Placute De Frana + Discuri Pe Fata

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Vin Apr 24, 2015 1:51 pm

Deci de-aia se tot inegresc jantele?!?!
Chiar ma uitam zilele astea dupa un drum de vreo 500km, si nu-mi dadeam seama de unde s-a depus negreala aia pe ele.

Acum intrebarea e: cat e de normal sa se intample asta? Si faptul ca se creeaza atata pilitura, nu inseamna ca se uzeaza mai repede placutele/discurile?

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Vin Apr 24, 2015 1:59 pm

QUOTE (daniel.doboseru @ Apr 24 2015, 01:51 PM) Deci de-aia se tot inegresc jantele?!?!
Chiar ma uitam zilele astea dupa un drum de vreo 500km, si nu-mi dadeam seama de unde s-a depus negreala aia pe ele.

Acum intrebarea e: cat e de normal sa se intample asta? Si faptul ca se creeaza atata pilitura, nu inseamna ca se uzeaza mai repede placutele/discurile?

E foarte normal. La unii producatori de placute acest "fenomen" e mai putin vizibil, la altii mai mult. Acea pilitura se produce in urma frecarii placutei cu discul de frana. Altfel spus, prezenta piliturii pe jante nu inseamna ca placutele de frana se uzeaza mai repede decat in mod normal sau ca trebuie schimbate urgent. Nu-ti fa griji din punctul asta de vedere. Ceea ce conteaza este ca placutele de frana sa aiba suficient material de frictiune (materialul care franeaza masina), astfel incat sa nu se ajunga la situatia cand partea metalica a placutei de frana a produs uzura prematura discului de frana. Prin constructie, placutele se uzeaza mai repede decat discurile de frana.

Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Vin Apr 24, 2015 3:07 pm

Am inteles. Pana la urma e si logic sa fie asa, doar ca nu am fost atent la aspectul asta pana acum, si de-aia m-a mirat un pic.

Iar la placute ma uit si eu regulat. E prima masina, si am inceput sa-mi fac un obicei cu verificarile astea de rutina; roti, frane, ulei etc.

Mersi de raspuns!

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Vin Apr 24, 2015 6:01 pm

@daniel.doboseru

Cu placere. La placute te poti uita cand schimbi rotile/anvelopele de vara cu cele de iarna si invers.

Avatar utilizator
dorianakis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 20, 2008 12:26 am

Mesaj de dorianakis » Mar Iun 30, 2015 1:07 am

Am schimbat si eu discurile si placutele. Am pus TRW (am mers pe ideea ca cele originale pe care le-am inlocuit erau tot TRW). Mare greseala am facut, si aici ma refer la pilitura care inegreste jantele. Ei bine acea pilitura mi-a blocat prima data etrierul din spate, pe care a trebuit sa-l schimb (piston ruginit). Dupa cateva luni... s-a blocat si etrierul din fata. L-am schimbat si pe ala. Apoi... surpriza, inca un etrier blocat tot in fata (pe asta nu l-au mai schimbat ci doar l-au curatat si si-a revenit). Mecanicii au ajuns la concluzia ca... din cauza piliturii provenite de la placutele de frana.
Culmea e ca etrierul ramane blocat pe disc, fara sa faca zgomot. Iti dai seama ce este blocat deoarece janta se incalzeste (daca pui mana si ai trei jante reci si una fierbinte, fugi la un service, poate ai noroc si ti-l poate curata).
De schimbat... am schimbat etrierul defect (TRW) cu unul reconditionat (TRW) + piesa defecta la schimb (320 lei).
Mecanicii mi-au spus sa pun discuri si placute originale (OE Mitsubishi) care sunt tot TRW dar au alta compozitie care nu lasa pilitura respectiva.
Din cauza piliturii de pe janta, eu spalam jantele odata la 5-6 zile, cu jet puternic (turbo). Este posibil ca si din aceasta cauza sa apara probleme la etrieri (mecanicii zic ca nu, dar...).
Intrebare: este posibil ca din cauza piliturii sa se blocheze un etrier la un Lancer Clasic din 2007 (90000 Km la bord) ?

Am inteles ca exista un fel de kit de reparare (burduf, garnitura si cilindru), care ar rezolva problema (se schimba elementele uzate), dar mecanicii au spus ca nu este bine sa te joci cu franale, mai bine pui etrieri reconditionati de catre producator, si dai piesa la schimb... pentru ca unul nou te rupe.
NU stiu ce sa cred... ceva pareri, sfaturi, a mai patit careva asa ceva ?

Avatar utilizator
dorianakis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 20, 2008 12:26 am

Mesaj de dorianakis » Mar Iul 07, 2015 11:52 pm

Gata, am lamurit problema: etrierul se blocheaza din cauza lichidului de frana.
Tocmai s-a blocat si al patrulea etrier (janta incalzita fara zgomot). Mers la alt service, spus poveste intreaga (vezi mai sus), si prima intrebare care mi-au pus-o a fost: cand a fost schimbat ultima data lichidul de frana. Eu... mut... pentru ca lichidul nu a fost schimbat ci doar completat.
Testat lichid frana cu testerul in borcanas, lichid ok (tester verde). Mi-au sugerat sa schimb totusi lichidul cu totul.
Ei bine, cand au tras lichidul din instalatie, curgea ceva negru, ca un fel de mazga (la inceput, apoi a curs galben in timp ce turnau lichid nou in borcanas).
Mi-au spus ca maglavaitul ala negru a blocat etrierii (negru din cauza garniturilor din cauciuc, a aerului prins, s.a.m.d.).

In concluzie: daca incep sa apara probleme pe la etrieri, schimbti tot lichidul de frana (intra cam 1Kg si costa 25 lei - TRW).

Eu de acu' inainte, garantat il voi schimba la doi ani sau 50.000 Km - mai bine dau 100 lei (25 lei + 67 lei manopera decat 320 lei cam cat costa un etrier reconditionat).

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Mie Iul 08, 2015 11:53 am

Am pus TRW pentru partea din fata acum un an, lichid de frana to TRW si acum am gasit un pret promotional pentru discuri spate Brembo 120lei/buc si pacute tot Brembo 120 set. De mentionat ca dupa instalarea celor de pe fata, nu am avut probleme cu praful negru si nici cu vibratii puternice de care se plang alti useri. Perosnal stiu ca tot ce inseamna lichide pe la motor se schimba, (nu se completeaza decat daca apar diferente de nivel la inspectiile vizuale inaitne de inlocuire) la un interval de doi ani, (sau un numar de kilometri, ce intervine prima data), pentru lichid frana,(2 ani, 40k km) lichid servo,(2 ani/40k km) antigel,(2 ani, 40k km) ulei compresor ac+freon,(2 ani/50k km) ulei cutie de viteze,(2 ani/50k km) iar uleiul de motor la maximum un an, pentru ca dupa isi pierde proprietatile.
Revin cu pareri dupa ce voi monta discurile Brembo.

Avatar utilizator
robertina1924
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 03, 2013 5:25 pm

Mesaj de robertina1924 » Joi Iul 09, 2015 1:58 pm

Dorianakis, crezi ca un etrier reconditionat are altceva decat garniturile schimbate si eventual pistonasul? Schimba mecanicii! Astea sunt vrajeli pt ca le e sila sa desfaca etrierele sa se murdareasca pe maini si sa piarda timpul cu curatatul acestora! Chiar tu ai spus ca ai mers la un alt service care ti-a rezolvat problema cu toate ca prin schimbarea lichidului nu e rezolvata complet, mizeria acumulata in timp tot a ramas in cilindrii pistonaselor. Daca garniturile antipraf sunt compromise tot o sa intre praf si mizerie care vor bloca etrierii. Solutia corecta este desfacerea acestora, curatarea si montarea garniturilor noi.

Avatar utilizator
dorianakis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 20, 2008 12:26 am

Mesaj de dorianakis » Vin Iul 10, 2015 3:18 pm

Eu deja am schimbat trei etrieri, asa ca problema este rezolvata sau mai bine zis m-a rezolvat ea pe mine cu un gol in buget.
Al patrulea etrier a fost curatat (nu stiu daca au schimbat si garniturile, dar presupun ca daca erau crapate imi spuneau), si sper sa ma tina, acu' ca am schimbat lichidul de frana.
Pentru ceilalti, ca sa nu pateasca ceea ce am patit eu: schimbati fartilor lichidul de frana la 2 ani.

Acu' ce sa zic, de citit am citit si eu ca lichidul de frana sa schimba la 40.000 Km sau 2 ani, dar nu mi-a zis nimeni ca daca nu il schimb o sa am probleme cu etrierii. Daca era cineva sa-mi zica in clar: schimba ba' frate lichidul de frana la doi ani pentru ca te costa doar un milion, altfel o sa-ti schimbi etrierii care o sa te coste trei milioane per bucata, sau o sa trebuiasca sa-i repari, asta in cazul in care ai noroc si gasesti un mecanic bun care sa nu te jupoaie...

vorba aia... tot patitu-i priceput.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Dum Iul 12, 2015 10:55 am

Parerea mea proprie si personala este ca este absolut imposibil sa se blocheze un etrier din cauza lichidului de frana iar de aberatiile pe care le-am auzit in general de la mecanici sunt satul.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori