Ajutor Cu Un Lancer Clasic 1.6 Invite

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
GrasuLancer
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Aug 06, 2013 1:16 pm

Mesaj de GrasuLancer » Mar Aug 06, 2013 1:54 pm

Salutare şi bine v-am găsit.

Am şi eu un Lăncier 1.6 din 2006.
Ţin mult la maşina aceea şi anul ăsta mă hotăr?sem să o v?nd.
Am fost pe la diverşi dealeri auto şi, după ce am văzut ce e pe piaţă, am preferat să o repar şi să mai merg cu ea 1-2 ani
dec?t să-mi iau una nou. ?n fine, asta e o chestie strict personală.

Maşina are 120.000 km şi motorul a fost ?ngrijit prost (de fapt, nu prea ?ngrijit - hai să fim sinceri).

Am fost cu ea la un service ?n care am avut ?ncredere - TurboCar din strada Ritmului - un service destul de cunoscut.
Reclam problemele pe care le aveam la motor - consum mare de benzină, consum mare de ulei.
Vine devizul... ~ 6500 lei. Segmenţi de ?nlocuiti, rectificare chiulasă, furtune, etc. OK, zic, aveţi undă verde. Faceţi maşina.
Toate bune şi frumoase, c?nd să iau maşina de la ei mă urc, merg 5 minute şi revin cu ea ?n service.
Are un zgomot nasol, ca şi cum loveşte ceva ?n motor (fenomen denumit pe net ca Engine Knocking).

O duc ?napoi, ies 2 băieţi plini de tatuaje din atelier să se uite la ea şi, după 6 minute de privit conclud că-s cuzineţii (de care ?mi spuseseră anterior că-s cam uzaţi dar că mi-i recondiţionează şi nu mai trebuie ?nlocuiţi). ?nseamnă că recondiţionarea a eşuat... bun, răm?ne maşina la ei. Se comandă cuzineţi noi. Se montează. Iau maşina de la domni. O testez ?nainte de a ieşi din service, motorul sună excelent. Pornesc cu ea, merg ce merg şi repare zgomotul. Ca şi prima dată.
Mă enervez, readuc maşina la ei şi iese un nenea din atelier să-mi povestească cum e cu cilindrii şi cuzineţii.
?mi dă o explicaţie cvasi-plauzibilă cum că, ?n urma ?nlocuirii segmenţilor e frecarea mare ?ntre piston şi cilindru şi din cauza asta c?nd se dă sc?nteie cilindrul are joc ?ntr-un anumit punct.
Salutare şi bine v-am găsit.

Voiam să vă ?mpărtăşesc povestea mea despre un service auto unde 5 ani de zile am reparat maşini (la tinichigerie) fără nici un fel de probleme.
Mereu am fost ?nc?ntat de rezultate. Ei, de data asta am dus bătr?nul meu Mitsubishi Lancer la TurboCar. Nu cu tinichigerie ci cu un motor de 120.000 km, ne?ngrijit.
Mi se face un deviz-megadeviz... de 6000 lei. E cam mult dar... OK! Ţin mult la maşina aceea şi prefer să o repar şi să mai merg cu ea 1-2 ani dec?t să-mi iau una noua acum.

Mi se ?nlocuiesc o grămadă de piese ?n motor (desfăcut, refăcut, ?ntors pe toate părţile). Toate bune şi frumoase, c?nd să iau maşina de la ei mă urc, merg 5 minute şi revin cu ea ?n service. Are un zgomot nasol, ca şi cum loveşte ceva ?n motor (fenomen denumit pe net ca Engine Knocking).

O duc ?napoi, ies 2 băieţi plini de tatuaje din atelier să se uite la ea şi, după 6 minute de privit conclud că-s cuzineţii de care mi-au zis mai demult că-s cam uzaţi dar că mi-i recondiţionează şi nu mai trebuie ?nlocuiţi. ?nseamnă că recondiţionarea a eşuat... bun, răm?ne maşina la ei. Se comandă cuzineţi noi. Se montează. Iau maşina de la domni. O testez ?nainte de a ieşi din service, motorul sună excelent. Pornesc cu ea, merg ce merg şi repare zgomotul. Mă enervez, readuc maşina la ei şi iese un nenea din atelier să-mi povestească cum e cu cilindrii şi cuzineţii. ?mi dă o explicaţie cvasi-plauzibilă, explic?ndu-mi că, datorită segmenţilor ?nlocuiţi e frecarea mult mai mare ?ntre piston şi cilindru iar cuzineţii noi ?n combinaţia cu segmenţii noi cauzează capul pistonului să joace c?nd dă sc?nteie bujia - cauz?nd un zgomot neplăcut ca şi cum se bălăngăne ceva ?n motor. Una peste alta zgomotul e neregulat, se produce cu preponderenţă c?nd urcă turaţia de la 2000 la 3500 de rpm.

Cu maimuţoii de la TurboCar nu mai am ce discuta, nu-i pot reclama la OPC pentru că am făcut pe firmă comanda. Nu mai comentez nimic despre service-urile din Rom?nia - e al n-lea caz de mecanici nepriceputi de care aud dar - fie. R?deam de cei care-şi duc maşinile la revizie la Budapesta sau chiar ?n alte oraşe dec?t stau dar, pare-se că azi oricine ştie să ?nv?rtă o cheie ?şi face service auto.

Cu toate astea, am nevoie să repar maşina. V-aţi mai lovit, careva, de astfel de probleme ?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Aug 06, 2013 4:47 pm

Eu (nu ma pricep) as verifica si distributia sa fie bine pusa la punct.

