stie cineva despre configuratie lancer 1.5 cu cutie automata in 4 trepte INVECS II? repet, nu e cvt si e pe motorizarea 1.5 in fisa tehnica de pe site-ul importatorului apare si are 14.2 secunde suta de km!!! ce e cu cutia asta?
multumesc
Automata In 4 Rapoarte Invecs Ii Pe Lancer 1.5 ?!?
QUOTE (livoss @ Nov 4 2009, 08:39 PM) stie cineva despre configuratie lancer 1.5 cu cutie automata in 4 trepte INVECS II? repet, nu e cvt si e pe motorizarea 1.5 in fisa tehnica de pe site-ul importatorului apare si are 14.2 secunde suta de km!!! ce e cu cutia asta?
multumesc
Salut,
Am vazut intrebarea ta abia acum - cam tarziu ce-i drept. Am un Lancer cu motorizarea 1,5 si cutia INVECS II de aproape doi ani si 25000 km. Sunt supermultumit de ea (am tot avut masini cu cutie automata de vreo zece ani, asa ca am mai vazut si alte feluri de AT-uri, CVT-uri, DSG-uri etc.). Cutia automata INVECS II nu a avut nici cea mai mica problema, i se schimba fluidul la vreo 200000 km, practic nu ai cum s-o strici decat daca bagi in marsarier la oarece viteza cand mergi inainte. Chestia cu 14,2 s de la 0 la 100 km / h cred ca e insa un pic trasa de par (recunosc insa ca nu am facut astfel de teste pe masina mea). Cutia e drept ceva mai lenta decat una manuala (are convertizor de cuplu in loc de ambreiaj), in schimb compenseaza prin comoditatea in conducere si "inteligenta" - se adapteaza intr-adevar stilului de conducere al soferului.
Practic, un sistem de senzori supravegheaza continuu 6 parametri (forta de apasare a pedalei de acceleratie, a celei de frana, inclinarea masinii etc.) si folosind un algoritm de tip "fuzzy logic" adapteaza "din mers" modul de schimbare a vitezelor in interiorul cutiei automate in functie de stilul de conducere al soferului la un moment dat.
De exemplu, cu selectorul in pozitia D (Drive) cutia INVECS II va schimba automat intr-o treapta inferioara pentru a creste intensitatea franei de motor cand masina coboara o panta si automatizeaza astfel procesele de transmisie care anterior erau controlate doar manual de catre sofer. Ofera si posibilitatea de trecere manuala in trepte inferioare (3, 2 si L - Low) cu ajutorul selectorului de viteze, pentru un plus de forta la urcare / coborare a unei pante.
Computerul de comanda (ECU) al cutiei INVECS II are un soft numit Adaptive Shift Control care monitorizeaza si "invata" in timp scurt obiceiurile soferului si ajusteaza schimbarile de trepte de viteza pentru a le face mai line sau mai agresive in functie de stilul de conducere pe care il detecteaza. In mers normal schimba la 2500 - 3000 rpm. Daca insa tii pedala de acceleratie apasata ferm dincolo de punctul de rezistenta (asa cum procedezi la kickdown pe orice cutie automata, cvt, dsg etc. pentru o depasire in modul automat), cutia va trece la treapta urmatoare la 6000 rpm, limita setata de sistemul de protectie la supraturare al motorului (zona rosie e de la 6500 rpm incolo).
multumesc
Salut,
Am vazut intrebarea ta abia acum - cam tarziu ce-i drept. Am un Lancer cu motorizarea 1,5 si cutia INVECS II de aproape doi ani si 25000 km. Sunt supermultumit de ea (am tot avut masini cu cutie automata de vreo zece ani, asa ca am mai vazut si alte feluri de AT-uri, CVT-uri, DSG-uri etc.). Cutia automata INVECS II nu a avut nici cea mai mica problema, i se schimba fluidul la vreo 200000 km, practic nu ai cum s-o strici decat daca bagi in marsarier la oarece viteza cand mergi inainte. Chestia cu 14,2 s de la 0 la 100 km / h cred ca e insa un pic trasa de par (recunosc insa ca nu am facut astfel de teste pe masina mea). Cutia e drept ceva mai lenta decat una manuala (are convertizor de cuplu in loc de ambreiaj), in schimb compenseaza prin comoditatea in conducere si "inteligenta" - se adapteaza intr-adevar stilului de conducere al soferului.
Practic, un sistem de senzori supravegheaza continuu 6 parametri (forta de apasare a pedalei de acceleratie, a celei de frana, inclinarea masinii etc.) si folosind un algoritm de tip "fuzzy logic" adapteaza "din mers" modul de schimbare a vitezelor in interiorul cutiei automate in functie de stilul de conducere al soferului la un moment dat.
De exemplu, cu selectorul in pozitia D (Drive) cutia INVECS II va schimba automat intr-o treapta inferioara pentru a creste intensitatea franei de motor cand masina coboara o panta si automatizeaza astfel procesele de transmisie care anterior erau controlate doar manual de catre sofer. Ofera si posibilitatea de trecere manuala in trepte inferioare (3, 2 si L - Low) cu ajutorul selectorului de viteze, pentru un plus de forta la urcare / coborare a unei pante.
Computerul de comanda (ECU) al cutiei INVECS II are un soft numit Adaptive Shift Control care monitorizeaza si "invata" in timp scurt obiceiurile soferului si ajusteaza schimbarile de trepte de viteza pentru a le face mai line sau mai agresive in functie de stilul de conducere pe care il detecteaza. In mers normal schimba la 2500 - 3000 rpm. Daca insa tii pedala de acceleratie apasata ferm dincolo de punctul de rezistenta (asa cum procedezi la kickdown pe orice cutie automata, cvt, dsg etc. pentru o depasire in modul automat), cutia va trece la treapta urmatoare la 6000 rpm, limita setata de sistemul de protectie la supraturare al motorului (zona rosie e de la 6500 rpm incolo).
Am una la fel, nici nu stiam ce cutie desteapta are
Tot ce pot sa spun e ca este foarte comoda si asta mi-am si dorit.
Cat despre cele 14.2 sec nu stiu ce sa zic, voi face o proba.
Pot sa-ti spun ca ajunge cu a 2-a (din cele 4) la aprox 120, practic in demaraj ai parte de o singura schimbare de viteza pana la 100.
Se simte motorul mic la consum insa este o automata pe benzina, stii la ce drum pleci .
Tot ce pot sa spun e ca este foarte comoda si asta mi-am si dorit.
Cat despre cele 14.2 sec nu stiu ce sa zic, voi face o proba.
Pot sa-ti spun ca ajunge cu a 2-a (din cele 4) la aprox 120, practic in demaraj ai parte de o singura schimbare de viteza pana la 100.
Se simte motorul mic la consum insa este o automata pe benzina, stii la ce drum pleci .
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori