Lancer 1.6 Relanti Mari

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
Robert.8
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 30, 2013 6:24 pm

Mesaj de Robert.8 » Joi Mai 30, 2013 8:17 pm

Am terminat cu treaba acum si meseriasu' o tine pe a lui cu clapeta, si am verificat ca nu trage de nicaieri aer. Am ajung inapoi in cartier si am observat ca daca apas mai tare de acceleratie isi revine cum trebuie. Am investigat un pic si am observat chestia asta: cand motorul nu trage aer, acceleratia si clapeta isi face tot jocul, dar cand e pornit motorul si incepe sa traga aer, se pare ca aerul trage prea tare si tine clapeta intre-deschisa si nu o lasa sa isi faca tot jocul. Cand apas pe ea, vad ca isi revine cum trebuie.
Am demontat corpul clapeta si am tensionat mai bine arcul de antrenare cu un sfert de perioada (90 de grade). Acum chiar si cu degetul trebuie sa aplic mai multa forta sa deschid clapeta. Am demontat bateria si las pe maine sa vad daca asta chiar o fi rezolvarea de la toata problema asta, si sper sa fie...
Daca as fi crezut in D-zeu, acum ar fi fost un moment bun sa ma rog sa fie totul bine maine. )

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Vin Mai 31, 2013 8:54 am

El (ECU) nu face nici o treaba cu clapeta. Doar tu o controlezi prin pedala de acceleratie.

Tu vrei sa zici ca din cauza vacuumului clapeta s-ar intre-deschide?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Mai 31, 2013 9:34 am

E pe cablu acceleratia? Nici o componenta electronica in clapeta? Un potentiometru si un motoras ceva? Ca de obicei poteniometrul ala se duce, si ai ture oscilante si sau consum mare. Imi cer scuze daca s-a discutat deja aspectul asta, n-am putut urmarii intreaga discutie.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Vin Mai 31, 2013 10:20 am

Pe cablu pe cablu

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Mai 31, 2013 11:10 am

Cablul actioneaza direct fluturele clapetei, adica e legatura 100% mecanica intre pedala si clapeta de acceleratie , sau cablul actioneaza un potentiometru si acesta comanda deschiderea?

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Vin Mai 31, 2013 3:14 pm

Cablul actioneaza flutrele direct. Nu e drive by wire.

Corpul clapeta are potentionmetru, dar aceasta are doar rolul de a furniza informatia la ECU, sa stie pozitia clapetei.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Mai 31, 2013 4:29 pm

Si potentiometrul ala care comunica pozitia ECU-ului nu e banuit?

LE: Am parcurs acum tot topicul si vad ca cineva l-a schimbat deja, fara rezultate imbucuratoare

Avatar utilizator
Robert.8
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 30, 2013 6:24 pm

Mesaj de Robert.8 » Vin Mai 31, 2013 5:01 pm

Driverx are dreptate, cablul de acceleratie trage de un plastic, care invarte axul clapetei, si este tinut in tensiune de un arc. Potentiometrul ala e de la TPS, care l-am cumparat acum 1 sapt sau 2, pt ca am zis mai intainte ca nu mai avea rezistenta buna. Vad ca nici azi nu am putut face nimic, chiar si cu tensionatul. Ori vaccumul care il face motorul e prea puternic, ori e o sapatura cv sau o piedica facuta acolo sa nu lase sa termine jocul complet. Acum macar stiu ce e in neregula, ori clapeta ca are micile crestaturi in care trage mult prea mult aer si o opreste sa se inchida complet, ori sunt sapaturi in gaura si trebuie forjat sau incoluit.

La gaura ma refer gura de admisie cu totul.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Vin Mai 31, 2013 9:09 pm

Treaba nu e simpla deloc. Nu esti primul care se alege cu problema asta. Iar eu fac parte din cei care au luat asa masina de noua.

Teoria sta in felul urmator.
- Motorul trage aer prin urmatoarele:
- Clapeta fluture. Majoritatea lasa aer sa treaca si in pozitia inchis. De aia e important reglajul pozitiei 0
- Suburul de sus. Are rolul de doza un flux fix de aer. Chiar daca e inchisa clapeta, sau deschisa de tot, pe acolo trece aer
- Idle Stepper Motor/IAC/etc. Asta lasa sa treaca un flux de aer in functie de cat decide ECU

IAC-ul isi tot modifica pozitia, mai ales la rece cu pedala neapasata, in functie de turatia motorului, sarcina pe sistemul electric, pe aer conditionat sau servo-directie. Cam astea is input-ul pentru ECU cu care decide pozitia IAC-ului.

Am testat cateva masini, si la acelea care eu le-am considerat sa se comporta normal, au IAC-ul la 53-60 pasi cu motorul cald, la relanti, fara consumatori. Faza ciudata e ca masina mea chiar daca se tura tare la rece sau cand pornea aerul conditionat, comanda IAC-ului era tot pe la 53-55 pasi. Deci m-as putea gandi la 2 posibili factori:
- Corpul clapeta in zona IAC-ului are alta forma decat pe masina care am folosit-o drept referinta
- Masina mai trage aer pe undeva. Din prea multe locuri nu are unde, un element care ar putea afecta serios motorul fiind servo-frana.

Acuma o sa vorbesc din amintiri vechi de 3 ani, dar servo-frana parca are ceva plastic in ea pentru a limita debitul de aer si parca ar fi localizat undeva in centrul furtunului. Ar fi bine sa strivesti furtunul unde e moale, cat mai aproape de corpul clapeta si sa vezi daca observi ceva diferente notabile.

Avatar utilizator
Robert.8
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 30, 2013 6:24 pm

Mesaj de Robert.8 » Vin Mai 31, 2013 9:41 pm

Mersi de heads-up, driverx. Sa stii ca din pura coincidenta chiar azi dupa ce am dat fail cu repararea, am scos furtunul servofrana sa vad daca are pe undeva gauri. Ai dreptate, e un plastic sau cv aproape de volan. La ce trebuie sa ma uit mai exact la el?

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori