Bataie Tacheti
Asadar, de ceva vreme aud niste zgomote haioase dinspre motor, din ce in ce mai des. Se manifesta atit la rece, cit si la cald, dar sunt zgomote diferite.
1. La rece, temperaturi negative: Motorul porneste normal, fara zgomote, batai, etc. Cind ma pun in miscare, daca apas pedala de acceleratie normal (nu sa-i dau ca animalu'), incepe sa bata ceva. Daca apas pedala mai usurel, cu atentie, si schimb viteza pina in 2000 rpm, nu se mai aude. Toata chestia se intimpla pret cam de un minut, dupa aia nu mai face.
Cind temperaturile la pornire sunt de peste +10 grade, nu intimpin aceasta problema.
2. La cald, orice anotimp: pleoscaie o supapa la turatii mici, cum facea la Dacie cind erau culbutorii dereglati si o bagai in sarcina.
Am mai observat si ca a inceput sa-i placa uleiul. Dupa patania cu Motul-ul (cind mi-a mincat juma' de litru intre schimburi), la urmatorul schimb (Q8) n-a mai facut. Dupa Q8 am bagat Aral, cu care am mers vreo 13 mii de km. (dar vreo 12 mii in afara tarii) si mi-a papat 500 ml. Acu' am schimbat tot cu Aral, am vreo 6 mii cu el si vad ca a ajuns la jumatate pe joja, intre min si max.
De mentionat ca intre timp am facut toate demersurile tehnice necesare pentru inmatricularea masinii in Elvetia, iar testele de gaze s.a.m.d. au iesit cum trebuiau, fara sa se schimbe nimic, deci masina e in parametri.
Pentru toate de mai sus eu banuiesc un tachet hidraulic (daca nu mai multi), poate confirma sau infirma cineva? Am vazut ca mai zicea cineva pe aici de acelasi zgomote care s-au rezolvat prin curatarea unui intinzator sau ceva de genul.
Care-i metoda de diagnoza la astia, cum imi dau seama care-i plecat cu pluta si care nu? N-as vrea sa-i schimb pe toti pentru ca ma costa piesele vreo 5-600 de franci.
1. La rece, temperaturi negative: Motorul porneste normal, fara zgomote, batai, etc. Cind ma pun in miscare, daca apas pedala de acceleratie normal (nu sa-i dau ca animalu'), incepe sa bata ceva. Daca apas pedala mai usurel, cu atentie, si schimb viteza pina in 2000 rpm, nu se mai aude. Toata chestia se intimpla pret cam de un minut, dupa aia nu mai face.
Cind temperaturile la pornire sunt de peste +10 grade, nu intimpin aceasta problema.
2. La cald, orice anotimp: pleoscaie o supapa la turatii mici, cum facea la Dacie cind erau culbutorii dereglati si o bagai in sarcina.
Am mai observat si ca a inceput sa-i placa uleiul. Dupa patania cu Motul-ul (cind mi-a mincat juma' de litru intre schimburi), la urmatorul schimb (Q8) n-a mai facut. Dupa Q8 am bagat Aral, cu care am mers vreo 13 mii de km. (dar vreo 12 mii in afara tarii) si mi-a papat 500 ml. Acu' am schimbat tot cu Aral, am vreo 6 mii cu el si vad ca a ajuns la jumatate pe joja, intre min si max.
De mentionat ca intre timp am facut toate demersurile tehnice necesare pentru inmatricularea masinii in Elvetia, iar testele de gaze s.a.m.d. au iesit cum trebuiau, fara sa se schimbe nimic, deci masina e in parametri.
Pentru toate de mai sus eu banuiesc un tachet hidraulic (daca nu mai multi), poate confirma sau infirma cineva? Am vazut ca mai zicea cineva pe aici de acelasi zgomote care s-au rezolvat prin curatarea unui intinzator sau ceva de genul.
Care-i metoda de diagnoza la astia, cum imi dau seama care-i plecat cu pluta si care nu? N-as vrea sa-i schimb pe toti pentru ca ma costa piesele vreo 5-600 de franci.
- RACINGCODE
- EVO I
- Mesaje: 4
- Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am
- RACINGCODE
- EVO I
- Mesaje: 4
- Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am
QUOTE (Marty @ Feb 15 2013, 06:33 PM) @razvante: si la cald, si la rece sau doar la cald?
@Sebi: Uleiul e cel recomandat de producator - 5W 40. Masina n-a rulat niciodata cu softul vostru, de fapt niciodata n-a rulat cu alt soft in afara celui de fabrica.
Ne cerem scuze de confuzia creata.
Daca in carte spune 5W40 poti sa pui respectand codurile ulei cu cifra mai mica de 5 inclusiv si mai mare sau egala cu 40. Foloseste un ulei din gama racing, desi din experienta la aceste motoare 10W60 s-a comportat exemplar indiferent de anotimp.
@Sebi: Uleiul e cel recomandat de producator - 5W 40. Masina n-a rulat niciodata cu softul vostru, de fapt niciodata n-a rulat cu alt soft in afara celui de fabrica.
Ne cerem scuze de confuzia creata.
Daca in carte spune 5W40 poti sa pui respectand codurile ulei cu cifra mai mica de 5 inclusiv si mai mare sau egala cu 40. Foloseste un ulei din gama racing, desi din experienta la aceste motoare 10W60 s-a comportat exemplar indiferent de anotimp.
De multe ori cand porneam la rece se auzea o bataie scurta de tacheti <10sec,(sa zic 1 din 20 de porniri era asa, chiar si vara si iarna, temeratura exterioara nefiind o regula) iar apoi in mers cand sa zicem o lasam in sarcina si decelera intre 2000-1500rot/min se auzea acel tacanit enervant. A facut asa cu Castrol 10w Mobil 10w si Motul 5w. Intre schimburi desi o calcam zdravan nu imi manca ulei (< 200ml intre schimburi la 15k km).
Am schimbat aseara tachetii. Nu e mare lucru de facut, dar iti maninca in jur de 3 ore (prima data). IN lipsa sculei speciale de scos tacheti fara sa dai axele jos, m-am ajutat cu succes de o surubelnita mai mare (pentru scos) si de coada unui ciocan (pentru bagat). Mai nasol este ca mi-au adus alta garnitura de capac (cred ca de ceva EVO) si nu s-a potrivit intr-un capat, asa ca am refolosit-o p-aia originala.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori