Scris: Mar Apr 30, 2013 7:14 pm
Salut, sunt nou pe forum, si as vrea, daca se poate, o solutie la problema mea. Deci, am un Lancer din 2005 de 1.6 (4G18). Am o problema care ma streseaza de aproape 3 luni.
Am citit si restul posturilor despre relanti mari, dar nu imi gasesc solutia la nici una din ele. Prin ianuarie, intr-o zi, pornesc masina, 2000 de ture, zic ok, vad eu pe drum, poate se linisteste. Sigur, 1800 cand e calda. M-am gandit ca o fi doar o problema la admisie de curatat: curat eu, verific cablu acceleatie, totu ok... iar la fel.
Apoi ma gandesc, motorasul de relanti o fi problema? Ma duc la mester si isi confirma suspiciunile. Cumpar eu motorasul, a rezolvat problema.... relativ, sta pe la 2000, in 5 min fara sa turez scade la 1000, dar cand ies in trafic, ori sta pe la 2000, 2200, ori isi face o plaja de 'bouncing' 1400-1600.
Ma cam speriase ideea, si m-am dus la baietii de la reprezentanta. Stau eu ce stau, si ma gandeam la alternative: valva PCV, debimetru? Baietii vin, cu rezultatele de la OBD, si imi zic ca, 'capacul acceleratie nu se inchide bine, trebuie cel mai probabil sa cumparati un corp clapeta nou'. Mda, ok, poate mai incolo.
Demontez eu corpul, clapeta era ok, adica are micile sapaturi care i le stiu de cand am luat-o (aprilie 2012), si nu aveam probleme cu chestia asta. Mesteru' zice ca cel mai bine e sa iau o alta clapeta... dar ma gandesc, problema a aparut instant... daca era ceva mecanic, trebuia sa sesizez de mai demult, si prin timp agravari de genu. Asta a aparut instant, deci trebuie sa fie ceva electric. Am schimbat valva PCV pt ca nu se mai auzea deloc jocul arcului, dar nu a schimbat asta situatia mea. Am in minte 3 suspecti: debimetrul, senzorul TPS sau sonda lambda. (termostatul si filtru aer ok)
Va rog, cei care ati avut probleme similare, sau care va pricepeti mai bine, sa imi dati un sfat? (metionez faptul ca am avut martor de bord in fiecare situatie si la fiecare piesa noua am dat reset la ECU si lasat 15 min sa invete relanti)
Am citit si restul posturilor despre relanti mari, dar nu imi gasesc solutia la nici una din ele. Prin ianuarie, intr-o zi, pornesc masina, 2000 de ture, zic ok, vad eu pe drum, poate se linisteste. Sigur, 1800 cand e calda. M-am gandit ca o fi doar o problema la admisie de curatat: curat eu, verific cablu acceleatie, totu ok... iar la fel.
Apoi ma gandesc, motorasul de relanti o fi problema? Ma duc la mester si isi confirma suspiciunile. Cumpar eu motorasul, a rezolvat problema.... relativ, sta pe la 2000, in 5 min fara sa turez scade la 1000, dar cand ies in trafic, ori sta pe la 2000, 2200, ori isi face o plaja de 'bouncing' 1400-1600.
Ma cam speriase ideea, si m-am dus la baietii de la reprezentanta. Stau eu ce stau, si ma gandeam la alternative: valva PCV, debimetru? Baietii vin, cu rezultatele de la OBD, si imi zic ca, 'capacul acceleratie nu se inchide bine, trebuie cel mai probabil sa cumparati un corp clapeta nou'. Mda, ok, poate mai incolo.
Demontez eu corpul, clapeta era ok, adica are micile sapaturi care i le stiu de cand am luat-o (aprilie 2012), si nu aveam probleme cu chestia asta. Mesteru' zice ca cel mai bine e sa iau o alta clapeta... dar ma gandesc, problema a aparut instant... daca era ceva mecanic, trebuia sa sesizez de mai demult, si prin timp agravari de genu. Asta a aparut instant, deci trebuie sa fie ceva electric. Am schimbat valva PCV pt ca nu se mai auzea deloc jocul arcului, dar nu a schimbat asta situatia mea. Am in minte 3 suspecti: debimetrul, senzorul TPS sau sonda lambda. (termostatul si filtru aer ok)
Va rog, cei care ati avut probleme similare, sau care va pricepeti mai bine, sa imi dati un sfat? (metionez faptul ca am avut martor de bord in fiecare situatie si la fiecare piesa noua am dat reset la ECU si lasat 15 min sa invete relanti)