Avatar utilizator
GrasuLancer
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Aug 06, 2013 1:16 pm

Mesaj de GrasuLancer » Vin Aug 16, 2013 12:29 am

Mda... revin, pentru cine s-a mai lovit de problemă, cu detalii. Am observat că pe forum s-a discutat mult despre probleme de "consum ulei la lancer". De aia am ajuns şi eu ?n service... maşina a mers splendid cam 100.000 KM, fără mentenanţă prea multă. Pe la 80-90.000 km am observat că apare la turaţii mai mari un ţacănit - unii zic că de la tacheţi. Neav?nd timp şi nici pricepere (nu mă omoram după maşini pe atunci) am trimis-o cuiva cunoscut ?ntr-un service. Mi s-a spus că... nu mai are ulei (!!), au pus ulei şi a mers brici. După 10.000 km... surpriză, zgomotul reapare. Mă uit la jojă - nu are ulei (!!!). Deci, avem probleme. Service-ul prietenului s-a ?nchis, o duc la Turbocar (nişte maimuţoi idioţi, nota personală) la care am tot făcut maşini ?n ultimii ani cu rezultate bune (ce-i drept, doar tinichigerie). Se uită ăia la ea 1 săptăm?nă, ?mi fac un deviz gras şi, după ceva timp execut reparaţia. S-au schimbat : simering-uri, segmenţi, garnitură chiulasă şi s-a rectificat chiulasa. O iau din service mulţumit - din prima ?ţi dădeai seama că motorul sună mai bine. După 10 minute de mers o readuc, apare acel zgomot de care am zis ?n primul post. Se ?nlocuiesc şi cuzineţii. O iau din service, plec acasă - acelaşi rezultat - motorul face ur?t la anumire turaţii, ?n accelerare. Nu intru ?n detalii despre ?njurăturile de la service şi scandalul de acolo - bref este că, după vizite la mai multă lume am aflat că motorul a fost distrus dincolo de orice reparaţie. Datorită unor cauze necunoscute (probabil mersul fără ulei, descris la ?nceput) a apărut un joc ?ntre fusta pistonului şi cilindru. Şah mat, chestia asta nu se poate repara. Sunt mai multe soluţii (mai scumpe şi mai ieftine) pentru repararea motorului, dar nici una nu e recomandată - cea mai bună chestie de făcut e de găsit un motor second hand şi ?nlocuit cel original al maşinii...

Deci, nota bene pentru cine mai are probleme cu consumul de ulei la lancer classic... nu ?nlocuiţi segmenţii, nu ?nlocuiţi simering-urile - căutaţi să mergeţi la un mecanic priceput (non-maimuţoi), chiar dacă e greu de găsit. Un mecanic priceput o să se uite cu un comparator la piston şi cilindru şi o să vă sfătuiască ce-i mai bine de făcut pentru a opri consumul de ulei ?ntr-un mod care să nu vă transforme maşina ?ntr-o rablă. Lancer-ul meu m?nca 5 litri de ulei / 10.000 km, acum, cu 2000 eur băgaţi ?n reparaţii de motor practic merg ultimii km cu motorul pe care-l am. Nu mai consumă ulei, ce-i drept, dar motorul e praf... teoretic ar trebui să-l trag pe dreapta dar cealaltă maşină a mea e un matiz... prefer să-l las pe ăla să ruginească )

Avatar utilizator
Vio63
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 03, 2009 5:11 pm

Mesaj de Vio63 » Dum Sep 01, 2013 8:11 pm

Iti recomand servisul pilotului Andronic , din str. Gherghitei sector 2.Am vizitat servisul si am vazut in atelier trei evo 9.

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Lun Sep 02, 2013 12:24 pm

Cei de la Automond au un lancer la dezmembrat. La fel si o firma din Ploiesti de langa gara de est. Ia un motor (cei de la automond cer 450e) si scapi de belea. Cu tot cu montaj si cu rar nu sari de 800e/toata treaba. Data viitoare atentie la intervalul de schimb al uleiului. Am si eu un mecanic bun care te poate ajuta, in caz ca doresti contactul lui, ti-l pot lasa in privat.

Avatar utilizator
ady830409
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 16, 2012 1:13 pm

Mesaj de ady830409 » Mie Sep 04, 2013 4:07 pm

QUOTE (razvante @ Sep 2 2013, 12:24 PM) Cei de la Automond au un lancer la dezmembrat. La fel si o firma din Ploiesti de langa gara de est. Ia un motor (cei de la automond cer 450e) si scapi de belea. Cu tot cu montaj si cu rar nu sari de 800e/toata treaba. Data viitoare atentie la intervalul de schimb al uleiului. Am si eu un mecanic bun care te poate ajuta, in caz ca doresti contactul lui, ti-l pot lasa in privat.


La intrare in Focsani pe variant este un centru de dezmembrari si aveau un 1.6 la vreo 10-12.000km dauna totala ( plangi langa ea cand vezi piesele noi si ea dauna totala)....motorul era acum vreo 2 luni cand am dat eu o fuga pe la ei.

Din spusele lor si din ce am vazut eu, motorul era neatins...incearca si acolo..are 10-12.000km.

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Joi Sep 12, 2013 9:16 am

Sunt cei de la Automond, aceiasi de care vorbeam si eu, din pacate si ei au preturi "de reprezentanta", cereau pe o clapeta de acceleratie si o sunda lambda 1200 lei. Fata de pretul de nou e ok, insa totusi provine de pe o masina avariata, ca sa le vanda mai repede ar trebui sa le vanda la un pret mai ok.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori