Lancer 1.6 Relanti Mari

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
Robert.8
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 30, 2013 6:24 pm

Mesaj de Robert.8 » Mar Apr 30, 2013 7:14 pm

Salut, sunt nou pe forum, si as vrea, daca se poate, o solutie la problema mea. Deci, am un Lancer din 2005 de 1.6 (4G18). Am o problema care ma streseaza de aproape 3 luni.
Am citit si restul posturilor despre relanti mari, dar nu imi gasesc solutia la nici una din ele. Prin ianuarie, intr-o zi, pornesc masina, 2000 de ture, zic ok, vad eu pe drum, poate se linisteste. Sigur, 1800 cand e calda. M-am gandit ca o fi doar o problema la admisie de curatat: curat eu, verific cablu acceleatie, totu ok... iar la fel.
Apoi ma gandesc, motorasul de relanti o fi problema? Ma duc la mester si isi confirma suspiciunile. Cumpar eu motorasul, a rezolvat problema.... relativ, sta pe la 2000, in 5 min fara sa turez scade la 1000, dar cand ies in trafic, ori sta pe la 2000, 2200, ori isi face o plaja de 'bouncing' 1400-1600.
Ma cam speriase ideea, si m-am dus la baietii de la reprezentanta. Stau eu ce stau, si ma gandeam la alternative: valva PCV, debimetru? Baietii vin, cu rezultatele de la OBD, si imi zic ca, 'capacul acceleratie nu se inchide bine, trebuie cel mai probabil sa cumparati un corp clapeta nou'. Mda, ok, poate mai incolo.
Demontez eu corpul, clapeta era ok, adica are micile sapaturi care i le stiu de cand am luat-o (aprilie 2012), si nu aveam probleme cu chestia asta. Mesteru' zice ca cel mai bine e sa iau o alta clapeta... dar ma gandesc, problema a aparut instant... daca era ceva mecanic, trebuia sa sesizez de mai demult, si prin timp agravari de genu. Asta a aparut instant, deci trebuie sa fie ceva electric. Am schimbat valva PCV pt ca nu se mai auzea deloc jocul arcului, dar nu a schimbat asta situatia mea. Am in minte 3 suspecti: debimetrul, senzorul TPS sau sonda lambda. (termostatul si filtru aer ok)
Va rog, cei care ati avut probleme similare, sau care va pricepeti mai bine, sa imi dati un sfat? (metionez faptul ca am avut martor de bord in fiecare situatie si la fiecare piesa noua am dat reset la ECU si lasat 15 min sa invete relanti)

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mie Mai 01, 2013 9:09 am

Eu am avut problema asta de cand am ridicat-o de la reprezentata. Pana la urma mi-am modificat eu corpul clapeta. Nu stiu daca am eliminat cauza sau doar am estompat efectul dar masina merge binisor de 3 ani.

La tine e altceva. Inteleg ca masina era ok pana acum 3 luni.
1) Nu ai debitmetru, Ai senzor MAP. Dat fiind ca esti la mare, folosind manualul de service + o diagnoza se poate verifica fain daca ceea ce masoara seamana cu realitatea.
2) Senzorul TPS se verifica foarte usor cu Ohmetru. Detaliile cum se masoara sunt in manualul de service.
3) Sonda lambda nu cred ca afecteaza, mai ales cand motorul e rece.

Cand si-a schimbat masina comportamentul? In urma unei interventii (reparatie, schimbat ceva piesa, spalat motor, etc)?

Daca erai din Cluj, o luam eu la puricat. Dat fiind ca esti in celalalt capat de tara, am sa ma folosesc de tehnologie si o sa iti dau pe privat link catre manualul de service.

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Mie Mai 01, 2013 12:05 pm

Se pare ca ai exact aceeasi problema ca si mine. O sa urmaresc topicul cu interes. Eu unul m-am lasat pagubas sa ma mai agit si merg asa cu ea. Eu am luat un iac din dezmembrari pe care mi l-au bulit cei de la reprezentanta si merg in continuare cu el. Am schimbat clapeta cu tot cu senzori si singurul mod de a o aduce intr-o stare de functionare rezonabila a fost sa ii pacalesc senzorul de pozitie prin invartirea surubului de ghidaj din spatele acelui arc care antreneaza cablul de acceleratie. Consuma normal nu da in nas insa treaba asta trebuie facuta periodic.
Acum cateva minute odata ajuns in Deva inainte sa opresc masina il vad pe un tip ca privea curios spre ea. Cand ma dau jos ma intreaba : Nu aveti ralanti-ul cam mare? Ba da ii raspund, dar il tin asa ca sa pot merge cu ac-ul pornit, si se recomanda drept mecanic si ma intreaba daca il las sa se uite putin. Ii ridic capota ii expun toate problemele si istoricul situatiei la care el ridica neputincios din umeri si imi zice sa nu am vreun scurt, probleme cu vreunul din firele mufei iac-ului sau baterie puturoasa. Mda mecanic...

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mie Mai 01, 2013 8:27 pm

Guys,

Eu lucru la ceva pentru masina si chiar azi m-am lovit de spec-urile de care ziceam dimineata.

Daca nu va pricepeti, rugati un electronist care nu e prost sa verifice. Nu e mare lucru.
Fişiere ataşate
Lancer_Engine_Sensors__Specs.jpg
Lancer_Engine_Sensors__Specs.jpg (208.7 KiB) Vizualizat de 6741 ori

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Mie Mai 01, 2013 9:03 pm

Cu alte cuvinte daca mergem la electrician sa avem valorile astea la noi si il rugam sa verifice daca sunt in parametri. Deva-Cluj sunt 170km, daca imi luam si eu salariul la timp ma tenta o fuga poate iti faceai timp sa arunci un ochi.

Avatar utilizator
Robert.8
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 30, 2013 6:24 pm

Mesaj de Robert.8 » Joi Mai 02, 2013 3:25 am

Mersi mult driverx de ghid si specs. Si nu, problema a aparut fara nici un antecedent de genu', singura chestie a fost schimb de ulei, dar asta tocmai prin septembrie. O sa ma interesez cat de repede posibil, dar tocmai peste 2 sapt, voi fi plecat. O sa va anunt eventualele modificari si daca se rezolva problema.
Drum bun

Avatar utilizator
Robert.8
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 30, 2013 6:24 pm

Mesaj de Robert.8 » Mie Mai 15, 2013 12:00 pm

Ok, m-am dus ieri la un electrician cu valorile date, si aparent este TPS de vina: la aparat, arata 700 ohmi inchis si deabia 1.6 kohmi complet deschis, si meseiasu mi-a zis ca singura solutie e de schimbat, pt ca, na, zice ca astea sunt potentiometre si daca se strica, se strica, asa raman. Am comandat ieri piesa respectiva si azi a sosit, am pus-o in masina, am dat cu alcool pe mufa si in sfarsit am deconectat bateria. Va tin la curent cu situatia daca s-a rezolvat peste cateva h.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mie Mai 15, 2013 12:20 pm

Sa speram ca electricianul a izolat problema.

Asteptam rezultatele Sa nu ne uiti

Avatar utilizator
Robert.8
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 30, 2013 6:24 pm

Mesaj de Robert.8 » Mie Mai 15, 2013 5:26 pm

Ma baieti, sunt cam dezamagit: am dat reset la relanti, dar cand am luat-o la un drive prin cartier, face la fel, dar am vazut o schimbare. Cand sunt in miscare, si schimb directile sau sta pe liber, face doar plaja de 1400-1600, si cand stau pe loc se comporta cam la fel, dar mai mult de 2000 nu face. Ma gandesc ca ar trebui s-o scot la plimbare mai mult sa se obisnuiasca sistemul. Va anunt cand apare o schimbare baieti.
Drum bun.

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Vin Mai 17, 2013 1:25 pm

Dracu sa le ia, eu ti-am zis merg asa cu ea. Tare mi-e ca problema vine din calculator. Eu am o clapeta din dezmembrari pe ea acum.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori