Vibratii Violente

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Dum Iun 09, 2013 8:49 am

Am plecat ieri dimineata cu masina si, de cum am iesit pe autostrada, am simtit niste vibratii in volan, ca si cum aveam o roata dezechilibrata. S-a mai intimplat si inainte, deci n-am dat atentie. Dupa vreo 5 km., parca s-au mai amplificat vibratiile alea. Vad o alveola pe autostrada, dau semnal si frinez incet..... sa-mi sara volanul din mina si mai multe nu. Ma dau jos, ma uit la roti: erau intregi, reci, umflate corect. MA rog, ma sui in masina, pornesc, rulez cu vreo 80 pe banda de urgenta pina am gasit loc sa ma strecor pe banda 1.... n-avea nici pe dracu', mergea perfect. Incep sa accelerez treptat.. pe la 110 incepe sa se simta f. usor, la 120 deja se simtea cum trebuie, la 130 era rau. In plus, se auzea si un uruit ritmic. Ma uit inapoi, vad ca-i autostrada libera si incep sa frinez puternic. Tot vibratii mari in volan la frinare, tot vibratii si uruit cind ajungea la 120. Iau hotarirea sa merg cu maxim 100 (mai erau vreo 4 km. pina la destinatie si, oricum, aveam o iesire sau 2 de pe autostrada, deci puteam s-o iau pe sosea. Merg eu asa vreun minut, dupa care iar mi se pune pata sa accelerez. Surpriza totala: nu mai avea nici pe dracu', mergea perfect! Nici atunci si nici la intoarcere n-a mai facut.
Ati mai patit vreunul asa ceva, de la ce poate sa fie?

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Dum Iun 09, 2013 4:34 pm

Asa imi tremura mie volanul cu placutele originale. Si avea momente si momente: franam de multe ori de la 80 dardaia toata masina, franam de la 130 n-avea nimic. Cand le-am schimbat ma gandeam sa schimb si discurile macar fata, insa din lipsa de bani am pus placute textar fata si roadhouse spate. Surpriza totala: sunt 1000km de atunci si nu mai tremura oricat de violent as frana, e o situatie oarecum inexplicabila, dar nu stau sa imi pun prea multe intrebari, ma bucur de situatie.
Intrebare: licihdul de frana plus aerisire sistem a vazut vreodata masina? Sau ai avut noroi pe roti?

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Lun Iun 10, 2013 10:29 pm

Ce zici tu se intimpla la frinare, dar nu la cea violenta, la aia mai usoara, cind abia atingi pedala. Dar mie-mi vibra si-n mers, fara sa ating frina.
Prima schimbare de lichid am facut-o acu' 2 ani, a doua acum doua luni. Tot acu' doua luni s-au schimbat si discurile + placutele pe spate.

Avatar utilizator
GrasuLancer
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Aug 06, 2013 1:16 pm

Mesaj de GrasuLancer » Vin Aug 16, 2013 1:00 am

QUOTE (Marty @ Jun 10 2013, 10:29 PM) Ce zici tu se intimpla la frinare, dar nu la cea violenta, la aia mai usoara, cind abia atingi pedala. Dar mie-mi vibra si-n mers, fara sa ating frina.
Prima schimbare de lichid am facut-o acu' 2 ani, a doua acum doua luni. Tot acu' doua luni s-au schimbat si discurile + placutele pe spate.

Salut.

Am avut şi eu problema aproximativ ca a ta... maşina vibra puternic pe la 140-150 Km/h şi nu-ţi spun ce cutremure aveam c?nd fr?nam. La mine s-a rezolvat cu : ?nlocuire anvelope + ?nlocuire discuri fr?nă (erau ovalizate) + ?nlocuire plăcuţe + ?nlocuire bielete de direcţie (erau rupte, ambele)+ ?nlocuire bielete anti-ruliu (una era cu crăpături ?n metal). A trebuit refăcută şi geometria. Mare atenţie, service-urile dau ţepe onorabile la aceste chestii (p?nă să identifice cineva defectul a trebuit să ?nlocuiesc piesă cu piesă cele de mai sus şi "vedem cu merge"). Evident că doar ?nlocuirea bieletelor nu a rezolvat problema, a trebuit să revin şi să le schimb şi pe cele anti-ruliu. După cea de-a doua ?nlocuire defectul s-a manifestat dar vizibil mai puţin, maşina nu mai tremura aşa tare la fr?nare dar tremura la viteze mari. De bună voie şi nesilit de nimeni, am ?nlocuit discurile (care erau vizibil uzate) şi cauciucurilor le cam venise sorocul oricum... problemă rezolvată. Fără maimuţe "care să-ţi pună diagnostic".
Dacă ştiam, făceam cele de mai sus din prima şi economiseam timp & bani. Cu toate astea, nu garantez că asta-ţi va rezolva ţie problema. Urcă maşina pe o rampă şi dă-i jos roţile, uită-te la biletele de direcţie şi la discuri. Dacă au peste 50.000 km schimbă-le neapărat, cu plăcuţe cu tot. Cauciucuile ar fi bine să nu aibă g?lme sau lovituri vizibile la ochi. Roţile se pot re-echilibra la orice vulcanizare, nu costă ieşit din comun de mult.

Succes...

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Vin Aug 16, 2013 8:58 am

Am patit-o si eu anul acesta, dar la mine a fost mult mai simplu,aveam foarte multe pietre mici in santurile cauciucurilor de pe partea dreapta si nu mai erau echilibrate. Parcasem pe o strada cu rotile din dreapta langa un morman de pietris. Dupa multe injuraturi si tigari cu o surubelnita am curatat ambele cauciucuri de pietricele si n-am mai avut nici un stres.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori