puterea motorului la turatii mici - de cate ori nu am innebunit intrand intr-o depasire pe care nu am putut sa o fac decat trecand intr-o treapta inferioara si ducand motorul pana la turatii infernale ca sa depasesc un kkt de tir (vechea problema cu depasirea tirului). Ei bine, vreau puterea maxima a motorului cat mai repede, nu sa merg cu 3000-4000 rpm si sa folosesc 60% din puterea motorului. Ah, cand o sa merg la raliu o sa tin motorul numai la turatii infinite...
- tractiune, manca-tz-ash (plastic vorbind)...mers cu masina plina ochi pe serpentine, Brasov - Predeal (si altele), luat curbele cu 1a sau a-2a...huoooo, benzinaaa...traiasca dieselul...
Asta a fost partea placuta, evident minusuri exista dar sunt asumate.
Intr-o fraza, alegerea masinii a fost facuta astfel: design (ales Lancer din dragoste la prima vedere vs Honda vs Mazda vs BMW company car - nimic altceva), odata aleasa masina s-a ales motorul (ales diesel vs benzina - din nefericire singura varianta diesel, din fericire puterea a fost pe placul meu), aleasa echiparea (apoi schimbata din Invite in Intense pt plusurile la design exterior si audio), ales culoare. Stop.
Ma felicit pentru alegerea facuta in banii propusi.
Pentru 5000 in plus, mi-as fi luat:
- pt motor - Leon Cupra
- pt calitate - Honda Accord
...parerea mea si atat...
QUOTE (thor)Nu motorul e de vina......antifonarea e ca si inexistenta.
Am condus Passat si Audi a4 modelele noi care aveau aceeasi echipare....este clar cu totul altceva....As schimba oricand Lancerul pt una din cele doua chiar si diesel.
Are si motoru vina lui zic eu,cel putin mie personal intotdeauna mi s-a parut ca ascultat din exterioru masinii,tdi-urile sint mai zgomotoase si au un zgomot mai pregnant de motor diesel,decit un hdi sau un tdci de ex. si din ce am citit ar fii vina tehnologiei bazata pe pompa injector de pe tdi care face ca zgomotu sa fie mai puteric decit pe un diesel tehnologie common rail.
Am condus Passat si Audi a4 modelele noi care aveau aceeasi echipare....este clar cu totul altceva....As schimba oricand Lancerul pt una din cele doua chiar si diesel.
Are si motoru vina lui zic eu,cel putin mie personal intotdeauna mi s-a parut ca ascultat din exterioru masinii,tdi-urile sint mai zgomotoase si au un zgomot mai pregnant de motor diesel,decit un hdi sau un tdci de ex. si din ce am citit ar fii vina tehnologiei bazata pe pompa injector de pe tdi care face ca zgomotu sa fie mai puteric decit pe un diesel tehnologie common rail.
sunt la a treia masina pe benzina, de la servici am condus numai masini pe benzina(ocazional diesel); sunt si raman adeptul benzinei de pe vremea cand erea mai scumpa decat motorina; nu ma intereseaza consumul fiindca nu merg mult cu ea(15-20k pe an), nu ma intereseaza ca trebuie sa o omor in 5-6mii ture pentru o depasire mai hotarata; in schimb imi face placere sa conduc masina pe benzina, si oricat de performant ar fi un diesel, tot benzina as alege.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori